škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

SET tuşu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MUZKENTLİ

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
aracım 2017 active. aracımda set tuşu ile akü seviyesini kontrol edebilir miyim?


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
SET tuşu bildiğim kadarıyla sadece lastik havalarını eşitlediğinizde onu hafızaya almaya yarıyor


Çevrimdışı cafkar

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 176
    • Profili Görüntüle
Set tuşuna basılı tutup bekleyin maxi dot ekranında saatten sonra akü yazdığında set tuşunu bıraktığınızda görünecektir. VW grup araçlar için geçerli.
https://www.youtube.com/watch?v=oAsXrsvik3c


Çevrimdışı MUZKENTLİ

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 66
    • Profili Görüntüle
Az önce denedim. Saat ten donra akü menüsü çıkmadı


Çevrimdışı sudege

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 470
    • Profili Görüntüle
Aktive lerden olmuyor sanirim

RVL-AL09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı kolgezer

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 599
    • Profili Görüntüle
bugün malesef aracım çalışmadı. akü boş uyarısı verdi. araç 15 gün ünce yetkili serviste bakım gördü, akü gayet iyi demişlerdi. şimdi ise çalışmıyor. bu nasıl şey anlamadım.  araçlarımız akü zayıfladığında uyarı vermiyor mu?bu arada araç kapalı otoparkta malesef çekici çağıramıyorum. yol yardımı da +garanti devam etmesine rağmen ücretliymiş. bu yaşadığım rezillik umarım sizlerin başına gelmez.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Ben de aldığım akıllı akü şarj cihazıyla 2011 model aracımdaki ilk aküyü 2,5 sene ara ara şarj ederek 15 gün öncesine kadar kullanabildim. Benim aracım da genelde kapalı yerde yatan araç olduğundan sonunda isyan etti ve 7 yaşına bakarak değiştirmek zorunda kaldım. Siz de her ne kadar yeni bakımdan çıksanız da marşa bastığınız akımı yerine koyacak kadar uzun süreli kullanmıyorsanız bitmesi gayet normaldır (bitme olayı özellikle bagaj ışığı, iç ışık ya da çakmaklıkta takılı başka bir cihazdan da kaynaklanabilir). Yeni akü olsa bile benim gibi 1 veya 2 haftada bir, kısa süreli kullanma durumunda akü günden güne gücünü kaybeder. Belli bir voltun altında da zarar görmeye başlar.
Evde 12 Volt bir adaptör varsa (akımı en az 3-5 amper olmalı) bir kaç saat bağlayıp marş alacak şekilde doldurabilirsiniz. Yanına araba çekilebiliyorsa usulüne uygun şekilde takviye kablosu ile de çalıştırılabilir. En kötü ihtimal seyyar bir akü ile çalıştırabilirsiniz. Yakınlarda akücü ya da elektrikçi varsa onlarda bulunuyor. İmalat ya da değişim tarihini araştırıp bir gece akücü ya da elektrikçide redresör şarjında bırakıp durumuna bakın derim.


Çevrimdışı oprdrhvs

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 196
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cafkar;643497
Set tuşuna basılı tutup bekleyin maxi dot ekranında saatten sonra akü yazdığında set tuşunu bıraktığınızda görünecektir. VW grup araçlar için geçerli.
https://www.youtube.com/watch?v=oAsXrsvik3c


