škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Spor Yay & Soğuk Pres

JrSlim · 27 · 10643

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı JrSlim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar selamlar,

Başlığı görünce vereceğiniz tepkileri az çok tahmin edebiliyorum :)

Az önce namistain maslak ile görüştüm, nedir, ne değildir bu presleme işi diye. Bana ne kadar alçaltma istediğimi sordu max 3 4cm dedim (205/45/16 lastik - çamurluk arası boşluğu azaltmak amaç, yerlerde sürünmek değil :D)

Adam gayet kendinden emin bir şekilde spor süspansiyondan daha konforlu olur hiçbir problem de yaşamazsın dedi. Sürekli yaptıkları bir işlem sonuçta ve bu adamlar yay, coilover falan da satıyor bildiğim kadarıyla. Bu yüzden kafam da karışmadı değil, yay fiyatları malum H&R, Eibach, Vogtland vs kaliteli olanlar 600TL civarı + sök tak 750 800tl olacak. Kötü marka yay almaktansa(@sahibinden.com apex tunzero vs) pres yapma işine ne diyorsunuz?

Forumda ve diğer forumlarda sürekli karşıt ifadeler var, yaptırmayanlar konfor bulamazsın, yayın yapısı bozulur kırılabilir vs. şeyler yazıyor, yaptırıp çok memnun olanlar var :o


Sizler ne düşünüyorsunuz?

Bu arada presleme fiyatı 250TL


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Bende de aynı ölçüde jant- lastik var, aynı işlemi düşünüyorum ama kötü bi usta denk gelir diye beklemedeyim.
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Almanın binbir mühendisle milyar dolar argeyle emekle yaptığı yayın kendinden emin bi dayı tarafından basılması çok mantıklı olur zaten. Kim niye karşı çıksın ki?


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Spor yay ureten bir imalat muhendisi olarak presslemenin sagliksiz bir is oldugunun altini cizmek istiyorum.

Hani belki yay imal edilirken isil islem gormeden yapilsa olabilir. Ama montaja hazirlanmis bir yayi presslemek suna benziyor;

Bir pasta yaptiniz. Firindan cikardiniz. Baktiniz bu pastanin sekeri az gelmis. Uzerine toz seker ekerseniz tatli olur mu olur? Peki guzel olur mu??

Siz de isil islem gormus montaja hazir bir yayi presslerseniz arabayi yere basar mi? Basar. Peki saglikli olur mu?? :)


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;543065
Almanın binbir mühendisle milyar dolar argeyle emekle yaptığı yayın kendinden emin bi dayı tarafından basılması çok mantıklı olur zaten. Kim niye karşı çıksın ki?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Yeşil R53

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 488
    • Profili Görüntüle
Aracinizi az kullaniyorsaniz sikinti degil. Araci gubluk aktif kullaniyorsaniz onermem. Ayriyetten aracin kendi yaylarini yaptir konforu daha guzel oluyor. Spor yaylari basinca sekebiliyor


Çevrimdışı JrSlim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;543060
Bende de aynı ölçüde jant- lastik var, aynı işlemi düşünüyorum ama kötü bi usta denk gelir diye beklemedeyim.


Abi yaptırdım çok kötü, zıp zıp zıplıyorum diyen, yay kırıldı diyen vs hic duymadim, hangi foruma baksam ısıtılınca metal bozulur, mühendislerden daha mi iyi bilion falan demisler yaptıranlardan ses yok. O yüzden merak ediyorum yani. Yaptirirsam da her yönüyle farklari yazicam ki ciddi bilgi olsun millete.

Namıştain dedigimiz adamlar da sıradan değil, Trde bu konuda en iyisi olabilir adamlar surekli yapiyo bu işi sonuçta, yayı ısıtma falan yok bu işlemde anladığım kadarıyla soğuk press oluyor.


Çevrimdışı Tweety

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 361
    • Profili Görüntüle
Vallahi spor yay kullanıcısı olarak asla tavsiye etmiyorum... Hele birde aile kullanıyorsa aracı tam bi baş belası örnek arkadaşım ahmet yola çıktığımızda arka sağ tarafta oturuyor varış noktasında ahmet bi bakmışsın sol arkadaa :) gerek yok hocam ilk fırsatta orjinal yaylara döneceğim adamlar yapmışta koymuşlarsa üstüne bir bildikleri vardır ;)


