škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 tsi dsg ile 1.4 tsi ve 1.6 tdi dsg kıyaslaması

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hakan1234

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Bugün dsg problemlerini internetten inceledim biraz. Dikkatimi çeken bir konu oldu. 6 ileri dsg lerin 7 ileri dsg lere göre daha güçlü olduğu ve 7 ileri dsg lerde alınabilen maximum tork değerinin 250 nm olduğu yazıyordu. 6 ileri dsglerde 350 nm lere kadar tork alınabildiği yazıyordu. Oktavia lar şuan 7 ileri dsg li şanzımanlı geliyor. 1.4 tsi ve 1.6 tdi olanlar 250 nm tork sahipken 1.2 tsi olanlar 200 nm tork üretiyor. 250 nm tork değerinin bu şanzımanlarda sınırı zorladığı ve kavramaya çok yük bindirmesinden dolayı dsg nin ömrünü kısalttığını ve bu sebeplere alınacaksa 1.2 tsi 200 nm tork sahip dsg li araçlara yönelmenin daha iyi olacağını, bu araçların torklarının daha düşük olmasından dolayı kavramaya daha az yük binmesinden dolayı uzun ömürlü olduğu yazıyordu. Acaba bu yazılanlar doğrumu.  1.2 tsi mı tercih etmeli sizce. Ayrıca yeni nesil kuru kavrama dedikleri 7 ileri dsg lerin ( kuruda olsa içlerinde 1.7 litre yağ var ) eski nesillere göre çok daha hafif ve ucuz olduğu söyleniyor. Yeni nesil dsg lerin full değişimi 7000 liraya mal oluyormuş yaklaşık olarak. Garantideyseniz bedava değişim, servis bakımları aksatmadan yaptırdıysanız 3500 sizden 3500 iyi niyet garantisinden, bunları yapmadıysanız ve garanti kapsamında değilseniz hepsi sizden çıkıyormuş. Zaten her yeni araba kullanıcısı genelde servislerde bakım yaptırıyor. Yani garantisi bitmişte olsa bakımları serviste yaptırdığınız için herhangi bir büyük dsg arızasında cebinizden en fazla 3500 tl çıkıcak gibi görünüyor. Bu sebeple sırf dsg bozulur diye ek garantiye 3000 tl vermek pek mantıklı görünmüyor.
Birde bu maliyet için ortalıkta aslında dsg yangını yapmanında pek bi manası yok gibi.
« Son Düzenleme: 07 Temmuz 2016, 17:05:07 Gönderen: hakan1234 »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakan1234;583040
...yeni nesil kuru kavrama dedikleri 7 ileri dsg lerin ( kuruda olsa içlerinde 1.7 litre yağ var ) eski nesillere göre çok daha hafif ve ucuz olduğu söyleniyor...
Adı üstünde kuru kavrama. Yani şanzımanın içinde yağ yok demek değil bu.

Cep telefonundan yazdım. Yazım hataları affola.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
3000 tl sizin için gözden çıkarılabilir bir maliyetse sizin tasarrufunuz, ama ben dahil pek çok kişi için hiç de öyle değil.

İşin daha trajik kısmı bu meblağ ile tamamen sorunsuzluğa kavuşabilecek olsa yine bir nebze gözden çıkarılabilir ama böyle bir garanti verebilen var mı? Ben daha görmedim duymadım.

1.2 tsi dsg uyumu yıllardır bizim belirttiğimiz bir olaydı zaten düşük torktan dolayı. 1.6 dizeller 105'ten 120 HP'ye çıkmasına rağmen neden tork değeri 250 nm'de sabit kaldı sanılıyor?

Vag grupta yüksek performanslı dizel motor olamamasının yegane sebebi 7-dsg'dir tamamen


Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı hakan1234

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Peki 1.2 tsi motor dsg şanzıman kullanıpta dsg sıkıntısı yaşayan varmı hiç biliyormusunuz.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;583050
3000 tl sizin için gözden çıkarılabilir bir maliyetse sizin tasarrufunuz, ama ben dahil pek çok kişi için hiç de öyle değil.

İşin daha trajik kısmı bu meblağ ile tamamen sorunsuzluğa kavuşabilecek olsa yine bir nebze gözden çıkarılabilir ama böyle bir garanti verebilen var mı? Ben daha görmedim duymadım.

1.2 tsi dsg uyumu yıllardır bizim belirttiğimiz bir olaydı zaten düşük torktan dolayı. 1.6 dizeller 105'ten 120 HP'ye çıkmasına rağmen neden tork değeri 250 nm'de sabit kaldı sanılıyor?

Vag grupta yüksek performanslı dizel motor olamamasının yegane sebebi 7-dsg'dir tamamen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Çözüm için LUK' un ürettiği kavramaları takmaya başladı Avrupa; ancak onun da 5000£ civarı bir fiyatı var.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Alıntı yapılan: hakan1234;583136
Peki 1.2 tsi motor dsg şanzıman kullanıpta dsg sıkıntısı yaşayan varmı hiç biliyormusunuz.

Onlarda da var ama daha seyrek diğer motorlara göre

Alıntı yapılan: Uğur Akar;583149
Çözüm için LUK' un ürettiği kavramaları takmaya başladı Avrupa; ancak onun da 5000£ civarı bir fiyatı var.

Offfff o nasıl bir fiyattır. Kevlar kavrama dimi bu




Sent from my iPhone using Tapatalk


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: schumici;583153
...Offfff o nasıl bir fiyattır. Kevlar kavrama dimi bu...
Evet kevlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!