škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Superb 3 yol tutuş problemi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı dr taner meral

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar.İstanbuldan aranıza yeni katıldım.bende 2.0 tdi 2015 yeni kasa süperb prestij var.son iki aracımda 2012 ve 2015 passat.aracı eylül 2018 de aldım.Yol tutuşu bana güven vermiyor,korkarak kullanıyorum.Passatta virajlara girdiğim cesaret bunda yok.Bazen düşük hızlarda bile savruluyor,esp devreye giriyor ama ben tedirgin oluyorum.çevre yolunda 120-130 civarı giderken ani şerit değiştirmelerde yaylanıyor sanki,2-3 defa servise götürdüm sorun yok,lastikler 235-40 r19 michelin pilot sport 4,2017 tarihli.iyi sayılırlar.yaklaşık 15-20 bin km yol yaptılar.passatta çok daha yüksek hızlarda çok daha ani değişiklikler yapıp mercedes bmw lerle otobanda kapıştığım olurdu.Bu durum normal midir


Çevrimdışı Messo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Yol tutuşu muadillerine göre zayıf çok fazla kafadan kopması ve arka tarafı bırakması var bu da konfor odaklı olmasından kaynaklanıyor muhtemelen.


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
Siz 120-130 ile ''ani şerit değiştirme'' yapıyorsanız zaten tedirgin olmalısınız. Hiçbir otomobil üreticisi 100 km üstü hızlarda test edip güvenli sürüş vaadinde bulunmaz. km77 adlı youtube kanalında çeşitli hızlarda çeşitli araçları ''moose'' testine sokuyorlar. Bahsettiğiniz hızlara bile çıkılmadan ESP kapalıyken ne tür sıkıntıların oluştuğunu izleyin. Araçların kafadan kopması vs hepsi gayet açık şekilde testte belli oluyor.  

Gerçekten güçlü bir sürüş arıyorsanız sürekli 4 çeker araç kullanın. Quattro'lu bir Audi veya Subaru'nun Symmetrical AWD modelleri.


Çevrimdışı dr taner meral

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
ani yol değiştirme derken bunu makas olarak algılamayın,mesela 2.köprü yolunda ilerlerken birden bir şerit tıkanır ama yan şerit açıktır ,sizde yandaki araçları kollayıp hızınızı kesmeden aradan devam etmek istersiniz ,bunu kastediyorum,araç anlamsız bir şekilde salınım yapıyor,wolksvagen güvenlik sistemlerni koymuş ama bu konuda bence passata torpil geçmiş


Çevrimdışı fth106

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 86
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Valla B8 passat ı da çok iyi bilirim hatta sürdüğüm comfortline 60 yanaklı 16 janttı. Lastik yanakları geniş olduğu için baya esniyordu şu an 235 40 r19 var Superb te viraj da kasıyorum esp yi sadece 2 3 kere yakabildim gayet virajda şeritten çıkmadan içeriye kafasını sokuyor. Araçtan beklenen nedir anlamıyorum siz Superb i korkarak sürüyorsanız Allah sizi C segment B segment araçlardan korusun kontak çevirseniz içiniz titrer sanırım :) bahsedilen Moose testler de arkasını Arteondan çok bırakan araba görmedim hatta Skoda Fabia 81 ile tamamlıyor testi. Hatta ve hatta Kombi Octavia Kombi Golf ten çok daha dengeli ve yüksek hızda dönüyor. Demek ki torpil geçmemiş kimse Vw e :) Moose test yol tutuşu tamamen göstermez bu arada Clio 82 ile moose yaptı diye otoban sürüşünde arkası sallanırken Superbte tık olmaz bu ayrı bir konu ancak konuya dönecek olursak şu arkasını hemen bırakıyor Esp yakıyor korkuyorum diyen insanların araçlarında sorun olduğunu düşünüyorum. Gayet keskin virajlara limitinin üstünde girince bile aracın önü ile arkası çok dengeli ve iletişim içinde hareker ediyor Esp yi devreye neredeyse kasti hareket yapmadıkça devreye sokmak zor. Ha insignia gibi süspansiyonları takozu alınmamış araba gibi taş gibi olupta daha iyi viraj alması normal ama o arabada da Superbte ki süspansiyon konforunun 3 te 1 i yok taş gibi resmen içinde horon tepiyorsunuz bozuk yolda. Ben gayet memnunum Passat ta kullandım Passat daha sert ve çevik yanal yatması daha az ancak sert bir araç Superb e göre. Superb te yanal yatma oluyor fakat olsa bile çizgisinde virajı alıyor gayet güvenli bir sürüş sağlıyor ki yanal yatma dediğimiz de ani hareketler de yoksa otoban sürüşlerinde yüksek hızda yola çok güzel oturuyor çok güvenli. Superb e tutmuyor diyen de ne bileyim hiç clio  ya polo ya linea ya felan binmesin kalpten gidiverir mazallah :))))

