Evet Şu Prag muhabbetinin olduğu konuya bakmamla başladı herşey, aklımda hiç superb test etmek yoktu
Test için skoda.com.tr deki formu doldurduktan yaklaşık 10 - 15 dakika sonra bir beyefendi beni aradı ve test için alternetiflerimi söyledi..
İzmir Gaziemir de bişeyler söylüyor ama tam sesi alamıyorum dedim tamam gaziemirse kabul yakın bana
neden sonra bu sabah gayet kibar bir hanım beni aradı ve test için durmumu teyid etti dedim 14:00 te ordayım kısmetse..
ama ne mümkün.. cüzdanımı izmirdeki evde unutmuşum ehliyetim yanımda değil önce eve sonra buraya gitmemiz lazım, Hanımın beni aradığı numarayı geri arayıp 15:00 e kaydırdım randevuyu...
ve sonunda adını bilmediğim gaziemirdeki skoda bayinin Renk oto olduğunu öğrendim
içeriye girdik telfonda konuştuğum Hanımın beni ve annemi farkedip karşılaması bir oldu.
prosedürleri geçip teste çıktık.. test alanı izmirliler bilir çevre yolunun gaziemir - limontepe arası
hanım efendi otobana kadar ben götüreceğim dedi , iyi bende fırsattan istifade arkayı kolaçan ederim anneyide biraz incelesin diye öne oturtum yola çıktık..
neden bilmem dakka 1 gol 1 Renk oto dan otobana çıkarken aracın içeri yol sesi aldığını zannettim :confused: tabiki bu bariz bişey değil ama lastik yuvarlanma sesi olarak hafif bir uğultu olarak yansıyor..
aracın arkası terbiyesizce geniş :kiki: böle bişey olamaz paspaslar bile ufak kalacak nerdeyse.. havalndırmanın orda ufak bir ekran ve hava sıcaklığını gösteren bir dijital gösterge var 19c diyordu aracın içi mi dış hava sıcaklığımı anlayamadım ..
Neyse artık söz sırası bana geldi araç 1.4 TSi 125 hp 6 ileri manuel vites.. donanım elegance renk beyaz..
koltuk ayarlarının butonlarını mevcut diğer araçlardan kullanmayı biliyoruz ayarları yaptık, iç dikiz aynasını ayarlamadım, sağ sol dikiz aynası mükkemmel ötesi
bu kadar geniş ve güzel gösteren ayna birde Transporter da görmüştüm
neyse anahtarım geldi sustasından açıp deliğe soktum bir sürü ışık yandı... anam buton arıyorum start/stop diye.. yok anahtar çevirecekmişim..
çevirdim araç çalıştı.. mükkemmel bişey sıfır sarsıntı.. ya yok imkansız sarsmalı diyorum ara gaz veriyorum yok devir göstergesi inip çıkıyor arabanın heybetine yakışmayan cılız bir motor sesi geliyor olay o... motorun titreşimi içeriye yansımıyor..
1. vites sol sinyal ve gidiyoruz
aracı kaldırmak kavrama noktasını bulmak inanılmaz rahat kavrama noktası hakkında yorum yapmak istemiyorum zira modern araçlarda hepsi yaklaşık aynıdır..
hızlanıyorum yavaşça 2 ye alıp tam gaz uzayacam artık ..
düşünüyorum 6 ileri vites var 125 beygir makina var oranlar kısaysa tam gaz yapınca patinaja kalabiliriz boşuna ASR ye falan iş çıkmasın diyorum. kibarca 2 ye veriyorum vitesi debriyajla olan işimi bitiriyorum ve tam gaz asılıyorum arabaya.. :kiki:
aman yarabii alet gitmiyor :hanz: vallahada billahada gitmiyor tork yok ! hissetmiyorsunuz ! çok arabanı 1. 2. vitesinde tam gaz vermişimdir otomatik viteslilerde kick down yapmışımdır ama bu makina kendine hızlanma bakımından kullandığım araçlar arasında sonlardan güzel bir yer ediniyor ..
alet torktan yoksun bir şekilde hızlanarak vites istiyor sert davranıyorum vites geçişlerinde hafif ileri geri haraketleniyoruz içerde ..
derken limontepe tırmanması başlıyor.. hafif trafik var yavaşlıyorum hafifçe.. apaçilik yapıyorum vitesle 6-4 çekiyorum tekrar hızlanıyorum.. aralarda hep aynı hep aynı alet gitmiyor.. ilk izlenimimi paylaşıyorum; hayret ediyor aracın 600 km de olduğunu ve 600km yide testle geçirdiklerini ilk benim araç gitmiyor dediğimi söyledi satış danışmanı hanım..
ama öyle abi alet gitmiyor tork falan hissetmiyorsun bastırmıyor koltuğa :huh:
neyse 4. viteste iyice basarak devri bitirmeye yakın direk 6 ya aldım alet toparladı tın tın gittik limontepe kavşağından döneceğiz fren dozlaması iyi yavaşladım .. araç giderken 1 e alacağım deniyorum girmiyor opel hesabı :hanz: hiç zorlamadan bir çift debriyaj ara gaz bırakıveriyor kendini 1. vitesteyim limontepe kavşağından beklenmeyecek kadar yoğun biri dağdan geliyor biri alttan ben yarım debriyaj bekliyorum 1 de dozlama his mükemmel debriyajda..
