škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Akü Sorunu

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kursad2566

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
Herkese merhaba,
2015 model aracımda son bir haftadır akü problemi yaşıyorum. Aracımı 2015 Ekim ayında sıfır aldım. Ardahanda yaşıyorum ve havalar maalesef -35leri görüyor. Aracı bir kaç kez gündüz çalıştırırken akü düşük uyarısı aldım. araç ısındıktan sonra tekrar çalıştırırken bu hatayı vermiyor. sorun şimdilik sadece gündüzleri ve çok soğuk günlerde oluyor. Akü değişimine gerek var mıdır yoksa geçici bir problem midir anlayamadım. servis garanti kapsamında bu aküyü değişir mi? Ne yapmam gerek?


Çevrimdışı izmirli öğretmen

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 825
    • Profili Görüntüle
O araçta akü problemi olması zor . 4-5 yıl gider orijinal akü . soğuktan kaynaklı olabilir. biraz daha bekle . Belki akü bozukta çıkabilir kul yapısı.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Akünün gücü kış aylarında çok düşer o yüzden ilk marş için akü takviye cihazı kullanın



Çevrimdışı drok

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 49
    • Profili Görüntüle
Bende Sivas ta yaşıyorum, bugün aynı sorunu ilk kez bende yaşadım -18 derecede. Aracımın 2 . yılı yeni doldu. servis 2 yılda bişey olmaz soğuktan ve az kullanımdan olur dedi. Şayet değiştirme durumu söz konusu olursa Varta alın dediler. Akü önerisi olan varmı?

Akü takviye cihazı start stop akülere ve araca zarar vermiyormu ? ve O cihazı nerden aldınız acaba. Teşekkürler.


Çevrimdışı kursad2566

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 116
    • Profili Görüntüle
bugün servis ile görüştüm aynı şeyi söylediler. soğuk havalarda olabilir dediler. sanırım önemsenecek birşey değil. herkese teşekkür ederim. birkaç gündür sorun tekrarlamıyor.


Çevrimdışı CanoCan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 46
    • Profili Görüntüle
3 yaşında aracımda akü zayıflığı sorunu yaşadım bu kış.
mesele şu arkadaşlar ;
aküler jel akü , soğukta zayıflıyor ve aracın çalışmasına zarar veriyor.
ne yaptım ?
gündüz farı ve start stop devre dışı kullanıyorum , kullanmayacağım günlerde ise aracın aküsünü güneş alacak bir şekilde rölantide 30-45 dk. çalıştırıyorum.
bu şekilde akü göstergesi yazınki değerine geldi.
birde şehir içi kullanımda manuel kullanarak 4-5 viteste 70km hız yapıyorum.
deneyin belki size de bir faydası olur.
selam ve dua ile...


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: CanoCan;602901
3 yaşında aracımda akü zayıflığı sorunu yaşadım bu kış.
mesele şu arkadaşlar ;
aküler jel akü , soğukta zayıflıyor ve aracın çalışmasına zarar veriyor.
ne yaptım ?
gündüz farı ve start stop devre dışı kullanıyorum , kullanmayacağım günlerde ise aracın aküsünü güneş alacak bir şekilde rölantide 30-45 dk. çalıştırıyorum.
bu şekilde akü göstergesi yazınki değerine geldi.
birde şehir içi kullanımda manuel kullanarak 4-5 viteste 70km hız yapıyorum.
deneyin belki size de bir faydası olur.
selam ve dua ile...


Ahmetcan bey, her tür akü için herkese lazım olacak bilgileri paylaşmış. Belki çalıştırılmayan her gün değil de haftada bir keze indirilebilir. Tabi bu durumda akünün 12.60 Volt olması gereken durumunu da gözlemlemek gerekir. Bildiğim kadar 12.40 Volt dip değer.


Çevrimdışı BL@DE

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 92
    • Profili Görüntüle
2013 octaviada da üzerinde gelen varta aküde sıfır alındığından beri geç marş alma kış aylarında 2-3 gün araç kullanılmadığında oluyordu akü son zamanlarda marş alırken araçta vuruntu problemi yapmaya başladı servis akü değişmesi gerekli bitmiş vuruntu aküden oluyor dedi aküyü mutlu start stop 70 amper akü alarak değiştirdim marş alırken vuruntu sesi problemi düzeldi araç sıfır alındığı ilk zamanlardan bile çok daha rahat marş alıyor şuan üzerinde gelen varta aküden ben memnun kalmadım akü değişecek arkadaşlara mutlu aküyü tavsiye ederim.


