škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.4 150 ACT Prestige , 1.6. TDI Style ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı nural

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
pharnakia slm 1.4tsı ACT 150ps style  aracımı 400 km dir kulllanıyorum ortalama 100 km de 7,5 lt yakıt değeri veriyor tabi kullanım suresi icerisinde klima devamlı açık ve ortalama hızım 110 km  civarında tabi bu değer ve veriler düşeceği ifade edildi bence yıllık 10000 km den fazla kullanımız yoksa bence dizelere gerek yok ACT 150 PS Sizi mutlu eder beni gayet ediyor :)


Çevrimdışı pharnakia

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 254
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: nural;529066
pharnakia slm 1.4tsı ACT 150ps style  aracımı 400 km dir kulllanıyorum ortalama 100 km de 7,5 lt yakıt değeri veriyor tabi kullanım suresi icerisinde klima devamlı açık ve ortalama hızım 110 km  civarında tabi bu değer ve veriler düşeceği ifade edildi bence yıllık 10000 km den fazla kullanımız yoksa bence dizelere gerek yok ACT 150 PS Sizi mutlu eder beni gayet ediyor :)


On bin km den sonra yakıtın biraz daha azalacağını düşünürsek yakıt gayet uygun çünkü klima açık 6,5 lt den aşağı göreceğimiz zannetmiyorum TDI araçta 100 km de 1,5 lt. yakıt tasarrufu ile aradaki 8500 lirayı ve donanım farkını sanırım çıkarmak mümkün değil


Çevrimdışı nural

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 120
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar 19 inc sirius çelik jantların fiyatını bilen var mı ?? ve hangi bayide var..


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: pharnakia;529087
On bin km den sonra yakıtın biraz daha azalacağını düşünürsek yakıt gayet uygun çünkü klima açık 6,5 lt den aşağı göreceğimiz zannetmiyorum TDI araçta 100 km de 1,5 lt. yakıt tasarrufu ile aradaki 8500 lirayı ve donanım farkını sanırım çıkarmak mümkün değil


Sürüş tarzı veya kullanılan yol değişmediği sürece dramatik yakıt düşüşleri beklemeyin. Düşse düşse 7lt ye düşecektir. Ama ztn 7.5 lt bile çok gzl değer


Çevrimdışı serhatto

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: nural;529066
pharnakia slm 1.4tsı ACT 150ps style  aracımı 400 km dir kulllanıyorum ortalama 100 km de 7,5 lt yakıt değeri veriyor tabi kullanım suresi icerisinde klima devamlı açık ve ortalama hızım 110 km  civarında tabi bu değer ve veriler düşeceği ifade edildi bence yıllık 10000 km den fazla kullanımız yoksa bence dizelere gerek yok ACT 150 PS Sizi mutlu eder beni gayet ediyor :)


bende 1.4 tsi act 150 prestij var şu an,250 kmde ve istanbul içi ortalama hızım 22 km olarak gösteriyor yakıt tuketim 9 lt.eski aracım dizeldi.o araçtan gelen alışkanlık biraz yüksek devirde kullanıyorum ama 1500 2000 devir arası kullanımda baya yakıt düşüyor.


Çevrimdışı bilalduzenli

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: serhatto;532029
bende 1.4 tsi act 150 prestij var şu an,250 kmde ve istanbul içi ortalama hızım 22 km olarak gösteriyor yakıt tuketim 9 lt.eski aracım dizeldi.o araçtan gelen alışkanlık biraz yüksek devirde kullanıyorum ama 1500 2000 devir arası kullanımda baya yakıt düşüyor.

otomatik şanzımanın bir avantajı optimum devirde vites atması. Ben bazen ekonomi bazen de güç ve spor kullanım istiyorum. Manuel de ekonomik kullanım pek becerebildiğim bir şey değil doğrusu. Farkında olmuyorum, alıştığım gibi gidiyor.


