škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

**Octavia A5 Yalıtım Uygulaması**

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Son zamanlarda Skoda'nın yalıtımıyla ilgili forumda bir çok başlıkta konuşuluyor.
Ben de 2012 yılında A5 Octavia'ma yaptığım yalıtım uygulamasını
tek başlık altına açmamış, ara ara paylaşmıştım.
Fotoları bulup fikir açısından tek başlıkta paylaşayım dedim..
Aracımı satmak zorunda kalalı 1.5 yıl oldu.
Halen pişmanım..


Octavia 1.4 TSI DSG Elegance


resim upload


resim yükle


resim upload

Önce davlumbazları söküp, iç kısmını bitüself bantla kapladım..













Çamurluk içlerine, her birine 1 kg pütür attırdım..
































































Araç tabanını bagaj içi dahil bitüself bant ile kapladım..
Ayrıca bagajiçi ve arka çamurluk içini 1cm firex ile kapladım.
Bagaj içine ait resimleri bulamadım..
























çoklu resim upload



SONUÇ: Bugün aynı araçtan alsam, aynı uygulamaları yine yaparım.
Kullananlar iyi bilir, TSI motor sesi ve DSG vites geçişlerini yol sesindan pek duyulmaz. Uygulama sonrası vites geçişlerinden en ufak motor sesine kadar herşeyi net olarak duyuyordum..

Bir arkadaşımın yorumu: 140 km/h ile giderken; şu an kendimi evin salonundaki gibi hissediyorum, seninle konuşurken ses tonumu yükseltmek zorunda değilim..


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Tek kelimeyle "harika"...
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4879
    • Profili Görüntüle
Ellerine sağlık.

Konuyu da sabitledim bu arada.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Iyi etmisin hocam, ulasmasi kolay olur boyle.

Sen baya baya puturu basmissin hocam :) arti doseme altina da bituself yaptigin icin sonuc guzel olmus.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Çok güzel konu paylaşım için teşekkürler,

Benim en çok merak ettiğim konu bu kadar yalıtımdan sonra ağırlıktan kaynaklı hissedilir bir perf düşüşü oldu mu acaba?

Sırf pütürler +4kg tutmuş çünkü


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;544490
Çok güzel konu paylaşım için teşekkürler,

Benim en çok merak ettiğim konu bu kadar yalıtımdan sonra ağırlıktan kaynaklı hissedilir bir perf düşüşü oldu mu acaba?

Sırf pütürler +4kg tutmuş çünkü


Max 20-25bkg kadar bir ağırlık farkı söz konusu..
Benim hissettiğim bir kayıp yoktu.
Çok çok az da olsa illaki yakıt ya da performansa etkisi olmuştur.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7266
    • Profili Görüntüle
Bu işi yapabilecek kapasitede ehil usta bulmak problem.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Eline sağlık abi.Bana kılavuz olabilir bu fotograflar.Alakalı alakasız elinde başka fotograf varsa özelden yollarsan sevinirim.Ne kadar çok detay o kadar kâr.

Birde aklıma gelmiyor değil.Farzedelim ben de yaptım bunu.Motor tsi değil ki! Motor sesi yalıtımı yapmakta zor.Acaba ilerde mtor sesi rahatsız edici olur mu diye düşünmeden edemiyorum.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4879
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurcnplt;544512
Eline sağlık abi.Bana kılavuz olabilir bu fotograflar.Alakalı alakasız elinde başka fotograf varsa özelden yollarsan sevinirim.Ne kadar çok detay o kadar kâr.

Birde aklıma gelmiyor değil.Farzedelim ben de yaptım bunu.Motor tsi değil ki! Motor sesi yalıtımı yapmakta zor.Acaba ilerde mtor sesi rahatsız edici olur mu diye düşünmeden edemiyorum.
Adaş o zaman motoru da kaplayacaksın.:D
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ugurcnplt;544512
Eline sağlık abi.Bana kılavuz olabilir bu fotograflar.Alakalı alakasız elinde başka fotograf varsa özelden yollarsan sevinirim.Ne kadar çok detay o kadar kâr.

Birde aklıma gelmiyor değil.Farzedelim ben de yaptım bunu.Motor tsi değil ki! Motor sesi yalıtımı yapmakta zor.Acaba ilerde mtor sesi rahatsız edici olur mu diye düşünmeden edemiyorum.


