škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

85 Hp Fabia Almak Mantıklı mı

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
Mesela ben 101BG. kullaniyorum.simdi birisinde 1.4 85bg. Ibiza var kandirabilirsem desisebilirim.bu motor beni uzmez 101BG. Aratmaz degil mi.hantalligi yoktur insallah.bilen her ikisinide kullananlardan cevap bekliyorum
2006 GOLF PLUS

www.hobi.forummum.com


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: darkbiohazard;466506
101 likler yağ yakıyorya hocam belki ondan sonraki yıllar bunu fark edip düşürdüler beygiri


fabia1 de kullanılan 1.4 101hp üstten çift egzantrikli doch motor 98yılında polo sportline larla piyasaya sürülmüştür ve fabialarla beraber uzun yıllar satışta kalmış bir motordur (neredeyse 10 yıl üretimde kalmış bir motor) bu kadar sürenin sonunda yağ yaktığını farketmeleri komik olur. hermotor yağ yakar onun karakteri biraz daha fazla yağ yakıyo sıkıntılı birmotor değil. fabianın en güzelmotorlarından birisidir.

bende ynalış hatırlamıyorsam eğer 85lik motor sadece otomatiklerde çıktı diye biliyorum. düzlerde de vardır belki değilim.

ancak 70hp diye verilen feliciadan kalma motor fabialarda pek tat vermiyor. zaten atası favoritten kalma ufak bir hararet problemi de mevcut.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
85 BG, 75 BG ve bazı kronik sorunları giderilmiş motorun yenilenmiş tipidir. Sıkıştırma oranı 74 Bg de 10 iken 84 BG de 12 dir. Silindir çapı 76/76.5 mm dir. Tork :126/3800 Nm- 132/3500 Nm , Sibop' lar farklıdır.
Benim düşüncem, ne 101 BG ne de 74 BG, Bu motorun olabilecek en ideal hali 85 BG dir.


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
klima ile bayılma yada yokuşlarda bayılma olayı 101 bg den kötü olmasın yeter bence
2006 GOLF PLUS

www.hobi.forummum.com


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;466631
.................................

ancak 70hp diye verilen feliciadan kalma motor fabialarda pek tat vermiyor. zaten atası favoritten kalma ufak bir hararet problemi de mevcut.
@DDŞ,
O favo motorunun ilk atası 1988 68 BG/10.5 sıkıştırma oranlı motordurki keşke benim 74 BG yerine o ilk ÇEK yapısı motor olsaydı. VW' ye geçtikten sonra o motor 2 evre geçirdi 58 BG 'lik ilk değişimde açıkçası o motorun içine ettiler, 98 felicia'dan sonra üst kapak revizyona uğradı ve ince, bizim servislerin spor siboplu dediği motor geldi. Şimdi tam özelliklerini hatırlayamıyorum 2000 Model felicia combiyi 120.000 km aldım ve 296.000 km de sattım ama bu motorda bana çok keyif vermişti. Favo ve felicia motorlarının ortak noktası soğuk ülke motoru olmasıdır. Favoritlerde bir hararet sorunu vardır ama bunun 2 nedeni vardır. İlki doğal olarak radyatör ufaktır. 2. si termostatı 88-92 oC lıktır. Bunu Renault'un 64-92 oC olanı ile değiştirirseniz sorun büyük ölçüde kalkar. Birde emniyet tedbiri olarak termostatın 2 ucundan birer kabloyu içeriye alır bir anahtara bağlarsanız özellikle çok sıcak havalarda şehir için sıkışık trafikte ve yine çok sıcaklarda dışarısı 35-40 oC lerde yüklü olarak uzun rampalarda çıkarken bu anahtarı kapatarak fanı çalıştırırsanız aracı en kötü şartlarda bile hararet yaptırmazsınız. Felicialarda ise hem radyatör biraz daha büyüktür hemde uyanıklar kalarifer radyatörünü seri olarak bağlamışlar. Yani kalorifer radyatörü sürekli devrededir. Ancak havalandırma kanallarını yazın daima kapalı tutmanız gerekir. Ben yaptığım ~ 170.000 km boyunca bir kere hararetin alıştığım noktadan daha ileri gittiğini farkedince havalandırmayı sonuna kadar açıp, fanıda en son devire alınca hararetin anında düştüğünü gördüm tabi bir 10 dk. piştim o ayrı.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mesdi;466641
klima ile bayılma yada yokuşlarda bayılma olayı 101 bg den kötü olmasın yeter bence
@mesdi,
Bu mümkün değil, epey bir zamandır klimalar artık elektrikli, motora yükü çok az eski klimalarda koca koca motorlar özellikle yokuşta fenalık (!) geçirirdi.


