škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDİ DPF rejenerasyonu

saday · 22 · 8933

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Geçen günlerde aracımda bazı değişiklikler hissettim, performansında biraz düşüklük ve rölanti devrinde yükseklik gibi, en çok dikkatimi çekende trafikte durduğum zaman rölantinin 1000 devirde kalıp aşağı inmemesi olmuştu, normalde rölanti devrim 780dd.dır, aracımı genelde şehir içi kısa mesafelerde kullanırım, bundan dolayı bu olayı fazla kafama takmadım, evin önüne gelip aracı park etme esnasında devrin hala 1000dd da olması ve motorun her zamankinden farklı seste çalışması bana biraz tuhaf geldi, araçtan inip egzoz'a baktım garip bir koku hissettim, ilk aklıma gelen aracın dpf temizleme yapması oldu, eve çıkmam gerektiği için aracı stop ettim, ertesi gün akşam 5-10km lik bir mesafede işim vardı araca bindim ve yola koyuldum, araç yine 1000dd dan aşağı inmiyordu, bende bunun üzerine biraz performanslı kullandım aracı, eve geri geldiğimde stop ederken artık devir 780dd sabitlenmişti, eve çıkıp biraz araştırma yaptım ve bu olayın dpf rejenerasyonu olduğunu kesin olarak anlamış bulundum, her ihtimale karşı tekrar aracı alıp 10-15 dk gazlayarak kullandım, 5-10 km daha sürüş yaptım, ama bu seferki sürüşte araç sanki şaha kalkıyordu, sanki başka bir araca binmiş gibi hissettim kendimi, bu dpf temizliğinden sonra oldu diye düşündüm bir anda, bu güne kadar hiç bu kadar seri olmamıştı, trafik ışıklarında kalkışlarda uzayıp gitmesi gerçekten müthiş bir zevk verdi açıkçası, kendi kendime sevinip durdum çocuklar gibi.
 Sizlerde Dpf rejenerasyonu oldumu hiç?, rejenerasyon sonrası böyle bir farklılık hissettiniz mi araçlarınızda.


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: saday;518059
Geçen günlerde aracımda bazı değişiklikler hissettim, performansında biraz düşüklük ve rölanti devrinde yükseklik gibi, en çok dikkatimi çekende trafikte durduğum zaman rölantinin 1000 devirde kalıp aşağı inmemesi olmuştu, normalde rölanti devrim 780dd.dır, aracımı genelde şehir içi kısa mesafelerde kullanırım, bundan dolayı bu olayı fazla kafama takmadım, evin önüne gelip aracı park etme esnasında devrin hala 1000dd da olması ve motorun her zamankinden farklı seste çalışması bana biraz tuhaf geldi, araçtan inip egzoz'a baktım garip bir koku hissettim, ilk aklıma gelen aracın dpf temizleme yapması oldu, eve çıkmam gerektiği için aracı stop ettim, ertesi gün akşam 5-10km lik bir mesafede işim vardı araca bindim ve yola koyuldum, araç yine 1000dd dan aşağı inmiyordu, bende bunun üzerine biraz performanslı kullandım aracı, eve geri geldiğimde stop ederken artık devir 780dd sabitlenmişti, eve çıkıp biraz araştırma yaptım ve bu olayın dpf rejenerasyonu olduğunu kesin olarak anlamış bulundum, her ihtimale karşı tekrar aracı alıp 10-15 dk gazlayarak kullandım, 5-10 km daha sürüş yaptım, ama bu seferki sürüşte araç sanki şaha kalkıyordu, sanki başka bir araca binmiş gibi hissettim kendimi, bu dpf temizliğinden sonra oldu diye düşündüm bir anda, bu güne kadar hiç bu kadar seri olmamıştı, trafik ışıklarında kalkışlarda uzayıp gitmesi gerçekten müthiş bir zevk verdi açıkçası, kendi kendime sevinip durdum çocuklar gibi.
 Sizlerde Dpf rejenerasyonu oldumu hiç?, rejenerasyon sonrası böyle bir farklılık hissettiniz mi araçlarınızda.
aracım her 500-700 km arası rejenerasyon yapıyor.sürekli uzun yolda kullandığımdan çok kısa sürüyor,fark ettiğim anda bir vites düşürüp daha devirli kullanıyorum.siz şehir içi kısa mesafe kullanmaya devam ederseniz dolu uyarısı alabilirsiniz.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Ceed ayni sartlarda bazen az bazen cok yakiyor. Rejenerasyona denk geldiginde belli degerin altina dusuremiyorsunuz. Mesela bartina 4.5 ile gitmistim onceden, gecen hafta 4.5in altina inmek icin daha dikkatli gittim 5.2 oldu ancak. Klima da actim gerci ama inislerde actim genelde. Arabayi ilk aldigimda izmirden gelirken neredeyse 6 litrelere cikacakti. So radan dusununce imkansiz bi deger idi. Sehir icunde de bu durumu hussediyorum. Bazen kassan da dusmuyor, bazen de tam tersi. Servise sormustum samsunda, kendisi caktirmadan yapiyor demisti.


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Bu aralar benim araçda da aynı şey oldu. Devir rölantide 1000 de ve motorun sesi değişti. Ayrıca ş.içi tüketimde arttı. Bu durumu dpf nin çalışmasına mı bağlamak lazım? Araç 14500km de..ilkkez böyle oldu. bugun yarın servis ilk bakımını yaptıracam.