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Kendi aracım Poloda binbir araştırma sonucundan önce H&R yay kullandım. 60 yanak lastiklerle başlarda çok sorun yaşatmıyor gibi görünsede zaman ilerleyip alt takım oturdukça araba basket topu gibi sekmeye,en ufak çıkıntıda dan dun vurmaya,ani kot farklılıklarında yolu bırakmaya falan başladı. Virajlarda inanılmaz bir yol tutuşu vardı ama arabaya birden fazla kişi bindiğinde kusma seviyesine kadar sekiyordu arka taraf. Bende çok karşı olsamda 3 cm kadar pressletirim diye ünlü pressçilerden birine gittim ki Allah tarafından şans eseri elinde yayın kırık parçasıyla bir arkadaş geldi bağıra çağıra. Yayları 4 cm kadar soğuk presslemişler ve yay yaklaşık 10.000 km sonra buz gibi bir Ocak ayında kırılmış. Allahtan kaza bela olmamış. Daha içeri adımımı atmadan çıktım geldim. Sonra Eibach Prokit araştırmaya başladım,en fazla ne kadar yumuşak olabilir ki derken ani bir kararla satın aldım taktım. Taktığımda arabada 45 yanak lastikler vardı,resmen kütüğün üstünden kalkıp pamuğa geçmiş kadar rahatladı araba. Bu kadar büyük bir fark beklemiyordum. Dün kışlık 60 yanakları taktım konfor iyice tavan oldu,inanılmaz memnunum,kesinlikle tavsiye ediyorum...

Ben işin mühendislik kısmından anlamam ama belli bir kırılma,burulma direnci olan demiri ısıtarak ya da soğuk bir biçimde sıkıştırırsanız,moleküller arası boşluk dengesiz bir biçimde artacak ve gözle görülmeyen kılcal çatlaklar olacaktır. Kesin olur,kesin kırılır diye bir şey yok ama bu büyük bir risk. O spor yaydan konforlu olur diye kişi gelsin benim arabama binsin sonra yorum yapsın,Spor yaydan 5 kazanıyorsa presslemeden 50 kazandığı için bu şekilde yönlendiriyorlar insanları ve canlarına kastediyorlar maalesef. Kuzenimin Polosunu presslettiler 3 cm kadar,araba ceylan gibi seke seke gidiyor tıpkı benim HR lerde olduğu gibi..

Bizim milletimizde yoğurdum ekşi diyen sayısı çok azdır. Genelde yaptırdığımız işler hep en doğrusu olur. Eleştri kabul etmeyiz. O nedenle her yoruma inanmayın,hele press gibi ilkel bir yöntemi savunanlara asla inanmayın. Kişisel tercih konusudur o başka ama hiç bir güvencesi yok bu işin..

Hatta bu yorumları yaparken farketmedim aracınızın Fabia 2 olduğunu,forumdan Gökçen arkadaşımız şuan kullanmakta olduğu Eibach Prokit yaylarını satıyor,kendi aracı dizel ancak benzinli yayı var aracında,satıcı yanlış vermiş,1.5-2 sene falan oldu alalı yanlış bilmiyorsam,300 liraya falan verir,100 lirada işçilik ödersiniz 400 e bitmiş olur iş..

Hatta İstanbuldaysanız gidip direkt olarak aracı kullanır test edersiniz hoşunuza giderse alırsınız,Fabia 2 onun aracıda..
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2015, 01:52:23 Gönderen: Can »


Çevrimdışı Tweety

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 361
    • Profili Görüntüle
Can kardeş benim araç vrs 205.45.17 aracı aldığımda üstünde spor yaylar vardı gerçe arabayı aldığım arkadaş yada daha önceki sahibi arabaya ne kadar ucuz basit ürün varsa taktırmış yan sanayi fren balatalarından tutun en dandik adamı kör eden cam filmlerine kadar birçok şey ve yaylardanda şüpheliyim..eibach prokit ten sonra zıplama ve vurmalar kesildimi? Cok asırı konfor beklemek abes olur ancak sekmeler insanı delirtiyor tavsiyeniz doğrultusunda hemen eibach e geçebilirim


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tweety;543310
Can kardeş benim araç vrs 205.45.17 aracı aldığımda üstünde spor yaylar vardı gerçe arabayı aldığım arkadaş yada daha önceki sahibi arabaya ne kadar ucuz basit ürün varsa taktırmış yan sanayi fren balatalarından tutun en dandik adamı kör eden cam filmlerine kadar birçok şey ve yaylardanda şüpheliyim..eibach prokit ten sonra zıplama ve vurmalar kesildimi? Cok asırı konfor beklemek abes olur ancak sekmeler insanı delirtiyor tavsiyeniz doğrultusunda hemen eibach e geçebilirim


Abi geçen buluşmaya Poloyla gelicektim aslında sonra vazgeçtim,gelseydim biner direkt olarak kendin test ederdin,çukura çok çok sert bir şekilde düşmezsen asla vurma olmuyor,hrde dann diye konsolu yerinden kopartacak sanıyordum,sekmeler zaten tamamen kayboldu uzun yolda orjinal yay konforunda araba. Şehir içinde de orjinalden %20 daha sert diyebilirim,o da zaten 3-4 cmlik alçalmanın etkisi,ama kesinlikle rahatsızlık vermiyor. 40 yanakla durum çok değişir mi bilemiyorum..


