škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1,4 125 psı 2016 Active Chip tununing

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sonerdivle

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Herkese hayırlı kazasız belasız sürüşler.Chip tuning yaptıran arkadaşlar varsa bilgi verebilirler mi acaba.


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Ben bir ara çok araştırdım, yaptıranlarla konuştum. Araç 150hp, 240NM tork oluyor. Değerler kağıt üzerinde iyi ama pratikte çok hissedilmiyor. Özellikle güç artışını hissetmek için yüksek devir çevirmek gerekiyor. Benzin fiyatları belli 3-4bin devirde araç kullandığında zaten yakıt 12lt altına düşmüyor bu mevsımde. Km'de 60 kuruş yakıt sorun değil ise düşünebilirsin.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Aksine stage 1 yazilim alt devirleri biraz daha canli hale getirir. 122hp den 150hp ye cikan farki cok rahat hissedersiniz. Ancak bu araba 150hp die ucacak kacacak da sanmayin. Kocaman araba :)


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Tsi motorda yakit ekonomisyle birlikte iyi sonuc alan gormedim.  Tsi zaten alt devirleri canli bir motor 1500devirde max torkunu veriyor torku daha ne kadar asagi cekecek. Dizel ve eski nesil 1800-2000devir civarinda devreye girwn turbolu araclar icin alt devirleri canlandirma dogru. Heleki toplam 4500devir cevirip 1800devirde turbo acan dizellerde sonuc cok iyi. Benim demek sitedigim Elimizde 200nm tork var ama yakit fiyatlari yuzunden kullanamiyoruz. Ben sahsen aracimi suan 1500-2000 devir araliginda kullaniyorum.2000 devirde vites yukselttigimde zaten devir 1500e dusuyor, o devirdeki torkta araci rahat goturuyor. Eski LPGli aracim gibi kullanirsam tsi 12-13 sehir disi 8-9lt yakiyor. Superb de  benzine kiyip daha hic devir kesiciye yakalanmadim. Passatta neredeyse her isiktan kalkista 1.viteste devir kesici devreye girerdi.
« Son Düzenleme: 01 Aralık 2016, 23:37:23 Gönderen: Forever »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Subeprb 3 değil ama Octi A7 1.4 TSI a yaptırıp çok memnun olan üyelerimiz var. Hatta bunlar arasında Aykut, agresif yazılım olmasına rağmen yakıt olarak 5-6lt litrelerde geziniyor.

Ayrıca inanın max torku 1500DD almakla 1000DD almak arasında ciddi his farkı oluyor. Bu durumda max tork ve gücün büyük kısmı alt devirlerde alındığından sizin söylediğiniz gibi aracı 3bin devir ve üstü kullanmanıza da çok gerek kalmıyor aslında.

Hem az yaksın hem çok kaçsın maalesef bizim ülkemize yönelik bir istek oluyor :) Ama yine de normal kullanımda ECU yazılımı stock hale göre max 1lt farkettiriyor. Ha dip gaz yaparım derseniz onun zaten stock haldeki tüketimi de fazla oluyor :)

Kısacası stage 1 bir yazılım arabanızı keyifli bir hale getirir. Bunu yaparken normal kullanım şeklinizi de korursanız yakıt farkı max 1lt olur ya da olmaz. Ama siz arabam hızlandığı diye agresif kullanırsanız fark tabii ki artacaktır. Ek olarak yine stage1 den çok üst bir perf da beklememek gerek


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Dediğiniz doğrudur,benim konuştuğum arkadaşların beklentileri yüksek sanırım.
Forumlarda da bir çok olumsuz yorum olunca ben yaptırmaktan vazgeçmiştim.
Daha önemlisi (Aracı alınca anladım) tsi motorun mantığına aykırı chip. Yakıt ekonomisi için fındık motorlu araç alıp sonra uçsun istemek olmuyormuş, turbo olunca ben dizeller gibi gidecek sanıyordum. Rampalı virajlı yollarda kapıştığım dizeller benden daha ağır olmasına rağmen tokatlıyor 1.4 tsi 125hp aracı.
Anladığım kadarıyla TSİ daha düşük devirde açılması için küçük hacimli bir turbo barındırıyor, buda motorun 4000devirde soluğunu kesiyor, sonra tork düşüyor. Atmosferik araçların 5500devire kadar torku giderek artıyor ama onlarında düşük hacimlisi çekmiyor yüksek hacime de güç yetmiyor. :)
Kısaca dizel canmış fiyat farkını kapatacak kadar km yapana.


Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;599528
Dediğiniz doğrudur,benim konuştuğum arkadaşların beklentileri yüksek sanırım.
Forumlarda da bir çok olumsuz yorum olunca ben yaptırmaktan vazgeçmiştim.
Daha önemlisi (Aracı alınca anladım) tsi motorun mantığına aykırı chip. Yakıt ekonomisi için fındık motorlu araç alıp sonra uçsun istemek olmuyormuş, turbo olunca ben dizeller gibi gidecek sanıyordum. Rampalı virajlı yollarda kapıştığım dizeller benden daha ağır olmasına rağmen tokatlıyor 1.4 tsi 125hp aracı.
Anladığım kadarıyla TSİ daha düşük devirde açılması için küçük hacimli bir turbo barındırıyor, buda motorun 4000devirde soluğunu kesiyor, sonra tork düşüyor. Atmosferik araçların 5500devire kadar torku giderek artıyor ama onlarında düşük hacimlisi çekmiyor yüksek hacime de güç yetmiyor. :)
Kısaca dizel canmış fiyat farkını kapatacak kadar km yapana.
Hocam ben hic bir yokuşta ne boğulup kaldım, ne de bir dizel tarafından tokatlandim. 4000 devre kadar max. Tork üretiyor araç 5. Ya da 6. Viteste 4000 devir demek yüksek süratlerdir. Yokuşa devirsiz girdiğinizde dizel de olsanız vites düşürmek zorunda kalırsınız, bir 2 alt vitesle de tekrar hızlanabilirsiniz. Bu söylediklerim 2000 ya da ustu motorlar için değil tabii.

ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı sonerdivle

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 2
    • Profili Görüntüle
Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim.Fazla devirli kullanmadığım zaman şehir içi 7 litreyi geçmiyor.Performansı gayet yeterli zaten.Yakıt tasarrufu sağlıyor falan diye okumuştum.Yine de teşekkürler...


Çevrimdışı Forever

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Yuksek suratte benzinli turbo her arac dizelden iyi gider zaten, dizel 140'tan sonra kesilir. Dusuk surat, viraj ve rampa kombinasyonunda TSI'in sansi kalmiyor. Bu yaz mersin mut arasi yolu biliyorsaniz o yolda C-max ile kapistik. 50km boyunca aracin devri hic 3000 altina dusmeyecek sekilde vites degistirdim cogu viraj cikisinda 2.vites 4000+ devirdeydim ama adam tamponumdan ayrilmadi. Keskin virajlarda icerden dondugum icin gecemedi, sonunda hanimin isyani ile yavasladim. 50km ortalama yakitim 9-9,5 lt civariydi.
Bugun kirmizi isikta kalkan c4 sagimdan gecmek istedi bende yuklendim gaza. En son gordugumde ben 4.vites 5000devirdeydim adam solumdan beni gecmeye calisiyordu, sonra surat 150 oldu arayi actim ama genis bir doner kavsakta gemi gibi araba arkasi atmasin diye gazdan ayagimi cektim, adam benden manyak cikti viraji yan yan donup gitti.
Onceki aracimda da arada boyle oynayacak adamlar buluyordum da atmosferik olunca kendi kategorimde araclari kafa tutuyordum sorun yoktu. Bu turbolu diye PSA grubu dizellere kafa tuttuk boyumuzun olcusunu aldilar.
Ekleme: benim aracim 200nm 125hp sanirim sizin araciniz ACT motor. Ona ragmen PSA nin 270nm torkuna ulasamiyor.
« Son Düzenleme: 02 Aralık 2016, 23:43:25 Gönderen: Forever »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Altinizdaki aracin agirligi ve suspansiyon  yumusakligi perf li kullanima negatif etki ediyor. Ve maalesef 120hp bandi oyle sanildigi gibi yuksek bir guc degil.


Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Forever;599578
Ekleme: benim aracim 200nm 125hp sanirim sizin araciniz ACT motor. Ona ragmen PSA nin 270nm torkuna ulasamiyor.

benim araç da active hocam 125hp, biraz da beklentilerle ilgili araç konusu sanırım, bana fazlasıyla yetiyor.

ASUS_Z002 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi