škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yeti doğru bir tercih mi?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı burakbas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Merhaba herkese,2005 model scenic 2 aracımız var yenilemek istiyoruz artık. Aracın iç hacmi geniş koltukları katlanıp hatta çıkabiliyor ve ful otomatik şanzımana sahip.Yıllık 15 bin km yapıyoruzdur herhalde.2.el ve otomatik almayı düşünüyorum.
Bu şartlar göz önüne alınırsa birinci sorum yeti bana uygunmudur ikinci sorum ise şehir içi kullanımı daha fazla olacağı için düşük hacimli benzinli motor mu yoksa yüksek hacimli dizel motor mu?

Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
« Son Düzenleme: 17 Temmuz 2017, 21:05:53 Gönderen: burakbas »


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Merhaba,

Hacim önemliyse, Yetinin köşeli hatları ve arka koltuklarının esnek yerleşim düzeni, taşımada ve ferahlıkta, Scenic aracınızı fazla aratmayacaktır.

Otomatik vitesli Yetilerin Türkiye de satılan versiyonlarında, 7 ileri vitesli, kuru kavramalı dsg şanzıman bulunuyor.

Bu şanzımanın en önemli sorunu, ısındığı zaman balatalarının çabucak tükenmesidir. Dur-kalk trafik kullanımında da hızlı bir şekilde ısınabiliyor.

Ancak, burada, sorun olarak bahsettiğim durum, arıza değil, kullanım şartlarına bağlı olarak gerçekleşebilen, bir sarf parçasının bitmesinden ibarettir.

Genellikle, istanbul gibi, yoğun trafikli şehirlerde balatalar beklenenden önce tükenebiliyor. Tükendiğinde de, kavrama ünitesi değişiyor.

Değişim işleminde, eğer araç yetkili servis bakımlı ise, malzeme maliyeti garanti kapsamında sayılıyor, müşteri sadece işçilik bedelini ödüyor.

Bu nedenle, garanti koşullarına sahip olup olmadığının ve şanzıman durumunun bilinmesi açışından, alacağınız ikinci el aracın, geçmişini bilmek önemlidir.

Senelik 15bin km ve şehir içi ağırlıklı kullanım için, dizel tercih etmeniz daha uygun gibi görünse de, ekonomik seçeneği bulmak açısından, aracı ne kadar süre kullanacağınız da önemlidir. Şu anki piyasa fiyatlarına göre, muadil donanımli dizel ve benzinliler arasındaki fiyat farkı, belirttiğiniz kullanım miktarı ile, yaklaşık 6 senede geri dönüyor.


Çevrimdışı Ercan87

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Yetinin bagaji scenicten daha kucuktur.  Scenic 480 lt imis. Yetide 320lt. 3 te 2 si kadar yani.


Çevrimdışı miyop

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 614
    • Profili Görüntüle
    • https://www.instagram.com/mysensorlog/
Alıntı yapılan: Ercan87;619932
Yetinin bagaji scenicten daha kucuktur.  Scenic 480 lt imis. Yetide 320lt. 3 te 2 si kadar yani.


Yeti ile ilgili, birkaç ekleme yapayım:

Tam boy stepne olduğunda, pandizot altında kalan kısım 320 litre kadar oluyor. Pandiztot alındıığında ise, 450 litreyi geçnek mümkün.

Arka koltukların 10 cm kadar öne itilmesiyle, 50 litre civarında ilave hacim elde ediliyor.

Bir de, arka koltukların yerlerinden tamamen oynatılması seçeneği mevcut:
https://drive.google.com/file/d/0B8Lg9DnZ9GtFZVZZTElEZWQzT00/view?usp=sharing


Çevrimdışı burakbas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: miyop;619927
Merhaba,

Hacim önemliyse, Yetinin köşeli hatları ve arka koltuklarının esnek yerleşim düzeni, taşımada ve ferahlıkta, Scenic aracınızı fazla aratmayacaktır.

Otomatik vitesli Yetilerin Türkiye de satılan versiyonlarında, 7 ileri vitesli, kuru kavramalı dsg şanzıman bulunuyor.

Bu şanzımanın en önemli sorunu, ısındığı zaman balatalarının çabucak tükenmesidir. Dur-kalk trafik kullanımında da hızlı bir şekilde ısınabiliyor.

