škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

DSG Şanzıman Hatası (Araç Dururken Kavrama Ayrılmıyor)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı chnkty

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar.

2015 model 1.2 TSI DSG kullanıcısıyım ve aracım 83000 km'de.
Şanzıman ile ilgili en ufak bir sıkıntı yaşamamıştım ta ki bugüne kadar.

İş dönüşü trafikte durman gerektiği zaman frene tamamen bastığım halde kavrama ayrılmadı ve araç 1. viteste kaldı. S&S devereye girdi, ayağımı frenden çektiğim anca sanki düz vites aracı viteste çalıştırırmış gibi araç ileri atıldı ve sürüşe devam ettim. Aynı sorun 2. kez de olunca trafiksiz rotadan devam etmek zorunda kaldım.

İlk kırmızı ışıkta durduğumda tekrar S&S devreye girdi, ayağımı frenden çekince araç ileri atıldı, ekranda şanzıman hatası beliridi ve hareketsiz kaldı, bu esnada motor çalışmaya devam etti. Motoru kapatıp bir süre kenarda bekledim, yeniden çalıştırdığımda ekranda uyarı yoktu ama sorun hala devam ediyor.

Şöyleki; aracı çalıştırdıktan sonra vitesi N'den D'ye geçirir geçirmez ayak hala frende iken anında 1. vitese atıyor, gitmeye çalışıp kasılıyor, frenden çekince de şiddetli şekilde ileri atılıyor. Çok zorlanırsa şanzıman hatası veriyor ve şanzıman hatası verince de sadece 2. vitese alıyor, aracı kullanmaya izin veriyor (manuel moda alınsa da başka vitese geçmiyor, 4000 devir/dk.'dan yüksek devire çıkmıyor, araç durduğu zaman kavramayı ayırıyor). Kontak kapatıp geri açınca arıza uyarısı gidiyor ama arıza devam edip başa sarıyor.

Bir çok DSG sorunu, arızasına dair çeşitli yerlerde yazılar okudum, kullanıcılardan bilgiler aldım fakat bu şekilde bir arızaya rast gelmedim. Böyle bir arızayı tecrübe eden ya da duyan arkadaşlar fikir verebilir mi?

Haftaya aracı çekici ile yetkili servise götürmeyi düşünüyorum.


Çevrimdışı Haluk Çakmakcı

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: chnkty;650530
Merhaba arkadaşlar.



2015 model 1.2 TSI DSG kullanıcısıyım ve aracım 83000 km'de.

Şanzıman ile ilgili en ufak bir sıkıntı yaşamamıştım ta ki bugüne kadar.



İş dönüşü trafikte durman gerektiği zaman frene tamamen bastığım halde kavrama ayrılmadı ve araç 1. viteste kaldı. S&S devereye girdi, ayağımı frenden çektiğim anca sanki düz vites aracı viteste çalıştırırmış gibi araç ileri atıldı ve sürüşe devam ettim. Aynı sorun 2. kez de olunca trafiksiz rotadan devam etmek zorunda kaldım.



İlk kırmızı ışıkta durduğumda tekrar S&S devreye girdi, ayağımı frenden çekince araç ileri atıldı, ekranda şanzıman hatası beliridi ve hareketsiz kaldı, bu esnada motor çalışmaya devam etti. Motoru kapatıp bir süre kenarda bekledim, yeniden çalıştırdığımda ekranda uyarı yoktu ama sorun hala devam ediyor.



Şöyleki; aracı çalıştırdıktan sonra vitesi N'den D'ye geçirir geçirmez ayak hala frende iken anında 1. vitese atıyor, gitmeye çalışıp kasılıyor, frenden çekince de şiddetli şekilde ileri atılıyor. Çok zorlanırsa şanzıman hatası veriyor ve şanzıman hatası verince de sadece 2. vitese alıyor, aracı kullanmaya izin veriyor (manuel moda alınsa da başka vitese geçmiyor, 4000 devir/dk.'dan yüksek devire çıkmıyor, araç durduğu zaman kavramayı ayırıyor). Kontak kapatıp geri açınca arıza uyarısı gidiyor ama arıza devam edip başa sarıyor.



Bir çok DSG sorunu, arızasına dair çeşitli yerlerde yazılar okudum, kullanıcılardan bilgiler aldım fakat bu şekilde bir arızaya rast gelmedim. Böyle bir arızayı tecrübe eden ya da duyan arkadaşlar fikir verebilir mi?



Haftaya aracı çekici ile yetkili servise götürmeyi düşünüyorum.
Geçmiş olsun, Bu tür sorunları okudukça her geçen gün daha da fazla telaşlanmaya başlıyorum bende de 2015 tdi dsg var maalesef bu kuru tip şanzıman şehir içi sıkışık trafiğe pek uygun değil, sanırım bizim sonumuzda buna benzer Bi hikayeyle serviste bitecek, sizin sorununuza benzer başka forumlarda yazanlar olmuştu ve mekatronik arızası olduğu söylenmişti tabi şanzıman açılınca işin içine balata ve bazende eğer aşınmışsa volan değişimi de dahil oluyor, eğer aracınızın daha önce yetkili servis bakımları tam yapılmış ise iyi niyet garantisi ile yüzde 40- 50 si sizden olmak şartıyla yapılır ama mutlaka servisle sıkı pazarlık yapın.