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakan_by;518075
Bu aralar benim araçda da aynı şey oldu. Devir rölantide 1000 de ve motorun sesi değişti. Ayrıca ş.içi tüketimde arttı. Bu durumu dpf nin çalışmasına mı bağlamak lazım? Araç 14500km de..ilkkez böyle oldu. bugun yarın servis ilk bakımını yaptıracam.


Egzozdan da kızartma yağı gibi bir koku geliyorsa dpf temizlik yapıyor, bu durumda aracı stop etme, devam et biraz daha sür ve ara sıra gazla, sonra kendisi rölantiyi düşürüyor normale, işlem bittikten sonra bariz bir performans artışı oldu bende dokununca uçuyor gibi geliyor.


Çevrimdışı Uğur Akar

  • KOLTUKÇU
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4880
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hakan_by;518075
Bu aralar benim araçda da aynı şey oldu. Devir rölantide 1000 de ve motorun sesi değişti. Ayrıca ş.içi tüketimde arttı. Bu durumu dpf nin çalışmasına mı bağlamak lazım? Araç 14500km de..ilkkez böyle oldu. bugun yarın servis ilk bakımını yaptıracam.
Alıntı yapılan: saday;518086
Egzozdan da kızartma yağı gibi bir koku geliyorsa  dpf temizlik yapıyor, bu durumda aracı stop etme, devam et biraz daha  sür ve ara sıra gazla, sonra kendisi rölantiyi düşürüyor normale, işlem  bittikten sonra bariz bir performans artışı oldu bende dokununca uçuyor  gibi geliyor.
Gazlamaya gerek yok, sadece yüksek devirde kullanın aynı şey zira DPF' nin istediği yüksek ısı. Bunu DPF' ye sağlamanın yolu da daha yüksek ısıda egsoz gazı. E daha yüksek egsoz gazı ısısı için de yüksek devir yeterli. Gazlayacağım diye durduk yere risk almayın bence.:wnk:
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da  yavaşlaması gerekiyorsa, \'Hak, kural\' falan demeden, ilk davranan, canının ve malının kaderini başkasının inisiyatifine bırakmayandır!


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Temizlik sırasında dip gaz yapmak da iyi değil,sadece yüksek devir düşük vites işlem için yeterli.hatta rejenerasyon sırasında yüksek hızlara çıkmak bile iyi değil.aslında her rej. Yaptığında biyerde uyarı verse daha iyi olur


Çevrimdışı saday

  • CABRİO
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 544
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur Akar;518098
Gazlamaya gerek yok, sadece yüksek devirde kullanın aynı şey zira DPF' nin istediği yüksek ısı. Bunu DPF' ye sağlamanın yolu da daha yüksek ısıda egsoz gazı. E daha yüksek egsoz gazı ısısı için de yüksek devir yeterli. Gazlayacağım diye durduk yere risk almayın bence.:wnk:


Gazlamaktan kasıt pasif kullanmamak anlamında, normalde ben gaza basıp basmamak arasında kullanırım bu da dpf temizliği için gereken devrin çok altında kalıyor onun için gazlama dedim yani biraz devirli kullanma anlamında.


Çevrimdışı turker

  • TDI
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7883
    • Profili Görüntüle
    • http://www.ilkerturker.com
Evet rejenerasyon yaparken soylese de haberimiz olsa daha iyi olurdu.


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Aslında bununla ilgili bir ayar mutlaka vardır.diğer araçlarımda anlık tüketim 2 katına çıkardı.ancak bunda hiç bir değişiklik olmuyor


Çevrimdışı pascalim

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 162
    • Profili Görüntüle
    • http://www.iltekbilisim.com
Bununla ilgili salı günü gittiğimde sormuştum araç ayarlarından görünüyor demişti.  Octavia için konuşmuştuk


Çevrimdışı hakan_by

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 718
    • Profili Görüntüle
Bugün 15000 bakımı için servise gittim. Servis elemanına benim aracın ara ara rölanti devrinin 1000 e çıktığını söyledim. Bunun klimanın çalışmasıyla ilgili olabileceğini söyledi. Ayrıca dpf rejenarasyonu için motor extra güç harcamaz bu nedenle dpf çalışırken devir yükselmez dedi. Rölanti devir yüksekliğiyle ilgili farklı bir sorun çıkmadı bende..


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Resmen sallamışlar serviste.klima bizim araçlarda farkedilmeyecek kadar az devir yükseltiyo,1000  devirin tek sebebi dpf rej.


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Aracı durdurmadan önce DPF nin çalıştığının farkına varınca yüksek devirde kullanmaktansa rölanti'de bekleyip temizliği yapmasını beklemek daha mantıklı değil mi


Çevrimdışı koraycan35

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 300
    • Profili Görüntüle
Durduğu yerde yapması çok sakıncalı.orda bir yakma işlemi yapılıyor ama bu partikülün atılması için uygun devirde hareket etmek gerekir.durduğun yerde gaz vererek yaparsan bu sefer motor aşırı ısınır.hareket halinde en iyisi.ben bütün araçlarımda 3500 devirde 3.viteste çok fazla şehir içindeysem 2. Vites 3000 devirde tamamlatıyorum.bittikten sonra bir süre daha çalıştırıyorum arabamı