Çevrimdışı ottoman32

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 59
    • Profili Görüntüle
bende yeni değiştirdim 2013 superb de varta taktım gayet rahat marş alıyor


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
[MENTION=8326]BL@DE[/MENTION]    Marş sırasında vuruntu yapıyor derken neyi kastetmiştiniz, sübap sesi mi geliyor birkaç sn lik.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;603020
[MENTION=8326]BL@DE[/MENTION]    Marş sırasında vuruntu yapıyor derken neyi kastetmiştiniz, sübap sesi mi geliyor birkaç sn lik.


Aynen, vuruntu ne? Olsa olsa bir kaç marşa basma ile çalışıyor olabilir. Kendi tecrübelerim Varta iyi aküdür. Sonuçta hepsi kurşun+sülfirik asit ve kurşunperoksit döngüsü içinde çalışmakta. Kurşun plakalar aradaki seperatörler tarafından iyi ayrılmış/yalıtılmamış ya da sıvı seviyesi gibi sorunlar varsa sizi her marka akü yolda bırakır. O yüzden şimdiki aküler bakımsız olsa da çok fazla yüklemeden dolayı (tüm ışıklandırma, rezistans, kalorifer, klima gibi) yeterli şarjı yapamıyor olabilir. Bu aynı zamanda şarj dinamosu sorunundan da kaynaklanabilir. Ben garantisi biten akümün üzerindeki indikatör dolu göstermiyorsa üst kapağını sökerek sıvı seviyesini kontrol ederim. Gerekirse asitli su ilave ederim. İstasyonlarda satılıyor. Aslında akü seviyesini de ölçtürmek gerekebilir. Sonuçta bakımsız akü bile buharlaşma sonucu sıvı kaybı yapıyor.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: rsimsek;603027
Gerekirse asitli su ilave ederim. İstasyonlarda satılıyor.


Asitli su yerine saf su olacaktı karıştı galiba :), dediğiniz gibi bakımsız da olsa zamanla şarj sırasında asit karışımı ısındığı için içindeki su buharlaşır ve asit oranı yükselir ve şarj tutma performansı düşer o yüzden sadece su ilave edilir. Çok sık marşa bastığımız için ve genelde kısa mesafelerde kullanıldığı için akü tam doluma ulaşamaz ve performansı düşer kış aylarında daha etkili olur o yüzden ara sıra aküyü şarj etmek gerekir tam şarja ulaştırmak için. Boğum metre ile ölçtüğümde  benim akünün pek ömrü kalmadığını gördüğüm için 2-3 haftada bir şarjda duruyor boş zamanlarda.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2414
    • Profili Görüntüle
Hayır, bilerek asitli su yazdım. Çünkü asitte zamanla azalacaktır. Ama doğrusu bomemetre ile asit oranına bakıp ona göre asit ihtiyacı olup olmamasına göre su ya da asitli su ilave etmektir.


Çevrimdışı smyomekatronik

  • OCTAVIA 1.6 FSI
  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 328
    • Profili Görüntüle
Akülerin üstünde 45Ah 300A (EN) değerleri yazar. Akü alırken ikinci değere dikat etmeyiz.Birinci değer akünün normal amperi, araçtaki elektrik aksamın göre seçilir.İkinci değer ise akünün soğuk akım basma değeridir, bu değer ne kadar yüksek olursa akü soğuk havada daha çok akım basacağından aracınız daha rahat çalışır. Şimdi reklamlar :D Bosch S4 ve çok soğuk iklimler için S5 serisi aküler bu konuda iyidirler.


Çevrimdışı BL@DE

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 92
    • Profili Görüntüle
Vuruntu olarak nitelendirdiğim ses subap vuruntusuna benzer bir sesti servis araca iki defa baktı şarj sisteminde vs bir sorun yok aküden olduğu teşhisi konuldu aküyü mutlu akü ile değişince sorun düzeldi şuan çok şükür araç sıfır olarak alındığı zamanlardan bile soğukta daha rahat çalışıyor.