škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Artık çalışmayan start stop

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı turkayenez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar,
benim yetide start stop 2 aydır hiç çalışmıyor. neden olabilir? herhangi bir ikaz falan yok.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turkayenez;485928
arkadaşlar,
benim yetide start stop 2 aydır hiç çalışmıyor. neden olabilir? herhangi bir ikaz falan yok.


Aracı yüksek devir çevirterek 25-30 km yol yapın muhtemelen araç kurum biriktirmiştir onların yanmasına yardımcı olursanız ss tekrar devreye girecektir. eğer aracınız dsg ise ben kendi aracımda manual moda alıp kendi haline bırakmıştım redline gelince kendi vites atmıştı sürekli böylece 25-30 km boyunca kullanınca düzelmişti. Bir deneyin olmazsa tekrar burada paylaşım başka şeyler düşünelim. İyi forumlar


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Bu konuyu ben açacaktım, iyi denk geldi, Peki 2012 Fiat Punto 1.4 benzinli tiptronik s/s de de durum böyle midir?
Babama ait puntoyu arada yıkamaya, deposunu doldurmaya falan götürürken farkettim, s/s devrede görünüyor ama kesinlikle s/s yapmıyor...
Tabii babam yaşlı, bunun farkında da değil, kafayı takmasın diye söylemedim...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı turkayenez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
esariipek,
haklı olabilirsiniz.
şöyleki, 2 aydır sabah 7 akşam 7 km şeklinde kullanıyorum. haftasonları da çıkıyorum ama o da 3-5km yi geçmiyor. Bana acilen bir uzun yol lazım galiba...
kurum birikmesi dpf içinde anlamında mıdır?


Çevrimdışı fkoz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: turkayenez;485942
esariipek,
haklı olabilirsiniz.
şöyleki, 2 aydır sabah 7 akşam 7 km şeklinde kullanıyorum. haftasonları da çıkıyorum ama o da 3-5km yi geçmiyor. Bana acilen bir uzun yol lazım galiba...
kurum birikmesi dpf içinde anlamında mıdır?


Kurum birikmesine bağlı olarak DPF tıkanmıştır. Manuel de yüksek devirde kullanın bir süre, s/s devreye girecektir.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;485932
Bu konuyu ben açacaktım, iyi denk geldi, Peki 2012 Fiat Punto 1.4 benzinli tiptronik s/s de de durum böyle midir?

Babama ait puntoyu arada yıkamaya, deposunu doldurmaya falan götürürken farkettim, s/s devrede görünüyor ama kesinlikle s/s yapmıyor...

Tabii babam yaşlı, bunun farkında da değil, kafayı takmasın diye söylemedim...


Abi kurum dizellerede birikiyo onun başka bir sebebi vardır bizim octilerde neden devrede olmadığını söylüyo ama sende muhtemelen söylemez aklımda kaldığı kadarıyla eğim çok dikse girmiyor direksiyon çok kırılmışsa girmiyor motor ısınmadan hakeza klima arka cam rezistansı koltuk ısıtma açıkken girmiyor kemer takılı değilse direk kafadan girmiyo zaten :) bu nedenleri bi kontrol et bakalım arasında uyan var mı


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Bence dpf ile alakası yok start stopun.Bu sistemesahip araçlarada ayrı bir yönetim sistemi ve akü var,sistem akü voltajını belli değerlerde okumazsa devre dışı kalır.Akü şarjını ya uzun yol yaparak yada cihazla takviye etmek sorunu çözer gibi geliyor bana.


Çevrimdışı fkoz

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Balaban75;486018
Bence dpf ile alakası yok start stopun.Bu sistemesahip araçlarada ayrı bir yönetim sistemi ve akü var,sistem akü voltajını belli değerlerde okumazsa devre dışı kalır.Akü şarjını ya uzun yol yaparak yada cihazla takviye etmek sorunu çözer gibi geliyor bana.

s/s de akünün ve şarj dinamosunun güçlü olması gerektiğini duymuştum.  bende dpf uyarısı vermeden kurum temizliği yapmıştım sonra s/s devreye girdi. bu tabi tesadüfte olabilir, ama aküyü ölçtürdüm normaldi.


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: fkoz;486020
s/s de akünün ve şarj dinamosunun güçlü olması gerektiğini duymuştum.  bende dpf uyarısı vermeden kurum temizliği yapmıştım sonra s/s devreye girdi. bu tabi tesadüfte olabilir, ama aküyü ölçtürdüm normaldi.

