škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Lastik Basıncı

msbioo · 47 · 12925

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: coder32;557184


Bu ölçülere göre;
2.3 bar yazan değerlerin karşılığı 33 psi
2.2 bar yazan değerlerin karşılığı da 32 psi yapıyor.

Soldaki değerler en ekonomik değeri göstermekle birlikte araç ortalama yüklü iken kullanılacak değerlerdir. Sağdaki ise araç hem yolcu hem de yük açısından tam dolu iken kullanılacak değerlerdir. Sağdaki değerleri araç boşken kullanırsanız hem yakıt tüketimi fazla olacak, hem de lastikler daha sert olacağından dolayı yolun araç içine verdiği tepki daha fazla olacaktır.


Çevrimdışı azafrak

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Bilgic;557208
Bu ölçülere göre;
2.3 bar yazan değerlerin karşılığı 33 psi
2.2 bar yazan değerlerin karşılığı da 32 psi yapıyor.

Soldaki değerler en ekonomik değeri göstermekle birlikte araç ortalama yüklü iken kullanılacak değerlerdir. Sağdaki ise araç hem yolcu hem de yük açısından tam dolu iken kullanılacak değerlerdir. Sağdaki değerleri araç boşken kullanırsanız hem yakıt tüketimi fazla olacak, hem de lastikler daha sert olacağından dolayı yolun araç içine verdiği tepki daha fazla olacaktır.


O zaman bir konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.


Benim aracımda ki lastik 215 45 r16 Bridgestone nin Turanza lastiği var. Aracı alırken üzerinde bunlar vardı. İlk zamanlar kullandığımda hiç sorun yoktu araba da, geçenlerde bir kaza yaptım "suçlu tır" kazadan sonra da aslında pek bir şey fark etmedim ama hiç dikkatte etmediğim için emin olamadım titreyip titremediğine.

Neyse geçenlerde teker lastik basınç uyarısı verince bende lastikleri 31 e ayarladım ama ondan sonra mıdır bilinmez araçta titreme oluştu. ilk zamanlar kendimi vermemiştim araba şimdi ise bunu hisseder oldum.

160 dan sonra araba ciddi anlamda tittiriyor. yoldandır dedim ama nerede bastıysam aynı.

Ben 4 tekeri de 31 psi yaptım, bunu yaparak yanlış mı yapmış oldum? orada 310 yazanı ben 31 psi olarak algıladım da :D

Bana ön ve arka teker için doğru değerleri verebilir misin rica etsem?

215 45 R16 Lastiklerim


Çevrimdışı nedim_yildiz1961

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 142
    • Profili Görüntüle
Jantların içine yapışan kuru çamur varsa bu da balans titreşimi yapabilir.


Çevrimdışı unveren55

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 151
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: azafrak;557253
O zaman bir konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.


Benim aracımda ki lastik 215 45 r16 Bridgestone nin Turanza lastiği var. Aracı alırken üzerinde bunlar vardı. İlk zamanlar kullandığımda hiç sorun yoktu araba da, geçenlerde bir kaza yaptım "suçlu tır" kazadan sonra da aslında pek bir şey fark etmedim ama hiç dikkatte etmediğim için emin olamadım titreyip titremediğine.

Neyse geçenlerde teker lastik basınç uyarısı verince bende lastikleri 31 e ayarladım ama ondan sonra mıdır bilinmez araçta titreme oluştu. ilk zamanlar kendimi vermemiştim araba şimdi ise bunu hisseder oldum.

160 dan sonra araba ciddi anlamda tittiriyor. yoldandır dedim ama nerede bastıysam aynı.

Ben 4 tekeri de 31 psi yaptım, bunu yaparak yanlış mı yapmış oldum? orada 310 yazanı ben 31 psi olarak algıladım da :D

Bana ön ve arka teker için doğru değerleri verebilir misin rica etsem?

