škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Jikle Nedir?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı emreblt42

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
Skoda felicia 98 glx aracim var

Jikle diye birsey söylemişlerdi. Nedir jikle ne ise yarar nasil açılır. Nasıl Kapanır?
Detaylı Bilgi Verir misiniz?

@bipekkan,


zibidi gonzales

  • Ziyaretçi
soğuk havalrda araç daha kolay çalışsın diye zengin karışımı arttırır daha kolay çalışmasını sağlar.


Çevrimdışı emreblt42

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zibidi gonzales;556762
soğuk havalrda araç daha kolay çalışsın diye zengin karışımı arttırır daha kolay çalışmasını sağlar.


jikle soğuk havalarda kendi mi açar otomatik mi benim kendim mi açmam lazım


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreblt42;556767
jikle soğuk havalarda kendi mi açar otomatik mi benim kendim mi açmam lazım
@emreblt42,
Jikle otomatiktir. Soğuk havalarda gaza basıp bıraktığınızda kapanır ve karbüratöre hava girişi çok azalır zengin karışım motoe içine püskürtürülür. Motor ~800-900 d/dk ile çalışmaya başlar ve motor ısındıkça devir yükselir.Farklılık göstermekle birlikte 1500-1800 d/dk. civarına kadar gelince motorda ısınmıştır.Hafifçe gaza dokunursanız jikle düşer(Piyasa ağzı)yani açılır devir normal rölanti devri civarına düşer.Aşağıdaki hazırladığım fotografa bakarsanız daha kolay anlaşılacağı düşüncesindeyim.

Not:Fotograflar bir başka siteden alıntıdır.


Çevrimdışı emreblt42

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;556778
@emreblt42,
Jikle otomatiktir. Soğuk havalarda gaza basıp bıraktığınızda kapanır ve karbüratöre hava girişi çok azalır zengin karışım motoe içine püskürtürülür. Motor ~800-900 d/dk ile çalışmaya başlar ve motor ısındıkça devir yükselir.Farklılık göstermekle birlikte 1500-1800 d/dk. civarına kadar gelince motorda ısınmıştır.Hafifçe gaza dokunursanız jikle düşer(Piyasa ağzı)yani açılır devir normal rölanti devri civarına düşer.Aşağıdaki hazırladığım fotografa bakarsanız daha kolay anlaşılacağı düşüncesindeyim.

Not:Fotograflar bir başka siteden alıntıdır.


soğuk havalarda ilk jikle açık konumda mıdır?
« Son Düzenleme: 29 Ocak 2016, 18:32:10 Gönderen: emreblt42 »


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreblt42;556815
soğuk havalarda ilk jikle açık konumda mıdır?
Aracınızı kullandınız, park ettiniz ve kontağı kapattınız; bu durumda Bülent Abi' nin işaretlediği jikle kelebeği 1. fotoğraftaki gibi açık konumdadır.
Sabah aracınıza bindiniz, gaz pedalını marşa basmadan önce sonuna kadar bastığınız anda jikle sisteminin, sarmal yaydan yani zemberekten oluşan ve soğuk nedeniyle büzülmüş olan metal aparatı serbest kalarak, jikle kelebeğini 2. fotoğraftaki konumuna getirir. Bu konumda silindirlere gönderilen hava-yakıt karışımında daha az hava daha fazla yakıt vardır.
Hava istediği kadar soğuk olsun, motor sağlıklı çalışıyorsa, ısınır ve motor soğutma suyu zembereğin etrafından dolaşır. Bu arada ısınan zemberek jikle kelebeğini yine 1. konuma getirerek aracın normal rölanti devrinde çalışmasını sağlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı emreblt42