Ancak, burada, sorun olarak bahsettiğim durum, arıza değil, kullanım şartlarına bağlı olarak gerçekleşebilen, bir sarf parçasının bitmesinden ibarettir.

Genellikle, istanbul gibi, yoğun trafikli şehirlerde balatalar beklenenden önce tükenebiliyor. Tükendiğinde de, kavrama ünitesi değişiyor.

Değişim işleminde, eğer araç yetkili servis bakımlı ise, malzeme maliyeti garanti kapsamında sayılıyor, müşteri sadece işçilik bedelini ödüyor.

Bu nedenle, garanti koşullarına sahip olup olmadığının ve şanzıman durumunun bilinmesi açışından, alacağınız ikinci el aracın, geçmişini bilmek önemlidir.

Senelik 15bin km ve şehir içi ağırlıklı kullanım için, dizel tercih etmeniz daha uygun gibi görünse de, ekonomik seçeneği bulmak açısından, aracı ne kadar süre kullanacağınız da önemlidir. Şu anki piyasa fiyatlarına göre, muadil donanımli dizel ve benzinliler arasındaki fiyat farkı, belirttiğiniz kullanım miktarı ile, yaklaşık 6 senede geri dönüyor.


Şimdiki aracımız 4 ileri otomatik eski model dolayısıyla devir olarak tatmin edemiyor.İç hacim olarak havadar olması yeterli aslında.Dizel fiyat farkı tabi birde motor hacminin yansıdığı mtv vs bunlar hep maliyet aslında.Dizelin torku güzel hissettiriliyor ama 1.2 tsi motorların da epey yeterli olduğu söylendi.Uzun süre kullanmak niyetindeyiz ama memnun kalır bu aracımız kadar kullanırmıyız bilmiyoruz.


Çevrimdışı burakbas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ercan87;619932
Yetinin bagaji scenicten daha kucuktur.  Scenic 480 lt imis. Yetide 320lt. 3 te 2 si kadar yani.

Hocam sizde 1.2 tsi yeti varmış motoru hakkında deneyimlerinizi biraz paylaşırmısınız 1.6 dizel kullandınız mı hiç? Mtv vergisi ne kadar ödüyorsunuz?


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Ben şahsen 1.2 TSI 105 Bg motordan da arabamdan da gayet memnunum. Gerektiği zaman atak ama alışmak gerekiyor. DSG'den de problemleri olsa da alıştıkça memnunum. Sonuçta arabanın ağırlığına göre gücü belli. F1 pistlerinde ya da bulduğunuz müsait otobanlarda kapışmayı düşünmüyorsanız sizi mahcup etmez. Acil sollamalarda yeterli sürede devirlenerek, hızlanarak tepkisini verir. DSG ve tüm otomatiklerde gerektiğinde müdahale etmeyi alışmak gerekiyor. Bütün bunlar sonuçta sizin beklentilerinize bağlıdır. Kalabalık bir aileniz varsa Scenic'e göre dar gelebilir. Yüksekliği sebebiyle dağ, tepe, köy, bayır çekinmezsiniz.


Çevrimdışı burakbas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;619965
Ben şahsen 1.2 TSI 105 Bg motordan da arabamdan da gayet memnunum. Gerektiği zaman atak ama alışmak gerekiyor. DSG'den de problemleri olsa da alıştıkça memnunum. Sonuçta arabanın ağırlığına göre gücü belli. F1 pistlerinde ya da bulduğunuz müsait otobanlarda kapışmayı düşünmüyorsanız sizi mahcup etmez. Acil sollamalarda yeterli sürede devirlenerek, hızlanarak tepkisini verir. DSG ve tüm otomatiklerde gerektiğinde müdahale etmeyi alışmak gerekiyor. Bütün bunlar sonuçta sizin beklentilerinize bağlıdır. Kalabalık bir aileniz varsa Scenic'e göre dar gelebilir. Yüksekliği sebebiyle dağ, tepe, köy, bayır çekinmezsiniz.


DSG farkından ufakça örnek verebilirmisiniz.Ayrıca 3 kişilik bir aileyiz ama babam yeri geldiğinde malzeme de olsa arabayla taşımayı tercih ediyor.


Çevrimdışı Ercan87

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 296
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: burakbas;619957
Hocam sizde 1.2 tsi yeti varmış motoru hakkında deneyimlerinizi biraz paylaşırmısınız 1.6 dizel kullandınız mı hiç? Mtv vergisi ne kadar ödüyorsunuz?