215 45 R16 Lastiklerim


o hızlarda oluşan titreşim lastiğin balansından kaynaklanır.size aracı bir rotbalansa götürmenizi tavsiye ederim.kazanın şeklini yazmamışsınız.rotbalansa sokmadan titremenin sebebi belli olmaz jantınız bile eğri olabilir.lastikte 1-2 ps +/- çok bir fark yapacağını sanmam.saygılar.


Çevrimdışı StokeR

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 40
    • Profili Görüntüle
Ben ön ve arakaya 31 basıyorum bence bu değerler çok iyi. :)


Çevrimdışı guthrie

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 129
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: azafrak;557253
O zaman bir konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.


Benim aracımda ki lastik 215 45 r16 Bridgestone nin Turanza lastiği var. Aracı alırken üzerinde bunlar vardı. İlk zamanlar kullandığımda hiç sorun yoktu araba da, geçenlerde bir kaza yaptım "suçlu tır" kazadan sonra da aslında pek bir şey fark etmedim ama hiç dikkatte etmediğim için emin olamadım titreyip titremediğine.

Neyse geçenlerde teker lastik basınç uyarısı verince bende lastikleri 31 e ayarladım ama ondan sonra mıdır bilinmez araçta titreme oluştu. ilk zamanlar kendimi vermemiştim araba şimdi ise bunu hisseder oldum.

160 dan sonra araba ciddi anlamda tittiriyor. yoldandır dedim ama nerede bastıysam aynı.

Ben 4 tekeri de 31 psi yaptım, bunu yaparak yanlış mı yapmış oldum? orada 310 yazanı ben 31 psi olarak algıladım da :D

Bana ön ve arka teker için doğru değerleri verebilir misin rica etsem?

215 45 R16 Lastiklerim


Sorununuzun cevabini yukarda vermisler bencede buyuk. Ihtimalle aracinizin balansi bozulmustur makineye bagladiklarinda muhtemelen cozulecektir.aluminyum tabakalarinizdan biri dusmustur


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: azafrak;557253
O zaman bir konuda beni aydınlatırsanız çok sevinirim.


Benim aracımda ki lastik 215 45 r16 Bridgestone nin Turanza lastiği var. Aracı alırken üzerinde bunlar vardı. İlk zamanlar kullandığımda hiç sorun yoktu araba da, geçenlerde bir kaza yaptım "suçlu tır" kazadan sonra da aslında pek bir şey fark etmedim ama hiç dikkatte etmediğim için emin olamadım titreyip titremediğine.

Neyse geçenlerde teker lastik basınç uyarısı verince bende lastikleri 31 e ayarladım ama ondan sonra mıdır bilinmez araçta titreme oluştu. ilk zamanlar kendimi vermemiştim araba şimdi ise bunu hisseder oldum.

160 dan sonra araba ciddi anlamda tittiriyor. yoldandır dedim ama nerede bastıysam aynı.

Ben 4 tekeri de 31 psi yaptım, bunu yaparak yanlış mı yapmış oldum? orada 310 yazanı ben 31 psi olarak algıladım da :D

Bana ön ve arka teker için doğru değerleri verebilir misin rica etsem?

215 45 R16 Lastiklerim

Günaydın,

310 yazan değer KPa cinsinden verilen değerler. Psi ile karıştırmayın. Lastiğin üzerinde üretim tarihi yazar (2512 gibi. Bu değer 2012 yılının 25. hafta üretimidir demek). Sizin lastiğinizde de bu değer olacak. Aracınızda takılı olan lastiklerin üretim yılını ve aracın km verirseniz ona göre de yorum yapabiliriz.

215 45 R16 lastiklerinizin basınç değerleri şu şekilde olmalıdır;

Araç yüksüz iken Ön Tekerler: 32 psi Arka Tekerler: 32 psi
Araç yüklü iken Ön Tekerler: 35 psi Arka Tekerler: 45 psi olacak.
« Son Düzenleme: 02 Şubat 2016, 08:58:55 Gönderen: Bilgic »


Çevrimdışı azafrak

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
Hepinizi teker teker alıntılamak istemedim arkadaşlar.

