škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2016 Model 731 KM'de Skoda Rapid Sedan 1.2 tsi DSG şanzıman hatası

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı erdi.inanmis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Selam Arkadaşlar,
08.07.2016 günü Ümraniye kayadibi bayisinden 2 yıl garantili olan skoda Marka rapid model 1.2 tsi DSG style paket ve 1500 TL exstra ödeyerek 2 yıl daha garanti satın aldığım aracımı teslim aldım.
19 gün içinde 731 KM kadar kullandım. 27.08.2016 günü evin açık Otoparkında bulunan aracımda Şanzıman hatası ve sarı ve kırmızı (! ünlem) işaretli ikazı aldım.
Aşağıdaki resimde sarı renkli şanzıman hatasını belirten ünlemi görebilirsiniz. Yetkili servis ile yaptığım görüşmeler
neticesinde aracı yerinden oynatmamam gerektiğini çekici ile servise getirilmesi gerektiğini aktardılar.Aynı gün çekici ile Ümraniye kayadibi skoda servisine çekildi.
Aşağıdaki resimde arabayı çekici çektikden sonra yere damlayan yağlı görebilirsiniz.
01.08.2016 günü itibari ile servis danışmanı vasıtasıyla yapılan görüşmede aracın yaklaşık 5400 TL tutarında mekatronik arızasının olduğunu ve bunun kullanıcı hatasından kaynaklandığını aktardılar.
DSG'nin kronik olan sorununu bana yıkmaya çalıştılar. DSG'nin bozulma korkusundan zaten 1500 TL extra ödeyerek 2 yıl daha garanti almıştım.
19 Gün içinde 731 Km'deki kazası belası bulunmayan, en ufak bir çizik dahi olmayan aracın nasıl bir kullanıcı hatası olduğu konusunda dikkate değer bir açıklamaları olmadı.
Beni kasko üzerinden veya yetkili servisde 5400 TL ile bu hatayı düzelttirmeye yönlendirdiler. Herkes tarafından bilinen DSG'nin kronik sorununu garanti kapsamında yapmayacaklarını ilettiler.
Aracın garantisinin bu konuda hiç bir hükmü yokmuş. 1 ay olmadan DSG'nin fabrikadan ayıplı gelmesi nedeniyle ayıplı mal kanunu çerçevesinde aracın geri iade alınmasını talep ettim.
İade almamaları durumunda konuyu tüketici mahkemesine taşıyacağımı bildirdim. Konu ile ilgili kendilerinden yazılı olması açısından iade isteğimi red ettiklerine dair belge istedim.
Bizde belge melge yok git nerden alıyorsan al diye konuşmaya başladılar. En son resim kayadibi skoda yetkili servisine bırakıldığı yer.
Bu konuya benzer daha önce başına aynı sorundan mağdur olan birileri var mı ? Tüketici mahkemesi haricinde nasıl bir yol izlemeliyim ?
Bu konuda yapılması gerekenler nelerdir ?
Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim. Çok mağdur durumdayım.
Şimdiden çok teşekkürler.


Çevrimdışı bluevelvet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 321
    • Profili Görüntüle
Oncelikle gecmis olsun. Hiç onlarla uğraşma. Direk yüce oto ya web sitesi üzerinden yaz. Hemen geri dönerler  merak etme. Mekatronik arızası 700 km yi birak 100bin de garantisi bitmiş araçlarda bile iyi niyet kapsamında sadece işçilik ücretle yapılıyor.
Size " biz belge vermiyoruz" diyen kim. Servis çalışanı mı, personel mi, müşteri temsilcisi mi, servis müdürü mü. Kimse müsteriye bunu diyemez.  Her kimse ilgili kişiyi hem amirine hemde yüce oto ya şikayet edin. Eğer aracın yenisi ile değişim istiyorsanız avukata danışmanı tavsiye ederim. Muhtemelen yüce oto şikayet sonrasi aracı ücretsiz yapalım 2 de bakim hediye edelim der.