neden sonra döndük ve dünyanın kaçbucak olduğunu görme vakti.. :kiki:
1 bitiyor 2 .. acmıyorum 3... bitiyor 4 ... bitiyor 5.. bitiyor 6 :kiki:
bir bakayım diyorum 180 civarı hay diyorum vectra 1.6 ile uzundere kavşağına kadar 220 yaptım yavaşladım uzundereye girdim bununla uzundere kavşağını geçtik daha gidecek
hemde yokuş aşşağı bayır assit var :kiki:
neyse satış danışmanı hanım gerildi hafif biraz hız limitlerinede dikkat edersek gibi bişeyler söyledi o söylerken gazı kestim 210 yazan gösterge kısmını çoktan geçmişim bir sonraki yazı 240 ama ben kaç yapıyorum belli değil 210 çizgisine 240 tan daha yakınım ama
o süraatlerde hiç bişey yok rüzgar sesi geliyor hafif bir fıyyylama var ama çok kibar bir şekilde yanınızdakiyle konuşabilirsiniz asla sesinizi yükseltmeyi gerektirmez.. aracın gidişi gayet hemde gayet stabil hiç bir salınım yok süspansiyon sert bizim vectra 1.6 gibi sevdim..
velhasıl çift debriyaj yaparken ara gaz ata ata vitesleri düşürüyorum kamyoncu misali 6 - 5 - 4 - 3 -2 yoncaya geldik
dedim ESP görme vakti..
asılıyorum gaza, yonja iniyoruz sağa doğru... alet kompuyor hay başlayacam diyorum azcık daha direksiyon çevirip gazı bırakıveriyorum arka taraf kopuverdi sonunda
hemen kontrasını verdik ama allah allah dedim ESP ne kdar geç devreye giriyor Skoda şasesine yürüyenine güveniyor demek... Vectra C tırt şasesine o kadar güvenmiyordu ki esp off tuşu bile yok en ufak kopmada müdahele ediyor alet..
neyse varıyoruz renk otoya geri viteside görmek kısmet oluyor üzerinden basıp 1 in yanında R ye giriyor alet..
bolero mu dediler nedir bilmiyorum televizyon gibi bir ekran var orda superbin bir kuş bakışı resmi çıkıyor park esnasında park sensörlerinden gelen bilgiyi görüntüye dökmüşler .. ben gene deden kalma usul ses çığlık atana kadar arkaya baka baka yanaştım..
velhasıl aracı bıraktık.. yine prosedürleri hallettik ve ordan ayrıldık..
anneme samimi fikrini sordum .. olum ses geliyor dedi içeriye ... ne sesi annem hiç anlamaz ses geliyor demesi yeterli bana..
birde göstergeleri sevmemiş ne o öyle diyor çukur yapmışlar içine koymuşlar dedi.. :kiki:
ve sen bastın mı dedi ? :confused::confused: evet dedim..
satış danışmanı hanımada söyledim dedim 12 km test yaptık % 90 ında tam gaz gittim arabanın ne kadar gittiğini sizde gördünüz.. :confused::confused:
velhasıl malzeme işçiliğie gelince sanırım bu malzemelerin bir adı var hepsi birbirine benziyor..
fiat bravo direksiyonundaki malzemenin aynısı superb te deri ise aynısı plastik ise oda öyle garip bir his
direksiyonun tutması başarılı dış dikizle mükemmel iç dikize 1 kere bile bakmadım
frenler : panik fren yapmadım ama iyi istediğimi yaptı
şanzıman: şanzıman iyi vites oranları kral sevdim. iyi kamyonculuk oynarım uzun yolda 6 vitesle :kiki:
motor : tırt.. çok bağrıyor bu arabada 1.4 125 lik tsi olmaz .. garanti .. zaten DSG de yok sakın kendinizi kandırmayın..
bu heybette bir arabayı 1.4 bir motora taşıtıp debriyajla vites değiştirecem birde üzerine 58.900 tl para vercem demeyin sakın..
bu araba alınmaz :huh:
çok isterdim ki TDİ DSG kullanayım... ama 1 tane var oda satılmayı bekliyor içerde..
octava DSG teklif ettiler inanırmısınız yeni kasa octavia yı beğenmedim :eek: valla :kiki: abi yok superb elegance den inip benm felicia ya binsem aynı hissi alırım heralde.. yok maalesef octavia sınıfta kaldı benm gözümde yada ben çok şey bekliyorum gari olayı aşmışım..
neyse ayrıldık demiştim ordan gaziemirdeki grey marketlerden birine gittik ve C180 k ile kısmetten pek fazla denk gelmeyen elegance c220 cdi ı bir arada görme şansımız oldu..
abi olay mercedes ya abartısız söylüyorum superb X 2 = C klasse birde C klasse ye dandik derler malzeme kalitesine..
ha bu arada 2. el bir c 220 cdi elegance 50.000 euro civarı yani 100.000tl civarı..
superbi bunun ayarına getirmek yaklaşık aynı fiyat..
satınca mercedesin daha fazla para edeceğide aşikar
tek fark superb i 0 km c serisini 16.000 km de falan almak :kiki:
tercihler sizin..
ama son sözüm 1.4 TSi superb aile için iyi bir araç sakin bir amca için her türlü gideri var ama kanı kaynayan genç aile babaları uzuak dursun uzun yolda falan ara hızlanma sollama aradan fıydırma falan beklemeyin..
vitesi 6dan 4 e çektim motor bağırmaktan başka bişey yapmıyor
alıp başını gittiği yok
biraz da resim koyalm ; bu arada detayları sorun aklıma gelmiyor bir sürü şeye dikkat ettim anca sohbet ederek ortaya dökeriz
yeri gelmişken telfonumun ...
iyi fotoğraf çeken bir symbian istiyorum artık