škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 tsi ve performas rakiplerimiz

MATADOR · 66 · 16051

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
+1

Hani bir slogan vardı; "0-100 bizim işimiz, 100-0 a karışmayız!"


Çevrimdışı Oswald

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
[MENTION=11301]MATADOR[/MENTION] biraz daha gideri vardı da yol bitti :)


Çevrimdışı MATADOR

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 242
    • Profili Görüntüle
Oswald/Emre bey, çok tesekkür ederim. Fotoğrafı görünce kalp atışlarım yükseldi, heyecanlandım. Fabia da, S6 da 215... gideri olduğu kesin. Fabia mini_jet e dönüşmüş. Kazasız belasız yolculuklar dilerim. Allaha emanet olun.


Çevrimdışı armada

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Oswald;567714
[MENTION=11301]MATADOR[/MENTION] biraz daha gideri vardı da yol bitti :)



merhaba aracınızın lastik ebatları nedir bu hızlarda araç yol tutusu vss sizi korkuttumu yoksa guven verıyor mu  bende aracı yeni aldim 1.2 tsi dsg
1000 km kadar yavas kullanıyorum 1000 km den sonra rodaj için bu tarz denemeler yapmayı dusunuyorum o yuzden sordum teşekkürler. :ok:


Çevrimdışı Oswald

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: armada;567747
merhaba aracınızın lastik ebatları nedir bu hızlarda araç yol tutusu vss sizi korkuttumu yoksa guven verıyor mu  bende aracı yeni aldim 1.2 tsi dsg
1000 km kadar yavas kullanıyorum 1000 km den sonra rodaj için bu tarz denemeler yapmayı dusunuyorum o yuzden sordum teşekkürler. :ok:


215/40 r17 lastik takılı hocam 2 hafta önce yazılım ile 130bg 220nm değerlerine çıkmıştı araç haftasonu edirneye gittim geldim az deneme yapayım dedim çok aşırı zorlamadan kullandım ortalamam 8 litre civarıydı 160-180 aralığında zaten gittiğinizi pek anlamıyorsunuz 200+ hızlarda yere oturuyor kontrolün sizde olduğunu bariz şekilde hissediyorsunuz tabiki bu kendi yorumumdur özendirici olupta sizi hıza teşvik etmeyeyim :)
[YOUTUBE]https://youtu.be/RsdCyGsMuk8[/YOUTUBE]


Çevrimdışı armada

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Oswald;567748
215/40 r17 lastik takılı hocam 2 hafta önce yazılım ile 130bg 220nm değerlerine çıkmıştı araç haftasonu edirneye gittim geldim az deneme yapayım dedim çok aşırı zorlamadan kullandım ortalamam 8 litre civarıydı 160-180 aralığında zaten gittiğinizi pek anlamıyorsunuz 200+ hızlarda yere oturuyor kontrolün sizde olduğunu bariz şekilde hissediyorsunuz tabiki bu kendi yorumumdur özendirici olupta sizi hıza teşvik etmeyeyim :)
[YOUTUBE]https://youtu.be/RsdCyGsMuk8[/YOUTUBE]


Benim lastikler 185 60 15 ve yazilim attirmayida dusunmuyorum bu hizlar biraz sorun olur kanaatimce ama ?


Çevrimdışı Oswald

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Kışlık lastik setim sizin ölçüleriniz ile aynı 195km/h hızda biraz korkutmuştu gazdan ayağımı çekmiştim fakat 215 lastikler ile suanlik güven problemi yaşamıyorum tabi bu demek değil ki limitleri zorlayıp daha da yüksek hızlara çıkalım yazılım ve lastikleri denemek istemiştim 160-180 aralığı ideal zaten 150km/h hızda tuketim videosunu koydum 8 litre civarı gayet makul :) 200+ hızlarda anlık tuketim 20-22 litrelere çıkıyor ibre gözle görülür hızla aşağı iniyor


Çevrimdışı Physicist16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Bu hızları F1 aracı ile bile yapamam ben. Benim için hızın üst degeri kullandığım araç ne olursa olsun maksimum 130 km/ saat tir.


Çevrimdışı rsimsek

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Erenbey16;568625
Bu hızları F1 aracı ile bile yapamam ben. Benim için hızın üst degeri kullandığım araç ne olursa olsun maksimum 130 km/ saat tir.

En iyi yollarda (otoban) bile en fazla hız 130 km/saat şeklinde mevzuata konmuşsa bir gerekçesi var elbet!

Zamanımız teknolojisi ile üretilen hemen bütün arabalar bu hızlarda sürücünün cesareti nispetinde gidebilir, bunda bir sorun yok. Sorun; bu hızlarda giderken durmak gerektiğinde duramamak!


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Erenbey16;568625
Bu hızları F1 aracı ile bile yapamam ben. Benim için hızın üst degeri kullandığım araç ne olursa olsun maksimum 130 km/ saat tir.
Alıntı yapılan: rsimsek;568655
En iyi yollarda (otoban) bile en fazla hız 130 km/saat şeklinde mevzuata konmuşsa bir gerekçesi var elbet!