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı mojaverock

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 291
    • Profili Görüntüle
İzmir Çeşme otobanında yolda bombeler olduğu için 17 inch prelli p7  ile yaylana yaylana gidiyorum . 150 km/h üstünde kesinlikle güven hissi yok . Bunun sebebi aracın konfor odaklı olması ve süspansyonların çok yumuşak olması.Aynı zamanda araç çok ağır bir araç değil . Eğer araçta 4 yetişkin varsa ve bagaj doluysa 170-180 km/h hızda bile güven hissi oluyor .Aynı yolda Passat yere çok daha sağlam basıyor . Mondeo ve Flexride İnsignia Gs yüksek hızlarda çok daha güven veriyor ve konforu anlatmaya gerek yok .

Ancak mondeo ve insignia gs den inip superbe binince oturma odasından salona gelmiş gibi oluyorum .


Çevrimdışı Rifle44

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 416
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: dr taner meral;649463
Merhaba arkadaşlar.İstanbuldan aranıza yeni katıldım.bende 2.0 tdi 2015 yeni kasa süperb prestij var.son iki aracımda 2012 ve 2015 passat.aracı eylül 2018 de aldım.Yol tutuşu bana güven vermiyor,korkarak kullanıyorum.Passatta virajlara girdiğim cesaret bunda yok.Bazen düşük hızlarda bile savruluyor,esp devreye giriyor ama ben tedirgin oluyorum.çevre yolunda 120-130 civarı giderken ani şerit değiştirmelerde yaylanıyor sanki,2-3 defa servise götürdüm sorun yok,lastikler 235-40 r19 michelin pilot sport 4,2017 tarihli.iyi sayılırlar.yaklaşık 15-20 bin km yol yaptılar.passatta çok daha yüksek hızlarda çok daha ani değişiklikler yapıp mercedes bmw lerle otobanda kapıştığım olurdu.Bu durum normal midir


Bu normal uzun süre 2016 comfortline 17 inc passat kullanmış birisi olarak söylüyorum.18 inc prestige superb e göre; sportif sürüş ve sürüş zevki açısından kesinlikle passat.Süspansiyon olarak ani manevralarda dahil olmak üzere daha atik ve güvende hissettiriyor. Ancak superb donanım, hacim ve konfor olarak daha üstte.


Çevrimdışı Messo

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Kim ne derse desin otoban yada bölünmüş yolları kastetmiyorum köy yolu diye tabir ettiğimiz yollarda superb de fazlasıyla understeer yani kafadan kopma olayları oluyor ve understeerla baş etmeye devam ederseniz oversteer dediğimiz arkayı bırakma eğilimi gösteriyor otoban sürüşlerinde yana yatma veyahut yaylanma eğilimi yumuşak süspansiyonlarin etkisiyle bi hayli fazla bundan önce c segmenti araçlarımız da oldu mesela Fiesta dan örnek vermek gerekirse yol tutuş anlaminda daha kararlı daha rijit olduğunu söyleyebilirim superb düz yolda iyidir güzeldir lakin işin zevki yada çevikliği konusunda rakiplerinin gerisinde kalıyor bunu bilmek lazım bir araca sahip olduk diye marka fanatikliği yapmak değil objektif olmak lazım. Araçlar insan değildir sadece a noktasından b noktasına taşıyan ihtiyaç (teknolojik demir yığınıdır) unutmayınız.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1398
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Araçlarımızı almadan önce internetten ,formları okuyarak kullanıcı yorumlarını inceleyerek , aracı olanlarla birebir görüşerek vede test ederek alıyoruz,bilinçli kullanıcıyız.Sonuçta ev parasına araç alıyoruz,Aracımız sakin ,kurallara göre kullanıldığında son derece güvenli araç,5 metrelik araçla yollarda slolom yapmak ani şerit değiştirmek bu araçlara göre değil yanlış tercih yapmışsınız.A5-A7 segmentli araçları tavsiye ederim,buradan sanki Süperb Passat karşılaştırması yapılmak ortamı germe eğilimi izlenimi uyandı bende.Mübarek Ramazan ayında lütfen keyfimizi kaçırmayalım,araçlarımızın tadını çıkaralım


