škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb çalışma sorunu

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Dün işyerinden çıkıp 12 km yolu biraz tempolu geldim. Markete girip çıktıktan sonra araca binip kontağı çevirdim, vitese aldım araç hareket etmiyor. Teybin sesini kıstığımda aracın marş yaptığını farkettim. Kontağı kapatıp tekrar çalıştırmak istedim ama marş kontağı kapatana kadar sürekli basıyor araç çalışmıyor. Bu şekilde bir kaç defa denedim olmadı. Audi de çalışan bir arkadaşı arayıp akıl danışmak istedim, aramadan önce son bir kez daha denediğimde araç çalıştı. 3-500 metre ilerde eve geldim, araçta hiçbir sorun kalmadı, S/S çalışıyor. Sabah -5 derecede yine tek marşla çalıştı.

Forumda buna benzer bir sorunla karşılaşan olup olmadığını ve servise gitmenin yararı olur mu fikirlerinizi almak istiyorum.
Not. Araç 3 aylık ve 7500km de 1,6 TDI


Çevrimdışı Burakbey

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 78
    • Profili Görüntüle
3 aylık bir aracın böyle yapması oldukça tuhaf, ilginç tarafı böyle bir sorunuda ilk defa duyuyorum size tavsiyem en kısa zamanda servise götürmeniz geçmiş olsun. Bendeki sorun şöyleydi 1-2 kere yaptı ve şimdilik yok. Uzun bir yoldan gelmiştim aracı söndürüp tekrar çalıştırmak istediğimde ilk denememde çalışmadı 2. Denememde ise zorlanarak çalıştığını fark ettim ama sonra geçti.
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2020, 17:21:12 Gönderen: Burakbey »


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654537
Dün işyerinden çıkıp 12 km yolu biraz tempolu geldim. Markete girip çıktıktan sonra araca binip kontağı çevirdim, vitese aldım araç hareket etmiyor. Teybin sesini kıstığımda aracın marş yaptığını farkettim. Kontağı kapatıp tekrar çalıştırmak istedim ama marş kontağı kapatana kadar sürekli basıyor araç çalışmıyor. Bu şekilde bir kaç defa denedim olmadı. Audi de çalışan bir arkadaşı arayıp akıl danışmak istedim, aramadan önce son bir kez daha denediğimde araç çalıştı. 3-500 metre ilerde eve geldim, araçta hiçbir sorun kalmadı, S/S çalışıyor. Sabah -5 derecede yine tek marşla çalıştı.


Motor sorunsuz çalışırsa, simgesi söner. Kadrandaki bazı simgeler sönmeden özellikle motor simgesi sönmeden vitese takıp ilerlemeye çalışmışsınız. Havanın çok soğuk olduğunu belirtmişsiniz. Bu durumda araca tam marş yaptırmadan, birkaç defa kontağı yarım açıp kapatırsanız, aracın kızdırma bujileri yanma odasını ısıtacaktır. Marş alması kolaylaşır. Ancak yakıt pompası devreye girmemiş olabilir mi? Araç epey yeni ama doğrudan şüphelendiğim ilk yer pompa değil, akü :) Akü ne marka?


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: octa;654642
Motor sorunsuz çalışırsa, simgesi söner. Kadrandaki bazı simgeler sönmeden özellikle motor simgesi sönmeden vitese takıp ilerlemeye çalışmışsınız. Havanın çok soğuk olduğunu belirtmişsiniz. Bu durumda araca tam marş yaptırmadan, birkaç defa kontağı yarım açıp kapatırsanız, aracın kızdırma bujileri yanma odasını ısıtacaktır. Marş alması kolaylaşır. Ancak yakıt pompası devreye girmemiş olabilir mi? Araç epey yeni ama doğrudan şüphelendiğim ilk yer pompa değil, akü :) Akü ne marka?

Hocam ilk önce müzik açık olduğu için aracın sesinden çalışıp çalışmadığını anlamadan vitese aldım. Araç ilerlemeyince teybin sesini kıstım, kontağa dokunmama rağmen araç marş basıyordu. Sonra 4-5 defa marş yaptım, araçta yakıt yokmuş gibi sadece marş sesi var, motor ateşleme sesi gelip stop etme gibi birşey olmadı. Üstelik araç sıcaktı, 12 km lik yol yapmıştı.

