škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yağmur Yağdıktan Sonra ve -li Soğuklarda Marş Basmıyor

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı modifix

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar, 2 defa çok sağanak yağış altında kaldı araç uzun süre 2 sindede arabayı çalıştıramadım. Ankarada havalar eksilere düşüncede çalıştıramıyorum . Ama biraz ısınınca tek marşta alıyor. Bu olay neyden kaynaklanıyor acaba. Arabayı yıkattıntan sonrada 1-2 km aşırı şekilde tekleye tekleye gitmişti. Marşa basınca gıy gıy ediyor ama ateşleme gelmiyor.


Çevrimdışı blauzahn

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 117
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
@modifix,
1.3 motorlarda özelliklede soğuk havalarda ilk marşta ilk önce gaz pedalına sonuna kadar basıp marşa öyle basacaksınız ki jikle kapansın.Aksi halde saatlerce uğraşıp araba çalışırsa çok şansa olur.Gaz pedalına basmadan sürekli marş yapmak aküyü boşaltacağı gibi 10-15 sn. den uzun marşa basmalarda akünün içinde gözler arası bağlantı köprülerini de kopartabilirsiniz özellikle eski akülerde.
Aracı özellikle motor yıkattıktan sonra çalıştıramamanız normal.Çünkü motor kaputunu açtığınızda size göre sol iç çamurlukta montajlı "elektronik ateşleme" ünitesi vardır ve bu cihaz malesef orjinalinden hiç bir korumaya sahip değildir.Kolayca içi su alabilir.Bu nedenle motoru yıkattıktan sonra kurulayıp bir süre bekleyip marşa basmakta yarar var.Aksi halde içindeki transistoru kolayca yakabilirsiniz.

Soldaki büyük ihtimalle sizdeki üstü sac kapaklı olanı.Sağdaki ise tamamiyle kapalı presli şu an piyasada bulunan su almayanı ancak bu ünitenin tamiri imkansız. Soldakiler bir parça hariç kolayca içleri açılıp tamir dilebiliyor.Soldakilerin üzerine plastik bir koruyucu alıp,üniteyi tutan somunları çıkarıp koruyucuyu takmak ve uzun yanlarına hafif ince bir silikon çekmek yeterli oluyor.
« Son Düzenleme: 28 Ocak 2016, 14:50:08 Gönderen: bipekkan »


Çevrimdışı emreblt42

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;556600
@modifix,
1.3 motorlarda özelliklede soğuk havalarda ilk marşta ilk önce gaz pedalına sonuna kadar basıp marşa öyle basacaksınız ki jikle kapansın.Aksi halde saatlerce uğraşıp araba çalışırsa çok şansa olur.Gaz pedalına basmadan sürekli marş yapmak aküyü boşaltacağı gibi 10-15 sn. den uzun marşa basmalarda akünün içinde gözler arası bağlantı köprülerini de kopartabilirsiniz özellikle eski akülerde.
Aracı özellikle motor yıkattıktan sonra çalıştıramamanız normal.Çünkü motor kaputunu açtığınızda size göre sol iç çamurlukta montajlı "elektronik ateşleme" ünitesi vardır ve bu cihaz malesef orjinalinden hiç bir korumaya sahip değildir.Kolayca içi su alabilir.Bu nedenle motoru yıkattıktan sonra kurulayıp bir süre bekleyip marşa basmakta yarar var.Aksi halde içindeki transistoru kolayca yakabilirsiniz.

Soldaki büyük ihtimalle sizdeki üstü sac kapaklı olanı.Sağdaki ise tamamiyle kapalı presli şu an piyasada bulunan su almayanı ancak bu ünitenin tamiri imkansız. Soldakiler bir parça hariç kolayca içleri açılıp tamir dilebiliyor.Soldakilerin üzerine plastik bir koruyucu alıp,üniteyi tutan somunları çıkarıp koruyucuyu takmak ve uzun yanlarına hafif ince bir silikon çekmek yeterli oluyor.


