škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Taş sesleri

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;564023
O ekstra 50kg in oldurecegi hp ler ve artiracagi yakit yapilan ise deger mi acaba


Abi 50kg dedigin ne ki? Iki tane kutu bass eder. Ama o tokluga deger kesinlikle.

Fabiaya dusunuyorum


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Passat icin kullanilan malzemeler..
1. Bitum 2.3mm 80x50cm, 0.37kmp , 2.5kg/m2, 11 tabaka
Kaput 1. Kat, davlumbaz 1. Kat, kapilar 1 ve 3. Kat, arka camurluk yan saclar 1. Kat, bagaj kapagi 1. Kat

2. Bitum 3mm 80x50cm, 0.41kmp , 3.8kg/m2, 15 tabaka
Arka camurluk tekerlek kismi 1. Kat, arac ic tabani 1. Kat, bagaj tabani 1. Kat

3. Bitum 4.3mm  5 80x50cm, 0.60kmp , 5.6kg/m2, 5 tabaka
Tavan 1. Kat

4. Isi ses yalitimi, ppe malzeme,  4mm, 0.2kg/m2 75x100cm  1 tabaka
Kaput 2. Kat

5. Ses yalitim sungeri, 5mm, 75x100cm, 1 tabaka
On gogus altindaki kaplamalar...

6. Isi yalitim levhasi, aluminyum kapli, penopolietilen, 6mm, 50x100cm, 4 tabaka
Kapi 2. Kat

7. Ses yalitim sungeri, 15mm, 75x100cm, 4 tabaka
Kapi 4. Kat

8. Ses yalitim kecece, 10mm, 75x100, 5 tabaka
Tavan 2. Kat, arka camurluk yan saclar 2. Kat, bagaj kapagi 2. Kat

9. Ses yalitim sunger 4mm, 75x100cm, 9 tabaka
Arka camurluk tekerlek kismi 2. Kat, arac ic tabani 2. Kat, bagaj tabani 2. Kat

 31 tanesi bitum, 12.5m2 gibi, agirligi da bu yapiyor...
Ses yalitimlari da 24 tabaka, toplam 55
(Sw deki malzeme fazlasini sedan da pandizota sayabiliriz)

Uygulama icin fotodaki gibi bir alet kullaniliyor







« Son Düzenleme: 16 Mart 2016, 14:23:56 Gönderen: timbaz »


Çevrimdışı ahmet38

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 89
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ELYASA;553979
Bunun sebebi üretici arabayı hafifletmek için iyi bir yalıtım yerine idare edecek kadar yalıtım yapmasından kaynaklı. :gut:


+1 katılıyorum


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Biraz da seri uretimden dolayi,  tamamen uygulamak zaman ve maliyet ayrica... ama malzemeye gore %30 da iyi sonuc verebiliyor, amerikada bir firma bazi urunleri icin min. %30 uygulanmasi yeterlidir belirtmis...

Luks araclarda da pek farkli durum yok gibi.. hatta cadillac escalade tabani bos gibi, sanirim kece yeterli oluyor, alttan farkli bir sac tasarimi da olabilir...
Bulasik makinasini kurcaladim, saka maka onda da iyi kece ve bitum kullanmislar..
Bir kez daha imrendim yapilan calismalara...
Sahis uygulamalari biraz daha farkli ama bu tur firmalarin daha  bilincli yaptigini umuyorum..
Ozellikle uzn yolda guzel guzel muzik dinlemek icin
deger aslinda...

http://www.auto-loker.ru/noisebuster/#co16

Bu firmanin skoda bazi modelleri ve diger marka calismalari bu linkte...
Mevcut durum pek yok ama... temiz is... yaklasik 9 saatlik calisma...
Guncel ise rublenin deger kaybindan fiyatlar da cok cazip olmus...


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
[MENTION=10929]timbaz[/MENTION] bulasik makinelerinde ciddi bitum malzeme var. hatta onlar firinlarda isitilarak yapistiriliyorlar falan filan


Çevrimdışı ceycey34

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 289
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: timbaz;565684
Biraz da seri uretimden dolayi,  tamamen uygulamak zaman ve maliyet ayrica... ama malzemeye gore %30 da iyi sonuc verebiliyor, amerikada bir firma bazi urunleri icin min. %30 uygulanmasi yeterlidir belirtmis...

Luks araclarda da pek farkli durum yok gibi.. hatta cadillac escalade tabani bos gibi, sanirim kece yeterli oluyor, alttan farkli bir sac tasarimi da olabilir...
Bulasik makinasini kurcaladim, saka maka onda da iyi kece ve bitum kullanmislar..
Bir kez daha imrendim yapilan calismalara...
Sahis uygulamalari biraz daha farkli ama bu tur firmalarin daha  bilincli yaptigini umuyorum..
Ozellikle uzn yolda guzel guzel muzik dinlemek icin
deger aslinda...

http://www.auto-loker.ru/noisebuster/#co16

Bu firmanin skoda bazi modelleri ve diger marka calismalari bu linkte...
Mevcut durum pek yok ama... temiz is... yaklasik 9 saatlik calisma...
Guncel ise rublenin deger kaybindan fiyatlar da cok cazip olmus...
Bizim araçlarda bide rüzgar sesi sorunu var acaba bu uygulamaların faydası olurmu yoksa diğer sesler azalınca rüzgar sesi artar mı. Bide %30az değilmi bu kadar uygulama ya göre yani.
Bizde böyle uygulama yapan bi yer yok maalesef. Gerek mi duymuyorlar iş mi çıkmaz anlamadım
« Son Düzenleme: 16 Mart 2016, 22:19:11 Gönderen: ceycey34 »