Çevrimdışı fatihatilla

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
    • https://www.youtube.com/otodunyam
Yorumların hepsini okudum ben de bir şeyler ilave etmek isterim.
2016 tdi dsg prestige paket aracım var 2017 Temmuz ayından beri kullanmaktayım. Yol tutuş hissi ilk aldığım zaman zorladığım da dikkatimi çeken yolun durumuna göre aracın salınım yapması vardı süspansiyonların yumuşak olmasından dolayı ilk zaman hafif tedirgin olmuştum fakat daha da zorlamaya başladım ne kadar zorlasam da araç çizgisinden asla şaşmıyordu. Tecrübe edindikçe daha dikkat etmeye başladım aracın sürüş moduna göre Eco Normal Spor moduna göre aracın direksiyon hissiyatı, süspansiyonu, yol tutuşu konusu da değişiyordu. Özellikle spor ve özel modda otoyolda 200-210-220-240 hızlarına kadar çıkıp İstanbul-Bursa / İstanbul-Ankara yollarında keskin virajlarda tek bir güvensizlik hissiyatı almadım harikulade konfora ve yol tutuşuna sahip olduğunu düşünüyorum araçlarımızın.


Çevrimdışı Cagri33

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 644
    • Profili Görüntüle
Bu bahsettiğiniz yanal hareketler Mercedes E serisinde de bir hayli fazla tecrübe edeniniz varsa eğer. Gel gelelim Superb gibi bir araç yolda zik zak atmaya ani sağa sola kırmalara göre değil, stabil ve konforlu sürüş amacı güden bir araba. Superb le 19 jant kullanmamıza rağmen diğer birçok16 jantlı geniş yanaklı arabalar bana kütük gibi geliyor. Maksadım kimseyi kırmak değil belirttiğim gibi Passat çok net bir şekilde Superb ten sert bir araç ve haliyle daha çevik olması normaldir. Ancak Superb yanal eğilimler yapsa bile virajı güvenle alabiliyor ve araç segmentinin görevlerine çok iyi hizmet ediyor bu da konfordur. Sert araba yol tutar mesele taş gibi süspansiyon koyup yolu tutmak ise bunu sanayide bile yaptırabilirsiniz. Bir yakınımızda Seat Altea vardı bilenleriniz vardır Mpv bir araç ve çok fazla yatıyordu ancak buna rağmen virajlara yatsa bile çok yüksek hızlarla girebiliyordu. Yanal yatmalar var mı evet var ama virajı yatsa bile alıyor mu evet alıyor. Bunu müsait bir yolda kimsenin canını riske atmadan deneyebilirsiniz. Otoban sürüşlerinde zaten bu araba yolda o çok güzel konforla birlikte yola da çok güzel oturuyor ip gibi gidiyor. Burda herkes aynı arabayı kullanıp farklı görüşler sunmuş. Passat sert haliyle ani manevralarda daha çevik ancak Superb yol tutuş sorunu adında bir başlık açmak tek kelimeyle arabaya hakarettir ya da bazılarının arabalarında problem vardır. Benim arabam yolu çok güzel tutuyor güven de veriyor. Marka fanatikliği de yapmıyorum benim ilgi alanım arabalardır markalar değil. Burda birçoğunuz abim hatta babam yaşında kişilersiniz 24 yaşındayım. Babam 44 yaşında ve babam zaten hiçbir zaman yol tutuşu sorgulayacak bir sürüş yapmaz otobanda basar mı evet gayet basar ancak kavşaklara ani girmeler virajlarda gazı ezerek sürüş yapmaz. Arkadaşlarımı da çevremde ki birçok insanın da aracını sürüyorum. Mesela birkaç gün önce 2012 Megane sürdüm. Arabayı zorlamak istedim korkudan yapamadım çok kolay dağılıyor. Aynı virajları Superb le müzik açık hiç tedirginlik yaşamadan dönüyorum. Arabayı da genelde tek kullanırım can taşırken gidip limit denemem ancak tek sürerken tamamen dinamik bir sürüş sergilerim altını çiziyorum Passat ı da sürdüm ve aynı virajı Superb konforlu süspansiyondan dolayı biraz daha yan yatarak alabiliyor ama konforu Passat veya muadili araçlardan 2 3 gömlek iyi. D segmentten beklenen nedir ? Konfor. Bunu sağlıyor mu ? Fazlasıyla. Özetle çok ağır eleştiriler olduğunu düşünüyorum kimsenin şoförlüğüne yorum yapacak haddim yok yapmam da ancak bu arana gayette güvenli bir sürüş yapıp yolu da tutuyor. Araçlarımız da Elektronik difransiyel kilidi var. Bu kadar yol turuş konuşuluyorsa bu da biliniyordur. Eğer viraj içinde ayağınızı gazdan çekerek dönmeye çalışırsanız bu olay gerçekleşmez ancak ayak gazda sabit veya biraz gaz ezerek o virajı almaya çalışırsanız viraj içinde ki lastiğe güç giderken viraj dışındakine giden güç azakır ve araç virajı daha stabil ve güvenli alır. Aracın arka kısmına gelince viraj içinde kafadan kayma limitine göre her arabada olmak zorundadır bu fiziki bir kanundur. Bazı araçlar kafa yerine ilk arkasını bırakır o ayrı. Arabanın arkası hiçbir zaman ön tekerlerden alakasız bir bırakma yapmıyor ve bütün hareket ediyor eğer kafadan kayma başladığında direksiyona kontra verirseniz arkasını çok güzel toplayıp yoluna devam ediyor ve Esp çok güzel yardımcı oluyor. B segment araçlarda Esp devreye girse bile girmemiş gibi hareket ederken Superb te Esp çok kontrollü. Özetle bu arabada yol tutuş problemi yok siz arabaya Passat sürüyor gibi davranmak yerine Superb sürdüğünüzü farkederek ona göre eğilimlerde aracı sürerseniz özetle araca göre araba sürerseniz Passat tan da güzel viraj alabilirsiniz. Superb amacına çok güzel ve güvenli hizmet ediyor en azından ben öyle düşünüyorum. Özellikle direksiyonu çoğu araca göre daha hisli ve aracın kaydığını direksiyondan bile anlayabiliyorum. Renault Hyundai araç sürenleriniz varsa direksiyon hissi neden çok hoşuma gidiyor beni anlayacaktır. Herkese yorumları için teşekkür ediyor hayırlı Ramazanlar diliyorum.

