škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Sizce bu fabia nasıl

by_tncy · 41 · 10066

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;562045
...1.2 green Tech... ...bu gövdeye 110 BG deseler bile bu araba yokuşu doluyken ite-kaka çıkar. Oda en az ortalama 10 litre yakarak...
Bülent Abi,

Yokuşu ite kaka çıkmaz. Benim 1.2TSI DSG Ibiza bile 6. viteste çıkıyor bazı yokuşları. Arkada 3 kişi varken ama bagaj boşken de denedim gayet rahat çıkıyor. Ha ortalama tüketim ekranında anında 3 litre fark oluveriyor, ona da yapacak bir şey yok.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Süper tadından yenmez





« Son Düzenleme: 27 Şubat 2016, 20:59:49 Gönderen: trio »


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı mkfc66

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 198
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: adnan58;562010
Valla bugün fabia 1 sedan sıfırı olsun allah canımı olsun başka arabaya bakarsam.yerim şimdiki arabaları efsane efsane yada reno 19 1,6 sıfır olsun direk alırım renonun başka rabasına bakmam.ama hala 2007 sedan fabiamı çok seviyorum benim gözümde sınıfında tek.millet tutturmuş bi boya takıntısı sırf bu yüzden km sahtekarlığı başladı çoğu kişi muayeneye girmeden km düşürüyor biçok kişi km düşürülmüş arabaya biniyor haberi yok
Bu km dusurme isini yapanlar hirsizlik yapan birini gorseler ana avrat kufrederler ama kendi yaptiginin bundan hic farki yok. Kul hakki cok can yakacak obur tarafta[emoji27]

Alıntı yapılan: bipekkan;562045
Gelelim can alıcı noktaya,aracımı satmaya kalksam, 52.000 km de 1.4lt.benzinli, 16Valf 2006 SW Beyaz Hiçbir sıkıntısı yok.Her şeyi ile adeta sıfır. Mayısta triger ve su devr-i daimi değiştireceğim, boya, darbe yok sadece sürtmeden dolayı ufak tefek ezikler,rötuşlar, sağ ayna ucundan çatlak ve 8-10 tane geçen seneki doludan biri motor kaputu diğerleri tavanda ufak darbeler var. Ne fiyat isteyeyim? Genel eğilim millet ölmüş eşek (afedersiniz) arıyor, gerçekten ederi nedir?
Piyasayi cok bildigimden degil ama gecen bizin kurumda biri 2006, 100 kusur binde, boyasiz, terra, hatchback corollayi 33.000'e satti, burdan hareketle sizin arabanin en az 28-29 bin etmesi lazim. Ama toyotaya o parayi verir bizim millet de skodaya kolay kolay vermez...



Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;562072
Bülent Abi,

Yokuşu ite kaka çıkmaz. Benim 1.2TSI DSG Ibiza bile 6. viteste çıkıyor bazı yokuşları. Arkada 3 kişi varken ama bagaj boşken de denedim gayet rahat çıkıyor. Ha ortalama tüketim ekranında anında 3 litre fark oluveriyor, ona da yapacak bir şey yok.
Uğur bey,
Konu ettiğiniz araç (İyi günlerde kazasız belasız kullanın) 90 BG mi 110 BG olan mı? Ama hangisi olursa olsun sonuçta 1.0 MPI 75 BG olduğu iddia edilen bir araçla mukayese ediyoruz. Arada korkunç bir tork farkı var. Eğer aracınız 110 BG ise torku 175 nM, 90BG ise 160 nM, diğeri 95 nM. O da 3 silindir olmasından. Üstelik Skoda biraz daha ağır sizinkine göre.Sizin aracın yanlış bilmiyorsam 7 ileri yani vites aralıkları daha kısa, Üstelik fabrikasyon yakıt tüketimi 3 silindir 999 cc bir motor için pekte iyi sayılmaz. Sizin motorun daha ileri teknoloji hatta 140 BG olanıda var ama TR' de belki özel siparişle gelir.Malum bizler distribütör keyfine göre araç kullanırız.
Kısacası, uzatmayayım ben ite kaka derken çok dikkatli bir inceleme yapmamıştım.Şimdi biraz daha iyi inceleme sonrası gördüğüm, biri motorsiklet diğeri "Vélocipède" !:)

