škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Önden gelen su sesi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı evrensel

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,
Aralık ayında Karoq 1.0 tsi DSG style paket aldım 2650 km oldu. 2 3 gündür ilk çalıştırmada motordan? ( ön konsoldan ) su sesi geliyordu, nasıl anlatılır abartısız üst kattaki komşu sifon çektiğinde gelen ses gibi bir ses, 1 2 sn sürüyor hemen geçiyor, bugün servise gittim motor sıcak olduğundan sanırım çok az yaptı usta da bunu duymadı, benim tarifime de normal dedi, suyu pompalıyor yapabilir vs. dedi. motor suyuna yağına baktı test sürüşü yaptık, bilgisayara bağladı herşey normal dedi. 15 yıldır araç kullanıyorum ilk defa duydum böyle birşey,
Başına başka gelen oldu mu acaba?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Soğutma sistemi hava yapmış olabilir mi?


Çevrimdışı evrensel

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;647714
Soğutma sistemi hava yapmış olabilir mi?


Olabilir tabiki ama servis bana normal dedi,
Başka karşılaşan oldu ve çözüm sağlandı ise diye konuyu açtım,
Servis harici ustaya sordum o da bir sorun oluşturmaz dedi ama önceden olmayan bir ses şimdi var, karşılaşıp çözüm bulan oldu mu acaba?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Merhaba, aracımı aldığım ilk 2-3 bende de oldu.

O ara forumda Superb'lerde de benzer sıkıntılar okudum, motor stop edildikten 1 saat sonra (sıcakken sakın yapmayın) motor bölümünde sol arkada soğutma suyu kapağını açarak içeriden basınçlı havanın çıkışına izin verdim. Bunu 2-3 kez yaptım. 1-2 haftaya ses kayboldu


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Octavia yi yeni aldığımda 3-4 defa şahit olmuştum böyle bir sese,
Son yıllarda hiç o sesi duymadım.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Soğutma sıvısı rezerv tank kapağı, buharlaşan sıvının oluşturduğu fazla basıncı atamayıp sistemde kalmasına sebep olabilir. Bazen basit bir müdahale sorunu çözebilir.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Bisey olmaz. Normal bi durum. Daha once cok konusuldu.


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Normal bir durum olabilir ama sesin kaynağı nedir tespit etmek lazım 8 değişik marka model aracım da ve 5 yıldır Yetide bu sese şahit olmadım ayrıca soğutma sıvısı genleşme kabında oluşan basınç bir şekilde sistem tarafından giderilmesi gerekmez mi  İrfan bey gibi kullanıcı mı müdahale etmesi gerek kaldı ki bu tehlikeli bir durum yanma yaralanma riski vs oluşabilir. Bu ses ve durum ile ilgili sorun yaşayanlar serviste durum ile ilgili kesin tespit yaptırsınlar neden oluştuğu sorun vs vs önemli değil deyip geçiştirmeyiniz.
« Son Düzenleme: 06 Mart 2019, 20:59:25 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Telefon ile servise sorduğumda kendiliğinden geçer demişlerdi, o sebeple fazla önemsemedim. Forumda genleşme kabının havasını alanları okuyunca ben de yaptım. Belki kendiliğinden de geçecekti  :) Ona şans bırakmadım


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;647752
Telefon ile servise sorduğumda kendiliğinden geçer demişlerdi, o sebeple fazla önemsemedim. Forumda genleşme kabının havasını alanları okuyunca ben de yaptım. Belki kendiliğinden de geçecekti  :) Ona şans bırakmadım

Doğrudur ama genleşme kabı basıncı kendi tahliye etmesi gerekir üstünde elektronik soketler mevcut bir şekilde basınç sistem tarafından atılır diye düşünüyorum. 1985 yılında ehliyeti yeni almıştım ve araçlar ile ilgili hiç bir şey bilmiyordum 1979 model murat 131 aracımız hararet yapmıştı radyatörde hiç su kalmamış ve radyatör kapağını açmıştım kapak elimde patladı  havaya fırladı ve müthiş bir buhar fışkırmıştı Allahtan bir yerim yanmamıştı o yüzden bu kapak motor soğumadan vs açılmamalı dikkat etmek gerek yüksek yaralanma riski vardır.
« Son Düzenleme: 07 Mart 2019, 14:26:46 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: rocky62;647764
Doğrudur ama genleşme kabı basıncı kendi tahliye etmesi gerekir üstünde elektronik soketler mevcut