Buradan cevap vereceğim, tekerleklerde kuru çamur olabilir geçen yıkattım arabayı ama yinede çamur yapışmış duruyordu, onu daha da detaylı bir şekilde temizleyeceğim.

Kazanın boyutunu fotoğraflar ile göstermek istedim. Tıra çarptım, hatalı ben değilim tabiki de.. Ön taraf komple değişti, motorda herhangi bir sorun yok. Sadece turbo değişti, onu da motoru komple söktükleri için, takarken adam akıllı taktıklarını düşünmüyorum. Turbo dan ıslık sesi gelmeye başladı, hal böyle olunca servise getirdim turbo değişecek dediler. Değişti fakat kesmedi, sonra da turbo borusundaki kelepçe falan derken değişti öyle .. Araba da onarım gören parça yok, marka kaskolu olduğu için bütün parçalar sıfırı ile değiştirildi.

Aslında servisten aldıktan sonra böyle bir şey yoktu araçta, ama teker havalarını indirdikten sonra sanki hissetmeye başladım. Servis tekerleklere 34 psi basmıştı, ben de onları 31 e indirmiştim.

Arabamın km si 23 binlerde 2015 Haziiran çıkışlı aracım.







Aracın Son Hali, servisten almadan önce 18 de idi, aldıktan sonra 5bin km daha kullandım. Yılbaşına girmeden 1 gün önce aldım servisten.
« Son Düzenleme: 02 Şubat 2016, 09:16:39 Gönderen: azafrak »


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: azafrak;557403
Hepinizi teker teker alıntılamak istemedim arkadaşlar.

Buradan cevap vereceğim, tekerleklerde kuru çamur olabilir geçen yıkattım arabayı ama yinede çamur yapışmış duruyordu, onu daha da detaylı bir şekilde temizleyeceğim.

Kazanın boyutunu fotoğraflar ile göstermek istedim. Tıra çarptım, hatalı ben değilim tabiki de.. Ön taraf komple değişti, motorda herhangi bir sorun yok. Sadece turbo değişti, onu da motoru komple söktükleri için, takarken adam akıllı taktıklarını düşünmüyorum. Turbo dan ıslık sesi gelmeye başladı, hal böyle olunca servise getirdim turbo değişecek dediler. Değişti fakat kesmedi, sonra da turbo borusundaki kelepçe falan derken değişti öyle .. Araba da onarım gören parça yok, marka kaskolu olduğu için bütün parçalar sıfırı ile değiştirildi.

Aslında servisten aldıktan sonra böyle bir şey yoktu araçta, ama teker havalarını indirdikten sonra sanki hissetmeye başladım. Servis tekerleklere 34 psi basmıştı, ben de onları 31 e indirmiştim.

Arabamın km si 23 binlerde 2015 Haziiran çıkışlı aracım.







Aracın Son Hali, servisten almadan önce 18 de idi, aldıktan sonra 5bin km daha kullandım. Yılbaşına girmeden 1 gün önce aldım servisten.


Hocam tıra kaçla çarptın? Arabada bişe yok gibi. Cam tavan ön cam sağlam kalmış


Çevrimdışı mrt03mrt03

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 851
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;557422
Hocam tıra kaçla çarptın? Arabada bişe yok gibi. Cam tavan ön cam sağlam kalmış


Geçmiş olsun


Çevrimdışı azafrak

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mrt03mrt03;557422
Hocam tıra kaçla çarptın? Arabada bişe yok gibi. Cam tavan ön cam sağlam kalmış

Ön cam, üst kaputun altında kalan tarafından çatlamış, değiştirildi. Taş çatlasın zorlasan 80 dir, hadi 90 olsun ki değil zaten, 75 vardır anca.. Zaten girdiğim kavşağı görseniz oraya hızlı girme imkanınız yok, toprak yola uçarsınız.