Çevrimdışı serhatto

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 38
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bilalduzenli;532030
otomatik şanzımanın bir avantajı optimum devirde vites atması. Ben bazen ekonomi bazen de güç ve spor kullanım istiyorum. Manuel de ekonomik kullanım pek becerebildiğim bir şey değil doğrusu. Farkında olmuyorum, alıştığım gibi gidiyor.


aslında bende sizin gibi düşünyordum ama aracın 1500 devirde yani tabiri caizse parmak ucu kullanımda bile tepkileri çok iyi.sadece alışkanlık sorunu var.o da bir zaman sonra değişecektir.


Çevrimdışı trio

  • Fabia I Combi Elegance
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1062
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hkaydin;529061
Yahu arkadaşlar hep ucuz kısmına bakıyorsunuz.. Bilmem kaç senedir dizel kullanıyorum.. Şimdi motor kullandığım için km azaldı.. Dolayısıyla TSI alacağım.. Ama sadece km azaldığı için değil.. Yahu dizel sesinden sıkıldım.. Biraz daha sessiz olsun araba.. onun için TSI alıyorum.
Evet yıllık 25km gibi bir rakam yaparsanız farkı çıkarıyor ama 25bin km kullanılan araçları da 4 yıl sonra kimse almıyor..


Aynen 4 senede 100 - 150.000 km yol yapılacaksa o dizeli daha kimse almaz kolay kolay ben 500.000 e kadar binerim derseniz o ayrı tabi.


Çevrimdışı bilalduzenli

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Yakıt mukayesesi yaparken kendi verilerime göre aşağıdaki tabloyu oluşturmuştum. Faydalı olur ümidiyle paylaşıyorum.

Ben ilk başta dizel düşünürken sonradan benzinli siparişi verdim. Etkenler; TSI motorların agresif olmayan kullanımda yakıt verimliliği, nispeten sessizliği, kasko fiyatının düşüklüğü, yüksek km algısının olumsuz olmaması, yıllık km'min yüksek olmaması şeklindedir.

« Son Düzenleme: 15 Eylül 2015, 17:52:47 Gönderen: bilalduzenli »


Çevrimdışı hkaydin

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bilalduzenli;533177
Yakıt mukayesesi yaparken kendi verilerime göre aşağıdaki tabloyu oluşturmuştum. Faydalı olur ümidiyle paylaşıyorum.

Ben ilk başta dizel düşünürken sonradan benzinli siparişi verdim. Etkenler; TSI motorların agresif olmayan kullanımda yakıt verimliliği, nispeten sessizliği, kasko fiyatının düşüklüğü, yüksek km algısının olumsuz olmaması, yıllık km'min yüksek olmaması şeklindedir.



Güzel bir çalışma ancak firmaların verdiği yakıtlar istanbul trafiği için tutmuyor. Benim Volvo 1.6 Dizel otomaitkti.. Şehir içi 4.9 diyordu ama hiç 7 lt altına düşmedim.. Passat içinde 8.5 lt civarlarında idi (1.4 TSI 122 bg otomatik)

Dolayısıyla katalog değerlerinden hesap yanlış oluyor.. Daha geçen gün 1.5 dci DAcila Lodgy kiraladım 7 kişilik olduğu için.. SApancaya gittim geldim. Ortalama hızım 100km civarında idi (maks 130 yaptım çünkü alet kafa sallıyor). Ortalama 6 lt idi.. Ama dacia sitesinde bu rakam 4 lt seviyesinde..

Sözün özü çok trafiğe girersen denzinli de dizel de uçuyor yakıt olarak. Bir ara ortalama hız 10 km olduğu trafikte passatta 19lt ortalama, volvode 14 lt ortalam gördüm..


