škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Durduğu Yerde Fan ve Devirli Çalışma (Egr)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı tugkancelebi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 363
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bundan önce bir konu başlığı altında konuşulmuştu ama aradım bulamadım
Bazen sabahları 15 km yapıp tekrar eve geliyorum durduğumda anlık tüketim 0.9-1 lt arasında kalıyor ve ufak bir fan sesi egr sistemi kendini temizliyor gibi birşey demişlerdi bundan önce ama öyle birşey mi ?
1-2 dakika bekliyorum geçmez ise Kontağı kapatıp iniyorum mecburen
Yada böyle bir durumda ne yapmak lazım normal mi bilemedim


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı OctiCan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Egr degil hocam dpf sistemi kendini temizleme moduna geçiyor,sorun yok;)


Çevrimdışı tugkancelebi

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 363
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: OctiCan;606691
Egr degil hocam dpf sistemi kendini temizleme moduna geçiyor,sorun yok;)



Ne kadar bir süre beklemeli böyle birşeyde


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Çevrimdışı OctiCan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 293
    • Profili Görüntüle
Beklemenize gerek yok, çalıştığı süreçte kendisi tamamlayıp bitirir bu süreci,normale döner


Çevrimdışı nugasalab

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
Bu konu aslında böyle geçiştirilecek bir konu değil, dpf(dizel partikül filtresi) yeni nesil araçlarda sıkça rastladığımız bir parça, basitçe görev tanımı yaparsak; egzoz gazı emisyonlarını aracın motor norm değerlerine indirgeme yapmak için gazdaki zehirli madde oranını azaltmaktır, mesela eu6 motor aracın egzoz emisyonundaki zehirli gaz miktarı ne ise ona göre filtrasyon yapmaktır.
Dpf genelde şu şekilde çalışır;
aracınıza aldığınız yakıt (mazot) hele ki tr.deki mazotlar euro dizel olsa dahi belli oranda kurum yapıcı maddeler vs. gibi pislikler barındırır, aracınız her çalışıp egzozundan gaz atma işlemi söz konusu olduğunda mutlaka dpf den geçerek filtrasyona uğrar, dpf ler bu zehir ve pisliği üzerine alıp biriktirir, ve bu biriken maddeleri gerekli şartlar yerine geldiğinde yüksek ısıda yakar ve kendini temizler.
Şimdi olayı biraz açalım ki herkes bu konuda bilgi sahibi olsun,
peki dpf ne zaman çalışır? nasıl anlarız? ne yapmalıyız?
dpf genelde aracın motoru tam ısınmış haldeyken ve uzun mesafe yol gidilirken ve egzoz sıcaklığı 500 dereceye ulaştığında otomatik olarak devreye girer, kullanıcı bunu hissedemez, rejenerasyon (yenilenme) dediğimiz olayı otomatik olarak kendi kendine yapar, üzerine biriken maddeyi yakıp egzozdan dışarı atar,
mesela uzun zamandır uzun yol yapmadınız, bu durumda ne olacak?
genelde evden işe işten eve gibi her gün kullanılan araçlarda trafikte duruk kalk sırasında şartlar oluşmuşsa rejenerasyon olabilir, bunu aracın motor devrinin rölantide iken 1000 devir civarında kalarak motorun biraz yüksek çalışması ve egzozdan çıkan kızartma kokusuna benzeyen kokudan rahatlıkla anlarsınız, bir müddet sonra bu çalışma şekli normal 750 devirde çalışma şekline dönüşür, rejenerasyonun bittiğini anlarsınız.
diyelim ki renjenerasyon tamamlanmadı ve aracı park edeceksiniz artık, bu durumlarda vaktiniz var ise rölantide araca 1500 devir civarında gaz vererek rejenerasyonunu tamamlatabilirsiniz, ama vaktiniz yok aracı terk etmek zorundasınız diyelim, mecburen yarım bırakacaksınız.
Bu yarım bırakmalar çok sık olduğu zaman aracın dpf si tam temizlenme yapamadığı için dolmaya başlayacak, yazılımındaki dolma % desine geldiği zaman mfd ekranında sarı filtre işareti çıkacak ve size uyarı verecektir "dpf dolu sürmeye devam edin" veya buna benzer bir uyarı alacaksınız.
Yapmanız gereken; aracınızı otomatikse S modunda 4-5 viteste sabit 2500 devir civarında 60-80 km hızlarda uyarı işareti sönene kadar sabit sürmektir, bunu yapmadığınız takdirde aracınız birikim limitini geçerek limp moduna geçip kendini kısıtlayacak ve servise gitmeniz için uyarı verecektir, servise gitmekte de gecikirseniz, yakma işlemi yapılamayacak ve mecburen dpf değişimi yapılacaktır, bu değişim yüksek maliyetli olduğundan başımıza gelmesi istenilmeyen bir durumdur.
İnşallah yeteri kadar bilgi verebilmişimdir, dpf konusuna dikkat edin arkadaşlar, bu durum en çok fazla kullanılmayan ve sürekli kısa mesafe kullanılan yada hep kötü yakıt alınan araçlarda sık rastlanılan bir durumdur, hatta imkanınız var ise aracınızı vag coma bağlatıp dpf durumunuza bir bakın 25-30gr civarı kurum birikiminiz var ise vag com ile temizlik yaptırın aracınıza.


Çevrimdışı mokur

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Sayın nugasalab,
Bilgilendirme için çok teşekkürler.
Zaman zaman ben de dikkat ediyordum. Devir 1000'ler civarında oluyordu.
Arabanın bir bildiği vardır diye pes üstelememiştim.
Şimdi daha dikkat ederiz.


Çevrimdışı nugasalab

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 31
    • Profili Görüntüle
eyvallah mustafa kardeşim, bebiş nasıl, en son sefaköydeki buluşmada görüştük bir daha kimseden ses çıkmadı, halbu ki yakın yerlerde bulunuyoruz ama yinede rastlaşamıyoruz.


Çevrimdışı Ayran_Buz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 95
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: nugasalab;606910
.....dpf konusuna dikkat edin arkadaşlar, bu durum en çok fazla kullanılmayan ve sürekli kısa mesafe kullanılan yada hep kötü yakıt alınan araçlarda sık rastlanılan bir durumdur, hatta imkanınız var ise aracınızı vag coma bağlatıp dpf durumunuza bir bakın 25-30gr civarı kurum birikiminiz var ise vag com ile temizlik yaptırın aracınıza.

Fatih Bey, üstadsınız gerçekten. Forumda böyle yazılar olsun ciğerimi yesinler. Müthiş bir bilgilendirme. Sizin yazıyı teknik kısma da girmenizi tavsiye ederim.

BİLGİ PAYLAŞTIKÇA GÜZEL...PAYLAŞIMINIZA TEŞEKKÜRLER