1.6 dizel kullanmadim.  1.2 tsi  gayet yeterli. Ben genelde suratli kullanirim araci. Beni hic uzmedi. Ivmelenmesi iyi, oldukca istekli bir motor. Vergisi 6 aylik 310 lira civari birsey odedim.  Yakit olarak tamamen sizin kullanim tarziniza bagli. Ben uzun yolda (izmir-istanbul) yol musade ettigi kadar (200 e kadar ciktigim oldu) suratli yolculuk yaptim 9.5lt yakti. Ortalama hizim 105km idi yol bilgisayarinda. Eger 100km yi gecmezseniz 7lt altina dusersiniz. Sehir icide trafige gore 8lt civari yakiyor. Ayni kullanim tarzinda dizel en fazla 100km de 2lt az yakar. Benzinli motor daha sessiz konforlu. Fiyat olarak daha makul. Vergisi daha dusuk. Performans olarak iki motor birbirine yakindir sanirim.

Fabrika verilerine baktim
1.2 tsi 110hp  0-100km 10.9sn  ortalama tuketim 5.5lt/100km

1.6 tdi 105hp  0-100 12.2sn  ortalama tuketim 5lt


Çevrimdışı burakbas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ercan87;619980
1.6 dizel kullanmadim.  1.2 tsi  gayet yeterli. Ben genelde suratli kullanirim araci. Beni hic uzmedi. Ivmelenmesi iyi, oldukca istekli bir motor. Vergisi 6 aylik 310 lira civari birsey odedim.  Yakit olarak tamamen sizin kullanim tarziniza bagli. Ben uzun yolda (izmir-istanbul) yol musade ettigi kadar (200 e kadar ciktigim oldu) suratli yolculuk yaptim 9.5lt yakti. Ortalama hizim 105km idi yol bilgisayarinda. Eger 100km yi gecmezseniz 7lt altina dusersiniz. Sehir icide trafige gore 8lt civari yakiyor. Ayni kullanim tarzinda dizel en fazla 100km de 2lt az yakar. Benzinli motor daha sessiz konforlu. Fiyat olarak daha makul. Vergisi daha dusuk. Performans olarak iki motor birbirine yakindir sanirim.

Fabrika verilerine baktim
1.2 tsi 110hp  0-100km 10.9sn  ortalama tuketim 5.5lt/100km

1.6 tdi 105hp  0-100 12.2sn  ortalama tuketim 5lt


Biraz araştırdığım kadarıyla tsi motor agresif kullanılmadığı sürece epey tasarruflu oluyormuş zaten.1.6 dizel tork olarak yüksek olsada vergi ve bakım masrafları daha tuzlu olur gibime geliyor..


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: burakbas;619970
DSG farkından ufakça örnek verebilirmisiniz.Ayrıca 3 kişilik bir aileyiz ama babam yeri geldiğinde malzeme de olsa arabayla taşımayı tercih ediyor.


DSG kulkanımı ile ilgili forumda da internette de bir çok bilgi bulunabilir. Tekrarlamayı anlamsız buluyorum. Eşya taşıma konusunda arka koltukların yatırılması ya da ayrı ayrı tamamen sökülmesi yeterince geniş bir hacım sağlamaktadır.


Çevrimdışı burakbas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;619992
DSG kulkanımı ile ilgili forumda da internette de bir çok bilgi bulunabilir. Tekrarlamayı anlamsız buluyorum. Eşya taşıma konusunda arka koltukların yatırılması ya da ayrı ayrı tamamen sökülmesi yeterince geniş bir hacım sağlamaktadır.

Ben kullanım olarak kast ettim tavsiye ediliyor mu diye.Diğer otomatik şanzımanlara göre daha mı iyi dayanıklılık konusunda.Ayrıca her 1.2 tsi motorda dsg şanzıman var mı ?
« Son Düzenleme: 18 Temmuz 2017, 22:33:59 Gönderen: burakbas »


Çevrimdışı Erkki

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 271
    • Profili Görüntüle
merhaba [MENTION=15730]burakbas[/MENTION]
 sanırım kullandığınız araç Scenic II 1.6 110bg 4 ileri otomatik (BVA) modeli, öncelikle bu kullandığınız aracın donanım seviyesi nedir? Dinamik mi Privilege mi? başka versiyonlarda vardı hatırladığım kadarıyla.
 
