škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Park ederken tekleme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sarican52

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Son 2 gündür evden çıkıp işyerine geldiğimde yaklaşık 4 km lik bir mesafe önce frene basıp N ye alıp yükü el frenine verdikten sonra P konumuna getiriken araba tekliyor bir keresinde stop etti 1 sene önce şanzuman ve mekatronik arızadan dolayı şanzuman ve makatronik  değişimi yapıldı değişimler EREL de yapıldı fakat ne yalan söyleyim işçilik ten hiç memnun kalmadım hatta şanzuman ın bile değiştiğinden şüphe duymaya başladım acaba tekleme şanzuman dan mı kaynaklanıyordur yardımlarınız rica ediyorum


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Kavrama tam ayıramıyor olabilir. Değişim garantisi devam ediyorsa tekrar aynı yerde baktırmakta fayda var.

Bir de şu olabilir; N deyken el frenini çekiyorsunuz ya, P ye getiriken ayak frenine iyice basmıyorsanız R üzerinden geçerken kavrama devreye giriyordur. Bir kaç kez az frenle (zaten frene basmazsanız R ve P ye getiremezsiniz) ve iyiyce basarak deneyin. DSG de durmalarda kesinlikle frene tam basmak gerekiyor. Auto hill holderde farklı olabilir, normal hill holder (yokuş kalkış desteği) de frene tam basmayınca devreye girmiyor! Mekaniğini açıp bakmadım ve tam bilemiyorum. Fakat frene az bastığımda araba o an duruyor, freni bıraktığımda meyil yönünde serbest kalıyor. İyice basınca desteğin ayarına göre yerinde çakılı kalıyor.


Çevrimdışı sarican52

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
var gücümle basıyorum kullanım konusunda çok dikkatliyimdir değişim garantim doldu fakat doğuş ta bir tanıdığım vasıtası ile baskı kurup tekrar baktırmak istiyorum değişimden sonra bir kaç kez EREL e gittim her seferinde teste çıkan arkadaş normal gayet iyi deyip hiçbir işlem yapmadon kapıdan döndürdüler ki sırf bu yüzden artık servise gitmeyi düşünmüyorum


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Sorununuzun şanzımandan kaynaklandığını düşünmüyorum park etme stiliniz olması gereken gibi tam olarak doğrudur.


Çevrimdışı sarican52

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Birde fren pedalında eskiden daha uzun aralık varken şimdilerde fren pedalında ki boşluk daha az bilemiyorum bir ilişki varmı ama aklıma hep kavrama geliyor


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Fren hidrolik seviyesine bakın/baktırın! Fren mesafesindeki böyle bir değişimde balatalara da baktırmak lazım. Çok önemli!


Çevrimdışı dawn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 166
    • Profili Görüntüle
O aradaki R çok tehlikeli geliyor bana. Geçen senelerde bir sabah marş tamamlanmadan yanlışlıkla R'ye geçiriyordum, ayağım frende basılı olmasına rağmen şanzımanı dağıtıyordum neredeyse.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Ayak frene tam basılı ise zaten kavramalar ayrılıyor rölanti devri 800 rpm onun için aradaki R tehlikeli değil frene basmazsanız vites kolunu hareket ettiremezsiniz konuyu açan arkadaş da frene tam bastığını söylemiş bu yüzden kavrama vs sorunu değildir tekleme ve stop etmesinin başka bir nedeni vardır kavrama sorunu bana mantıklı gelmedi.


Çevrimdışı sarican52

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Acaba turbo temizliğimi yaptırsam  gerçi şimdi aklıma geldi servis bakımdan sonra buji başlıklarından birini yerine tam oturtmamıştı o dönemde buna benzer bir olay yaşamıştım belkide buji kablolarını  bir eleden geçirsem daha iyi olucak


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sarican52;647799
Acaba turbo temizliğimi yaptırsam  gerçi şimdi aklıma geldi servis bakımdan sonra buji başlıklarından birini yerine tam oturtmamıştı o dönemde buna benzer bir olay yaşamıştım belkide buji kablolarını  bir eleden geçirsem daha iyi olucak


1,2 tsi lerde buji ve kablo oksitlenmesi kronik bence de bujileri kontrol edin.
Benim çalıştırma ve stop etme alışkanlığım: Çalıştırmadan önce vitesi N ye alırım ondan sonra marş yaparım, kapatmadan önce vitesi yine N ye alırım sonra stop edince P alırım bu şekilde motor ve şanzıman kararsızlık yaşamıyor.


Çevrimdışı Umut Yeti

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 227
    • Profili Görüntüle
Umarım can sıkıcı veya maliyetli birşey değildir de benzinden gelen pislik parçası filan gibi birşeydir kendi kendine halledilir. Geçmiş olsun..


Çevrimdışı sarican52

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
iyi dileklerin için çok teşekkür ederim