Zamanımız teknolojisi ile üretilen hemen bütün arabalar bu hızlarda sürücünün cesareti nispetinde gidebilir, bunda bir sorun yok. Sorun; bu hızlarda giderken durmak gerektiğinde duramamak!

Forumda sabir konusu da vardı ama bulamadım:

80 km/s hızla duvara çarpma sonucu olanlar

- Çarpışmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi ağırlığının 30 katı kadar bir kuvvetle frenlenir. sürücü ve yolcular kemer ile bağlı değillerse 80 km sürat ile araç içinde harekete devam ederler.

- 39 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 cm öne doğru fırlamıştır.

- 44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar.

- 50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde etkiyen yavaşlatıcı kuvvet 80 G ye ulaşır (yani kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet üzerlerinde etkir)

- 68 milisaniye sonra sürücü 9 TONLUK bir kuvvetle gösterge paneline çarpar.

- 92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar,yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarıya fırlar.

- 100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer.

- 110 milisaniye sonra araç yavaşça geriye çekilmeye baslar.

- 113 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de ölümcül bir darbe almıştır.

- 150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur cam,çelik,plastik parçaları yere düşer.

- 200 milisaniyeden daha kısa bir süre içerisinde her şey biter.

Ortaya çıkan enerji inanılmazdır. 80 km/s hız 1 ton ağırlığındaki bir otomobili 30 metre yukarıya fırlatabilir.

Emniyet kemeri takmanın hayati bir önem taşıdığı birçok insan tarafından ne yazık ki anlaşılmıyor. " Emniyet kemeri rahatsız ediyor", " Kısa mesafe şehiriçi yolculuklarda kemer takmaya gerek yok", "Bana bir şey olmaz, dikkatli kullanıyorum" gibi cümleler çevrenizdekilerden sık sık duyduğunuz hatta sizin de kurduğunuz cümleler olabilir. Oysa ki araştırmalar emniyet kemeri takıldığında meydana gelen trafik kazalarındaki ölümlerin % 70 oranında azaldığını, ölümlü trafik kazalarının % 80'inin evinize 30-35 km uzaklıkta ve 55-60 km/h hızın altında gerçekleştiğini ve trafik kazası ölümlerinin % 35'inin şehir içinde ve büyük olasılıkla günlük güzergahlar üzerinde meydana geldiğini gösteriyor. Emniyet kemeri kullanmıyorsanız, 30 km/s hızda çarptığınızda bile, ağır yaralanma riski çok fazladır. Emniyet kemeri takmamış yaralıların % 70'i, 50 km/s'dan daha düşük bir hızda yol alırken yaralanmıştır. 50 km/s hızdaki bir çarpma, 4. kattan düşmeyle eşdeğerdir.

Bu çok basit güvenlik önlemini almak ve insanları bu konuda bilinçlendirmek belki kendi hayatımızı ve birçok insanın hayatını kurtarmamızı sağlayacak. Emniyet kemerinin gerçekten hayat kurtardığını anlamak için lütfen yakınlarımızı trafik kazalarında kaybetmeyi veya başımıza bir trafik kazası gelmesini beklemeyelim.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı Physicist16

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 239
    • Profili Görüntüle
Branşım fizik olduğundan yazdıklarınızı daha iyi anlıyorum. Yol bilgisayarında 50 milisaninye çarpışma süresinde maruz kalınan kuvvet hıza bağlı olarak gösterilse idi kimse 100 km/saat hızdan fazla kullanmaya cesaret edemezdi.


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Erenbey16;568900
Branşım fizik olduğundan yazdıklarınızı daha iyi anlıyorum. Yol bilgisayarında 50 milisaninye çarpışma süresinde maruz kalınan kuvvet hıza bağlı olarak gösterilse idi kimse 100 km/saat hızdan fazla kullanmaya cesaret edemezdi.



Gosterilseydi de kim anlardi ki? Anlasalar kim uyardi ki? :)