 Scenic II modeli benim hala çok beğendiğim bir araç ve yakıt konusunda tüketiminin nasıl olduğu tahmin edebiliyorum 2 önceki aracım 2004 model Megane II HB 1.6 benzinli otomatik idi ve çok ciddi yakıyordu. (LPG'siz 180.000 km yaptım o ayrı :) )
 bilemiyorum donanım seviyeleri sizin için ne kadar önemlidir fakat bence Yeti'nin donanım karşılığı Elegance'tır.
 Yeti'yle beraberliğimiz 5 aydır süregeliyor Elegance TDI DSG kullanıyorum, ne hikmettir bilinmez bu aracın direksiyonuna geçince inmek istemiyorsunuz sürekli kullanmak için bahaneler üretiyorsunuz, 5 ayda 10.000 km yol yaptı.
 kısmet olurda alırsanız kuvvetle muhtemel benzer durumu sizde yaşayabilirsiniz.
 bu durumu da göze alarak TSI'dan ziyade TDI DSG'ye yönlenmenizi naçizane tavsiye ederim. şehir içi istanbul'un en yoğun trafik saatlerinde beylikdüzü'nden Maslak civarına gidip geliyorum (git-gel 110 km) yakıt tüketim ortalaması 6.5 ile 7.2 max seviyelerde geziyor aynı veriyi birde TSI için düşünün?
 araç şehirdışı kullanıma çıkınca bambaşka bir şey oluyor 3.8 lt !! tabi bunda 7 ileri DSG'nin katkısı olduğu tartışılmaz. (ufak bir not: bir önceki aracım 2014 Seat Leon TDI manuel idi ve 1150kg ağırlığı ile max. 3.5 lt tüketime iniyordu 205/55/16 lastiklerle, Yeti'nin ağırlığı 1400 civarında sanırım yanlışım varsa arkadaşlarım düzeltsinler 215/60/16 lastikler)
 
 Günümüz otomatik şanzımanları önceki nesillere göre daha narin çok nazik davranmanız gerekiyor. Bence çoğu kullanıcının DSG'nin 'hatalı/arızalı' diye yaftalamasından önce kendi kullanımlarını gözden geçirmeleri gerekiyor diye düşünüyorum. Eğer DSG'yi doğru kullanırsanız kolay kolay sorun çıkaracağını sanmıyorum.
 
 gelelim hacme; Scenic geniş araç ferah araç bu konuda belki Yeti Scenic'e kıyasla geride kalabilir fakat bu asla Yeti'nin dar sıkıcı ve yetersiz olduğunu söylemez o yüzden gidin canlı görün hatta mümkünse test edin. Yeti'nin hacim ve yükleme konusunda beklemediğiniz anda şaşırtıcı süprizleri olabilir :) Güzel hoş süprizleri oldu ve beklenmedik zamanlarda hacmi çok kurtarıcı oldu oradan biliyorum.
 
 lafı uzattım, kısaca;
 benim size tavsiyem TDI DSG olur hatta birde Elegance versiyonu bulursanız temiz iyi bakılmış, ilk tercihiniz o olsun :)
ondan sonra keyifli anlarınızı şaşırttığı zamanları burada bizimle paylaşırsınız :)


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: burakbas;619997
Ben kullanım olarak kast ettim tavsiye ediliyor mu diye.Diğer otomatik şanzımanlara göre daha mı iyi dayanıklılık konusunda.Ayrıca her 1.2 tsi motorda dsg şanzıman var mı ?


Alıntı yapılan: Erkki;620026

 ...
 Günümüz otomatik şanzımanları önceki nesillere göre daha narin çok nazik davranmanız gerekiyor. Bence çoğu kullanıcının DSG'nin 'hatalı/arızalı' diye yaftalamasından önce kendi kullanımlarını gözden geçirmeleri gerekiyor diye düşünüyorum. Eğer DSG'yi doğru kullanırsanız kolay kolay sorun çıkaracağını sanmıyorum.
 ...
 

Aynen:ok:


Çevrimdışı burakbas

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 17
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Erkki;620026
merhaba [MENTION=15730]burakbas[/MENTION]
 sanırım kullandığınız araç Scenic II 1.6 110bg 4 ileri otomatik (BVA) modeli, öncelikle bu kullandığınız aracın donanım seviyesi nedir? Dinamik mi Privilege mi? başka versiyonlarda vardı hatırladığım kadarıyla.
 
