Uzatılmış garanti, kasko benzeri bir sigorta poliçesinden ibaret olup, bir üretici garantisi değildir.
Sigortayı yapan da distribütörün şirketidir. Arıza riski gerçekleştiğinde, distribütörün bir cebinden çıkan, diğer cebine girmiş olur.
Satıcı açısından, durum bundan ibarettir.
Kullanıcı açısından ise, durum biraz daha karışıktır.
Forumu incelerseniz, görürsünüz. Uzatılmış garanti yaptırıp, memnun olan da var, mağdur olan da. Uzatılmış garanti yaptırmadan, iyi niyet garantisi ile sorununu giderebilen de var, gideremeyen de..
Şanzıman benzeri temel ve hayati parçalarda, araç servis bakımlı olduğu sürece, belirli yaşlara kadar kullanıcıyı üzmüyorlar genellikle. Sadece biraz sabırlı ve kararlı olmak gerekiyor risk gerçekleştiğinde.
Kendi fikrimi sorarsanız, fayda/maliyet hesabı yapıldığında, maliyet yönü daha fazla olan bir işlemdir. Zaten, böyle olmasa, sigortacıların bu alanda işi de olmazdı..
Gerisi, hangi risk için, ne kadar maliyet ödeyeceğinizin kararına kalmıştır.