škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

tekerleğe nitrojen basımı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Cantürk.

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 33
    • Profili Görüntüle
bu konuyla bir bilgisi olan arkadaş varmı acaba kullanlardan yorum alabilirmiyiz ?


Çevrimdışı Tamer06

  • Çılgın Detaycı
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 841
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Uzun yıllardır nitrojenli kullanıyorum gece ciddi TAVSİYE ciyimde nitro iyidir lastiği korur içine nem aldırmaz
Bana göre en yararlı sıda lastiğin hemen inmesini engeller normalde bir çivi aksamdan sabaha indirirken nitro bunu 5 günde belirgin olmasını sağlar.
Ayrıca konfor ve ilçede hiç ilgili değil kışın kullanmayın desenlerde ben nem açısında bilakis kışın da kullanıyorum

Alıntıdır:

Lastiklere Nitrojen Gazı Dolumu*

LASTİKLERİNE NITROJEN DOLUMU:
*
Şişirme için kullanılan hava %78 Azot (Nitrojen), %21 Oksijen, %0.9 Argon ve %0.1 diğer gazlardan oluşur. Karışımda bulunan oksijen lastikteki ısınma ve bozulmanın sebebidir.

Lastik bünyesindeki ;

•Hava sızmasını engelleyen liner (en içteki özel kauçuk katman)
•Antioksidan (oksijenin etkisini engellemeye çalışan katman)
•Yıpranmayı geciktirici kimyasallar aracınızı bozulmadan koruyacak şekilde tasarlanmıştır.

Nitrojenin içinde ne nem nede oksijen bulunmadığından lastiğinizde içten olan yanma*ve tahribat olmayacaktır.

Aracınızın Lastiklerine NITROJEN gazı bastırmanın bazı avantajları şunlardır;

•Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmayacaktır.Nitrojen lastik içinde nem oluşturmayacaktır. Böylece gerek lastikte gerekse jantta korozyon meydana gelmeyecektir.Lastik içinde kullanılan çelik*kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanılması daha uzun olacaktır.
•Yapılan laboratuvar çalışmalarında oksijenin butil kauçuk karışımları üzerindeki olumsuzlukları kıyaslandığında 4 kat daha fazla olduğu görülmüştür.
•Nitrojen normal hava gibi ısınmamaktadır (dolayısıyla lastiklerin de ısınması engellenmiş olur).
•Nitrojen normal hava gibi patlama yapmaz, çünkü normal hava gibi genleşmez.
•İçerisinde oksijen olmadığı için yanmaz.
•Çevre konusunda çok duyarlıdır, hiçbir olumsuz etkisi yoktur.


etab5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2017, 17:15:19 Gönderen: muallim45 »
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı Mertabibibi

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Ya bu kadar güzel biseyse araba üreten firmalar neden nitrojenli satmiyolar veya onermiyolar ? Bence aksiyona gerek yok boşverin


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607839
Ya bu kadar güzel biseyse araba üreten firmalar neden nitrojenli satmiyolar veya onermiyolar ? Bence aksiyona gerek yok boşverin



Abi yanlis anlamayin da millet olarak neden su araba ureticilerini ilah olarak goruyoruz?

Iyi bisey olsaydi neden fabrikasinda koymuyolardi mottosundan bir vaz gecin Allah rizasi icin.

En iyi marka lastikle ya da yag ile mi geliyor araba sanki? En iyi gazla dolmasini da beklemeyin lastiklerin. Oldu olucak koltuk kilifi da koymayin cam filmi de cekmeyin koku da koymayin arabanin icine. Arabayi yapan muhendisler arabanin nasil kokmasi gerektigini bilmiyor muydu yani? :D


Neyse konumuza gelecek olursak. Hakikaten azot, gercek azot, cidden azot basan bir yer bulursaniz bastirin. Altini ciziyorum azot basiyorum diyen lastikcilerin %95 i bildiginiz hava basiyor ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Teorik olarak nitrojen isinin para tuzagi oldugunu dusunuyorum. 2 yil once 20₺ istiyorlardi. Cunku lastiginizde nitrojen basili ve lastik basinci duserse hava ile sisirilmez deniyor. Bu lastigi janta taktigimizda icinde atmosfer havasi yokmu, icindeki havayi bosaltmadan uzerine nitrojen basip sisiriyoruz ama.
Ben lastigi en fazla 2 yil yada 20-25k kullandigim icin uzun omurlu olmasina da gerek duymuyorum.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;607881
Teorik olarak nitrojen isinin para tuzagi oldugunu dusunuyorum. 2 yil once 20₺ istiyorlardi. Cunku lastiginizde nitrojen basili ve lastik basinci duserse hava ile sisirilmez deniyor. Bu lastigi janta taktigimizda icinde atmosfer havasi yokmu, icindeki havayi bosaltmadan uzerine nitrojen basip sisiriyoruz ama.
Ben lastigi en fazla 2 yil yada 20-25k kullandigim icin uzun omurlu olmasina da gerek duymuyorum.