Bu arada daha önce kullandığım dizel araçlardan farklı olarak superb sizin aracı kontrolsüz çalıştırmanıza izin vermiyor. Her gün araca biner, kontağı takar hiçbir ışığın sönmesini beklemeden direk marş yaparım. Superb kızdırma bujilerinin işi bitip ışıklar sönmeden çalışmıyor zaten. Şöyleki kontağı çok kısa bir süreliğine marş konumuna getirip bırakıyorum, ekranda motor çalıştırılıyor yazıyor, buji lambası ve diğer lambalar sönüyor ve araç motor çalışıncaya kadar marş yapıyor. O olayın olduğu gün araç çalışmadığı için araç marşa basmadığım halde marş konumunda kontağı kapatana kadar takılı kalıyordu. Akü Exide EFB+
« Son Düzenleme: 30 Ocak 2020, 14:08:42 Gönderen: Forever »


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]
50 TL cilerden olabilir misin? :)
Şaka bir yana, işin aslı bir de yakıt hususu var. Kirli yakıt almış olabilirsin veya zamanla depoda kalıntı birikmiş olabilir ve filtreden kurtulmuş olabilir bir miktar partikül. Bu da kısa süreli tıkanmaya sebep olmuş olabilir. Yakıt azsa bu risk daha da yüksek oranlara çıkabilir.
Yakıtı nereden alıyorsun sürekli aynı yerden mi ve hangi marka? arada bilmediğin bir yerden almak zorunda kaldın mı hiç? genelde uzun yol yaparken olabilir.

Bir de aracın bakımı ne zaman yapıldı en son yakıt filtresi değişti mi?  (zaten 0 mış arac daha 7500 de :) )

Akün bereket iyi durumda ki o kadar çok marş yapmana rağmen israrla gömçürmüş ve hala s/s devrede (diye yazmıştım ki zaten 3 aylıkmış akü daha yeni gördüm). Ama ilerleyen günlerde akünü ölç ve s/s yine takip et.
Akü bu olaydan önce iyi durumda olsa bile eğer kaybettiği enerjiyi yerine kısa bir zaman dilimi içerisinde geri koyamazsa, zamanla zayıflayabilir.
Bence şarj aletin varsa aküyü yine de şarjla ömrü uzun olsun.

Bu arada 0 araç hemde superb niye EFB akü var ki onda. AGM olmalı aslinda da neyse...
« Son Düzenleme: 30 Ocak 2020, 14:53:33 Gönderen: mkoray79 »


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654644
Hocam ilk önce müzik açık olduğu için aracın sesinden çalışıp çalışmadığını anlamadan vitese aldım. Araç ilerlemeyince teybin sesini kıstım, kontağa dokunmama rağmen araç marş basıyordu. Sonra 4-5 defa marş yaptım, araçta yakıt yokmuş gibi sadece marş sesi var, motor ateşleme sesi gelip stop etme gibi birşey olmadı. Üstelik araç sıcaktı, 12 km lik yol yapmıştı.

Bu arada daha önce kullandığım dizel araçlardan farklı olarak superb sizin aracı kontrolsüz çalıştırmanıza izin vermiyor. Her gün araca biner, kontağı takar hiçbir ışığın sönmesini beklemeden direk marş yaparım. Superb kızdırma bujilerinin işi bitip ışıklar sönmeden çalışmıyor zaten. Şöyleki kontağı çok kısa bir süreliğine marş konumuna getirip bırakıyorum, ekranda motor çalıştırılıyor yazıyor, buji lambası ve diğer lambalar sönüyor ve araç motor çalışıncaya kadar marş yapıyor. O olayın olduğu gün araç çalışmadığı için araç marşa basmadığım halde marş konumunda kontağı kapatana kadar takılı kalıyordu. Akü Exide EFB+


Sensörlerin sönmesini beklemeden marş yapabilirsiniz. Araç beyni, her tür bilgiyi analiz edip ona göre çalıştırıyor. Ben, soğuk ortamlarda dizel araçların marş basılmadan önce simgelerin sönmesini beklemekten yanayım. Antalya'da pek sorun olmaz ama sağlam soğuk yaşayan memleketlerde yararlı davranış diye düşünüyorum. Özellikle sıfır araçlarda 7000'li km'lerde periyodik bakım yapanlar var. Belki de bunun sebebi bu tür sorunları engellemek için.

Motorun çalışmama sebepleri şunlar olabilir: motorun hava yapması, yakıt hortumlarının gevşemesi, delinme-çatlama olması, yakıt filtresinin tıkanması, depo havalandırma valfinin bozulması veya en temel neden depoda çok az yakıt kalmasıdır. Özellikle rampada kalan araçlarda, burnu aşağıya gelince filtre tıkanıklığına rağmen araç zor da olsa çalışabiliyor.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkoray79;654645
[MENTION=13384]Forever[/MENTION]
50 TL cilerden olabilir misin? :)
Şaka bir yana, işin aslı bir de yakıt hususu var. Kirli yakıt almış olabilirsin veya zamanla depoda kalıntı birikmiş olabilir ve filtreden kurtulmuş olabilir bir miktar partikül. Bu da kısa süreli tıkanmaya sebep olmuş olabilir. Yakıt azsa bu risk daha da yüksek oranlara çıkabilir.
Yakıtı nereden alıyorsun sürekli aynı yerden mi ve hangi marka? arada bilmediğin bir yerden almak zorunda kaldın mı hiç? genelde uzun yol yaparken olabilir.

Bir de aracın bakımı ne zaman yapıldı en son yakıt filtresi değişti mi?  (zaten 0 mış arac daha 7500 de :) )

Akün bereket iyi durumda ki o kadar çok marş yapmana rağmen israrla gömçürmüş ve hala s/s devrede (diye yazmıştım ki zaten 3 aylıkmış akü daha yeni gördüm). Ama ilerleyen günlerde akünü ölç ve s/s yine takip et.
Akü bu olaydan önce iyi durumda olsa bile eğer kaybettiği enerjiyi yerine kısa bir zaman dilimi içerisinde geri koyamazsa, zamanla zayıflayabilir.
Bence şarj aletin varsa aküyü yine de şarjla ömrü uzun olsun.

Bu arada 0 araç hemde superb niye EFB akü var ki onda. AGM olmalı aslinda da neyse...


Yıllardır standardım şudur: Depo ışığı yandıktan 10-20 km sonra depoyu fullerim. Hep aynı istasyonu (BP) tercih ederim. Çalışmadığında çetrek depo yakıt vardı. Yakıtta bir sorun olduğunu düşünmüyorum Fakat araçta Adblue az kaldı, 3lt belki ondan kaynaklanabilir diye düşündüm.

Alıntı yapılan: octa;654649
Sensörlerin sönmesini beklemeden marş yapabilirsiniz. Araç beyni, her tür bilgiyi analiz edip ona göre çalıştırıyor. Ben, soğuk ortamlarda dizel araçların marş basılmadan önce simgelerin sönmesini beklemekten yanayım. Antalya'da pek sorun olmaz ama sağlam soğuk yaşayan memleketlerde yararlı davranış diye düşünüyorum. Özellikle sıfır araçlarda 7000'li km'lerde periyodik bakım yapanlar var. Belki de bunun sebebi bu tür sorunları engellemek için.

Motorun çalışmama sebepleri şunlar olabilir: motorun hava yapması, yakıt hortumlarının gevşemesi, delinme-çatlama olması, yakıt filtresinin tıkanması, depo havalandırma valfinin bozulması veya en temel neden depoda çok az yakıt kalmasıdır. Özellikle rampada kalan araçlarda, burnu aşağıya gelince filtre tıkanıklığına rağmen araç zor da olsa çalışabiliyor.


Superb bu dediklerinizi sizin için yapıyor. Araç anahtarsız çalıştırmaya göre adapte edilmiş. Mesela kontağı çevirip marş yapıyorsunuz, o uygun olduğunda (tüm ışıklar söndüğünde) marş yapıyor araç çalışınca marşı otomatik bırakıyor veya kontağı marş konumuna getirip elini çekmeden bekliyorsun, marşa bastığın halde araç çalışınca marşı kendisi otomatik bırakıyor. Hatta çalışırken yanlışlıkla marş yaparsan marş motoru devreye girmiyor.