Alıntı yapılan: mkfc66;562115
Piyasayi cok bildigimden degil ama gecen bizin kurumda biri 2006, 100 kusur binde, boyasiz, terra, hatchback corollayi 33.000'e satti, burdan hareketle sizin arabanin en az 28-29 bin etmesi lazim. Ama toyotaya o parayi verir bizim millet de skodaya kolay kolay vermez...
@mkfc66,
Katılıyorum, Adı Skoda olunca malesef böyle. Aslında ne sıfırlar nede 2. ellerin fiyatları gerçekçi değil TR' de. Romanya'lının 7800 € ya (TVA-KDV+tüm vergiler dahil) kapısının önüne çekebildiği bir Dacia Logan MCV' yi biz neredeyse 47.000 TL' ye alabiliyoruz. Üstelik iddia odurki TR fiyatı €=2.55 TL' ye sabitlenmiş hali.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;562323
Uğur bey,
Konu ettiğiniz araç (İyi günlerde kazasız belasız kullanın) 90 BG mi 110 BG olan mı?
Teşekkür ederim. Heğimize kazasız belasız İnşaallah.
Bizimkisi 105HP.
Alıntı yapılan: bipekkan;562323
Ama hangisi olursa olsun sonuçta 1.0 MPI 75 BG olduğu iddia edilen bir araçla mukayese ediyoruz
1.0MPI için mi dedin abi sen ite kaka çıkar diye yoksa 1.2TSI için mi?
Ben 1.2TSI için dedin zannettiğim için o örnekleri yazma ihtiyacı hissettim.
Edit:
Alıntı yapılan: bipekkan;562045
...Octavia ambient 1.6 MPI' yi 27.200 TL ye  teklif etmişlerdi.Şimdi kafamı taşlara vuruyorum o ayrı konu. Şimdi  aynısı yok ama 1.2 green Tech optimal desek 65.400 TL.(PESSSSSS)  Donanımı ne dir ne değildir? açıkçası bilmiyorum ama bu gövdeye 110 BG  deseler bile bu araba yokuşu doluyken ite-kaka çıkar...
1.2TSI için demişsin zaten zira Octavia' da sadece bu motor var.
Bir de MQB platform denilen platform hafifliği ile meşhur.
Mesela Octavia 1.2TSI 1230kg. O gövdeye çok da fazla bir ağırlığı yok bana göre. 1.6MPI olanı için hayıflanıyorsun ama gücü neredeyse eşit torku daha fazla 1.2TSI' ın. Üstelik 1.6MPI Jetta' da kullandım, 2000d/d' ye kadar motor neredeyse sağır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;562365
Teşekkür ederim. Heğimize kazasız belasız İnşaallah.
Bizimkisi 105HP.

1.0MPI için mi dedin abi sen ite kaka çıkar diye yoksa 1.2TSI için mi?
Ben 1.2TSI için dedin zannettiğim için o örnekleri yazma ihtiyacı hissettim.
Edit:

1.2TSI için demişsin zaten zira Octavia' da sadece bu motor var.
Bir de MQB platform denilen platform hafifliği ile meşhur.
Mesela Octavia 1.2TSI 1230kg. O gövdeye çok da fazla bir ağırlığı yok bana göre. 1.6MPI olanı için hayıflanıyorsun ama gücü neredeyse eşit torku daha fazla 1.2TSI' ın. Üstelik 1.6MPI Jetta' da kullandım, 2000d/d' ye kadar motor neredeyse sağır.
Uğur Bey,
1.2 Motorlarda çok gelişmeler var. Ben 1.0 MPI için demiştim. Tabi uzun vadeli kullanımda gerek turbolar gerekse çok ince kullanılan sibop sapları ve kayıtları ne sorun çıkartır bilemiyorum.Acaba eski motorlarda dikkatli kullanımda 300.000 km'leri görebilecekmiyiz?
Benim Fabiayı aldığım tarihte (2006 Mart'ı) 1.2' lerin hiçbiri yoktu Octavia'larda. Eğer hafızam yanıltmıyorsa sadece Fabiada 1.2 HTP vardı. Octavia'nın o tarihte SW' sini hiç getirtmiyorlardı ve özel sipariş getirtirsen öylesine uçuk bir fiyat çıkartmıştı ki And Skoda "En kibar halimle hanımın yanında kısık bir sesle "hadi canım sizde" diyebilmiştim. 1.6 MPI' yı tercihim sadece LPG uyarlanabilir ve hiç bir sıkıntı yaratmamasından kaynaklanıyor. Keşke o tarihte HB olanını alsaydım diyorum.Çünkü şu an tek sıkıntım bagaj darlığı.Açıkçası Felicia Combi biraz geniş bagajlıydı ve benim kriterlerlerime göre çok daha kullanışlıydı.Kutulama yapıldığında ölü alan kalmıyordu.Fabia combide ilk yazlığa gidişte her zaman alıştığım gibi kutulama yapıpta araca sığdıramayıp sokakta 3 kutuyu dağıtmam yokmu, Fabia Combi'yi imal edenlerin kulakları iyi çınlamıştı.:)Üstelik sadece derinlik 5-6 cm daha kısa, artanı yolcu rahatlığı için arka koltuklara vermişler.Üstelik Favorit ve Felicialarda arka koltukların katlama biçimi ile adeta Fabia' larda adeta bir FACİA olan katlanma biçimini kim icat ettiyse selamet versin,tek kelime ile bir rezalet. Çoğunlukla arka koltukları tümden söküp ön koltukların arkasına istifliyorum Favorit ve Felicia'daki gibi. Sırtlığın sökümü ise korkunç bir eziyet.
En son konu ettiğim sadece fiyat mukayesesi için. Son cümlede sanki octavia 1.2 için denilmiş gibi geliyor.Yok, sadece 1.0 MPI motora 110 BG deseler bile demiştim.
« Son Düzenleme: 29 Şubat 2016, 15:33:27 Gönderen: bipekkan »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;562394
Uğur Bey,
1.2 Motorlarda çok gelişmeler var. Ben 1.0 MPI için demiştim...
1.0MPI basit yapısıyla tamamen şehiriçi, yüksüz ve tek veya iki kişilik seyahatler düşünülerek üretilmiş bir motor.;)
Kaldı ki Türkiye' ye SEAT ile giriş yapan 1.0 Ecotsi motoru da mevcut.;)
Alıntı yapılan: bipekkan;562394
...Benim Fabiayı aldığım tarihte (2006 Mart'ı) 1.2' lerin hiçbiri yoktu Octavia'larda...
O tarihlerde 1.2TSI yoktu, 3 silindir 1.2HTP vardı ki o da Octavia' ya az gelirdi.;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı lestat

