Merhabalar,
2017 Octavia 1.0 TSI Dsg Style Beyaz Renkli aracımı bugün bayiden teslim aldım, aracı almadan önce Altın paket bakım yaptırdım (Boya koruma, koltuk koruma, döşeme koruma, tam ön kaput koruyucu film, 4 cam film, motor koruma, ses yalıtımı) 2+3 yıl garanti uzatma da satın aldım ilave olarak. Toplam 5 yıllık garantisi oldu aracın
Henüz 40 km otoban, 15 km'de şehir içinde kullanım imkanına sahip olup ilk sürüş izlenimimi paylaşmak istedim. (Çevremde bu 1.0 Motorla ilgili çokça soru işareti olduğu için paylaşmak istedim)
Aracın amortisörlerine konfor konusunda bayıldım, uzun tümseklerde de kısa tümseklerde de amortisörler çok bütünleşik şekilde çalışmakta ve kendinizi çok iyi hissettirmekte. Amortisör konforu açısından kesinlikle Passat B7'den Passat B8'den ve Mondeo MK4'ten çok çok daha iyi.
Tabi amortisörlerin bu kadar yumuşak olması kendini virajlarda hemen belli etmekte. Araç sürekli yana yatma eğilimi göstermekte ve arkasını çok kolay salmakta. Tamamen esp üzerine kurgulanmış bir şasi. Araç limitlerine çok kolay bir şekilde gelmekte. Örneğin Focus'ta aracın limitlerini bulmak için virajlarda bolca uğraşmanız gerekmekte hatta her denemenizde sanki araç limitlerini arttırıyor gibi bir hissiyat verirdi.
Dsg Şanzımanın, bu motor için güncellenmiş yazılımı çok çok başarılı çalışmakta. Tamamiyle ekonomi üzerine kurgulanmış şanzıman. Ancak ara hızlanmalarda da sizi kesinlikle üzmüyor, aklınızda soru işareti bırakmıyor aynı golf'te ki gibi 7. vitesten bir anda 3'e düşürebiliyor. Sakin kullanımda önünüze orta yükseklikte bir rampa geldiğinde ve siz gaz tepkinizi değiştirmediyseniz şanzıman önce bir ne yapacağı konusunda kararsız kalıp 1-2 sn gecikme ile vites düşürüyor bu da birazcık can sıkıcı olabiliyor.
Aracın yalıtımı beni çok tatmin etmedi, araç içersindeyken pek "kütüphane" efekti olmuyor, dışarıdan sizi soyutlamıyor ama motor sessizliğine kesinlikle bayıldım (1.0 Motor, normal)
Araç içersindeyken kendimi çok güvende hissetmedim (Bu tabiki de bir hissiyat, kişiden kişiye değişir, eski aracım Mondeo MK4'ten sonra normal, arada 400 kg fark var)
Aracın şasesi tasarlanırken kesinlikle sürüş zevki düşünülmemiş, tamamiyle aile aracı olarak konumlandırılmış. Pek rafine bir araç değil. (Sürüş zevki arıyorsan git Focus yada Seat Leon al diyebilirsiniz, Haklısınız)
Direksiyonun yumuşaklığına bayıldım, ancak direksiyon tepkisi "kafanızı nereye çevirirseniz araç oraya gidiyor" denmiyor. Kafanızı çevirdikten 1-2 sn sonra direksiyon size tam olarak tepki veriyor.
Gaz tepkisi kesinlikle çok çok iyi, eski aracım 2.0 TDCİ Mondeo'da gaza bastığınızda ki 1-2 sn'lik gecikme bunda kesinlikle yok, şanzıman motor uyumu çok güzel olmuş.
Araç henüz rodaj sürecinde olduğu için tepegaz kullanamadım, onunla ilgili şuan için bir yorumum yok.
Otobanda 110 Km / S'e aracı sabitlediğimde ve belli bir süre öyle gittiğimde anlık yakıtın 3.6 oluşu beni fazlasıyla tatmin etti.
Aracın farları bugüne kadar sadece Audi'de gördüğüm netlik ve keskinlikte çok çok iyi. Mondeo'da önümü göremezdim (Full Led Dynamic Farları fln Hikaye Mondeo'nun) Kesinlikle arabanın AFL Full Led farları inanılmaz bir görsel şölen sunuyor.