Çevrimdışı timbaz

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
http://www.dynamat.com/download/2843/
Bu linkte pdf katalog var, %30 burada okumustum..
Otomotiv bolumu de burada..
http://www.dynamat.com/automotive-and-transportation/
2  kisim ama urunler ayni... aslinda deneyince tamamen kaplamak da fazla fark ettirmiyor ama zaten aracta da uygulanan bolgeler bazen tamamini kapsayamiyor..
Her aracin tasarimi da faekli, sacin sekillendirilmesi de, bunun da etkisi var bence, sac alani ayni ama farkli tasarimlar da farkli sonuc cikarir, gerci bu araclarda sadin tasarimi direnci ile alakali ama sese de etkisi oluyor...
Hic incelemedim ama bazi araclarin kapilarinda kapi bandi veya tasarimdan kaynaklanan keskin cizgiler, kanallar var..  veya kapinin ortasinda genis bir kapi seriridi icin bir oyuk yer...arkasi bos duz kapi sacina gore bence daha az gurultu cikariyorlar...
Bazi araclarda icinde yalitim olmasa bile tok ses bundan kaynaklanabilir..
Yada ticari araclardaki kanalli tavan saclari..
Tavana 4mm uygulama sanirim biraz da dolu tanesi icin ))) gozume cqrpmadi ama ise yarar diye tahmin ediyorum
Bazi kisiler mesela kalin tasiyici kalin iskelete, direge filan da yapjyorlar, agirliktan baska bir sey degil diye dusunuyorum..
Ben 5 yil once bu tur calismalari gordugumde soguktan dolayi, isi yalitimi icin mi icin mi diye dusundum once )))

Turkiyede yapilir da 2-3bin tl yi cok bulanlar da olabilir, aslinda iyi bir yatirimla bir kac ilde 10 sube ve genis bir mekanla marka olarak ciddi baslamak var, o zaman tutulur, bir yer acip sadece bu isi yapsaniz, gunde 1 arac ayakta tutar gibi, aman gerekir sadece.. en buyuk maliyet de yer bence... 70m2 xx dukkanin, atolyenin onunde sokakta acikta araca uygulama yapan yerleri de hic sevmemisimdir..
Ruzgar sesinine yorum yapamayacagim...  calismadan sonra geriye sadece o ses kalabilir de ama toplamda artis saglamamali


Çevrimdışı aserhat

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Kızgın birisi olarak hiddetli bir cevap yazacağım şimdi :)

Arkadaşlar herkese merhaba 2015 1.2 TSI manuel Ambition var bende.

Şu yalıtım meselesini çok duyuduğum için bindiğim bütün arabalarda dikkat kesilmeye başladım. C sınıfındaki herhangibir arabadan kötü değil, japonların hepsinden iyi (corolla,honda) benim gözlemlediğim kadarı ile Golf ve Focus haricinde diğerlerinin hepsinden iyi (Jetta'dan kesinlikle aşağı değil bazı konularda daha iyi).

Yalıtımla ilgili benim gördüğüm 2 sorun var. Birincisi bu başlıkta yazıldığı gibi taşlı yollardaki çamurluktan gelen sesler, 2. si ise 120 den sonraki dikiz aynası rüzgar sesi (bence çok rahatsız edici bişi değil normal.). Depodan gelen ses benim araçta yok. ayrıca arabanın sağına soluna ses yapacak şeyler koymazsanız eğer inanılmaz tok bir araç.


Çevrimdışı hilter

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 187
    • Profili Görüntüle
Ben de Focustan geçtim 2016 Oktavia optimale.Ben çok şikayetçi değilim,arabamı seviyorum.Bu kadar kusur kadı kızında da olurmuş :)


Çevrimdışı ecz.taha

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 172
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: timbaz;565600
Passat icin kullanilan malzemeler..
1. Bitum 2.3mm 80x50cm, 0.37kmp , 2.5kg/m2, 11 tabaka
Kaput 1. Kat, davlumbaz 1. Kat, kapilar 1 ve 3. Kat, arka camurluk yan saclar 1. Kat, bagaj kapagi 1. Kat

2. Bitum 3mm 80x50cm, 0.41kmp , 3.8kg/m2, 15 tabaka
Arka camurluk tekerlek kismi 1. Kat, arac ic tabani 1. Kat, bagaj tabani 1. Kat

3. Bitum 4.3mm  5 80x50cm, 0.60kmp , 5.6kg/m2, 5 tabaka
Tavan 1. Kat

4. Isi ses yalitimi, ppe malzeme,  4mm, 0.2kg/m2 75x100cm  1 tabaka
Kaput 2. Kat

5. Ses yalitim sungeri, 5mm, 75x100cm, 1 tabaka
On gogus altindaki kaplamalar...

6. Isi yalitim levhasi, aluminyum kapli, penopolietilen, 6mm, 50x100cm, 4 tabaka
Kapi 2. Kat

7. Ses yalitim sungeri, 15mm, 75x100cm, 4 tabaka
Kapi 4. Kat

8. Ses yalitim kecece, 10mm, 75x100, 5 tabaka
Tavan 2. Kat, arka camurluk yan saclar 2. Kat, bagaj kapagi 2. Kat

9. Ses yalitim sunger 4mm, 75x100cm, 9 tabaka
Arka camurluk tekerlek kismi 2. Kat, arac ic tabani 2. Kat, bagaj tabani 2. Kat

 31 tanesi bitum, 12.5m2 gibi, agirligi da bu yapiyor...
Ses yalitimlari da 24 tabaka, toplam 55
(Sw deki malzeme fazlasini sedan da pandizota sayabiliriz)

Uygulama icin fotodaki gibi bir alet kullaniliyor









Abi Türkiyede bu kalitede yalıtım yapan yer var mı