Çevrimdışı OnurB

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 261
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cemoandcemo;528697
Act motor leonda cidden.az yakiyor sehir ici reel olarak 6 litrelerden bahsediliyor. Cogu kisidr durum ayni. Eger cok km yapmiyorsaniz actyi alin pisman olmazsiniz hem guclu hem de ekonomik bir arac. Her turlu ihtiyacinizi karsilar


ACT Leon'ların sakin kullanımda 7 litre civarı yaktığını biliyorum , 6 'nın altını ilk defa sizden duydum


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
LEONların 1150-1200kg olduğunu düşünürsek sakin ve sabırlı kullanımda zor olmasa gerek. bizde 140lık leon var actsiz. 40-42 km ortalama hızda 7lt yakıyor.


Çevrimdışı bilalduzenli

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 287
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: özdil;533330
LEONların 1150-1200kg olduğunu düşünürsek sakin ve sabırlı kullanımda zor olmasa gerek. bizde 140lık leon var actsiz. 40-42 km ortalama hızda 7lt yakıyor.

Aslında tüm bu yorumlara bakarak start/stop, ACT gibi teknolojilerin kayda değer bir tasarruf üretmediği, yeni teknoloji adı altında göz boyama yapıldığı kanaati oluştu bende.

Yeni superb'in yakıt verimliliği %30 artırıldı denilmişti. Fabrika verileri de öncekine göre daha düşük görünüyor. Gerçekte öyle değilse (eskisiyle aynıysa) kazıklanıyoruz denilebilir mi?

Zaten Euro6 motor diye tonla zam yaptılar. Hatta DSG şanzıman bile Euro6 uyumlu diye öncekinden pahalı geldi.
« Son Düzenleme: 16 Eylül 2015, 11:29:34 Gönderen: bilalduzenli »


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Start stop aslında yakıt ekonomisi değil çevre koşulları düşünülerek yapılmış bir sistem. Yakıta katkısı ikincil amacı diyelim. Dur-kalk süresinin kısa olduğu durumlarda hem yakıtı hem de çalıştırma sistemini olumsuz etkileyebilir.

ACT ise çok gzl düşünülmüş ama şehir içi tüketime katkı yapması zor. Hele ki kalabalık bir trafik varsa. ACT gaza çok az bastığınız veya uzun süre sabit hızda gittiğiniz zaman aktif oluyor. Bu durumda ACT tasarrufunu daha çok uzun yolda sergiliyor.

İstanbul vb kalabalık trafiklerde her ne sistem olursa olsun yakıt tasarrufu sağlaması oldukça zor olacaktır.

Üreticinin belirli bir test koşulu vardır, bu koşullar altında yapılan X adet testte yeni teknolojiler eskiye göre bir fark oluşturmuş ise ve bu fark istatistiksel olarak anlamlı ise  olay üretici için bitmiştir.

Kimse benim kullandığım araç az yakacak diye bana garanti veremez ki. Belki ben çok deli kullanıyorum :)


Çevrimdışı özdil

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1571
    • Profili Görüntüle
bize sunulan değerler Avrupa birliğinin belirlediği test ortamındaki değerler. ama bu test ortamında da olsa yıldan yıla iyileşmeler var. 1998den beri değişmeyen aynı güzergahta kullandığım araçları düşünürsek durum iyiye gidiyor. 1978 reno 1.3 çift boğaz karbüratör 10lt yakıyordu, aynı güzergahta tipo 8.5 litre yaktı (1.6 karbüratörlü), marea 2.0 hlx weekend(sw) 12 litre yaktı, vectra 2.5 cdx v6 9.0 litre yaktı (manuel), stilo 1.6 s.w. 8.6 lt yaktı, marea 2.0 sedan 10 litre yaktı( 155bg mk2 motorlu), e39 m5 16 litre yaktı, astra h 1.6 115bg 8.2 litre yaktı, şu anda kardeşimin leon 6.5 -7 litre yakıyor. bunlar hep 6km lik güzergah trafik yok, soğuk motorla kullanım. en yakın karşılaştırabileceklerimiz 1100kglık 1.6 tipo ile 1150kglık seat leon. diğer araçların kiloları reno hariç hep daha yüksek. sonuçta bir ilerleme var 10 yılda 1 litre kadar daha fazla değil.