Tır durur diye düşündüm çünkü yüklüydü, 40 ton tonajı vardı, adam hiç  durmadı direk viraja girdi. Bende frene bastım abs ler devreye girince az da olsa çarpma hızım azaldı. Mesafe yakındı o yüzden. Belki frene basma mesafem daha geriden de olabilir o anın şokuyla hatırlayamıyorum. 5dk arabanın içinde ne olduğunu anlamaya çalıştım zaten. Rüyadır diye kendimi cimcikledim ama yok yani..

Girdiğim yer dorsenin 2 teker arası, orada demir bir blok var o beni bu hale getirdi.






Çevrimdışı rumiexile

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1082
    • Profili Görüntüle
Öncelikle herşey bir yana, geçmişler olsun, Allah esirgesin.

Fren diye işaretlenilen yön sizin geldiğiniz yön ise bildiğim kadarıyla;

Döner kavşağa giren araçlar, döner kavşak içerisinde bulunan araçlara yol vermelidir. Bu malesef ülkemizde çok önemsenmeyen bir detay, bunda tabi döner kavşaklarımızın yapısının da rolü var. Girdiğiniz kavşakta anayol hakkı sizde olmadığı için (tabelalar bunu gösteriyor) döner kavşak kuralları geçerli.


Çevrimdışı Bilgic

  • Nová Fabia III Combi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1325
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: azafrak;557433
Ön cam, üst kaputun altında kalan tarafından çatlamış, değiştirildi. Taş çatlasın zorlasan 80 dir, hadi 90 olsun ki değil zaten, 75 vardır anca.. Zaten girdiğim kavşağı görseniz oraya hızlı girme imkanınız yok, toprak yola uçarsınız.

Tır durur diye düşündüm çünkü yüklüydü, 40 ton tonajı vardı, adam hiç  durmadı direk viraja girdi. Bende frene bastım abs ler devreye girince az da olsa çarpma hızım azaldı. Mesafe yakındı o yüzden. Belki frene basma mesafem daha geriden de olabilir o anın şokuyla hatırlayamıyorum. 5dk arabanın içinde ne olduğunu anlamaya çalıştım zaten. Rüyadır diye kendimi cimcikledim ama yok yani..

Girdiğim yer dorsenin 2 teker arası, orada demir bir blok var o beni bu hale getirdi.





Öncelikle geçmiş olsun. Baya büyük bir kaza atlatmışsınız aslında. Kamyona vurduğunuz yer en sıkıntılı noktalardan biri. İyi ki sizin hızınız pek yokmuş.

Bu kazada suç oranını ne verdiler? Eğer sizin geldiğiniz yön fren diye işaretlediğiniz yön ise yol ver tabelası mevcut. Kamyona da ortadan vurduğunuz için asli kusuru size mi verdiler?


Çevrimdışı azafrak

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 79
    • Profili Görüntüle
Merhabalar,


Öncelikle hepinize teşekkür ederim, ALLAH razı olsun.

SUç oranına gelecek olursak bende sizin gibi düşünüyordum yani kavşak içindekine yol ver , geçiş üstünlüğü onun diye ama bizimde doğru bildiğimiz yanlışlar var anladığım kadarıyla.

Çünkü karşı tarafa %100 8'de 8 kusur oranı verildi. Bildiğim kadarıyla da ana yol yani talihi yol benim tarafımda olduğu için benim geçiş üstünlüğüm var. Bu konuda aydınlanmıştım ama şimdi tekrar unuttum konuyu.

Fren diye işaretli olan yön benim yönüm. Oradan karşıya geçeceğim, diğer taraftaki araç karşıdan gelip döner kavşaktan benim aracın savrulduğu yöne doğru gidecek.

Araçta ilk etapta 26.500 hasar çıktı. Araç perte ayrılmadı, şimdiki değerler ile %85 lik bir hasar değeri olmalıymış. Neyse ben yinede ALLAH'a havale ettim..