Çevrimdışı Mesdi

  • ST Aile Ferdi
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2811
    • Profili Görüntüle
    • http://www.seatclubturkey.com/plaka/plaka_olustur.php?text=34+UDD+63
Alıntı yapılan: Picasso;466646
@mesdi,
Bu mümkün değil, epey bir zamandır klimalar artık elektrikli, motora yükü çok az eski klimalarda koca koca motorlar özellikle yokuşta fenalık (!) geçirirdi.
anlayamadım.yani bendeki 101 bg fabia da yokuşlarda bayılıyor sonra sıkıntı yok.85 bg lik ibizada da aynı olsun razıyım.bazı araçlarda düz yolda bile çok hantal oldugunu duyuyorum oyuzden sordum
2006 GOLF PLUS

www.hobi.forummum.com


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;466645
@DDŞ,
O favo motorunun ilk atası 1988 68 BG/10.5 sıkıştırma oranlı motordurki keşke benim 74 BG yerine o ilk ÇEK yapısı motor olsaydı. VW' ye geçtikten sonra o motor 2 evre geçirdi 58 BG 'lik ilk değişimde açıkçası o motorun içine ettiler, 98 felicia'dan sonra üst kapak revizyona uğradı ve ince, bizim servislerin spor siboplu dediği motor geldi. Şimdi tam özelliklerini hatırlayamıyorum 2000 Model felicia combiyi 120.000 km aldım ve 296.000 km de sattım ama bu motorda bana çok keyif vermişti. Favo ve felicia motorlarının ortak noktası soğuk ülke motoru olmasıdır. Favoritlerde bir hararet sorunu vardır ama bunun 2 nedeni vardır. İlki doğal olarak radyatör ufaktır. 2. si termostatı 88-92 oC lıktır. Bunu Renault'un 64-92 oC olanı ile değiştirirseniz sorun büyük ölçüde kalkar. Birde emniyet tedbiri olarak termostatın 2 ucundan birer kabloyu içeriye alır bir anahtara bağlarsanız özellikle çok sıcak havalarda şehir için sıkışık trafikte ve yine çok sıcaklarda dışarısı 35-40 oC lerde yüklü olarak uzun rampalarda çıkarken bu anahtarı kapatarak fanı çalıştırırsanız aracı en kötü şartlarda bile hararet yaptırmazsınız. Felicialarda ise hem radyatör biraz daha büyüktür hemde uyanıklar kalarifer radyatörünü seri olarak bağlamışlar. Yani kalorifer radyatörü sürekli devrededir. Ancak havalandırma kanallarını yazın daima kapalı tutmanız gerekir. Ben yaptığım ~ 170.000 km boyunca bir kere hararetin alıştığım noktadan daha ileri gittiğini farkedince havalandırmayı sonuna kadar açıp, fanıda en son devire alınca hararetin anında düştüğünü gördüm tabi bir 10 dk. piştim o ayrı.


söylediğiniz motoru 93 formande ve 93 felicia mpi da yıllarca kullandım. o kasalar için gayet güzel motorlardı. çok uçup kaçmasalarda ben felicia ile şehir içi 6.5 ortalama yaptığımı bilirim. ancak fabianın gerek kasasının biraz daha oluşu gerek şanzıman oranları aynı motoru kullanışsız hale getirdi diye düşünmekteyim.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Picasso;466645
...Ben yaptığım ~ 170.000 km boyunca bir kere hararetin alıştığım noktadan daha ileri gittiğini farkedince havalandırmayı sonuna kadar açıp, fanıda en son devire alınca hararetin anında düştüğünü gördüm tabi bir 10 dk. piştim o ayrı.