La ne kadar kaplarsan kapla pd tdiın var aynı muhabbet doğukanla geçti bugün sök at motoru başka çaresi olmaz bunun[emoji23] bugün doğanla ufaktan gazladık. fabiadan indim octiye bindim stop etmek için ya diyorum bu araba ne ara stop etti kendi kendine bi baktım devire araba çalışıyomuş[emoji23] kaderiniz bu pdciler boşa yalıtım falan kasmayın hani[emoji23][emoji23]


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Aslinda trim sesi riski olmasa kapi icleri ve on konsola da bu uygulamayi yapip iice sessiz bir arac yapilabilir.

Tdi sesi icin kaput alti yalitim yapilabilir. Varsa veya cok ekstra bisi isteniyorsa motor indirilir ve ic taraf komple kaplanabilir. Tabii o zmn isi yalitimli bir malzeme gerekir


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;544513
Adaş o zaman motoru da kaplayacaksın.:D




Alıntı yapılan: viperking;544518
Aslinda trim sesi riski olmasa kapi icleri ve on konsola da bu uygulamayi yapip iice sessiz bir arac yapilabilir.

Tdi sesi icin kaput alti yalitim yapilabilir. Varsa veya cok ekstra bisi isteniyorsa motor indirilir ve ic taraf komple kaplanabilir. Tabii o zmn isi yalitimli bir malzeme gerekir

 
Motora şöyle dalıyorum o zaman :)



Alıntı yapılan: Esariipek;544516
La ne kadar kaplarsan kapla pd tdiın var aynı muhabbet doğukanla geçti bugün sök at motoru başka çaresi olmaz bunun[emoji23] bugün doğanla ufaktan gazladık. fabiadan indim octiye bindim stop etmek için ya diyorum bu araba ne ara stop etti kendi kendine bi baktım devire araba çalışıyomuş[emoji23] kaderiniz bu pdciler boşa yalıtım falan kasmayın hani[emoji23][emoji23]


Benim ki 4 silindir olum hemde beygeirler uysal,Onların ki gibi hırçın değil.Kişnemez o kadar :D
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Valla bende ciddi ciddi dusunuyorum bu uygulamayi yapmayi. Camurluk iclerinden baslayacagim. Yol sesi fazla fabiada.

Camurluk iclerinde octavianin puturlenen yerini bituselflemeyi bituselflenen yerine yalitim sungeri cekmeyi davlumbazin ic kisminiysa puturlemeyi dusunuyorum.

Sonrasinda bagaj havuzu ve arka koltugun altini bagaj kapaginin ici bituself + ses yalitim sungeri dusunuyorum.

Sonrasinda aynisini kapi iclerine uygulamayi dusunuyorum. Kapi iclerinde sungeri kapi dosemesinin kapi sacina degen yerlerine de cekip icerdeki ivir zivir zerzavati da sungerleyip trim sesi ihtimalini ortadan kaldirmayi dusunuyorum.

Daha da kesmezse beni aska gelirsem on koltuklarin altina devam ederim herhalde.

Tabi bu isler icin vakit ve nakit lazim. Nakit cozulur de vakit olmayinca askida kaliyor.

Eline saglik abi guzel calisma olmus. Bituself titresim seslerinde ve ugultularinda azalmaya yardimci oluyor mu?


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;544546
Valla bende ciddi ciddi dusunuyorum bu uygulamayi yapmayi. Camurluk iclerinden baslayacagim. Yol sesi fazla fabiada.

Camurluk iclerinde octavianin puturlenen yerini bituselflemeyi bituselflenen yerine yalitim sungeri cekmeyi davlumbazin ic kisminiysa puturlemeyi dusunuyorum.

Sonrasinda bagaj havuzu ve arka koltugun altini bagaj kapaginin ici bituself + ses yalitim sungeri dusunuyorum.

Sonrasinda aynisini kapi iclerine uygulamayi dusunuyorum. Kapi iclerinde sungeri kapi dosemesinin kapi sacina degen yerlerine de cekip icerdeki ivir zivir zerzavati da sungerleyip trim sesi ihtimalini ortadan kaldirmayi dusunuyorum.

Daha da kesmezse beni aska gelirsem on koltuklarin altina devam ederim herhalde.

Tabi bu isler icin vakit ve nakit lazim. Nakit cozulur de vakit olmayinca askida kaliyor.

Eline saglik abi guzel calisma olmus. Bituself titresim seslerinde ve ugultularinda azalmaya yardimci oluyor mu?


Çırağın hazır biliyon [emoji2]