Aslinda haklisiniz, fakat su da var aslinda. Lastik bol gevsek haldeyken jantta gaz dolumu basliyor ve bir sure sonra pat diye lastigin sisip janta oturdugunu duyuyorsunuz. Sanirim havayla doldurulunca %78 azot varken saf azot dolduruldugunda da %95 civarina falan cikiyordur.

Ama sundan emin olabilirsiniz gercek azotlu dolumlarda, lastik hakikaten otoparkta duran arabayla 100km yol yapmis araba arasinda aman aman bir basinc farki olmuyor. Zaten cazip kilan da bu. Surekli stabil lastik basinci ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Trafikteki herkesin ayni hassasiyette olmasi lazim bir suru canavarla ayni yolu kullaniyoruz. O yuzden hava sicakligi ile basinc 1-2 psi degismia bisey farketmez. Gecen gun lastiklerin havasini kontrol ediyorum adamin biri geldi havayi 48psi ayarladi 4 lastigide sisirdi. Ne yapiyorsun kardes bu araba yolda durmaz sek sek mi oynayacaksin dedim. Abi yuk atiyoruz bazen, boyle iyi oluyor dedi basti gitti. 48 hava ile lastigin kamburu cikar tabani yere basmayacagini dusunmuyor bile.


Çevrimdışı Mertabibibi

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 58
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;607862
Abi yanlis anlamayin da millet olarak neden su araba ureticilerini ilah olarak goruyoruz?

Iyi bisey olsaydi neden fabrikasinda koymuyolardi mottosundan bir vaz gecin Allah rizasi icin.

En iyi marka lastikle ya da yag ile mi geliyor araba sanki? En iyi gazla dolmasini da beklemeyin lastiklerin. Oldu olucak koltuk kilifi da koymayin cam filmi de cekmeyin koku da koymayin arabanin icine. Arabayi yapan muhendisler arabanin nasil kokmasi gerektigini bilmiyor muydu yani? :D


Neyse konumuza gelecek olursak. Hakikaten azot, gercek azot, cidden azot basan bir yer bulursaniz bastirin. Altini ciziyorum azot basiyorum diyen lastikcilerin %95 i bildiginiz hava basiyor ;)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


çünkü arabayı üreten fiziğini yapısını bilen test eden onaylayan tasarlayan yüzlerce mühendisi bünyesinde bulunduran araba üreticileri yani onlar arabayı sizin bildiğinizden daha iyi biliyor neyle nasıl calıstıgını yapısını sürtünme kat sayısına kadar herşey planlı işler dolayısıyla onları bi köşeye bırakalım bildiğimizi yapalm olayı artık tutmaz o eski model içinde sadece kadran olan arabalar için geçerli  bunlar ayrıca nitrojen banada para tuzağı gibi geliyor şuanki seramik kaplama gibi


Çevrimdışı ailotana

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1266
    • Profili Görüntüle
Mühendisler her şeyi düşünüyor da neden yeni alınan araçlarda bile arızalar olabiliyor peki? Demek ki her şeyi düşünemiyor mühendisler.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607902
çünkü arabayı üreten fiziğini yapısını bilen test eden onaylayan tasarlayan yüzlerce mühendisi bünyesinde bulunduran araba üreticileri yani onlar arabayı sizin bildiğinizden daha iyi biliyor neyle nasıl calıstıgını yapısını sürtünme kat sayısına kadar herşey planlı işler dolayısıyla onları bi köşeye bırakalım bildiğimizi yapalm olayı artık tutmaz o eski model içinde sadece kadran olan arabalar için geçerli  bunlar ayrıca nitrojen banada para tuzağı gibi geliyor şuanki seramik kaplama gibi



Hmmm ok peki o zaman


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı A.L.P.E.R

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 184
    • Profili Görüntüle
Nitrojen kullanan biri olarak  aradaki fark kullanımda pek anlaşılmaz anlamaka için

sert fren ve viraj testi yapmaka gerekiyor nedeni ise

Nitrojen gazı havadan daha hızlı tepkiveren molekülleri daha hızlı hareket ettiği için lastiğin tepkisi daha hızlı oluyor

ani frenlerde araç daha kısasürede öne yumulup  fen mesafesi belirgin ölçüde kısalıyor iyi bir sürücü bunu kullanımda da farkedecektir.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ailotana;607905
Mühendisler her şeyi düşünüyor da neden yeni alınan araçlarda bile arızalar olabiliyor peki? Demek ki her şeyi düşünemiyor mühendisler.



Anlatamazsiniz azizim. Insanimiz malesef otomobil ureticilerini ve calisan muhendisleri ilahi yetenek ve imkanlari olan insanlar zannediyor.