Bunu bir sefer fan devreye girmeyince ben de yapmıştım. Hararet düşmemişti ancak daha da yukarıya çıkmamıştı.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mesdi;466647
anlayamadım.yani bendeki 101 bg fabia da yokuşlarda bayılıyor sonra sıkıntı yok.85 bg lik ibizada da aynı olsun razıyım.bazı araçlarda düz yolda bile çok hantal oldugunu duyuyorum oyuzden sordum


2014 1.4 85 bg ibiza sahibiyim. Karakter olarak seri hızlanıp sabit hızda gitmeyi severim aracım 700 kmde henüz ankarada bulvarları kullanarak 82 km sabit hızda daha dün gidişte 4.8 dönüşte 4.2 ortalama yaptım genel ortalamam 6.5-6.6 arasında geziyor. Bundan önceki kullandığım araçların çoğu turbo beslemeliydi buna alışasıya kadar biraz zaman geçti ancak alıştıktan sonra 2014 1.4 140 lık cruze un ve 2013 1.6 tdi dsg octinin 4. Ve 5. Viteste turmandıkları yokuşları 4. Viteste 15000 devirde ekranda vites düşür uyarısı almadan çıkabiliyorum öyle ayılıp bayılma falan yok


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: DDŞ!;466654
söylediğiniz motoru 93 formande ve 93 felicia mpi da yıllarca kullandım. o kasalar için gayet güzel motorlardı. çok uçup kaçmasalarda ben felicia ile şehir içi 6.5 ortalama yaptığımı bilirim. ancak fabianın gerek kasasının biraz daha oluşu gerek şanzıman oranları aynı motoru kullanışsız hale getirdi diye düşünmekteyim.
@DDŞ,
Yanlış hatırlamıyorsam İlk olarak 68 BG Favorit 1999 yılında TR' ye girdi. İlk araçlardan birini Yüce Oto' nun sekreterinin aracıydı Soldan ön çamurluğu yemiş değişmişti. 2. el almıştım 90 yılında.Sonra 92 de yine 2. elden 91 formen aldım 58 BG' di ve resmen sütçü beygiri gibiydi. 3 kişiyle kepekliyi çıkarken bayım bayım bayılırdı. 2 yıl kullanıp sattım. 2000 sonuna kadar opel ford focus alıp alıp sattım. 2000 sonunda Felicia Combi aldım. Motor ve komfor çok değişmişti. Servislere gide gele 97-98 de motor üst kapağını değiştiğini öğrendim. 91-96 arası TR' ye girenlerde hep aynı motor ile sizin konu ettiğiniz MPI girmiş. Ben kullanmadım Avrupada 1.6 MPI' ninde olduğu söyleniyordu.
Çok açıkçası sıfır aldığım Fabia HB' nin başıma açtığı işlerin hiç birini ne favorittte nede 2000-2006 arasında 120.000 de alıp 170.000 km yaptığım felicia ne de 2. elde aldığım diğer markalar açtı. Sadece ön amortisör frenlere para harcadım. Sadece karbüratörü biraz sorunluydu, ayar tutmuyordu son zamanlarda En son değiştirmek daha mantıklı olmaya başlamıştı ve o tarihte bana verilen fiyat ve ektra bakımlar ile aracın km sini dikkate alınca sattım.
Şans deniyor ama buna şans demek sorunu örtmekten başka bir şey değil. Benim şansızlığım Felicia dahil yılda ortalama 30.000 km yaparken bu km nin 10.000 civarına düşmesi ve garanti dışında olayın ortaya çıkması oldu. Araştırınca hepsinde olmasada belirgin bir şekilde Tüm bu motora sahip marka ve modellerde 25.000-35.000 km aralığında ortaya çıktığını araştırınca gördüm. Hatta aynı sorunu 1.3 lt'lik opel Corsa' larda yaşıyormuş okuduğum forumlarda.
Şimdi revizyon sonrası 20.000 km yakın yol yaptım görünürde bir sıkıntı yok, şehir içi yakıt harcamam ışıklara çok fazla yakalanmazsam 6.2-6.8 arası ki sorun çıkmadan önce 8 lt' altına düşememiştim. Hele hele uzun yolda 90-110 km arası sabırla gidersem 5.1-5.3 arası değişiyorki araba olabilecek tam ağırlıkla giderken. Bagaj tıkabasa dolu arka koltuk 2.lisi devrik tam dolu. Ama hala tedirginim, bakaceğiz !:)


