Merhaba.
Rapid SB 67000 TL. 1.2 TSI 90 hp DSG style + emotion plus paket (monte carlo'da olan cam tavan, karartilmis arka far grubu, 17" siyah jant vs)
Butun SBlerde bagajda 12v soket var mi? Yoksa ektra mi bendeki?
Normalde fiyat 69350 idi. 2000 kampanya, 350 de duz hesap indirimi oldu. Pek pazarlik yapmadim. Beceremem zaten
Hediye de sadece kaucuk paspas seti aldim. Sanirim ilk yardim ve o meshur kutu standart
Forumda okudugum kadariyla kodlamayla actirdiginiz bazi ozellikler bende acik (15km ustu otomatik kapi kilitleme, donus yonune yanan sis farlari vs)
Kurcaladikca cikacak bazi ozellikler.
Tek eksik noktasi keske ya navigasyon olsaydi ya da Apple Car Play calissaydi. Ama ikisi de yok
Hayırlı uğurlu olsun hocam, Allah iyi günlerde kullanmayı nasip etsin.
Şimdi yazdıklarınıza biraz yanıt vereyim,
Şuan 1.2 TSI DSG Style paketli aracın liste fiyatı 64.500 + Emotion Plus Paket 3 veya 4 bin tl ki 4 bin yoktu.
Aracın fiyatı zaten 67.500 - 68.000TL yapıyor. Çok fazla indirim yapmamışlar gibi..
---- Aracı nereden aldınız ?
Özelliklerden bahsetmişsiniz, bende aracımı temmuz ayında aldım. Araçlarımız son üretim olduğu için bende de aynı şekilde standart geldi. Bahsettiğiniz özellikler. Köşe dönüşler, hızlandıkça otomatik kapı kitlemesi vs.
--- Aracınızın jant fotoğrafını atabilir misiniz ?
Bagajdaki 12V çıkışı sabit.. Ekstra değil.
Emotion plus paket farkı 17 Jant, Cam tavan, Arka karartılmış cam ve stop lambası..
Aracım ile ilgili sürüş detayı paylaşayım dilerseniz sizde uygulayabilirsiniz.
Kontak açtıktan sonra kısa bir süre bekliyorum tüm fonksiyonların hazır olmasını. Tüm ışıklar söndükten sonra frene basıyorum ve aracı çalıştırıyorum.
Araç çalıştıktan sonra, hemen start&stop ' u devre dışı bırakıyorum. Klima butonların hemen altında ve en sağda. Basınca turuncu ışık yanar. Turuncu ışık yanıyorsa start&stop devre dışı demektir.
İstanbul ' da mı yaşıyorsunuz bilmiyorum ama dur/kalk'larda emin olun hele hele istanbul gibi bir yerde hiç bir rahatlık veya tasarruf sağlamıyor.
Sürüşe başladığımda yaptıklarımı söyleyeyim.
Aracımı hemen manuel moda alıyorum. Ana yola bağlanıncaya kadar aracımı manuel kullanıyorum.
Daha detay verecek olursam, Araç ile 1. ve 2. vites ile gideceğim her yerde mutlaka manuel kullanıyorum. 3. vites ve üstüne çıktığım an hemen manuel moddan otomatik moda çekiyorum aracı. Yine yavaşladığımda dur/kalklı trafiğe gireceğim an yine aracı manuel moda alıyorum.
Örnek veriyorum araç 80km hız ile giderken baktınız ileride trafik var duracaksınız. Manuel moda aldığınızda aracınız 7.viteste iken frene basarsanız viteslerinizin kademeli olarak azalacağını göreceksiniz. Yani hızlı giderken manuel'e aldınız diye sizin vites küçültmenize gerek yok. Aracımız bizim yerimize karar veriyor. Ve duruncaya kadar güzel güzel vitesi düşürüyor. Durduktan sonra araç zaten 1.viteste hazır bekliyor hafif gaz verdikten sonra 2bin devirde vites değiştirmeniz yeterli.. Dik rampalarda 3bin deviri görebilirsiniz vitesi yükseltmek için.. Vites değişiminde ise ayağınızı gazdan çekmenize hiç gerek yok..
Bunu neden mi yapıyorum ?
Dakika 19 ' dan itibaren dilerseniz en başından mutlaka ama mutlaka izleyin.
https://www.youtube.com/watch?v=lDISJ9gkVVgDediği kesinlikle mantıklı, Olay kısaca : DSG şanzımanlı araçlarımız hassas olduğunu söylüyor ve D konumunda iken araç her zaman 1. vitesteyken yarım debriyaj yaptığını ve 2. vitesi hazır da beklettiğini söylüyor. Bu da debriyaj ömrünü kısalttığından bahsediyor. Manuel modda ise böyle bir sıkıntı yok geçiş anına tamamen siz karar veriyorsunuz.
Ek olarak,
Aracı düz yerde park ederken sorun olmaz ama hafif eğimli bir yere park ediyorsanız mutlaka şöyle yapmanızı tavsiye ederim.
Aracı yanaştırdınız artık P konumuna alacaksınız. Ama öncesinde şunu yapın, Araç durdu frene basarken N konumuna alın. El frenini çekin, ayağınızı frenden çekin araç hafif kımıldayacak ve el frenine oturacak. Akabinde tekrar frene basın ve P konumuna alın aracı durdurun..