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Avukatla görüşün aracın komple değişimini isteyin. 700 km'de şaka bile yapılmaz.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı erdi.inanmis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bluevelvet;585496
Oncelikle gecmis olsun. Hiç onlarla uğraşma. Direk yüce oto ya web sitesi üzerinden yaz. Hemen geri dönerler  merak etme. Mekatronik arızası 700 km yi birak 100bin de garantisi bitmiş araçlarda bile iyi niyet kapsamında sadece işçilik ücretle yapılıyor.
Size " biz belge vermiyoruz" diyen kim. Servis çalışanı mı, personel mi, müşteri temsilcisi mi, servis müdürü mü. Kimse müsteriye bunu diyemez.  Her kimse ilgili kişiyi hem amirine hemde yüce oto ya şikayet edin. Eğer aracın yenisi ile değişim istiyorsanız avukata danışmanı tavsiye ederim. Muhtemelen yüce oto şikayet sonrasi aracı ücretsiz yapalım 2 de bakim hediye edelim der.


Cevabınız için çok teşekkürler. Kayadibi bayisinde servis müdürü ile görüştüm.Servis danışmanı sadece aracılık görevi yaptı.
kendilerinden tüketici mahkemesine sunmam için ayıplı mal iadesi talebini red ettiklerine dair veya mekatronik arızasının garanti kapsamında yapılmadığına dair basit bir belge istedim. Yarın erkenden noter aracılığıyla 19 gün içinde bozulduğu için  fabrika hatası kaynaklı olduğunu düşündüğüm  1 ay dolmadan ayıplı malı iade almaları için ihtarname çekip talebimi yenileyeceğim. 731 KM'de başıma DSG'nin kronik sorunu olan mekatronik arızasının gelmesi nedeniyle hala şoktayım. Sorunun başıma bu kadar erken gelmesi ve bunun skoda kayadibi tarafından sahiplenilmemesi beni çok mağdur etti. İnanılacak gibi değil. Kafayı yemek üzereyim. Servisteki elemanların benden para koparmaya çalıştıklarını sezinledim.İstersem 5400 TL mekatronik arıza için pazarlık yapabilecekmişim :). İnsanları keriz yerine koymalarına çok sinir oldum. O kadar parayı boşuna mı verdik. 731 KM nasıl arıza verebilir soruma bazen 200  KM'de  kavrama hatası bile olabiliyor diye pişkin pişkin cevap veren servis çalışanları mevcut. Arabayı kayadibi servisine çekmekle hata mı ettim? Başka bayide farklılık olur mu sizce?


Çevrimdışı erdi.inanmis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;585499
Avukatla görüşün aracın komple değişimini isteyin. 700 km'de şaka bile yapılmaz.


Sent from my iPhone using Tapatalk


731 Km'de nasıl bu durum olabilir sorusuna pişkin pişkin 200 Km kavrama hatası alan araç bile gelebiliyor diye saçma sapan şaka yapan bir servis çalışanları dahi var ve bu çalışan bazen fabrika çıkışında bazı önemli bölgelerdeki vidaları tam sıkılması unutuluyormuş veya bir parçanın yerine tam oturtulmadığı gibi durumlar oluyormuş gibi sebebleri peşinden dizmeye başladı.


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: erdi.inanmis;585507
731 Km'de nasıl bu durum olabilir sorusuna pişkin pişkin 200 Km kavrama hatası alan araç bile gelebiliyor diye saçma sapan şaka yapan bir servis çalışanları dahi var ve bu çalışan bazen fabrika çıkışında bazı önemli bölgelerdeki vidaları tam sıkılması unutuluyormuş veya bir parçanın yerine tam oturtulmadığı gibi durumlar oluyormuş gibi sebebleri peşinden dizmeye başladı.



Halt etmiş onlar


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı ilhana

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 62
    • Profili Görüntüle
Geçmiş olsun,

Kayadibi ile uğraşmayın hiç.Kayadibi ile bende çok sorun yaşadım, herhangi bir sorun olduğunda tek yaptıkları herşeyi sizin üstünüze yıkmaya çalışmak.

Direkt Doğuş oto ile irtibata geçmeniz daha iyi olacak bencede.