2017 Style DSG aracımda denedim ama sadece saat çıkıyor.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;643576
Ben de aldığım akıllı akü şarj cihazıyla 2011 model aracımdaki ilk aküyü 2,5 sene ara ara şarj ederek 15 gün öncesine kadar kullanabildim. Benim aracım da genelde kapalı yerde yatan araç olduğundan sonunda isyan etti ve 7 yaşına bakarak değiştirmek zorunda kaldım. Siz de her ne kadar yeni bakımdan çıksanız da marşa bastığınız akımı yerine koyacak kadar uzun süreli kullanmıyorsanız bitmesi gayet normaldır (bitme olayı özellikle bagaj ışığı, iç ışık ya da çakmaklıkta takılı başka bir cihazdan da kaynaklanabilir). Yeni akü olsa bile benim gibi 1 veya 2 haftada bir, kısa süreli kullanma durumunda akü günden güne gücünü kaybeder. Belli bir voltun altında da zarar görmeye başlar.
Evde 12 Volt bir adaptör varsa (akımı en az 3-5 amper olmalı) bir kaç saat bağlayıp marş alacak şekilde doldurabilirsiniz. Yanına araba çekilebiliyorsa usulüne uygun şekilde takviye kablosu ile de çalıştırılabilir. En kötü ihtimal seyyar bir akü ile çalıştırabilirsiniz. Yakınlarda akücü ya da elektrikçi varsa onlarda bulunuyor. İmalat ya da değişim tarihini araştırıp bir gece akücü ya da elektrikçide redresör şarjında bırakıp durumuna bakın derim.
Kullanıdğınız akü şarj cihazını önerebilir misiniz? Veya başka öneriniz?

Benim aracımın akü seviyesi bazen oldukça düşüyor. Ben de arayış içindeyim şarj cihazı için. 12V trafo ile imkanım var, ancak bi cihaz alırsam iyi olur düşüncesindeyim.
Şarj ederken kutup başlarını söküyor musunuz ikisini de?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Kullandığım ATABA AT-7012 SWITCH MOD 12V&24V DC AKÜ ŞARJ CİHAZI'ndan memnunum. Bir de alt modeli olan 12 Volt 3.8 Amperlik ATABA AT-3812 KADEMELİ SWITCH MOD 12V AKÜ ŞARJ CİHAZI modeli var. Aslında bu yeterli, diğerinde fazladan 7 Amper 24 Volt şarj özelliği ve fazladan bir kaç özellik daha var. AT-3812 özellikle 50 Amper altındaki aküleri daha düşük akımla şarj edebileceği için daha güvenli. Önemli olan akü şarjının onda bir oranından fazla olmamasına dikkat etmek. Yani 50 Amper bir akü en fazla 50/10=5 Amper akımla şarj edilmeli. Aksi halde akü plakaları zarar görüp ömrü kısalır. Bu olmasa da herhangi bir 12 Volt 3-5 Amperlik akıllı akü şarj cihazı yeterli olacaktır. Switch Mode olursa hafif olur. Acil durumlarda evdeki anma voltajı 12 Volt trafolar da işe yarayabilir. Fakat doğrultulmuş (DC) akımı ölçtüğünüzde 13,6-14,4 Volt aralığında gerilim sağlıyor olması gerekiyor.

Arabayı kısa mesafeler için kullananlar ve benim gibi sık kullanmayanlar için araç uyarı vermeden ayda bir ya da kutupların birini çıkarttığınızda yük altında değilken voltmetre ile ölçtüğünüzde 12.40 voltun altına düşmüşse, geceden şarja takıp 8-10 saat şarjda tutmak akü sağlığı için faydalı olacaktır. Yeni aldığım akü de 2 hafta gibi çalıştırmayınca voltajı ölçtüğümde 12 voltun altına düşmüştü. Bir kutbu sökülmüş halde sabaha kadar şarjda tuttum umarım kendine gelmiştir. Çünkü 12 voltun altı voltlara düşme olayında plakalarda sülfatlaşma oluşuyor ve bu akünün ömrünü yiyor! Böyle bir durumda (At-7012 model cihazda sülfatlaşma giderme fonksiyonu da var) elektrikçi/akücülerde sülfatlaşmayı gidermek/çözmek için 16,5 Volt 1/20 akımla redresör şarjı gerektirir. Aslında değiştirdiğim 7 senelik akü de şarjla eminim bir süre daha devam ederdi. Yeni akünün de böyle olacağını bilseydim onunla bir süre daha devam ederdim. Rafta kalmasını dikkate alarak ilk taktırdığımda şarj etmiştim fakat yeni olmasına güvenerek 20 dakika yarım saat kadar vag-com'la kurcalama esnasında sanırım enerjisini kaybetti. Umarım başka bir sorunu yoktur.:gaz:


