škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Hybrid araçlarda Ötv indirimi saçmalığı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı SAHLVCV

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 570
    • Profili Görüntüle
Başlık neden ÖTV indirimi saçmalığı derseniz, aşağıdaki Tesla Turk'ten alıntıladığım yazıyı okuyabilirsiniz.


Daha önceden dedikoduları çıktığı gibi bugün haber resmileşti ve hem elektrikli, hem normal motoru bulunan hibrit araçlara ÖTV indirimi geldi. Ancak biraz sönük bir şekilde geldi.
Yeni yasaya göre hibrit araçlarda, silindir hacmi 1800 cm3’ü geçmeyen, elektrikli motor gücü de 50kW üzeri olan otomobillerde %90 olan ÖTV orani %45’e çekildi, silindir hacmi 2500 cm3’ü geçmeyen, elektrikli motor gücü de 100kW’ı geçen araçlarda %145 olan ÖTV %90’a çekildi.
Hayal Kırıklığı…

İlk bakışta düzenleme gayet iyi gözükse de aslında yasa neredeyse mevcut piyasada satışta hiçbir arabayı kapsayamıyor. Hatta sadece ülkemizde üretilecek yeni hibrit model Toyota CH-R göz önünde bulundurarak yapılmış gibi. Çünkü;
 
  • Motor 1800cm3‘ü geçmeyecekse elektrikli motor 50kW‘ı geçecek.Yeni vergi %45
  • Motor 1800cm3 – 2500cm3 arasında ise de elektrikli motor 100kW‘ı geçecek.Yeni vergi %90
  • Motor hacmi 2500cm3 ve üstü ise de zaten bir değişiklik yok, vergi %145
Onun dışında 1600cm3 hacimden küçük motorlarda hibrit olsun ya da olmasın ÖTV zaten %45. Yasanın etkinsizliğine birkaç örnek;
 
  • BMW i8, 1.5L motora sahip, %45 ÖTV değişmiyor.
  • Potansiyeli çok yüksek, fiyatlardan dolayı ülke pazarına getirilmemiş Volkswagen Passat GTE ve Golf GTE; motor hacimleri 1600cm3’den küçük, hiçbir şey değişmiyor.
  • Yine yüksek potansiyelli Audi A3 e-tron da 1.4L motora sahip olduğu için hala %45 ÖTV’ye tabi. Değişen bir şey yok.
  • Şuan satışta olan Toyota Yaris hibrit; 1.8L motora sahip olmasına rağmen elektrikli motoru 45kW güç üretebiliyor, yani vergi oranı %90’da kalıyor.
  • Porsche Cayenne, Porsche Panamera, Mercedes S sınıfı, Range Rover modellerinin hibritleri. Hepsinin motor hacmi 2500cm3’den büyük, ÖTVleri hala %145.
  • BMW i3 REX modeli; 800cc jeneratör ile bataryayı şarj edebilen BMW i3 modeli; hala %45 ÖTV.
  • BMW 330e ve BMW X5 40e hibrit modeleri; 2.0L motora ve 50kW üstü elektrikli motora sahip ancak yeni yasaya göre de ÖTV’leri %90. Değişen bir şey yok.
Yalan söyleyemeyeceğim, hibrit ve elektrikli araçlarda ÖTV indirimi dedikoduları ilk başta çıktığında oldukça heyecanlanmıştım. Çağı yakalamamızı sağlayacak bir düzenleme yapılıp dizelin kökü kurutulabilirdi. Bu şekilde elde edilecekler;
 
  • Çevreyi benzine kıyasla çok daha fazla kirleten ve masrafları yüksek dizellerden kurtulmak.
  • Benzin tüketimini hibrit sürüş sistemlerinin yaygınlaşması ile azaltmak.
  • Benzin tüketiminin dünyada artan petrol fiyatları karşısında azalması ile cari açığın azalması.
Ancak hiçbirisi olmadı, tam tersi yasada seçilen rakamlar tam anlamıyla ‘verilmiş bir sözün tutulması’ gibi duruyor.
Özetle;
Yeni düzenlemeden faydalanabilen araçlar 1.6L motor hacminden yüksek içten yanmalı motora sahip plug-in hibrit araçlar. Yani fişe takılıp şarj edilebilen. %100 elektrikle birkaç km yol kat edebilen araçlar.
Hibrit, Plug-in Hibrit, BEV… Terimler arasında kaybolmayın
Toyota CH-R Üretiminin Alınması Üzerine Tutulmuş Bir Söz?

Toyota yeni hibrit SUV’si Toyota CH-R‘yi piyasaya sürmek üzere. Üretimi için de fabrikayı Türkiye’de Adapazarına kurmayı değerlendiriyordu. Ülkemizde elektrikli ve hibrit araçlarda geri kalmış yasaları görüp, hibrit araç ÖTVlerinde indirim talep ettiler, bu şartla fabrikayı kurarız dediler. Devletimiz de bu sözü tutarak sadece Toyota RAV4, Toyota Prius ve yeni çıkacak Toyoa CH-R’yi kapsayacak rakamlar ile yasayı çıkarttı. Çağı yakalamak, benzin tüketimini azaltmak vb. hiçbir gayesi yok gibi.
Güncelleme sonrası yasadan faydalanabilen, şuan satışta ender araçlar için ise fiyatlar yaklaşık olarak aşağıdaki gibi olacak.

Hibrit Otomobil ÖTV İndirimi Sonrası Fiyatlar Otomobil İndirim Öncesi Fiyat İndirim Sonrası Fiyat Toyota Prius Hibrit 60.000€ 48.000€ Toyota RAV4 Hibrit 230.000₺ 180.000₺

Gelişmeler oldukça aktaracağım. Takipte kalın. Belki de yakında %100 elektrikli otomobil ÖTV oranlarında da bir iyileşmeye gidilir ve ÖTV tamamen kalkar, teşvik gelir? Kim bilir…


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2959
    • Profili Görüntüle
Bu oranları neye göre ayarlıyorlar bilmiyorum. Ancak, doğaya dost araç satılmasını isterlerse, çok daha farklı teşvikler olmalıdır, hatta ÖTV vergisi tamamen kaldırılmalıdır çünki zaten hybrid ve elektrikli araçların maliyeti yüksek ve pahalılar.
Otomobillerde bir sürü vergi ve yaptırım var, ancak memlekette o kadar çok kamyon ve eski otobüs var ki, asıl emisyon kontrolü onlarda olması gerekiyor.
Her gün yollarda kara duman ata ata giden bir sürü kamyon otobüs ile karşılaıyoruz...doğru mu...
« Son Düzenleme: 06 Ekim 2016, 11:06:49 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Avrupavdaki çoğu ülke politik protokollerindeki araçların bırakın elektrikliği hibridi LPG li olmasını günlük olarak kullanılmadığı, toplu taşıma ve bisiklet tercih edildiğini biliyormusunuz?

Ama bizimkiler yaptıkları işlerle değil de makam araçlarıyla gündeme gelmeyi seviyor. bir belediye başkanının "Passat'a mı bineyim" sözlerinin üzerinden daha 1 yıl geçmedi.

Şimdi bu kişilerin tutup da bizim gibi tüketici bir toplumun sırtından kazandıkları vergilerden doğayı korumak adına vaz geçebileceklerini aklınız alıyor mu?