Çevrimdışı drscapula

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 900
    • Profili Görüntüle
    • http://www.birkerede.com
doğuş oto müşteri hizmetlerini arayın.
direk kullanıcı hatası demeye hakları yok aman benim yaptığım hatayı yapıp hemen yaptırmayın .
sonra hiçbir hak iddia edemiyorsunuz.
direk arayın ondan sonuç alamazsanız yasal yoldan hakkınızı arayın bu esnada aracı servisten çıkarmayın.




Çevrimdışı civilkaya

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 174
    • Profili Görüntüle
Öncelikle büyük geçmiş olsun. Başımız ağrımasın diye sıfır araba alıyoruz, ondan sonra olanlara bak. Bu ülkede neden insanlar görevini yapmak yerine baştan savma iş yapıyor. Bence de Yüce'ye ve Doğuş'a acil şikayette bulunun, olmadı mahkemeye verin. Böyle sorumsuz tipler iş yapamamalı bu ülkede!!


Çevrimdışı erdi.inanmis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Doğuş oto'da bulunan skoda servisi de  Kayadibi seviyesinde bir servismiş. Doğuş Oto'dan bana verilen bir isim ile  Yüce Oto'da bulunan yetkili birine ulaştım. Yüce Oto'dan konu ilgili özel olarak  ilgilenmelerini rica ettim. Bugün kesin dönüş yapacaklarını umuyorum.
Hatalarını kabul etmemeleri durumunda konunun sadece tüketici mahkemesi ile sınırlı kalmayacağını,sanayi ve ticaret bakanlığına,sigortalar birliğine elimden gelen her yere taşıyacağımı,bildiğiniz her alanda savaş ilanı edeceğimi belirteceğim. Ortada bariz bir şekilde belli olan  kendi ayıplarını kullanıcıya keyfe keder yıkmalarının hesabını onlardan soracağım. DSG'nin mekatronik ünitesinin kronik sorunlu olduğunu bilmeyen kalmadı. İşine geldiğinde garantiden işine gelmediğinde kullanıcı hatasına yıkıyorlar.Üstüne üstelik ayıplı bir mal konusu bariz bir şekilde ortadayken.Arabayı amuda kaldırmadık,denize uçarmadık,köprüden düşürmedik,gidip birine vurmadık bildiğin şehir içinde bilimum anayollarda normal bir şekilde  sürdüm. Benden yalan beyanda bulunarak kasko şirketine yıkmaya teşvik ediyorlar. Kayadibi mi Yüce Oto'yu yönetiyor Yüce oto mu onları yönetiyor anlam veremedim. Kayadibi ne derse Yüce oto Ok diyor. Siz çekilin ben kendim bizzat inceleteyim bu konu riskli demiyor. Konu ile ilgili Yüce oto'dan konunun yerinde incelenmesi talep edeceğim.Müşteri mennuniyeti sıfır denecek düzeyde. Arabayı alana kadar paşam,kıralım,aldıkdan sonra canavara dönüşüyorlar.


Çevrimdışı emrsln

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 188
    • Profili Görüntüle
Çakıroğlu skoda Tacettin Çakır beyle bir görüşün derim çok ilgilidir ve yardımcı olur size.


Çevrimdışı erdi.inanmis

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 16
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: drscapula;585520
doğuş oto müşteri hizmetlerini arayın.
direk kullanıcı hatası demeye hakları yok aman benim yaptığım hatayı yapıp hemen yaptırmayın .
sonra hiçbir hak iddia edemiyorsunuz.
direk arayın ondan sonuç alamazsanız yasal yoldan hakkınızı arayın bu esnada aracı servisten çıkarmayın.


Servis müdürünün bana dediği aracı 05.08.2016 günü cumaya kadar servisde tutacakmış tamirat konusunda karar vermemem durumunda  bilmem nerdeki otoparka çektireceğim dedi. Günlük 15 TL otopark ödersin dedi. Bunu yapmaya hakkı var mı ? Bir bilginiz var mı ?


Çevrimdışı elliyedi

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 619
    • Profili Görüntüle
bunlar nasıl karaktersiz adamlarmış böyle. bence aracı çekiciyle doğuş otonun bizzat hizmet verdiği bir servise götürün. aracı buradan alırken de tutanak veya yazı ile götürün.
Çek Cum. deki fabrikaya muhakkak yazın.

naçizane tavsiyemdir.