Normalde ortam sıcaklığına göre ısıtma bujileri açık kalıyor, ısıtma bitmeden çalışmıyor. Yazın çok kısa ama kışın bu süre oldukça uzun.
2009 yılında aldığım dizel astra'da böyle değildi. -10 derecede bile bujiler ısıtmadan marş yapabiliyordum.
Neyse bu olaydan sonra servise gitmeye fırsatım olmadı. Şimdilik bir sorun çıkmadı ama her S/S devreye girdiğinde çalışmayacak yolun ortasında kalacam endişesi peydah oldu :)


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Problemin yakıttan kaynaklandığını düşünüyorum. Soğuk havanın etkisi ile birleşip bu tarz bir problem yaratmış olabilir.Aynı sorun tekrarlarsa servise başvurmakta yarar var.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654652
Yıllardır standardım şudur: Depo ışığı yandıktan 10-20 km sonra depoyu fullerim. Hep aynı istasyonu (BP) tercih ederim. Çalışmadığında çetrek depo yakıt vardı. Yakıtta bir sorun olduğunu düşünmüyorum Fakat araçta Adblue az kaldı, 3lt belki ondan kaynaklanabilir diye düşündüm.



Superb bu dediklerinizi sizin için yapıyor. Araç anahtarsız çalıştırmaya göre adapte edilmiş. Mesela kontağı çevirip marş yapıyorsunuz, o uygun olduğunda (tüm ışıklar söndüğünde) marş yapıyor araç çalışınca marşı otomatik bırakıyor veya kontağı marş konumuna getirip elini çekmeden bekliyorsun, marşa bastığın halde araç çalışınca marşı kendisi otomatik bırakıyor. Hatta çalışırken yanlışlıkla marş yaparsan marş motoru devreye girmiyor.


Depo ışığı yandığında zaten 5-6 litre anca kalıyordur. Bu da özellikle motorin gibi benzinden daha yoğun yakıtlarda dip kısımda biriktiği düşünülen tortu veya pisliğin pompa tarafından emilmesine neden oluyor diyorlar. AdBlue, konusunda halen benim şüphelerim var. Örneğin çalıştığım şirkette Volvo ve Scania kamyonlarda bu sistem iptal edilmiş, yakıt sarfiyatının arttığı gözlenmiş. Bu sistem tekrar aktif edildiğinde yakıt sarfiyatının azaldığı söyleniyor ancak ben AdBlue'nun NOx gazları için üretilmesinden dolayı pek bir anlam veremedim. AdBlue bitmeye yakın sizi uyaracak. Galiba 2000 km'lik kaldığında. Biterse de aracın çalışmasına izin vermeyecek.

Anahtarsız çalışan araç kullandım ancak ben nostaljik bulduğum için eski şekil marşı daha çok seviyorum. :) Hızlı basıp çekince yarım kontakt, 1 sn kadar basılı tutunca marş basan Focus kullanmıştım. Şu an Skoda'da öyle mi bilmiyorum. Marş motorunun dişlisi, motor devreye girer girmez aradan çıkıyor, arada kalırsa zaten marş motoru gider :D


Çevrimdışı Celalsn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;654652
Yıllardır standardım şudur: Depo ışığı yandıktan 10-20 km sonra depoyu fullerim. Hep aynı istasyonu (BP) tercih ederim. Çalışmadığında çetrek depo yakıt vardı. Yakıtta bir sorun olduğunu düşünmüyorum Fakat araçta Adblue az kaldı, 3lt belki ondan kaynaklanabilir diye düşündüm.



Makyajlı kasa superblerde adblue var mı? varsa bizimkilerde neden yok acaba


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Celalsn;654671
Makyajlı kasa superblerde adblue var mı? varsa bizimkilerde neden yok acaba


Ben aracı eylül sonunda aldım, makyajlı değil ama 2019'da Avrupada Euro 6,2 emisyon kurallarına uyum zorunlu oldu. Bu yüzden 2019 modeller adblue ile gelmiş.
Keşke Adblue olmasaydı, çünkü egsoz sistemi küçük bir motor gibi çalışıyor, motorun tüm parçaları var.
1. Depo
2. Şamandıra
3. Adblue pompası
4. SCR ECU'su
5. Adblue deposu ısıtıcı
6. Adblue boruları
7. Adblue yüksek basınç enjektörü
8. Egsoz üzerinde adblue enjeksiyonu gerekli olup olmadığını tespit eden sensörler ve egsoz sıcaklığını ölçen sensör.
9. Egsoz çıkışında NOx miktarını ölçen sensör vs vs.


Çevrimdışı mkoray79

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 876
    • Profili Görüntüle
Alllaaahhh ivir zivir bi ton sikinti simdi pofff