@bipekkan, benim aracın da beyni bozulmuştu sol taraftakındeydı sonra sağ taraftakini taktırdık o daha iyi diye 1 ay böyle sürdük tekrar arıza yaptı yeniden başka beyin taktık sağdaki olandan yine aynı arızayı yaptı sonra soldaki beyni taktık 3-4 ay oldu hiç sıkıntısı yok şükür bazende iyisini alıyoruz olmuyor :)


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreblt42;556649
@bipekkan, benim aracın da beyni bozulmuştu sol taraftakındeydı sonra sağ taraftakini taktırdık o daha iyi diye 1 ay böyle sürdük tekrar arıza yaptı yeniden başka beyin taktık sağdaki olandan yine aynı arızayı yaptı sonra soldaki beyni taktık 3-4 ay oldu hiç sıkıntısı yok şükür bazende iyisini alıyoruz olmuyor :)

@emreblt42,
Soldaki ünite 1989-1999 arası çıkan tüm Favorit-Felicia'larda vardı sonra 2000 dekilerde sağda olanı gördüm.Aslında soldaki üniteden belki yüzlerce tamir ettiğim için gelenlerin tümü pas içinde PCB' lerinin alt bakır yolların olduğu kısım beyaz köpük ve atlama izleri vardı ve tamamı su aldığı için bozulmuştu.Bu ünitenin görevi DC akımı AC' ye çevirmek ve çıkışı İndüksiyon bobinine gönderir. İndüksiyon bobini çıkışıda ~22-25.000 V civarındadır. Ayrıca tevzi makarası içinde de bir bobin daha vardır.İşin garibi sağdaki Ünitenin alt tarafı en azından vernikle korunmuş olması gerekirken tamamen çıplaktır. Ancak gerekli koruma yapıldığında bu ünite her tarafından havalanabildiği için kolay kolay sorun çıkartmıyor.Tamir ettiğim her üniteyi temizledikten sonra sentetik verniğe batırıp kuruttuktan sonra teslim etmiştim vakti zamanında ve hiç biri geri gelmedi.Sorun, özensiz yapı.
Bu ünite arıza yaptığında aslında indüksiyon bobininde değiştirilmesini öneririm.Genellikle bobinin Yüksek voltaj çıkışı(sekonderi) de içten kısa devre yapıyor ve Elektronik Ateşleme ünitesine yük bindiriyor ve arızalandırıyor.


Çevrimdışı modifix

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar motoru yıkamadım zaten , birde - li soğuklarda çalışmamasının nedenidemi bu parça?


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: modifix;556765
Arkadaşlar motoru yıkamadım zaten , birde - li soğuklarda çalışmamasının nedenidemi bu parça?
@modifix,
Dediğim gibi yapıp gaz pedalına sonu kadar yavaşça basıp  bırakıp denediniz mi? Soğuklarda çalışmama nedeni bu parça değil bu  parça(Herhalde Jikleyi kast ediyorsunuz) nın kapanmamasıdır.Bunun  kapanması içinde özellikle soğuklarda gaza sonuna kadar basıp  bıraktıktan sonra marşı çevirmelisiniz.Zaten Favorit ve Felicia ların  kullanım kitabına bakarsanız aynı şeyler yazıyor.

İsteyenler için favorit-Formen kullanım kitabı linki:
http://www.dosya.tc/server6/fb88al/skoda-favorit-manual_2.pdf.html


Çevrimdışı emreblt42

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bipekkan;556774
@modifix,
Dediğim gibi yapıp gaz pedalına sonu kadar yavaşça basıp  bırakıp denediniz mi? Soğuklarda çalışmama nedeni bu parça değil bu  parça(Herhalde Jikleyi kast ediyorsunuz) nın kapanmamasıdır.Bunun  kapanması içinde özellikle soğuklarda gaza sonuna kadar basıp  bıraktıktan sonra marşı çevirmelisiniz.Zaten Favorit ve Felicia ların  kullanım kitabına bakarsanız aynı şeyler yazıyor.

İsteyenler için favorit-Formen kullanım kitabı linki:
http://www.dosya.tc/server6/fb88al/skoda-favorit-manual_2.pdf.html

Felicia var mi peki?


Çevrimdışı bipekkan

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 360
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: emreblt42;556965
Felicia var mi peki?
@emreblt42,
Malesef, aracı satarken kullanım kitaplarını da vermişim anlaşılan.Sadece elimde Favırit-Formen var. Olsaydı parçalayıp "pdf" ye çevirecektim.İnternettede ne Türkçe ne İngilizcesini bulamadım.Çok enteresan Favorit dahil hepsi var Sadece Felicia'nın Çek' çesi var İsterseniz linkini verebilirim.
Aslında favorit serisi ile pek bir farkıda yok.Bir şekilde favoritin makyajlanmış hali.Tabi Motor hariç.