škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Dsg de manuel kullanim

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gokhan44261

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 11
    • Profili Görüntüle
Dsg de manuel kullanimda + ya elle alıyorum ama yavasladigimda otamatik vites küçültüyor eksiyi kullanmama gerek kalmıyor.soru işareti kaldı bu konuda.arti birde vites degistirirken gaz dan ayağı çekmek sartmi?


Çevrimdışı gurkantoksoy

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 276
    • Profili Görüntüle
Hocam vites devirlerine göre araç kendi vites düşürür normali bu. Ayağınızı çekmenize gerek yok.



Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Motor rölanti devrine düştüğü ve vites küçültme talebi gelmediği için mecburen vites küçültüyor.


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Peki rampa aşağı giderken tahmini 80km hızlarda 2 kez frene hafif bile bassam vitesi 4 e alıyor ki normalde 80km hızda en iyi ihtimal düz yolda 6 oluyor vites. Yani anlamsız bir şekilde motor kompresör yaptırıyor dsg.. rampa aşağı giderken fazla tedbirli


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Muratogretmen25;544701
Peki rampa aşağı giderken tahmini 80km hızlarda 2 kez frene hafif bile bassam vitesi 4 e alıyor ki normalde 80km hızda en iyi ihtimal düz yolda 6 oluyor vites. Yani anlamsız bir şekilde motor kompresör yaptırıyor dsg.. rampa aşağı giderken fazla tedbirli
Belirli bir basınçla ve belirli bir süre basarsanız frene, frenlere destek olmak üzere, evet biraz fazla düşürüyor vitesi.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;544793
Belirli bir basınçla ve belirli bir süre basarsanız frene, frenlere destek olmak üzere, evet biraz fazla düşürüyor vitesi.
Sanki kamyon mubarek.egzost freni de koysalar tam olurmuş[emoji3]
Aynı rampayı çıkarken 6ile çıkıyorum ama inerken azıcık fren yapsam 4e cekip 3250 devir çeviriyor


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Muratogretmen25;544805
Sanki kamyon mubarek.egzost freni de koysalar tam olurmuş[emoji3]
Aynı rampayı çıkarken 6ile çıkıyorum ama inerken azıcık fren yapsam 4e cekip 3250 devir çeviriyor


Daha iyi değil mi zaten biz düz vites kullanırkende bunu yapıyoruz disk ve balata sağlığı açısından. Kuzenimde eski tip otomatik araç var frenler koku yapmıştı yokuş aşağı, tam olarak kullanmayı bilmiyordu zaten. Bunu aracın kendisi yapması güzel birşey.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 09fabia;544807
Daha iyi değil mi zaten biz düz vites kullanırkende bunu yapıyoruz disk ve balata sağlığı açısından. Kuzenimde eski tip otomatik araç var frenler koku yapmıştı yokuş aşağı, tam olarak kullanmayı bilmiyordu zaten. Bunu aracın kendisi yapması güzel birşey.
Tork konvertörlü, hele ki eski nesil şanzımanları kullanmasını bilmeyenler frenleri çok hırpalıyorlar. Halbuki vites kolunda D konumundan sonra 3-2-1 şeklinde seçenekler var. İnişin dikliğine göre bunlar seçilerek aracın gereksiz yere hızlanmasının önüne rahatlıkla geçilebiliyor.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;544875
Tork konvertörlü, hele ki eski nesil şanzımanları kullanmasını bilmeyenler frenleri çok hırpalıyorlar. Halbuki vites kolunda D konumundan sonra 3-2-1 şeklinde seçenekler var. İnişin dikliğine göre bunlar seçilerek aracın gereksiz yere hızlanmasının önüne rahatlıkla geçilebiliyor.


Araçta ben yoktum hocam biz arkadan geliyorduk. Yol boyu koku geldi arkada burnumuza:) birde balatalarda yeniydi. Siz düşünün :D


Çevrimdışı Muratogretmen25

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 530
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: 09fabia;544807
Daha iyi değil mi zaten biz düz vites kullanırkende bunu yapıyoruz disk ve balata sağlığı açısından. Kuzenimde eski tip otomatik araç var frenler koku yapmıştı yokuş aşağı, tam olarak kullanmayı bilmiyordu zaten. Bunu aracın kendisi yapması güzel birşey.
Uzun ve dik rampalar için belki haklısınız ama taş patlasa 700m. Lik bir yokuş için hele de 6 dan 4 e almak bence gereksiz. Ayrıca aşırı kompresyon ve  devir çevirmektense balatayı 6 ay once değişmek daha mantıklı değil mi?


Çevrimdışı Dre42

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 753
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Muratogretmen25;544905
Uzun ve dik rampalar için belki haklısınız ama taş patlasa 700m. Lik bir yokuş için hele de 6 dan 4 e almak bence gereksiz. Ayrıca aşırı kompresyon ve  devir çevirmektense balatayı 6 ay once değişmek daha mantıklı değil mi?


Hocam yapanın elbet vardır bi bildiği adamlar motoruna guveniyor 3 bin 4 bin devir çevirmek kullandığınız araç için aşırı rakamlar değil bence balatayla uğraşmaktan daha iyidir bence


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Bende Murat gibi düşünüyorum motoru yıpratmaktan sa balatayı bitiririm,


Çevrimdışı **SEMİH**

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1522
    • Profili Görüntüle
Debriyaj deseniz yine neyse diyeceğim de motor freninin o kadar zararlı olduğunu düşünmüyorum. Alt tarafı devir çeviriyor kesiciye girmiyor ya araç. Ayrıca frenleyerek, fren sistemini ısıtacağıma motor biraz devir çevirsin. Isınıp tutmayan bir fren düşünün yokuş aşağı. Geçmişten günümüze otomatikte bile var olan bir sistem. Motoru bozmaz korkmayın zaten 4000 devirden korkuyorsanız ara ara kendinin o değerlere çıkması iyidir :)


Çevrimdışı bluevelvet

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 321
    • Profili Görüntüle
Yokuş aşağı giderken yakıt tüketimini de 0 yapabilmek için en küçük frende vites düşüp 2500-3000 devirde gidiyor. Akıllı makine.