škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Motor Soğutma Suyu Seviyesi Neden Düşer

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar,
Rapid Sd. 2016 Dizel 1.4 DSG motor araçta, motor soğuk iken soğutma sıvısı minimum altına düşüyor, sıcaklık 90 a gelince notmal seviye yükseliyor.
Sebebi ne olabilir? Herhangi bi yerde sızıntı yok kontrol ettim.
Yardımınızı rica ediyorum.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Yaklasik bir su bardagi eksik. Kaloriferi sicak konuma alin araci isitin. Kapagi gevsetin ve kalorifer borularini sıkıp birakarak muhtemel hava bosluklarini almaya calisin. Ve varsa eksilme yaklasik bir su bardagi ekleyip kapagi sıkılayin. Su seviye kontrolunu haftada bir kontrol edin.


Çevrimdışı Rapid_Sedan

  • Elektronik Mühendisi
  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
Motor soğukken çekmiş olduğunuz o fotoğrafta soğutma sıvısının seviyesi minimumun altında olmamalıydı. Yani soğutma sıvınız eksik. 90 derece ulaştığında (ya da sıcaklık arttığında) seviyenin yükselmesi normal. Dikkat ederseniz max'tan sonra kapta hala bir emniyet payı vardır (genleşme için) ve olmalıdır da zaten. Ne zamandır böyle acaba, yeni fark etmiş olabilir misiniz ya da en son en zaman servise gitmiştiniz? Belki de uzun zamandan beri böyleydi. Gerçi servis bu şekilde teslim etmez (etmemiştir diye düşünüyorum). Eğer yakın geçmişte seviyenin normal olduğuna eminseniz soğutma sisteminde (hortumlar, ara bağlantılar, radyatör, vs.) detaylıca yeniden bir kontrol yapın. Malum havalar çok sıcak, soğutma sistemi çok önemli.


Çevrimdışı Blue Rapid

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 464
    • Profili Görüntüle
[MENTION=14206]Rapid_Sedan[/MENTION] 20 gün oldu fark ettim bu durumu öncesinde düşme yoktu, bakım 2017 Ekimde yetk. serviste yapıldı o zaman normaldi.
Bu su malumunuz antifiriz yüksek sıcakta buharlaşmaması gereken bir madde, dolayısıyla motoru korumak amaçlı zaten. Kalitesiz ise tabi buharlaşır (mantık) bakımdan bugüne 13000 km yaptım araç 28000 km de.
Motoru üstten el feneri ile kontrol ettim alttada bir akıntı yok. Sonuçta kırmızı su bariz belli olurdu kaçak olsa.
Hava yapmış olma ihtimali üzerinde duruyorum ancak beni asıl düşündüren, motorda farkında olmadığım bir arıza olması.