Herkesin bir tecrübesi var fakat bu tamamen sizin sürüş profilinize göre değişecek bir durum yakıt olarak. Ben aynı şehirde aynı güzergahta aynı sürüş profiliyle 6.8 yaktığım yerde TDI motorla 125 TSI ile 8.6 litre ortalama yapabildim. Burda konuşulması gereken olay TSI motorun birçok benzinli motora göre gayet tasarruflu olması. Yoksa yüksek hızlarda düz yolda sabit 160km hız ile giderken TDI 6 litre yakarken TSI 10 litrelerin üzerine çıkıyor anlık olarak sabit yüksek hızda düz yolda. Tabi diyorsanız kardeşim o hızlarda neden gideyim sabit bu beni ilgilendiren bir olay değil kaç kere 150 160 la yol gideceğim o da mantıklı. Motor sessizliği performans olarak konuşmaya gerek yok TSI zaten benzinli ve bu konuda daha iyi güç olarakta öyle. Ancak bakım maliyetleri olarak TSI benzinli olmasına rağmen dizelden aşağı kalır bakım maliyetleri yok. Dediğim gibi herkesin tecrübesi farklıdır ben az yaksın diye asla araç sürmem o an bana lazım olan sürüş ne ise öyle kullanırım ve benim tecrübem ortalama olarak genel ortalamada TDI 1.5 litre kadar daha az veri sunuyor bana ortalama tüketim de bu da benim sürüş karakterimle alakalı. Şoför vardır yeşil ışık yanar ağır ağır 70 e çıkar sabit gider şoför vardır 70 e bi an öncr ulaşıp sabit gider. Olay böyle olunca TSI ile tdı arasında ki makas açılıyor. Özetle az yaksın diye araç sürerseniz yakıta dikkat eden biriyseniz yukarda söylenenler doğru TSI az yakıyor dizeli de aratmıyor ama yok ben ortalama takip etmem kafamda yakıt ne oldu kaç yaktı diye düşünmek istemiyorum diyorsanız TDI alacaksınız. TSI tabiki daha seri ve güçlü ancak dediğim gibi sert kullanımda ne kadar ekmek o kadar köfte olayı oluyor TDI den çok daha fazla yakıyor ortalama bir sert kullanımda. Mersin den Kayseri ye 5 kişi bagaj full klima açık 140-150 bandında nadiren gişelerde yavaşlayarak bazen 110 120 ye düşerek Superb ile 5.1 lt ortalama ile gittim. Aynı yolu Leon gibi Superb ten çok daha hafif ve tek kişi ile 120 sabit hızla 5.3 litre ile gittim size benim tecrübem ile söyleyebileceğim bu. Aynı şekilde Leonu sürseydim 7 litreden aşağı asla inmeyeceğini de çok iyi biliyorum çünkü Mersin den Kayseri ye rakım çıkılıyor ve dizel zaten motor olarak daha az yakan bir motor bunda tartışılacak bir durum yok. Hani ben aynı şekilde sürüyorum tsı tdı gibi yakıyor olayları benim gözümde hayal ürünü ben yaşadığım tecrübeyi baz alırım ve tdı ye yakın yakıyor az yakıyor demek için aracı sakin ve ağırbaşlı süren birisi olmalısınız. Aksi takdirde daha sportif ara hızlanmaları seven yüksek hızlara çıkan yakıtı düşünmeden gaz pedalını ezen biriyseniz benim tecrübemle çok rahat 1.5 litre yakıt farkı olur ortalama olarak. Performans olarakta daha önce bindiğiniz araçla alakalı size neyin yeteceği. Superb tdı de ara hızlanmalarda bana gayet yetiyor yüksek hızlara gayet rahat çıkıyor ve yalıtımı da gayet iyi motorun ve eski dizellere göre zaten motorun kendini sessiz. Araca binipte bu benzinli mi diye soran birçok arkadaşım oldu. Benim tecrübelerim ve görüşlerim bu şekildedir saygılar.
Redmi Note 8 Pro cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben 125 hp TSI 3,5 yıl kullandım, TDI ise 6 aydır kullanıyorum şuan 10.000km de. Mevcut aracımı haksız yere kötüleyecek de değilim. Ayrıca senede taş çatlasın 20K km yaptığım için ben az yada çok yakmasını önemsemiyorum. Burada ortaya koymak istediğim dizelin sanıldığı kadar az yakmadığı ve hatta şehiriçi fabrika verilerini TSI ile tutturabilirken dizelle tutturmanın mümkün olmadığı idi. Eşimde 1.2 TSI 110hp leon var ve TDI dan daha sessiz, pürüzsüz bir sürüşü olduğunu alt devirlerde turbo boşluğu olmadığını genel anlamda daha performanslı olduğunu net hissedebiliyorum.
Bir hastam nedeniyle TSI ile 150km yolu 55dk içinde gelmek zorunda kaldım, 10lt/100km yaktı. Aynı yolda, aynı süratte TDI denedim 9lt yaktı.
TDI almamın tek nedeni aslında forumlar oldu, herkes TDI araçları performans abidesi, rampa canavarı, yakıt cimrisi gibi anlattığı için aldım. Pişman mıyım? Bunu satıp TSI alacak kadar değil ama bugün araç alıyor olsam kesinlikle TSI alırım.
Tabiki burada sohbet ediyoruz,polemik bizlere yakışmaz.Araçların motor yapıları kağıt üzerinde yazıldığı gibi değil malesef.Aynı torka sahıp benzinli araç ile dizeli rampa yukarı test etmenizi öneririm.Dizelden de insıgnayı örnek vereyim.Motor gücü 136 bg,Tork 300 yanılmıyorsam,ama malesef bu güç yazıda kalıyor,tekerlere ulaşıncaya kadar güç buhar oluyor,kullanıcı yorumlarını okursanız bunu net görebilirsiniz,superb yolda ınsıgnaya kafa tutuyor.Örnek verdiğim bmw 520İ İzmir yolunda ki rampada geçtim,çok zorladı ama olmadı,kasa ağır çekmiyor.Düz yolda da o beni tokatladı.Benim iddiam rampada.Düz yolda yeni Honda cıvıclede kısa süreli kapıştık,190 da geçtim.Düz yolda son hızım 215...Aslında hızlara ve kapışmalara hiç gerek yok ama uzun yolda kısa süreli uyku ve uyuşukluğu dağıtmak için yolda müsaitse kısa süreli adrenalin yaşıyorum.Araçlarımız aile arabası hız için tasarlanmamış bunun bilincindeyiz zaten..
İnsigniayı baz almak biraz yanlış çünkü o araçta performansı törpüleyen tam otomatik vites kutusu var. 2.0 dizel insignia yı bile Leon FR 150hp tokatlayabiliyor. Ben şunu anlamıyorum. Torku eşit benzinli ve dizel iki aracın rampadaki çekişi neden farklı olsun. Ayrıca aynı torkta benzinli araç daha fazla güç üretiyor. Benzinli aracı kullanmasını bilmek lazım, devir bandı geniş olduğu için devir düştüğünde tork olsada güç gelmediği için hızlanamazsınız.