Çevrimdışı MATADOR

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 242
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar, merhaba.
   Elbette sürat felakettir. Bunu bilmeyen var mı? Elbette yok. Yukarıda UğurAkar arkadaşımızın paylaşmış olduğu yazıyıda okudunuz. 30 km/h saatte dahi ölümcül yaralanmalar almak mümkün. 100 km/h ile giden araçlar yaklaşık 35/40 mt mesafe içerinde durabiliyor. Yüksek hızlarda bu elbette çok daha fazla mesafelere ulaşabiliyor. Hatta hızınıza göre mesafe 120 mt de olabiliyor. Ama duruyor mu? Duruyor.
   Buradan sonrasını kendi adıma yazıyorum, lastiklerim bozuksa basmam, balansım bozuksa basmam, fren balatalarrım aşınmışsa bassam, rüzgar çoksa basmam, yağış varsa basmam,vs. vs... Eğer aracıma güveniyorsam basarım, basarsam matematiğini yaparak basarım, takip mesafesi koyarak basarım, yol boşsa basarım, kimseyi tehlikeye atmadan basarım.
   Basmam, basmadım, basmıyorum diyen arkadaşlar, hayat bu ne getireceği belli olmaz, biraz basın basın ki gün gelip hızlı gitmek zorunda kaldığınızda aracınızın vereceği tepkilere hazırlıklı olun. Unutmayın, kazaların çoğu teknik hatalardan ziyade sürücü hatasından kaynaklanır. Tecrübesizlikte buna sebeptir. İşin aslı böyle.
   Herkesin fikir ve düşüncesine saygım var. Amacım polemik başlatmak da değil, bu yüzden yanlış anlaşırsam gerektiğinde susma hakkımı kullanacağım.
   Ölüm gelecekse 30 lada gelecek 230 lada gelecek. Ama açıkçası ölümümün başka insanların ölümüne de sebep olmasını asla ve asla istemem. Bu yüzden de sadece doğru şarlar sağlanmışsa hız yaparım. Gerisi kader.
   "Ecel geldi cihane, baş ağrısı bahane" :)
« Son Düzenleme: 03 Nisan 2016, 23:34:45 Gönderen: MATADOR »


Çevrimdışı srdr4270

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 232
    • Profili Görüntüle
Bende adalar *boşsa*arabada yalnızsam**başkasının hayatını riske atmadan*** viraja hızlı girip nasıl kaydığını, kayınca nasıl topladığımı test ederim, aracın limitine bakarım. [MENTION=11301]MATADOR[/MENTION] un dediği gibi bir gün hızlı gitmek zorunda kalırsak arabamızı ve kendimizi biliyor oluruz Allah ın izniyle.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ;568911
Gosterilseydi de kim anlardi ki? Anlasalar kim uyardi ki? :)
"Aaauuuaaaa beninkisinde 8,5ciy yazdı la!" diye onu da sidik yarışına çevirirlerdi.
Alıntı yapılan: MATADOR;568956
Arkadaşlar, merhaba.
   Elbette sürat felakettir. Bunu bilmeyen var mı? Elbette yok. Yukarıda UğurAkar arkadaşımızın paylaşmış olduğu yazıyıda okudunuz. 30 km/h saatte dahi ölümcül yaralanmalar almak mümkün. 100 km/h ile giden araçlar yaklaşık 35/40 mt mesafe içerinde durabiliyor. Yüksek hızlarda bu elbette çok daha fazla mesafelere ulaşabiliyor. Hatta hızınıza göre mesafe 120 mt de olabiliyor. Ama duruyor mu? Duruyor.
   Buradan sonrasını kendi adıma yazıyorum, lastiklerim bozuksa basmam, balansım bozuksa basmam, fren balatalarrım aşınmışsa bassam, rüzgar çoksa basmam, yağış varsa basmam,vs. vs... Eğer aracıma güveniyorsam basarım, basarsam matematiğini yaparak basarım, takip mesafesi koyarak basarım, yol boşsa basarım, kimseyi tehlikeye atmadan basarım.
   Basmam, basmadım, basmıyorum diyen arkadaşlar, hayat bu ne getireceği belli olmaz, biraz basın basın ki gün gelip hızlı gitmek zorunda kaldığınızda aracınızın vereceği tepkilere hazırlıklı olun. Unutmayın, kazaların çoğu teknik hatalardan ziyade sürücü hatasından kaynaklanır. Tecrübesizlikte buna sebeptir. İşin aslı böyle.
   Herkesin fikir ve düşüncesine saygım var. Amacım polemik başlatmak da değil, bu yüzden yanlış anlaşırsam gerektiğinde susma hakkımı kullanacağım.
   Ölüm gelecekse 30 lada gelecek 230 lada gelecek. Ama açıkçası ölümümün başka insanların ölümüne de sebep olmasını asla ve asla istemem. Bu yüzden de sadece doğru şarlar sağlanmışsa hız yaparım. Gerisi kader.
   "Ecel geldi cihane, baş ağrısı bahane" :)
Üzerime alınarak yazıyorum;
O yazıyı neler olabileceğini herkes bilsin diyerekten yazdım. Siz bahsettiğiniz şekilde yüksek sürat denemeleri yapıyorsanız, diyebilecek hiç bir şey yok. Ancak maalesef millet bilinçsiz. Yağmurda da karda da çamurda da kuruda da 120km/s ile gitmeye çalışıyorlar. İki gündür haber sitelerinde dolanan bir video var. Trafikte makaslar ata ata hatta birbirlerine çarpa çarpa giden iki aracın videosu. Hangi kafayla yaparlar anlayabilmiş değilim. Yav bunun acemisi var, panik olanı var, ...vs. varoğluvar. Neye güvenerek yaparsın bunu be adam. [MENTION=11301]MATADOR[/MENTION] polemik olsun diye değil içimi dökmek bâbında yazdım.:syg:
Ne burada ne de bir başka yerde polemik kimseye fayda getirmedi şimdiye kadar bundan sonra da getirmeyecek. Amacımız birbirimize bir şeyleri daha iyi anlatabilmek.:syg:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!