Cunku bu firmalar asla ticari kaygi gutmezler. En dogrusu neyse surekli onu yaparlar. Dunyaya gelis amaclari ellerindeki sinirsiz imkanlarla otomobil uretip insanliga hizmet etmek :)


Alıntı yapılan: Forever;607899
Trafikteki herkesin ayni hassasiyette olmasi lazim bir suru canavarla ayni yolu kullaniyoruz. O yuzden hava sicakligi ile basinc 1-2 psi degismia bisey farketmez. Gecen gun lastiklerin havasini kontrol ediyorum adamin biri geldi havayi 48psi ayarladi 4 lastigide sisirdi. Ne yapiyorsun kardes bu araba yolda durmaz sek sek mi oynayacaksin dedim. Abi yuk atiyoruz bazen, boyle iyi oluyor dedi basti gitti. 48 hava ile lastigin kamburu cikar tabani yere basmayacagini dusunmuyor bile.


1-2 psi in bile onemli oldugu anlar geliyor. Kaldi ki yaz ayinda otoparktaki basincla 40 derece sicakta cayir cayir yanan asfalt uzerinde yapilan 200km sonunda arada 4-5psi cok rahat fark oluyor ki buda hayati



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: Mertabibibi;607902
çünkü arabayı üreten fiziğini yapısını bilen test eden onaylayan tasarlayan yüzlerce mühendisi bünyesinde bulunduran araba üreticileri yani onlar arabayı sizin bildiğinizden daha iyi biliyor neyle nasıl calıstıgını yapısını sürtünme kat sayısına kadar herşey planlı işler dolayısıyla onları bi köşeye bırakalım bildiğimizi yapalm olayı artık tutmaz o eski model içinde sadece kadran olan arabalar için geçerli  bunlar ayrıca nitrojen banada para tuzağı gibi geliyor şuanki seramik kaplama gibi


bir mühendis olarak size şunu belirtmek isterim;

mühendislikte 3E kuralı vardır; emniyet-estetik-ekonomi

siz bunların hepsini göz önüne alarak tasarım-hesaplama-imalat yapmak zorundasınız. sadece emniyet kavramına ya da sadece ekonomi kavramına yönelemezsiniz. belirli limitler dahilinde bu 3E'yi bir arada bulundurmak zorundasınız.

merak etmeyin, dediğiniz gibi mühendisler çok iyi biliyorlar belirttiğiniz hususları. ancak imalat için herşeyin en verimlisini veya en iyisini ortaya koymak, "ekonomi" kavramından uzaklaşmayı gerektiriyor. günümüzde araç üreticilerinin 1 tane civatadan bile kar elde etmeye çalıştıklarını düşünürsek, araçlarda her şeyin en verimlisini ve en iyisini görmemiz ne yazık ki mümkün değil. belli limitler dahilinde kısmalar mevcut oluyor mecburen.

bu kısıtlamalarla satın aldığınız araçların üstüne para harcamak size kalmış bişey. seramik kaplama da yaptırabilirsiniz, nitrojen de bastırabilirsiniz, hava filtresini de değiştirebilirsiniz vs vs bunlar tamamen size kalmış.

kısacası olay mühendislerin sadece bu kadar bildiklerinden dolayı değil, olay tamamen maliyette


Çevrimdışı khalil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 601
  • KAMIQ
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;607947
bir mühendis olarak size şunu belirtmek isterim;

mühendislikte 3E kuralı vardır; emniyet-estetik-ekonomi

siz bunların hepsini göz önüne alarak tasarım-hesaplama-imalat yapmak zorundasınız. sadece emniyet kavramına ya da sadece ekonomi kavramına yönelemezsiniz. belirli limitler dahilinde bu 3E'yi bir arada bulundurmak zorundasınız.

merak etmeyin, dediğiniz gibi mühendisler çok iyi biliyorlar belirttiğiniz hususları. ancak imalat için herşeyin en verimlisini veya en iyisini ortaya koymak, "ekonomi" kavramından uzaklaşmayı gerektiriyor. günümüzde araç üreticilerinin 1 tane civatadan bile kar elde etmeye çalıştıklarını düşünürsek, araçlarda her şeyin en verimlisini ve en iyisini görmemiz ne yazık ki mümkün değil. belli limitler dahilinde kısmalar mevcut oluyor mecburen.

bu kısıtlamalarla satın aldığınız araçların üstüne para harcamak size kalmış bişey. seramik kaplama da yaptırabilirsiniz, nitrojen de bastırabilirsiniz, hava filtresini de değiştirebilirsiniz vs vs bunlar tamamen size kalmış.

kısacası olay mühendislerin sadece bu kadar bildiklerinden dolayı değil, olay tamamen maliyette


Yani demek oluyor ki; arabayı alana kadar fabrikadaki mühendislik geçerli, aldıktan sonra da kullanıcılar olarak bizim mühendisliğimiz başlıyor:):gut::)