Sistem birçok parametre ile çalışıyor ,araçta çakmaktan beslenen bir cihaz,klima ,far,cam ısıtıcı vs gibi tüketim kaynakları o anki voltajı etkileyip start-stopu devre dışı bırakabilir.Akü normal değerlerde görünür fakat sistemin risk sınırında olabilir buda devre dışı kalmasına neden olabilir.
Dpf  rejenerasyon işlemi   yakıt ve motor devrinde artış olarak gözlenir aküye yük bindirecek bir durum oluşacağını sanmıyorum fakat yüksek egsoz ısısı oluşturup yakma işlemi yapmak için ekstra bir cihaz varmı ondan emin değilim.


Çevrimdışı turkayenez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
şu ana kadar (araç 27500km) hiç bir ikaz vermedi. bunun dışında başka  bir şey için de ikaz vermedi. ancak bazen rolanti devri 1000 civarında  kalıyor. çoğunlukla normal seviyesinde. yüksek rölanti sırasında  dpf yi mi temizliyor bilmiyorum. 2 yıldır rölanti olayı böyle. eğer dpf  yi temizliyor olsaydı s/s normal çalışması gerekirdi diye düşünüyorum.
ayrıca,s/s un devreye girmemesi, dpf den kaynaklı olsa bir ikaz vermesi gerekmez mi?
aracı  kısa mesafe kullanıyor olmam aküyü zayıflatmış olabilir düşüncesi de  hiç mantıksız değil. araçta gündüz her zaman gündüz farlarım açık,  akşamları da zaten farlar açık. bunun dığında ilave bişey yok.
şimdi akünün voltajını ölçsem burdan bişey anlayabilir miyiz. sabah henüz arabayı çalıştırmadım.


Çevrimdışı turkayenez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
şimdi ölçtüm akü voltajını 12,6 v.
aracı çalıştırmadan far, sis, kalorifer, çakmak, fren, radyo ne varsa hepsini açtım 1 dakika bekledim voltaj 11,66 ya düştü....
motoru çalıştırdığımda direkt 14,78 volt...
bu arada belirteyim çalışmada bir problem yok. tık diye alıyor...


Çevrimdışı Balaban75

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Arıza kodu alıyor mu bakmak için kısa bir servis ziyareti lazım hocam.Bu arada öğretmenler günün kutlu olsun.


Çevrimdışı turkayenez

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Balaban75;486232
Arıza kodu alıyor mu bakmak için kısa bir servis ziyareti lazım hocam.Bu arada öğretmenler günün kutlu olsun.
Abdurrahman,
Öncelikle teşekkür ediyorum.
Pazar sabah kızı dersaneye (aksaray) bıraktıktan sonra dönüşte 4.vites 90-100km hızlarda (devir 2000 in altına hiç düşürmeden) 15 dakika kullandım. Eve geldiğimde hiç bir değişiklik olmadı. S/s yine çalışmıyor.
Durduğumda vitesi boşa alınca ekranda s/s lambası yanıyor ama stop etmiyor. İkaz anlamında hiç bişey yok...
İnternette bir kaç video izledim. Araç duruduğu yerde 2500 d civarında çalıştırılıyor. Egzos ısısı yükseliyor yükseliyor 20dk sonra temizlik (yanma) başlıyor. Egzosdan beyaz duman çıkıyor. 3-4 dk sonra azalarak tamamen temizleniyor. Ben de böyle bir deneme mi yapsam diyorum...


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Dpf tam dolmadan da temizlik yapmaktadır bunu araç dururken devirin yüksek oluşundan, stop ettikten sonra fan benzeri bir ses çıkarmasından yada egsozdan gelen kötü kokulardan anlayabilirsiniz ve dpf temizlik yaparken star stopun devreye girmemesi gayet normaldir. Nasılki klima açıkken girmiyosa o zamanda girmez arıza kodu oluşturması söz konusu olamaz. 15 dklık şehir içi trafiğinde bu süreci hızlandıramazsınız devirinizin en az 3500 civarı sabit veya üstünde olması gerekir bende evden okula giderken çok denedim boşuna mazod yaktım. Çıkın çevre yoluna biraz uzun mesafe kullanın geçecektir. Yok geçmedi napacaz şimdi demeye de gerek yok götürürsünüz servise servia parayla temizliyor kurumları temizlettirirsiniz cebinizden para çıkınca kafanız da rahat olur en azından 100 lira sıkışmış diyebilirsiniz :)


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
bence gezmek yerine sabit halde gaz verip daha çabuk ve daha az mazot yakarak temizlenir çünkü hareket halindeyken egzoz rüzgardan soğur ve hareket halindeyken 3000 dv. motor zorlandığı için hareketsiz halinden daha fazla mazot yakacaktır