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;644059
Kullandığım ATABA AT-7012 SWITCH MOD 12V&24V DC AKÜ ŞARJ CİHAZI'ndan memnunum. Bir de alt modeli olan 12 Volt 3.8 Amperlik ATABA AT-3812 KADEMELİ SWITCH MOD 12V AKÜ ŞARJ CİHAZI modeli var. Aslında bu yeterli, diğerinde fazladan 7 Amper 24 Volt şarj özelliği ve fazladan bir kaç özellik daha var. AT-3812 özellikle 50 Amper altındaki aküleri daha düşük akımla şarj edebileceği için daha güvenli. Önemli olan akü şarjının onda bir oranından fazla olmamasına dikkat etmek. Yani 50 Amper bir akü en fazla 50/10=5 Amper akımla şarj edilmeli. Aksi halde akü plakaları zarar görüp ömrü kısalır. Bu olmasa da herhangi bir 12 Volt 3-5 Amperlik akıllı akü şarj cihazı yeterli olacaktır. Switch Mode olursa hafif olur. Acil durumlarda evdeki anma voltajı 12 Volt trafolar da işe yarayabilir. Fakat doğrultulmuş (DC) akımı ölçtüğünüzde 13,6-14,4 Volt aralığında gerilim sağlıyor olması gerekiyor.

 Arabayı kısa mesafeler için kullananlar ve benim gibi sık kullanmayanlar için araç uyarı vermeden ayda bir ya da kutupların birini çıkarttığınızda yük altında değilken voltmetre ile ölçtüğünüzde 12.40 voltun altına düşmüşse, geceden şarja takıp 8-10 saat şarjda tutmak akü sağlığı için faydalı olacaktır. Yeni aldığım akü de 2 hafta gibi çalıştırmayınca voltajı ölçtüğümde 12 voltun altına düşmüştü. Bir kutbu sökülmüş halde sabaha kadar şarjda tuttum umarım kendine gelmiştir. Çünkü 12 voltun altı voltlara düşme olayında plakalarda sülfatlaşma oluşuyor ve bu akünün ömrünü yiyor! Böyle bir durumda (At-7012 model cihazda sülfatlaşma giderme fonksiyonu da var) elektrikçi/akücülerde sülfatlaşmayı gidermek/çözmek için 16,5 Volt 1/20 akımla redresör şarjı gerektirir. Aslında değiştirdiğim 7 senelik akü de şarjla eminim bir süre daha devam ederdi. Yeni akünün de böyle olacağını bilseydim onunla bir süre daha devam ederdim. Rafta kalmasını dikkate alarak ilk taktırdığımda şarj etmiştim fakat yeni olmasına güvenerek 20 dakika yarım saat kadar vag-com'la kurcalama esnasında sanırım enerjisini kaybetti. Umarım başka bir sorunu yoktur.:gaz:
Yanıt için teşekkürler.
Benim akünün % göstergesi 50'lerin altına pek inmiyor. Ancak zaman zaman araba geç çalışıyor, öyle bir sorunum var. Marş basıyor ancak motorun çalışması bazen 3-4 saniye bulabiliyor.
Bundan dolayı akü sorunum var diye yorumlıyorum. Orjinal Skoda'nın aküsü, araç 07'2013 çıkışlı.
Bir kaç defa şu cihaza gözüm takılmıştı. Ne dersiniz?

Einhell CC-BC 2 M Akü Şarj Cihazı
https://www.hepsiburada.com/einhell-cc-bc-2-m-aku-sarj-cihazi-p-HBV00000BIC38?magaza=teknik%20gross


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2411
    • Profili Görüntüle
Nedense Einhell'in ürünleri daha sıradan geliyor bana. ATABA bundan iyi diye düşünüyorum. İsterseniz karşılaştırıp kararı siz verin.

%50 doluluktaki akü kötü sayılmaz. Sonuçta marş yapıyorsa gücü yeterli gelmediğinden gecikmeye sebep olabilir. Uzun kullanım sonunda doluluğu fark ediyor mu? Zamanla sülfatlaşma oluşmuş olabilir. 5-6 Saat şarjda tutup bir süre dinlendikten sonraki kapasitesine bakmak lazım. Akü eskidikçe akım tutma kapasitesi azalacaktır. Öğrenmenin bir yolu motor soğukken ya da sabahleyin kutbun birini söküp (radyo-teyp ayarlarınız silinebilir!) voltajı ölçmek. Sağlıklı bir aküde 12.40 Volt ve yukarısında olmalı. Marş motoru ve şarj sistemine de bakmak gerekebilir. Ya da daha iyisi emanet bir akü ile deneyip, bu durumun aküden kaynaklı olduğuna emin olmak kafanızdaki soru işaretlerini giderecektir.


