škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Kavrama değişimi (iyi niyet garantisi)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fanatikahmety

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 97
    • Profili Görüntüle
Bu boşa alma konusunu Skoda AND otomotivin hem servis şefi hem servis müdürü ile görüştüm. Bu konu benimde kafamı karıştırıyordu. İkisi de kesinlikle N ye alınması gerekmediğini bu yeni araçlarda tam fren yaptığınızda aracın kendisini N ye aldığını söylediler. Benim de fikrim onlardan dolayı alınmaması yönünde.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: koraycan35;561993
...hala aramızda sıkışık trafikte manuele alın diyenler var bence yanlış,sıkışık trafikte her durmada boşa almamız gerekiyor.manuelde sadece aracın 2 yle kalkması engelleniyor ancak ısınma yine devam ediyor.çift kavramanın bağımlılık yaptığına kesinlikle katılıyorum.
Manuele alırsanız, İstanbul gibi dur-kalkın bol olduğu durumlarda şanzıman gereksiz yere 2. vitese geçmez. 2 metrelik mesafede 2. vitese geçiyor. Bu da hem gereksiz ve fazladan kavrama hem de gereksiz vites değişimi, tüm bunların bileşimi de gereksiz ısınan şanzıman demek.
Aslında en önemlisi şu. Freni bırakıp gaza basmasanız da, eğer yol da düzse, hemen D2' ye geçiyor ama hızında değişiklik olmuyor aracın. Tam bu anda vitesi manuele alırsanız direkt 1. vitese alıyor. Bu durumda aracın hızının azalması gerekirken hiç bir şey değişmiyor. Konumu hiç bozmadan vites kolunu D' ye çekerseniz hemen D2 oluveriyor ancak hız yine hiç değişmiyor.
İşin özeti rölanti devrinde 2' de yarım debriyaj gidiyor meret. Zaten asıl arızalanmasına sebep olan da bu bence.
Alıntı yapılan: mşah;561995
Koray sana boşta bekleme konusuna katılıyorum ben lambalara yaklaşırken, beklerken hep boşta beklerim. Vites D de durduğu sürece baskı rulmanları baskı altında, baskı çatalı (klanç) iticilerinin basıncını sağlayan yağ pompası hep basınç sağlamak zorunda  ve gereksiz yere ömrünü tüketmekte, vitesi D den N ye almak hiç zor değil bazılarımız bunu yapamaya bile üşeniyoruz ama şanzıman için iyi.
Evet hiç zor değil. Geçenlerde D' de ve 50-60km/s hızla giderken, nasıl becerdim bilmiyorum vitesi N' ye alıverdim. Düşün bendeki paniği.:D
Alıntı yapılan: fanatikahmety;562044
Bu boşa alma konusunu Skoda AND otomotivin hem servis şefi hem servis müdürü ile görüştüm. Bu konu benimde kafamı karıştırıyordu. İkisi de kesinlikle N ye alınması gerekmediğini bu yeni araçlarda tam fren yaptığınızda aracın kendisini N ye aldığını söylediler. Benim de fikrim onlardan dolayı alınmaması yönünde.
D konumunda durursanız sistem vitesi boşa almıyor. Vitesi 1' e takıp debriyaja basıp harekete hazır bekliyor. Servisler maalesef hep böyle vitesi boşa alıyor şeklinde anlatıyorlar. Vitesi boşa alıyor olsaydı, D' de freni bırakır bırakmaz hareketlenmezdi, en azından vites geçişi kadar bir vakit alırdı hareketlenmesi.
Tork konvertörlü şanzımanlarda bile D' de durulduğunda vites boşta durmaz. Türbinler hep yağ pompalama konumundadırlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Garanti bitince yetkili servis dsg revizyonu için ne kadar ücret istiyorlar.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;562075
Evet hiç zor değil. Geçenlerde D' de ve 50-60km/s hızla giderken, nasıl becerdim bilmiyorum vitesi N' ye alıverdim. Düşün bendeki paniği.:D