Çevrimdışı Tweety

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 361
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;543311
Abi geçen buluşmaya Poloyla gelicektim aslında sonra vazgeçtim,gelseydim biner direkt olarak kendin test ederdin,çukura çok çok sert bir şekilde düşmezsen asla vurma olmuyor,hrde dann diye konsolu yerinden kopartacak sanıyordum,sekmeler zaten tamamen kayboldu uzun yolda orjinal yay konforunda araba. Şehir içinde de orjinalden %20 daha sert diyebilirim,o da zaten 3-4 cmlik alçalmanın etkisi,ama kesinlikle rahatsızlık vermiyor. 40 yanakla durum çok değişir mi bilemiyorum..
 Eyvallah sagolasın... Hemen geçiyorum söktüğümde üstünden ne çıkacak ayrıca meraktayım:)
 
Bulaşmadan sonra seni hatırlamadığımıda es geçmiyim özür :)malum ilk seferde akılda kalmıyor isimler :)


Çevrimdışı Can

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3562
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Tweety;543313
Bulaşmadan sonra seni hatırlamadığımıda es geçmiyim özür ;) malum ilk seferde akılda kalmıyor isimler :)))������


Abi çaktırma bende seni simayen hatırlıyorum,bide civcivden :D Antrasit Fabia ile gelmiştik ordan hatırlarsın belki :) Şu an piyasadaki en yumuşak yay Prokit,bundan yumuşağı yok yani. Press ise Eibach ile Hr arasında sertlik olarak onuda dipnot olarak geçeyim..


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: JrSlim;543048
Arkadaşlar selamlar,

Başlığı görünce vereceğiniz tepkileri az çok tahmin edebiliyorum :)

Az önce namistain maslak ile görüştüm, nedir, ne değildir bu presleme işi diye. Bana ne kadar alçaltma istediğimi sordu max 3 4cm dedim (205/45/16 lastik - çamurluk arası boşluğu azaltmak amaç, yerlerde sürünmek değil :D)

Adam gayet kendinden emin bir şekilde spor süspansiyondan daha konforlu olur hiçbir problem de yaşamazsın dedi. Sürekli yaptıkları bir işlem sonuçta ve bu adamlar yay, coilover falan da satıyor bildiğim kadarıyla. Bu yüzden kafam da karışmadı değil, yay fiyatları malum H&R, Eibach, Vogtland vs kaliteli olanlar 600TL civarı + sök tak 750 800tl olacak. Kötü marka yay almaktansa(@sahibinden.com apex tunzero vs) pres yapma işine ne diyorsunuz?

Forumda ve diğer forumlarda sürekli karşıt ifadeler var, yaptırmayanlar konfor bulamazsın, yayın yapısı bozulur kırılabilir vs. şeyler yazıyor, yaptırıp çok memnun olanlar var :o


Sizler ne düşünüyorsunuz?

Bu arada presleme fiyatı 250TL

Kesinlikle tavsiye etmem. Orjinal yaylarından olursun. Amortisörlerine zarar verirsin, saçma bir yol tutuşun olur arabanın limitleri belirgin olmaz seni hep yanıltır. Ya arabana uygun bir spor yay takımı yada yay-amortisör takımı alırsın. Bizim arabalara bu yollarda spor yay takımı yetiyor. Ben 2 senedir falan kullanıyorum. 3cm Eibach benzinli yayı var, benzinli olduğunu yeni farkettim gerçi. Satıp dizel yayı almam lazım. 3cm kötüde düşürmüyor arabayı şöyle gösteriyim.

15 jantlar ile araba boşken



17 Jantlar ile araba dolu iken.



Karar senin. Namıştayn a gittim. Spor yayları pressliyormusunuz dedim. Direk arabaya baktı hiç elleme ideal hali bu, orjinalleri getir pressliyim ama bu spor yaydaki gibi bir tutuş bekleme dedi.
« Son Düzenleme: 21 Kasım 2015, 02:12:08 Gönderen: gokcen59 »
-------------------------------------------------


Çevrimdışı Tweety

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 361
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Can;543314
Abi çaktırma bende seni simayen hatırlıyorum,bide civcivden :D Antrasit Fabia ile gelmiştik ordan hatırlarsın belki Şu an piyasadaki en yumuşak yay Prokit,bundan yumuşağı yok yani. Press ise Eibach ile Hr arasında sertlik olarak onuda dipnot olarak geçeyim..
 Simayı geçtim ben isimleride kısmen hatırlıyorum :) :) diğer buluşmalara kısmetse artık bu arada baktımda 570tl en düşük fiyat normalmidir yada önereceğin yer ve usta varsa bilirkişi her daim iyidir.

Az önce 2. Onayda gökçenden geldiğine göre tamamdır bu iş :)
   
  Gökçen senin arabaya ne oldu ne ara saçları beyazladı [FONT="]������[/FONT]Bu güncel halimi