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;466661
Bunu bir sefer fan devreye girmeyince ben de yapmıştım. Hararet düşmemişti ancak daha da yukarıya çıkmamıştı.
@Ugur A.,
Kafama takıldı İyice emin olmak için hala elimde olan Termostatlara baktım. Favo ve Felciaların orjinal radyatör termostatı 82-77 oC lik. Bunun yerine kullandığımız Vernet S.A.' nın 82-68 oC olanı Ref: No' su ile karıştırmışım. Alt sıcaklık olarak 9 oC fark motoru inanılmaz rahatlatıyor Yani TR şartlarına çok yaklaştırıyor. Fan daha uzun süre çalıştığı için rampalarda daha verimli. Ben ilaveten elle çalıştırma anahtarını ön göğüsteki boş anahtar yerine o tarihte 15 milyona servisten aldığım arka sis işaretli anahtarı ilave ederek yapmıştım. Gündüzde belli olsun diye içindeki ampul yerine parlak yanan 0.2 mm lik LED koymuştum.
Favorit' inizi daha uzun zaman kullanacaksanız öneririm. Özellikle termostat arızalanır devreyi kapatmazsa hiç dert olmuyor içeriden çalıştırıp istediğiniz kadar dolaşın.


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
85 lik fabialar yokuşta bayılma filan yaşamıyor.. daha dün 3 ü 90 kilo üzeri.. 5 kişi ile rampa çıktım.. özellikle dikkat ettim.. 4. viteste 90 la.. çok rahat gaza yüklenmeden çıkıyor.. yapmanız geren devri 2500 ün altına düşürmemek..  o an anlık tüketime baktım 11.5 Lt/100 km arasıydı.. gaza ne kadar az bastığımı tahmin edin artık..

75 Hp lik fabiaların torku iyiydi millet sevdi.. yakıtı azdı, hızı fena değildi..filan.. 101 Hp fabia hızlanması iyi ama.. yok yağ yaktı..çok yaktı.. torku düşüktü, alt devri üst devri  derken 85 Hp lik fabia çıktı piyasaya.. hem torku güzel.. hızlanması ideal.. yakıtı ekonomik..sorunsuz.. ilerki yıllarda da bakımları uygun olabilecek yapıda.. filan..

ben bulabilsem 1.6 105 hp alırdım LPG takardım..ama piyasada yok.. onun haricinde de piyasada ki en iyi atmosferik benzinli fabia motoru bence 1.4 16V 85hp lik motor..

ama alacağınız makyajsız kasa fabia da biraz çirkincene.. Fabia 1 daha sevimli.. karar sizin..


Çevrimdışı GNC75

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 514
    • Profili Görüntüle
Kendi klasmanında en başarılı motorlardan birisidir.hem şehir ici hem şehir dışı son derece rafinedir. 85 bg gayet yeterlidir. 2 sene kullandım hiç pişman olmadım.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: Picasso;466695
@DDŞ,
Yanlış hatırlamıyorsam İlk olarak 68 BG Favorit 1999 yılında TR' ye girdi. İlk araçlardan birini Yüce Oto' nun sekreterinin aracıydı Soldan ön çamurluğu yemiş değişmişti. 2. el almıştım 90 yılında.Sonra 92 de yine 2. elden 91 formen aldım 58 BG' di ve resmen sütçü beygiri gibiydi...
Benim bildiğim en azından Türkiye' de 68HP Favorit yok. En eski model olan 136L' dir ve o da 63HP' dir.
Alıntı yapılan: Picasso;466696
@Ugur A.,
Kafama takıldı İyice emin olmak için hala elimde olan Termostatlara baktım. Favo ve Felciaların orjinal radyatör termostatı 82-77 oC lik...
Favorit' in termostatı 88°C' lik; fan müşiri de 87-92°C' liktir.
Ben yaz-kış bu şekilde kullanıyorum. Eğer sistemde tıkanıklık, devir daimde sıkıntı, ...vs. yoksa hararet yarıyı asla geçmiyor.