škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Korkunç Super B deneyimi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı abeyy

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 342
    • Profili Görüntüle
1. Sorun bendede var bi cok yerden gicirti sesi geliyor ama digerlerini yasamadim

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Haradrim

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 55
    • Profili Görüntüle
Cevaplarınız ve ilgiliz için teşekkürler.

Önceden Passat kullanırken de ufak tefek trim sesi oluyordu ama SuperB de daha da çok.

Ben Leon kullanıyordum 2013 son kasa; fiyat olarak yarı yarıya fark olmasına rağmen hiç trim sesi olmuyordu arabamda. Gösterge panelinden ufak zırıltı son zamanlarda bozuk yollarda başlamıştı.

Ama genel olarak bir şey söylemem gerekirse; şuan için maalesef SuperB; B7 passat'ın çok gerisinde. Aracı kullanan babam belirttiğim gibi; kendisi şuan satacak kadar soğudu.

Servis de bakalım nasıl bir çözüm getirilecek. Duruma göre konuya yazacağım.


Çevrimdışı levogrande

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 60
    • Profili Görüntüle
öncelikle geçmiş olsun, inşallah sorunlar bir an önce çozulur.
 Ancak ben kendi adıma superb3 ün passat b7 den çok daha iyi, b8 den de eksik kalmadığını düşünüyorum...


Çevrimdışı Attorney58

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Siz araçları köy yolunda mı kullanıyorsunuz arkadaşlar trim sesinden kastınız nedir? Ses mes yok arabada


Çevrimdışı snnslt

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 39
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Haradrim;588464
Merhabalar;

4-5 Ay hevesle bekleyip aldığımız aracımızda 9bin KM de olmasına rağmen her gün yeni bir sorunla karşılaşıyoruz.

Bu konuda yalnız mı yoksa genel olup olmadığını öğrenmek için açtım bu konuyu yaşadığımız sıkıntılar şunlar;

1- Bitmek bilmeyen TRİM sesleri

Uzun yol yapmadan önce aynanın ve şerit takip v.s. sistemlerinin cama yapıştığı kısımda gıcırtılar başladı. O gıcırtı hiç durmadan devam ediyor. stabilize yola çıktığımızda gösterge paneli, tıkırdı değil resmen GICIRTI sesi yapmaya başladı. Panel tam oturmamış hafıf hafa içeri doğru girip çıkıyor.

Torpido kapagi ve üstündeki metal kısım tıkırdıyor. Sağ arka kapının perde altındaki siyah parça stabilize önce gıcırdadı en son yerinden çıktı. Elle oturttuk orası düzeldi ama geri kalan tüm sesler aynen devam

2- Araba balans tutmuyor. 19 jant var araçta ancak 5-6 (2si servis) olmak üzere balans yapılmasına rağmen araç ilk 150-200km mesafeden sonra titremeye başlayıp en son hiç balans yapılmamış gibi sallanıyor 130km hızda.Lastik jant v.s. herşey kontrol edildi; aktarma organlarından şüphelenilmeye başlandı.

3- Direksiyonu çevirirken ön takım tıkırdıyor.

4- Rampa kalkışlarda arkadan gelen uğultu gıcırtı sesi.

Ve bugün klima paneli yerinden ayrıldı. Resmi aşağıda görebilirsiniz.



Bu kadar sevdiğimiz araçtan çok soğuduk. 9bin KM de araç bunları yapıyorsa 50-60bin de ne olacak tahmin edemiyoruz.

Servis e sinirli bi şekilde gittigimde sorunların çözüleceğini v.s. belirttiler ancak çorbaya tükürüldü bir kere.

Başka bu sorunlarla  karşılaşan var mı ? Yoksa türümüzün tek örneğimiyiz.

Bazı sorunlar için kullanım şöför hatasi v.s. düşünebilirsiniz ancak; Aracı babam kullanıyor ve kendisi 40 senelik şöför. ve dediğim gibi uzun yol yaptı sadece araç.

Daha önce Passat b7,Seat leon kullandık hiç bu tip sorunlar yaşamadık.