:lol: Tahmin edebiliyorum ama panik yapmana gerek yok benimki vitesten çok boşta gidiyor. Bazen vitese takmayı bile unutuyorum sonra gaza basınca neden gitmiyor diyorum :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mşah;562195
:lol: Tahmin edebiliyorum ama panik yapmana gerek yok benimki vitesten çok boşta gidiyor. Bazen vitese takmayı bile unutuyorum sonra gaza basınca neden gitmiyor diyorum :)
Öyle deme. Motor birden 3500d/d' ye çıkınca panik olunuyor.:D
Alıntı yapılan: trio;562183
Garanti bitince yetkili servis dsg revizyonu için ne kadar ücret istiyorlar.
Hatırladığım kadarıyla 4500–5000TL arası bir şey istiyorlar kavrama değişimi için. Garanti bittiyse zaten dışarıda da artık kavrama değişimi yapılıyor ve bu durumda da 2500–3000TL gibi bir fiyata bitirilebiliyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
bugün servise bıraktım aracı, akşama verecekler kavrama değişimi sonrası. bakalım nasıl olacak.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
dün akşam aracımı aldım, sürüş olarak titreme ve geçişlerdeki yığılma gitmiş görünüyor, takip etmeye devam edeceğim.
DSG kavramanın parçasını iyi niyetten %100'e kadar karşıladılar, işçilik'te de %30'luk bir indirim yaptılar. toplam 451 tl'lik bir ödeme yaptım. İlgili arkadaşa sorduğumda normalde bu işlemi kendim yaptırsam 2600 tl civarı gibi bir miktar ödemem gerekeceğini söyledi (isim vermek istemedim :) )


Çevrimdışı promethe

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 557
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Güle güle kullanın.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Benim araç ankaradan alındı
dsg 2 3 arasında  titreme var tümbbakımlar efe de yapılmış şansımı deneyeyim mi
Yoksa konya da konmara mı sorayım
« Son Düzenleme: 16 Mart 2016, 20:52:46 Gönderen: fmaka »


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Alıntı yapılan: fmaka;565673
Benim araç ankaradan alındı
dsg 2 3 arasında  titreme var tümbbakımlar efe de yapılmış şansımı deneyeyim mi
Yoksa konya da konmara mı sorayım
ben alım, servis, arıza herşeyi and'da yaptırdığım için yine oraya gittim. Sizin durumunuzda nasıl olur bilmiyorum açıkçası.


Çevrimdışı aslanay

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar öncelikle herkese selam 2011 1.2 yeti aldım ve aracımdaki titremeyi hissettikten sonra sebebi için internette araştırdım ve bu siteyi gördüm üye oldum aracım 75 000 km ve bakımı gelmiş bakımları daha önceki sahibi serviste yapmış .bazı arkadaşların bahsettikleri yazılarda kavrama değişimi
iyi niyet garantisinden yaptırdıklarını okudum hangi servisler daha ilgili bu konuda yardımlarınızı beklıyorum


Çevrimdışı Özgür Şahin

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 790
    • Profili Görüntüle
    • http://www.mesutozil.com
Alıntı yapılan: aslanay;575093
arkadaşlar öncelikle herkese selam 2011 1.2 yeti aldım ve aracımdaki titremeyi hissettikten sonra sebebi için internette araştırdım ve bu siteyi gördüm üye oldum aracım 75 000 km ve bakımı gelmiş bakımları daha önceki sahibi serviste yapmış .bazı arkadaşların bahsettikleri yazılarda kavrama değişimi
iyi niyet garantisinden yaptırdıklarını okudum hangi servisler daha ilgili bu konuda yardımlarınızı beklıyorum

daha önce servise girdiği yere götürme şansınız var mı?


Çevrimdışı BeratDenizci

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
frene tam bastığımızda bende araç kavramayı kesiyor diye biliyor ve hissediyorum çünkü eski otomatiklerde frene bassak bile araç gitmeye zorlardı burda arabanın boşta veya kendi kendine debriyaja bastığı nı hissediyorsunuz araba rahat çalışıyor gitmeye zorlamıyor mümkün mertebe dururken frene tam basmalı yarım basmamalı şahsi görüşümdür tabi boşa atmak en temizi ama araç bence o işlevi kendi yapıyor tam frende