ASUS_X00QD cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı octa

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 610
    • Profili Görüntüle
dr taner meral, aracınızda fabrikasyon kusur da olabilir. Sağdan soldan duyuyorum, çoğu servis elemanının veya ustanın fark etmediği ama ciddi problem olan kusurlar. Bunları tecrübeli ustaları yanına alıp, sürüş sırasında göstermen faydalı olabilir. Bazen üretici firma kabul etmese de mahkeme yoluyla araç bedelini geri alma veya yenisini alma gibi şeyler duyuluyor. Konunun üzerine düşmezseniz, kimse sallamayacaktır. Servis zaten sorun yok der...


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
Virajlarda ESP muhabbetini dile getiren kişiler oluyor ara ara ama ben çok atik kullandığım anlarda bile böyle bir şeye rastlamadım. Belki gaza fazla basıldığında patinaj önleme devreye giriyorsa bunu ESP olduğunu düşünenler olabilir. Viraja optimum hızda girdiğimde şerit kaybetmeden çıkabiliyorum; sadece keskin virajlarda arka taraf dışa kaçıyormuş gibi hissettiğim oluyor, bunu da aracın tasarımına göre normal olduğunu düşünüyorum. Eğer asfalt jilet gibi ise ve lastik tipi uygunsa otoyolda 130km/sa üstünde bile sorunsuz viraj aldığımı bilirim. Fakat bozuk yüzeyli yollarda 50km/sa ile bile sorun yaşayabiliyorum.

Diğer taraftan tehlikeli anlarda araç kendisini çok çabuk topluyor. Geçenlerde (muhtemelen zengin babasının GLA'sını çalan) bir zırtapoz virajlı yolda (muhtemel hızım 90km/sa) gömediğim bir noktadan gelip makas atmaya çalıştı ve tam benim sağ ön çamurluğa çarpacakken bir anda aracım sola savruldu ve geri geldi. Orada aracı sola atan ben miydim yoksa fren beni sola savurdu da ESP de toplarladı mı bilmiyorum ama tehlikeyi atlatıktan sonra ESP midir nedir o anda zaten düşünmüyorsunuz.


Çevrimdışı Sultan.Baybars

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1231
    • Profili Görüntüle
Merhaba 2016 dan beri süperb kullaniyorum tek endişem şu olmuştu frenleme mesafesi bir kaç kere yaşadim oda lastikten okumuştum durduramadim araci kaçiçak yerde bulamadim hep allah tan önümde ki araç kaçti hizlarimda hep 70-90 gibi hizlarda yakalandim o gündür michelin privac mi nedir adini dahi telafüz edemiyorum berbat bir lastik olduğunu anladim daha dikkatli kullaniyorum virajlar olsun ani şerit değiştirme olsun hiç sorun yaşamadim şimdi janti da büyüttüm lastikleride daha yeni olduklari için tecrübem yok :) ben salinmasina bayiliyorum ailem bir başka bayiliyor tis tis gidiyoruz yolda havali kelimesi bize göre diyoruz otobüs gibi tis tis :) zevk aliyoruz yani ..