Sanırım işin sensör ve kablo kısmı soğutma sıvısı seviyesi ile ilgili sadece


Çevrimdışı rocky62

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 757
    • Profili Görüntüle
Radyatör kapağı motor soğutma sisteminin çok önemli bir parçasıdır ancak sistemde sorun giderme sırasında çoğunlukla göz ardı edilir. Günümüzde yaygın olduğu şekilde tekil bir genleşme deposu monte edilmişse, genleşme deposu kapağı da aynı derecede önemlidir. Radyatör kapağı ve genleşme deposu kapağı, radyatör ve genleşme deposunun gaz sızdırmayacak şekilde kapanmasını sağlar. Ancak bundan çok daha fazla işleve sahiptirler.

Kapaklar, aşırı basınç halinde hava çıkışına izin vererek çalışma sırasında soğutma sisteminde istenen basıncın daima korunmasını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Bu nedenle, soğutma sisteminin “güvenlik valfi” olarak nitelendirilirler.

Hasarlı bir kapak sistemi etkin şekilde kilitleyemez veya basıncını koruyamaz; bu da soğutma sisteminin düzgün çalışmamasına neden olur. Kapak arızalandığında, yeni bir hortum bile patlayabilir.
Bu nedenle, rutin soğutma sistemi bakımı veya onarımı sırasında mutlaka kapakları da kontrol edin ve hasarlı olanları değiştirin.

KAPAK İŞLEVİ KONTROLÜ
Araç için belirtilen nominal basıncı öğrenin ve kapakta yazılı nominal basınç ile karşılaştırın. Doğru değilse kapağı değiştirin.
Ana contayı, basınç contasını ve çift yönlü contayı görsel olarak kontrol edin. Contalarda çatlak, sertleşme veya hasar varsa kapağı değiştirin.
Basınç tahliye ve vakum tahliye valflerinin ikisi de kolayca çıkarılabilmeli ve yerine takılabilmelidir. Aksi halde kapak değiştirilmelidir.
Yayda direnç olmalıdır. Direnç yoksa yay kuvvetini kaybetmiştir ve kapağın değiştirilmesi gerekir.
Profesyonel bir basınç test cihazı ile kapakta basınç testi yapın (üreticinin talimatlarına bağlı kalın). Kapak nominal basıncı tutamıyorsa kapağı değiştirin.
Arızalı kapağı değiştirirken, radyatör/genleşme deposunu mutlaka kontrol edin. Delinme ve çatlak sonucu sızıntılar yaratacak tehlikeli seviyede basınç birikmesine neden olmuş olabilir.
« Son Düzenleme: 07 Mart 2019, 22:48:39 Gönderen: rocky62 »


Çevrimdışı sedatbzkrt37

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Servise göre garanti süresince herşey normal oluyor nedense. Garanti süresi bittiği anda anırmal. Kıl müşteri olarak  tabir ediyorlar. 2012 yılında aldığım skoda yeti aracımda şanzıman arızasından dolayı 10bin tl harcadım. Ve garanti süresince servise gidipte söylediğim arızalar normalken garanti birince anormal oldu. Sonuna kadar dayatın ve mümkünse yasal olarak hakkınızı arayım


Çevrimdışı evrensel

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: sedatbzkrt37;649527
Servise göre garanti süresince herşey normal oluyor nedense. Garanti süresi bittiği anda anırmal. Kıl müşteri olarak  tabir ediyorlar. 2012 yılında aldığım skoda yeti aracımda şanzıman arızasından dolayı 10bin tl harcadım. Ve garanti süresince servise gidipte söylediğim arızalar normalken garanti birince anormal oldu. Sonuna kadar dayatın ve mümkünse yasal olarak hakkınızı arayım


Yukarıda belirtildiği gibi motor soğuk iken kabın havasını 1 kere alınca su sesi kalmadı, ilginç olan sizinde belirttiğiniz gibi serviste bu sesi duymamaya diretilmesi, sorun yok normal denilmesi..
kimse rahatsız etmese servise gitmek istemez.
Bunu sadece vag grubu için söylemiyorum malesef kıl müşteri olmayınca arıza çıkarmayınca garanti süresince şikayetler araştırılmadan müşteri sorun olmadığına ikna edilmeye çalışılıyor.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Garanti kapsamında sorun yok, "angarya", garanti bitince, "bakalım, yapalım".. tamamen duygusal!