 Scenic II modeli benim hala çok beğendiğim bir araç ve yakıt konusunda tüketiminin nasıl olduğu tahmin edebiliyorum 2 önceki aracım 2004 model Megane II HB 1.6 benzinli otomatik idi ve çok ciddi yakıyordu. (LPG'siz 180.000 km yaptım o ayrı :) )
 bilemiyorum donanım seviyeleri sizin için ne kadar önemlidir fakat bence Yeti'nin donanım karşılığı Elegance'tır.
 Yeti'yle beraberliğimiz 5 aydır süregeliyor Elegance TDI DSG kullanıyorum, ne hikmettir bilinmez bu aracın direksiyonuna geçince inmek istemiyorsunuz sürekli kullanmak için bahaneler üretiyorsunuz, 5 ayda 10.000 km yol yaptı.
 kısmet olurda alırsanız kuvvetle muhtemel benzer durumu sizde yaşayabilirsiniz.
 bu durumu da göze alarak TSI'dan ziyade TDI DSG'ye yönlenmenizi naçizane tavsiye ederim. şehir içi istanbul'un en yoğun trafik saatlerinde beylikdüzü'nden Maslak civarına gidip geliyorum (git-gel 110 km) yakıt tüketim ortalaması 6.5 ile 7.2 max seviyelerde geziyor aynı veriyi birde TSI için düşünün?
 araç şehirdışı kullanıma çıkınca bambaşka bir şey oluyor 3.8 lt !! tabi bunda 7 ileri DSG'nin katkısı olduğu tartışılmaz. (ufak bir not: bir önceki aracım 2014 Seat Leon TDI manuel idi ve 1150kg ağırlığı ile max. 3.5 lt tüketime iniyordu 205/55/16 lastiklerle, Yeti'nin ağırlığı 1400 civarında sanırım yanlışım varsa arkadaşlarım düzeltsinler 215/60/16 lastikler)
 
 Günümüz otomatik şanzımanları önceki nesillere göre daha narin çok nazik davranmanız gerekiyor. Bence çoğu kullanıcının DSG'nin 'hatalı/arızalı' diye yaftalamasından önce kendi kullanımlarını gözden geçirmeleri gerekiyor diye düşünüyorum. Eğer DSG'yi doğru kullanırsanız kolay kolay sorun çıkaracağını sanmıyorum.
 
 gelelim hacme; Scenic geniş araç ferah araç bu konuda belki Yeti Scenic'e kıyasla geride kalabilir fakat bu asla Yeti'nin dar sıkıcı ve yetersiz olduğunu söylemez o yüzden gidin canlı görün hatta mümkünse test edin. Yeti'nin hacim ve yükleme konusunda beklemediğiniz anda şaşırtıcı süprizleri olabilir :) Güzel hoş süprizleri oldu ve beklenmedik zamanlarda hacmi çok kurtarıcı oldu oradan biliyorum.
 
 lafı uzattım, kısaca;
 benim size tavsiyem TDI DSG olur hatta birde Elegance versiyonu bulursanız temiz iyi bakılmış, ilk tercihiniz o olsun :)
ondan sonra keyifli anlarınızı şaşırttığı zamanları burada bizimle paylaşırsınız :)

Ayrıntılı yorumunuz için teşekkür ederim uzun değil aksine aydınlatıcı olmuş.Aracım scenic 2 dinamik serisinin ful versiyonu donanım olarak tabi ki 12 senelik arabaya göre epey iyi.Ama tabi zamanla araba eskidikçe aksaklıklar çok çıkıyor zaten bir sürü özellik olsada kaçımız hepsini kullanıyoruz ki.1.6 tdi vergi yönünden ve bakım masrafı olarak tsi'dan daha mı karlı diyorsunuz.Yani aracı şehir içinde kullanacağız ama çok uzun süre trafikte kalmıyoruz pek.Yetinin donanım olarak istediğim çoğu modelinde açılır cam tavan yok herhalde ona dikkat ettim mutlaka sunroof olması lazım aslında aracı havadar hale getiriyor.Vergi ve bakımı konusunda dizelde daha çok sorun yaşarmıyım.Tabi satın alırkende 10 bin oynuyor sanırım.
« Son Düzenleme: 19 Temmuz 2017, 11:59:32 Gönderen: burakbas »