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;644064
Nedense Einhell'in ürünleri daha sıradan geliyor bana. ATABA bundan iyi diye düşünüyorum. İsterseniz karşılaştırıp kararı siz verin.

%50 doluluktaki akü kötü sayılmaz. Sonuçta marş yapıyorsa gücü yeterli gelmediğinden gecikmeye sebep olabilir. Uzun kullanım sonunda doluluğu fark ediyor mu? Zamanla sülfatlaşma oluşmuş olabilir. 5-6 Saat şarjda tutup bir süre dinlendikten sonraki kapasitesine bakmak lazım. Akü eskidikçe akım tutma kapasitesi azalacaktır. Öğrenmenin bir yolu motor soğukken ya da sabahleyin kutbun birini söküp (radyo-teyp ayarlarınız silinebilir!) voltajı ölçmek. Sağlıklı bir aküde 12.40 Volt ve yukarısında olmalı. Marş motoru ve şarj sistemine de bakmak gerekebilir. Ya da daha iyisi emanet bir akü ile deneyip, bu durumun aküden kaynaklı olduğuna emin olmak kafanızdaki soru işaretlerini giderecektir.
:D  Nedense Ataba markası da bana uyduruk geliyor. İsminden olabilir, psikolojik :p Hong Kong.

Einhell marka şarjlı tornavidam var, beğendiğim bir ürün, bundan dolayı de ben Einhelli seviyorum. :) Değerlindemeye alacağız,  Teşekkürler.



200km kadar şehirdışı yolculuktan sonra, akü seviyesi %70 lere geliyor.
Asla %80 görmedim.
Start stop hala devreye giriyor. Bildiğim kadarıyla akü zayıflayınca önce start/stop devre dışı kalıyor.
Bende hala akü zayıf uyarısı gelmedi.


Çevrimdışı ringcep

  • Yüzbaşı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1398
    • Profili Görüntüle
    • http://www.tekbamatbaa.com
Sıfır aldığım octavya aküsünü 5 yıl kullanarak aracın üzerinde sattım,hiç sorun yoktu.Yerli akülerin en iyisi bile max 3 yıl..


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Benim aküde 2013, eğer 4-5 gün aracı kullanmazsam akü %45 kadar düşüyor ve kendi şarj cihazım var düşük amper de şarj yapan 2 günde %85 kadar sabit şarja dolduruyor ama buna rağmen yine zayıflıyor o yüzden neredeyse her hafta şarj ediyorum. iki yıl önce yeni akü aldım ve kendi aküsünden pek farklı olmadı 1 hafta içinde o da zayıfladı ve eski aküsünü taktım yenisi kenarda duruyor [MENTION=12462]rsimsek[/MENTION] arkadaşımızın gibi.  Şarj cihazı olarak bunlarda mantıklı:
https://tr.aliexpress.com/item/New110V-220V-Full-Automatic-Car-Battery-Charger-Intelligent-Pulse-Repair-Battery-Charger-12V-24V-Truck-Motorcycle/32813282199.html?spm=a2g10.10010108.1000013.3.2c89185fj2cGya&pvid=6e68453f-e364-4002-9849-749775c7e04a&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.90158.0&scm-url=1007.13339.90158.0&scm_id=1007.13339.90158.0
https://tr.aliexpress.com/item/Araba-Pil-arj-12-v-6A-Volt-Motosiklet-arj-Tam-Ak-ll-z-Onar-m-Pil/32870345498.html?spm=a2g10.10010108.1000013.1.40fa185ft2NbDx&pvid=5bec047b-6cb4-4835-818a-0a0921f64559&gps-id=pcDetailBottomMoreThisSeller&scm=1007.13339.90158.0&scm-url=1007.13339.90158.0&scm_id=1007.13339.90158.0