škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Corona virüsü ve araçlarda dezenfeksiyon - Ozonlama

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Güncel bir konu olduğu için Detail Turkey forumunda tartışılan başlıkta bazı bilgiler sunmaya çalıştım

http://www.detailturkey.net/konu/corona-virues-2019-ve-araclarimizda-dezenfeksiyon.29393/


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Bilim kurulundaki bir uzmanın dediği gibi, bu virüsün, temizlik alışkanlıklarıyla alakalı olarak insanlarda obsesif kompulsif bozukluklara yol açacağı kesin. Sizin gibi bilimsel verilere dayanan açıklamaların paylaşılması ve öğrenilmesi gerekiyor. Yazınızı birkaç arkadaşımla paylaştım.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
[MENTION=8805]irfan[/MENTION]

Öncelikle, faydalı bilgilendirmeleriniz için kendi adıma teşekkür ediyorum.

Konunun güncelliğinden öteye, bu konularda önceden beri bilgiye aç olduğum için, hoşgörü ve müsaitliğiniz ölçüsünde, birkaç soru da kendi adıma eklemek istiyorum.

İyonizer cihazların araç tipi olanlarından bir tanesini, yaklaşık üç senedir aracımda kullanıyorum.

Kullanma kılavuzunda üretebildiği iyon partikül sayısı, 4 milyon/cm3 üzeri olarak geçiyor.

Ancak, zaman birimi belirtilmemiş. Yani, belirtilen konsantrasyonu ne kadar birim zamanda ürettiği bilgisi mevcut değil.

Ek olarak, kullanma kılavuzunda, anılan kapasite için, mesafeye bağlı bir konsantrasyon tablosu mevcut. Mesela, 50 cm için 260bin iyon/cm3,
100 cm için 44bin iyon/cm3, gibi..

Yukarıda adresini verdiğiniz forum başlığındaki mesajınızda, ozon jeneratörleri ile yapılan sterilizasyon işlemi için, saatte 1500-2000 mg ozon üreten bir cihazın (sedan bir araç için) yeterli olabileceğini belirtmişsiniz.

Birinci sorum, kullandığım cihazdaki partikül üretme kapasitesini, saatlik olarak mı kabul etmek gerekir?

İkinci sorum, partikül adedi cinsinden elimde mevcut olan teknik veriyi, ağırlık ölçüsüne nasıl tahvil edebilirim?

Kullandığım cihazın, sterilizasyonlarda kullanılan ozon jeneratörleri kadar yüksek kapasiteli olmadığını biliyorum. Araç hareket edince çalışıp, stop edince kendi kendisine kapanıyor. Yani, seyir esnasında, ortam havasını belirli ölçüde temizlemek için üretilmiş.

Son sorum da bununla ilgili. 4 milyon/cm3 kapasiteli bir iyonizer, bu amaca ne ölçüde hizmet edebilir?

Şimdiden teşekkürler, saygılar.
« Son Düzenleme: 31 Mart 2020, 18:36:03 Gönderen: miyop »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
İyonizerlerin dezenfeksiyon etkinliğinden açıkçası bilgim yok. Ozon oldukça etkin bir reaktif ve mikroorganizmaları doğrudan öldürüyor.

İyonizerler bildiğim kadarıyla kirleticilerin yüzeylere yapışmasına neden olurlar genelde. Bir araba iyonlaştırıcısının arkasındaki temel prensip çeşitli alerjenlerin ve uçuşan materyallerin iyonize parçacıklarının yüzeylere ya da birbirine yapışmasıdır, bu noktada artık havada uçmayacaklardır.
İşin ilginç yanı bu konuda yapılmış bilimsel makaleye rast gelmedim. Oysa ozon açısından derya deniz çalışma var. Virüs partikülü iyonize olursa ne olacağını bilmiyorum açıkçası.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
wikipedyanın yalancısıyım, bakteriler üzerinde etkili olduğuna dair bilgi mevcut.

ne kadar bilimsel olabileceğini kestiremediğim muhtelif kaynaklarda da, bakteri ve virüsler üzerinde de etkili olduğundan bahsediliyor.

https://www.growbarato.net/blog/ozonizer-or-ionizer/

iyonların etki mekanizması, her durumda aynı sanıyorum. Uçuşan partiküle yapışan iyon, onu ağırlaştırıp, yere indiriyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: miyop;655435


iyonların etki mekanizması, her durumda aynı sanıyorum. Uçuşan partiküle yapışan iyon, onu ağırlaştırıp, yere indiriyor.


Virüs bakteriye göre çok çok küçük. Hemen indiremeyebilir. İnerken soluman da mümkün.

Keza inse bile canlı kalıyor, sıkıntı orada.

El değen yerleri agresif olmayan bir ürünle silmek iyi olur, en azından bu corona salgını süresince  ;) Haftalık araç temizliğinde paspasların yıkanması, koltukların nemli bezle silinmesi en azından mekanik uzaklaştırma işinde fayda sağlar


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Dün apartman önüne çektim, süpürgeyle içini bi güzel süpürdüm. Paspasları silkeledim. Plastik paspasları yıkadım. Mikro fiber beze sirkeli su su sıkıp komple içini silmeye çalıştım. hava kanallarını tüylü teller ile temizlemeye çalıştım. Ellerim yoruldu bayağıdır çalışmıyorlar mış. hava durumu yağmur gösterdiğinden dışına hiç ellemedim. Arabanın içi sirkeli sudan dolayı silikon gibi kokuyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: mdindas;655461
Dün apartman önüne çektim, süpürgeyle içini bi güzel süpürdüm. Paspasları silkeledim. Plastik paspasları yıkadım. Mikro fiber beze sirkeli su su sıkıp komple içini silmeye çalıştım. hava kanallarını tüylü teller ile temizlemeye çalıştım. Ellerim yoruldu bayağıdır çalışmıyorlar mış. hava durumu yağmur gösterdiğinden dışına hiç ellemedim. Arabanın içi sirkeli sudan dolayı silikon gibi kokuyor.


Deri olmayan kısımları %50 IPA ile geçmek mümkün, kokusu da nispeten daha iyidir  ;)


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
İrfan hocam seviyorum sirke kokusunu, bide arabaya bindiğimiz yok ki zaten, kaynana kuru patlıcan ve biber dolması yapmış bugün beş dakka onu alıp geldim. Kaç gündür tek faaliyetin o oldu. :-))