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 70
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mkfc66;561846
Daha net görebileceğimiz formatını yükleme imkanınız var mı? Bir de hangi tarihli gazete o?

webarchive.com diye bir site var girin orada skoda.com.tr nin sitesine bakın 2004 yılında fabia eleganceın bayi çıkış fiyatı 27,000 tl. Aslında buna şaşıracak bir şey yok biz buna enflansyon diyoruz.
Sıfır fabia şuan 55-60 000 tlye satılıyor. Oradan pay biçmek lazım

Alıntı yapılan: by_tncy;561636
mrb arkadaşlar ben rapid kullanıcısıyım ve bir abimide skoda cı yapmak istiyorum araba almayı düşünüyor ve sahibindende bir araç bulmuş en fazla 22 bin çıkarta biliyor aranızda bu rakamlara arabasını satan yada bulduğumuz araç  konyada bize alıcak olursak yardımcı olabilcek olan varmı ilanın linkini atıyorum bir inceleyip uzman olarak fikirlerinizi yazarsanız sevinirim


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-selam-otomotivden-125-binde-polo-motorlu-abs-li-270798976/detay?newSearchMode=withStandardMode&hideSearchFilter=false

aracın ön panel sacı dikkatimi çekti. Üzerinde fabrika stickerlarının hiçbiri yok ve fazla temiz hiç çizik ezik falan da yok. onun dışında hava emiş lastiği yok normalde o hava giriş yuvasının orada plastik mi kauçuk mu desem bir parça var. en azından benim aracımda var. Ama kolay bulunmuyor. benimki parçalandı aramadığım yer kalmadı ama bulamıyorum. Aracı alıcaksanız ön tarafını iyi bir ustaya baktırın bir şey var mı diye.
ve son olarak plaka sorgulamaya güvenmeyin. Araç kaza yapmış sonradan plaka değişmiş olabilir. o yüzden şasi numarasını isteyin öyle sorgulama yapın. Ama her ihtimale karşı hasar sigortaya işlenmemiş olabilir o yüzden en iyisi işi bilen bir ustanın bakması.


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lestat;562489
webarchive.com diye bir site var girin orada skoda.com.tr nin sitesine bakın 2004 yılında fabia eleganceın bayi çıkış fiyatı 27,000 tl. Aslında buna şaşıracak bir şey yok biz buna enflansyon diyoruz.
Sıfır fabia şuan 55-60 000 tlye satılıyor. Oradan pay biçmek lazım
@lestat,
Ben fiyat listesini bulamadım verdiğiniz linkten ancak elimde Ata Skoda'nın Ekim 2005 yılı fiyat listesine göre Combi elagance yokmuş Ambient 1.4 benzinli 26.260 TL anahtar teslimmiş.14.11.2005 tarihli Faturamda ~ 400 TL indirim yapılmış ve o tarihte net araç fiyatı 16.000 TL üzerinden ÖTV %37 (5.920 TL), ÖTV dahil verginin de vergisi %18 KDV (3.945 TL) Toplam 25.885,- TL ödemişim.
Hani, şeytan ayrıntıda gizlidir derler ya.Bunu sadece enflasyona bağlamak son derece yanlış olur. Sadece 10 yılda ÖTV dedikleri haraçta 2 defa artış oldu.Bir örnek aşağıda son 2 yılın ayrıntılı Fabia serisinin ayrıntılı fiyat dökümü.Net fiyatın içinde her türlü ithalattan alınan vergi+haraç+ bayi kârı dahil fiyattır.Gerisi ise ektra ödediğimiz HARAÇ.Üstelik ÖTV de uygunan oran en düşüğü %45. Dövize gelirsek Euro(€) için madem 2004'dü baz aldık.
01.02.2004 €= 1.75 TL
31.12.2004 €= 1.82 TL
31.12.2015 €= 3.18 TL
İşin garibi ben aracı aldığım tarih 14 kasım. 2015 te dövizde 23 krş kadar düşükmüş.
14.11.2005 €= 1.59 TL
(14.11.2005 Günü Saat 15:30'da Belirlenen Gösterge Niteliğindeki Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Kurları
Indicative Exchange Rates Announced at 15:30 on 11/14/2005 by the Central Bank of Turkey) dan alıntıdır.
Bülten No: 2005/217


Ekim 2005 fiyatları:
« Son Düzenleme: 01 Mart 2016, 12:46:34 Gönderen: bipekkan »