G8341 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
öncelikle geçmiş olsun.

yazdıklarınızı okurken, şanzımanın kumanda modülü düzgün çalışmıyor gibi bir izlenim oluştu bende.. bu sorunun kaynağı elektronik de olabilir, mekanik de..

briskoda.net forumlarında benzer sorunu yaşayanlar olmuş. Bir tanesi, konunun yazılımsal olduğunu ve farklı bir tür resetleme işlemi ile giderildiğini yazmış..

herhalükarda, servisin aracınızı görmesi gerekecek.

https://www.briskoda.net/forums/topic/272514-dsg-fault-clutch-not-disengaging-on-brake-pedal/


Çevrimdışı chnkty

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Cevaplar için teşekkür ederim.

Tüm bakımlar yetkili serviste yapıldı olurda birgün şanzıman arıza çıkarırsa bir faydası olsun diye.

Briskoda forumundaki sorun da aynı sorun imiş. Umarım dediğiniz gibi sadece yazılım, resetleme ile çözülür.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=12433]chnkty[/MENTION]

Sizin sorun linkteki ile aynı gibi görünüyor, fren merkezi değişimi ile çözülmüş.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41843


Çevrimdışı chnkty

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;650534
[MENTION=12433]chnkty[/MENTION]

Sizin sorun linkteki ile aynı gibi görünüyor, fren merkezi değişimi ile çözülmüş.

http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=41843


Aynı sorun, tek fark o araçta bazen ortaya çıkan bir durumken benim araçta kontak kapatılıp açılsa da sürekli devam ediyor.
Fren merkezi de ciddi bir masraf çıkarıyormuş. Temennim serviste arıza doğru tespit edilip sadece arızalı parçanın onarımı yapılması.


Çevrimdışı chnkty

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Aracı Cumartesi Altur'a bıraktım ve servisten bugün dönüş oldu. Arıza ile ilgili kavramanın değişmesi gerektiğini belirttiler, DSG kavrama değişimi olacak.

Parça bedeli 7200 TL imiş ve %100 destek sağlanıyor parçada. İşçilik bedelindende ki indirim ile toplam 900 TL talep edildi.

Umarım onarım sonrası bir sıkıntı çıkmaz.


Çevrimdışı Haluk Çakmakcı

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 114
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: chnkty;650674
Aracı Cumartesi Altur'a bıraktım ve servisten bugün dönüş oldu. Arıza ile ilgili kavramanın değişmesi gerektiğini belirttiler, DSG kavrama değişimi olacak.



Parça bedeli 7200 TL imiş ve %100 destek sağlanıyor parçada. İşçilik bedelindende ki indirim ile toplam 900 TL talep edildi.



Umarım onarım sonrası bir sıkıntı çıkmaz.
Dönüş için teşekkürler sadece kavrama için 7200 çok yüksek bir rakam sanırım mekatronik ile beraber değişiyor çünkü kavrama fiyatı 2500 civarı bişey, büyük geçmiş olsun iyi niyet garantisinin önemi bir kez daha anlaşılmış oldu.

G8341 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı chnkty

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 41
    • Profili Görüntüle
Kavrama bedeli bana da yüksek geldi. Mekatronik ile ilgili bir işlem olup olmadığını özellikle sordum yok dendi. Onarım sonrası işlemlere dair detaylı bilgi alır isem burada paylaşırım.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Sorunun, makul bir maliyet ile, hal yoluna girmesine sevindim.

Manuel veya otomatik, 80 bin km nin üstünde ve İstanbul trafiğini gören bir araç için, kavrama değişimi anormal değil bence..

İlginç olan, kavrama biterken görülen işaretlerin (titreme, vb.) görülmemiş olması.. belki, servis aydınlatır sizi.


Çevrimdışı Metehan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
2015 model 1.2 Octavıa aracımın bir hafta önce kavramasını iyi niyet  garantisinden Erzurum Skoda servisinde değiştirdim. Şanzıman biraz  ısınınca -özellikle de yaz aylarında- vites geçişlerinde yoğun bir  gıcırtı sesi geliyordu. İlk zamanlarda bu ses 2. ve 3. viteste olurken  ilerleyen zamanlarda daha üst viteslerde de yapmaya başladı. Serviste  iki farklı usta iki farklı zamanda baktı ve ikisi de kavrama değişmeli  dedi. Bu sorun yaklaşık bir buçuk sene önce başladı ama değişimi yeni  yaptırdım. Test ettim şu anda o ses yok, tamamen gitti. Kavramanın  bedeli yaklaşık 5000 TL idi, bunun tamamı garantiden karşılandı. İşçilik  bedeline ise %25 indirimle 882 TL ödedim. Bu arada yaklaşık bir sen  önce de yine iyi niyet garantisinden aracın mekatroniği değiştirildi.