Ancak bu araba bizi gerçekten bezdirdi.
2 numaraya yazdığınızdan son derece muzdaribim. Aracı aldığım ilk günden beri titremeden şikayetim var. Belki 15 kere balans yapıldı ama nafile; bir süre sonra hiç yapılmamış gibi oluyor. Pirelli lastikten kaynaklandığını söyleyenden tutun da bir çok şey... Sonuç yok. Servisin durumu zaten ortada. Çevremde bazı yeni superb kullananlarda da aynı şikayet var ancak pirelli ile skoda arasında mekik dokuyup bir sonuç alamadığım için pes ettim açıkçası, artık ilgilenmiyorum... Serviste satış sonrası müdürü trim sesi konusunda bir şey yapamadıklarını çünkü biraz sert malzemeden yapılı araçlar olduğunu söyledi;yapsalar da bir süre sonra yine oluyormuş. Bende de ince ince bazen oluyor.


Çevrimdışı beko86

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 113
    • Profili Görüntüle
1 numaralı sorunun çözümü yok. Onu baştan bir geçelim. Daha önce bir çok platformda söyledim bunu. Bu araç asfalt seçen bir araç. Çocuğum gibi baktığım bu araçla maalesef sıcak asfalt olmayan çakıl oranı yüksek asfaltlı zeminlerde her türlü trim sesinin sonsuz çeşidini tattım ve tatmaya da devam ediyorum. Ama asfalt güzelse içeride çıt ses yok konforu sonuna kadar yaşatıyor. Bu kadar büyük lastikler ve bu yol yapısında ses yapmayacak araç yok. İlla ki bir km gelecek o araç bir yerden tıkırdayacak.
 
 2 numaralı sorun bende yok. Ama özellikle de 19 inç lastiği olan arkadaşlar bu konudan çok şikayetçi. Pirelli ile ilgisi olabileceğini düşünüyorum. Benim lastik 18 inç pirelli. Hemen hemen aranızda en kötü yollarda giden de benim. Ama balans ile ilgili şikayetim yok.
 
 3 numara bende yok. Ama direksiyondan ses geliyor çevirince. Bir şeyler bir yerlere sürtüyormuş sanırım. Çözümü de maalesef yokmuş
 
 4 numaralı sorun vw grubunun adeta bir klasiği haline gelmiş. Bunun için servisin yolunu çok eskittim fakat nafile. Araba güneşin altında kalınca daha çok yapıyor. Akşamları serinlikte nispeten daha az oluyor. Passat kullanıcılarının da bu durumdan şikayeti var.
 
 Klima paneli tam bir fiyasko bende böyle bir sorun olmadı. Sizin şanssızlığınız olmuş. Ama beterin beteri de var...
 
 Son olarak kullanıcılara tavsiyem; Bu araç oldukça narin bir araçtır. Biraz sakınmak biraz da esirgemek gerek. 2000 li yılların başında Superb efsanesi yeniden hayata döndürülürken hedeflenen patronlardı. Makam arabası olarak düşünülen A8 alamayan küçük ve orta ölçekli işletme patronlarını tavlamaktı. Neticede bozuk yollarda bu araçla ayağınızı gazdan çekmezseniz patron da arkada konforu yaşayamaz. Opel in dört tekerini birden yerden kesmiş biri olarak bu aracı biraz narin kullanmak gerektiğini düşünüyorum. Opel kamyondu, skoda ise çiçek...


Çevrimdışı ayhan01

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 27
    • Profili Görüntüle
Hocam lastikten olabilir. Benim önceki aracım octaviaya kışlık petlas almıştım. Balans yapılmasına rağmen 100 km üzerinde frenlemede araç titriyordu. Rot-balansçıya baktırdım hiçbirşey bulamadı. Sonra yazlıkları taktım michelin titreme kalmadı.

Birde benim dikkatimi çeken büyük jantlı superb'lerde sanki bu trim sesleri fazla oluyor.

Benim araç active 6000 km'de trim yok şükür henüz.


Çevrimdışı Gonzales

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 128
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Haradrim;588464
Merhabalar;

4-5 Ay hevesle bekleyip aldığımız aracımızda 9bin KM de olmasına rağmen her gün yeni bir sorunla karşılaşıyoruz.

Bu konuda yalnız mı yoksa genel olup olmadığını öğrenmek için açtım bu konuyu yaşadığımız sıkıntılar şunlar;

1- Bitmek bilmeyen TRİM sesleri

Uzun yol yapmadan önce aynanın ve şerit takip v.s. sistemlerinin cama yapıştığı kısımda gıcırtılar başladı. O gıcırtı hiç durmadan devam ediyor. stabilize yola çıktığımızda gösterge paneli, tıkırdı değil resmen GICIRTI sesi yapmaya başladı. Panel tam oturmamış hafıf hafa içeri doğru girip çıkıyor.

Torpido kapagi ve üstündeki metal kısım tıkırdıyor. Sağ arka kapının perde altındaki siyah parça stabilize önce gıcırdadı en son yerinden çıktı. Elle oturttuk orası düzeldi ama geri kalan tüm sesler aynen devam

2- Araba balans tutmuyor. 19 jant var araçta ancak 5-6 (2si servis) olmak üzere balans yapılmasına rağmen araç ilk 150-200km mesafeden sonra titremeye başlayıp en son hiç balans yapılmamış gibi sallanıyor 130km hızda.Lastik jant v.s. herşey kontrol edildi; aktarma organlarından şüphelenilmeye başlandı.

3- Direksiyonu çevirirken ön takım tıkırdıyor.

4- Rampa kalkışlarda arkadan gelen uğultu gıcırtı sesi.

Ve bugün klima paneli yerinden ayrıldı. Resmi aşağıda görebilirsiniz.



Bu kadar sevdiğimiz araçtan çok soğuduk. 9bin KM de araç bunları yapıyorsa 50-60bin de ne olacak tahmin edemiyoruz.

Servis e sinirli bi şekilde gittigimde sorunların çözüleceğini v.s. belirttiler ancak çorbaya tükürüldü bir kere.

Başka bu sorunlarla  karşılaşan var mı ? Yoksa türümüzün tek örneğimiyiz.

Bazı sorunlar için kullanım şöför hatasi v.s. düşünebilirsiniz ancak; Aracı babam kullanıyor ve kendisi 40 senelik şöför. ve dediğim gibi uzun yol yaptı sadece araç.

Daha önce Passat b7,Seat leon kullandık hiç bu tip sorunlar yaşamadık.

Ancak bu araba bizi gerçekten bezdirdi.
Geçmiş olsun  , balans problemi basit. Şayet lastikler arızalı değilse , yol balansı yaptırmalısınız. Dediğiniz hızlarda titreme normal. Sökülüp yapılan balans ne kadar iyi yapılırsa yapılsın 120 km ye kadardır. Sonrasında titrer. Bu lastiğin yapısına janta göre az veya çok olabilir. Oysa üzerinde balans 240 kmye kadar olur. Sıfır titreşim. Mükemmel sonuç. Yerde , yol , üzerinde , sökmeden balans gibi isimleri var. Ortalama 100 tlye yaparlar.

ASUS_Z010D cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı AYCANY

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 9
    • Profili Görüntüle
Öncelikle geçmiş olsun. Ben de diğer birçok arkadaşım gibi biraz şanssızlık olduğunu düşünüyorum. Yaklaşık 1 yıldır kullanıyorum aracımı ve 24.000 km.de . Ben bahsettiğiniz ufak tefek ses sorunları ( beni çok rahatsız etmiyor) dışında bir problem yaşamadım.


Çevrimdışı Cihangir Emre

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Açık konuşalım, aracın gösterge panel kısmı ve torpido gözünde en adi malzeme kullanılmış bunlar yuvaları içinde ses yapmaktalar hele bozuk yollarda müziği iyice açmak lazım tamamen rezillik, torpido gözüde sert kapatılmazsa ve içinde ağır bir şeyler varsa kendiliğinden açılmakta,