Aracın ses sistemi bana göre tam bir rezalet, kesinlikle ilk fırsatta hoparlör ve tweeter'ları değiştireceğim. Benim gibi araç içersindeyken konser dinlemeyi seviyor ve tüm tınıları kulağım duyar ve bundan keyif alırım diyorsanız kesinlikle ses paketini satın alın derim. (Bass ayarını sonuna kadar getirmeme rağmen, hiç bass algılayamadım kolonlardan)
Araçta bana şuan en ilginç gelen özellik, aracı park edip yanından ayrıldıktan sonra cep telefonuma bir anda mesaj geldi "Skoda aracınız şurada park edildi ve mesajda aracın konumu görünüyordu." o esnada henüz telefonu smartlink'e bağlamamıştım sadece Bluetooth ile eşleştirmiştim ama telefonuma mesaj geldiğinde bluetooth mesafesinin ötesindeydim (Bu konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim)
Ne yaparsam yapayım aracın Start / Stop özelliğini bitürlü çalıştıramadım. (Bu konuda yardımcı olursanız hayır demem, çok memnun olurum)
1.6 TDI Style almaya gidip 1.0 TSI ile galeriden çıktım, senede 20.000 Km ortalama yol yapıyorum, bugün gelen mazot zammı ve MTV zammı ile forumunuzda yaptığım araştırmada aracın ortalama yakıtı ile yıllık km'mi çarpıp toplayınca TDI ile yıllık aynı yakıtı tüketeceğimi gördüm. arada ki 15 bin fiyat farkı da cebime kalmış oldu. Performans olarakta 1.6 TDI'ın 0-100 11 sn, 1.0'ın 9 sn olduğunu ve güç ağırlık oranına baktığımda 1.6 TDI'dan daha iyi olduğunu fark ettim. (Bu tabiki kendi kararım)
Merhabalar;
Öncelikle aracınız hayırlı olsun. Kullanıcı kitapçığında Start/Stop ile ilgili bölümde sistemin nasıl çalıştığına dair bilgiler mevcut. Aşağıda Start/Stop ile ilgili bölümü yazdım. İşinize yarar diye düşündüm. Ayrıca kullanıcı kılavuzunu
http://www.skoda.com.tr/SiteCollectionDocuments/A7_Octavia_OwnersManual.pdf linkinden indirebilirsiniz. Kolay Gelsin
Otomatik şanzımanlı araçlarAraç durunca ve fren pedalına basılınca motor otomatik olarak kapatılır.
Fren pedalı bırakılınca motor otomatik olarak çalıştırılır.
Sistem fonksiyonu için koşullarSistemin doğru bir şekilde çalışması için aşağıdaki temel koşullar gereklidir.
Sürücü kapısı kapalı.
Sürücü emniyet kemerini takmış.
Aracın hızı duruştan beri 4 km/saati aşmıştır.
Sistem durumuDurulduğu zaman sistem durumu ekranda görüntülenir » Şek. 242.
Motor otomatik olarak kapatılmıştır, hareket edildiğinde otomatik olarak
yeniden çalıştırma işlemi gerçekleştirilir.
Motor otomatik olarak kapatılmamıştır.
Durma sırasında örn. aşağıdaki nedenler varsa motor kapatılmaz.
▶ Sisteminin sorunsuz fonksiyonu için motor sıcaklığına henüz ulaşılmamıştır.
▶ Araç aküsünün şarj durumu çok düşük.
▶ Elektrik tüketimi çok yüksek.
▶ Yüksek klima/ısıtma gücü (yüksek fan devri, istenilen ve gerçek iç sıcaklık
arasında büyük fark).
Sistem, motor otomatik olarak durdurulmuşken, örn. fren pedalına tekrar tekrar
basıldıktan sonra motor çalışması gerektiğini algıladığında, motor otomatik
olarak çalıştırılır.
Güncel sistem durumuyla ilgili diğer bilgiler bilgi/eğlence sistemi ekranında /
→ Araç durumu menüsünde görüntülenebilir.
Bir sistem arızasında, gösterge paneli ekranında ilgili bir mesaj gösterilir. Yetkili
bir servisten yardım alın.
Not■ Otomatik kapatılmış motorda 30 saniyeden uzun süre sürücü kemeri çıkarılırsa
veya sürücü kapısı açılırsa, motor manüel olarak çalıştırılmalıdır.
■ Otomatik şanzımanlı bir araç düşük hızda hareket ediyorsa (örn. trafik sıkışmasında)
ve fren pedalına hafif basıldıktan sonra araç durursa, motor otomatik
olarak kapatılmaz. Fren pedalına daha kuvvetli basıldığında motor otomatik olarak
durdurulur.
■ Otomatik şanzımanlı araçlarda, sistem, direksiyonun çok fazla çevrilmesi nedeniyle
manevra işlemi algıladığında motor otomatik olarak kapatılmaz.