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;556873
Aracınızı kullandınız, park ettiniz ve kontağı kapattınız; bu durumda Bülent Abi' nin işaretlediği jikle kelebeği 1. fotoğraftaki gibi açık konumdadır.
Sabah aracınıza bindiniz, gaz pedalını marşa basmadan önce sonuna kadar bastığınız anda jikle sisteminin, sarmal yaydan yani zemberekten oluşan ve soğuk nedeniyle büzülmüş olan metal aparatı serbest kalarak, jikle kelebeğini 2. fotoğraftaki konumuna getirir. Bu konumda silindirlere gönderilen hava-yakıt karışımında daha az hava daha fazla yakıt vardır.
Hava istediği kadar soğuk olsun, motor sağlıklı çalışıyorsa, ısınır ve motor soğutma suyu zembereğin etrafından dolaşır. Bu arada ısınan zemberek jikle kelebeğini yine 1. konuma getirerek aracın normal rölanti devrinde çalışmasını sağlar.


Jikleyi kapattiktan sonra araci calistiriyimmi direk yoksa marsa basip gaz mi vereyim


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreblt42;556941
Jikleyi kapattiktan sonra araci calistiriyimmi direk yoksa marsa basip gaz mi vereyim
Gaza sonuna kadar bas ve basılı tut o sırada da marşa bas. Motor çalışır çalışmaz da gaz pedalını tamamen bırak.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı emreblt42

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;556944
Gaza sonuna kadar bas ve basılı tut o sırada da marşa bas. Motor çalışır çalışmaz da gaz pedalını tamamen bırak.

Ben boyle yapamiyordum calisiyordu ama rolanti dusuyordu stop ediyordu. Isinmasini bekliyordum .dediginiz gibi yaparsam stop etmez degil mi ?

Sabah deneyecem insallah olur


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreblt42;556962
Ben boyle yapamiyordum calisiyordu ama rolanti dusuyordu stop ediyordu. Isinmasini bekliyordum .dediginiz gibi yaparsam stop etmez degil mi ?
Jikle sistemi sağlıklı çalışıyorsa stop etmez. Yalnız aracın yaşı itibariyle de tabii ki jikle sisteminin ayarları kaçmış olabilir. Benim Favorit aracımda da böyle çalışmazdı. Ben de marşa basar ve o ara yavaş yavaş gaz pedalına basmaya başlardım ve çalışınca gaza basmayı bırakırdım. Bu şekilde rahat çalışırdı. Bir de böyle deneyin eğer ilk anlattığım gibi yaptığınızda çalışmaz ise.
Edit: "yapmıyordum" yazdığınızı "yapıyordum" okuduğum için direkt başka yöntemi anlattım. Siz ilk dediğimiz gibi çalıştırın, eğer çalışmaz ise ikinci anlattığım gibi çalıştırın. Hatta ilk yöntemde gaza tam sonuna kadar değil de 3/4 olacak şekilde de basabilirsiniz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı emreblt42

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;556993
Jikle sistemi sağlıklı çalışıyorsa stop etmez. Yalnız aracın yaşı itibariyle de tabii ki jikle sisteminin ayarları kaçmış olabilir. Benim Favorit aracımda da böyle çalışmazdı. Ben de marşa basar ve o ara yavaş yavaş gaz pedalına basmaya başlardım ve çalışınca gaza basmayı bırakırdım. Bu şekilde rahat çalışırdı. Bir de böyle deneyin eğer ilk anlattığım gibi yaptığınızda çalışmaz ise.
Edit: "yapmıyordum" yazdığınızı "yapıyordum" okuduğum için direkt başka yöntemi anlattım. Siz ilk dediğimiz gibi çalıştırın, eğer çalışmaz ise ikinci anlattığım gibi çalıştırın. Hatta ilk yöntemde gaza tam sonuna kadar değil de 3/4 olacak şekilde de basabilirsiniz.


Tesekkür ederim. Peki bu gaz beyninin içinde su birikir mi ? Ondan dolayı da zor calisir diyorlar


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreblt42;557011
Tesekkür ederim. Peki bu gaz beyninin içinde su birikir mi ? Ondan dolayı da zor calisir diyorlar
Maalesef LPG' li aaraç hiç kullanmadım.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!