Araba camları kalitesiz en ufak bir taş vs değdiği zaman çok zarar görmekte, ısıyı ve soğuğu korumamakta yalıtımsız zaten camları geniş arac klimalarıda çokda iyi değil yakıştıramadım. Birde tampon plastikleride leğen gibi kalitesiz. Araç boya kaliteside iyi değil başkasının aracının kapısı vs. En ufak dokunduğu zaman boya çabuk atmakta. Yani tamam içerde çoğu yerde yumuşak plastik kullanışmış ama asıl kaliteli olması gereken yerlerde resmen adamlar ucuza kaçmış. Hele kiminin aracının su alması ön konsoldaki aksamların kendiliğinden ayrılması boyasının cok cabuk atması akıl alır gibi değil. Ne yazıkki şimdiye kadar kullandığım araçlar içinde ençok trim sesi olan araç bu bunun en başlıca sebebi gösterge panelinin ve torpido gözünün adiliği klima paneli etrafıda görünüş olarak önden iyi gibi ama iç kısmı kalitesiz heralde. Arka tarafta küllük kısmına baktım o kısımda çok kalitesiz.  Motor kısmında özellikle cam suyu kısmı da rezillik kapağıjdan tut plastik kalitesine kadar. Bu arada far plastikleride çok hassas. Araç görüntü olarak süper ama malzemeden çalmışlar.


Çevrimdışı ali729

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 576
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Cihangir Emre;590053
Açık konuşalım, aracın gösterge panel kısmı ve torpido gözünde en adi malzeme kullanılmış bunlar yuvaları içinde ses yapmaktalar hele bozuk yollarda müziği iyice açmak lazım tamamen rezillik, torpido gözüde sert kapatılmazsa ve içinde ağır bir şeyler varsa kendiliğinden açılmakta,

Araba camları kalitesiz en ufak bir taş vs değdiği zaman çok zarar görmekte, ısıyı ve soğuğu korumamakta yalıtımsız zaten camları geniş arac klimalarıda çokda iyi değil yakıştıramadım. Birde tampon plastikleride leğen gibi kalitesiz. Araç boya kaliteside iyi değil başkasının aracının kapısı vs. En ufak dokunduğu zaman boya çabuk atmakta. Yani tamam içerde çoğu yerde yumuşak plastik kullanışmış ama asıl kaliteli olması gereken yerlerde resmen adamlar ucuza kaçmış. Hele kiminin aracının su alması ön konsoldaki aksamların kendiliğinden ayrılması boyasının cok cabuk atması akıl alır gibi değil. Ne yazıkki şimdiye kadar kullandığım araçlar içinde ençok trim sesi olan araç bu bunun en başlıca sebebi gösterge panelinin ve torpido gözünün adiliği klima paneli etrafıda görünüş olarak önden iyi gibi ama iç kısmı kalitesiz heralde. Arka tarafta küllük kısmına baktım o kısımda çok kalitesiz.  Motor kısmında özellikle cam suyu kısmı da rezillik kapağıjdan tut plastik kalitesine kadar. Bu arada far plastikleride çok hassas. Araç görüntü olarak süper ama malzemeden çalmışlar.
Yalıtımı iyi degilmi ben kışın aracı park ediyodum 1 Saat sonra biniyodum araç hala içi sıcak oluyordu.aracimda 18 janlar var ön gogusten ses felan yok

HTC Desire 820 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Haradrim

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 55
    • Profili Görüntüle
Merhabalar;

Araç servisten çıkmak üzere;

Yapılan işlemleri ileride benzeri problem olursa yardımcı olması amacı ile yazıyorum;

Kalkışta gelen demir sürtme sesi için; DSG Kavraması değişti. testleri yapıldı ve test sonucu araçta titremeninde DSG kavramasından geldiği söylendi.

Direksiyonu çevirirken gelen ses; salıncak burçları yağlandı ve rot balans yapıldı.

Araç trim sesleri için parçalar tekrardan saglamca takılıp izalasyon ve silikon işlemi yapıldı.

Ancak teyp deki ayrılmanın sebebini kullanıcı hatası buldu servis. Şuan o konunun tartışması halindeyiz. Kendilerine bu parçayı nasıl bu şekilde ayırabiliriz onu sorduk.

Aracı henüz teslim almadım ancak yapılan işlemler konusunda danışman beni bilgilendirdi.

Saygılarımla.