škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

vrs kronik sorunları

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hunter

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 384
    • Profili Görüntüle
selam arkadaşlar, 2011 fabia benzinli 1,4 aracımı satıp fabia vrs almayı düşünüyorum. vrs lerin kronik sorunları olduğunu duydum, doğrumudur diye sizlere de sormak istedim. yağ eksiltme, dsg şanzuman sorunları en çok duyduklarım. bunların dışında ve bunlara eklemek istedikleriniz varsa bekliyorum.


Çevrimdışı Engin E

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 8341
    • Profili Görüntüle
Geri kalanı da tüm fabialarda olabilecek sorunlardır, direksiyon pompası, cam düşmesi, rüzgar sesi vs....kronik sayılmaz ama o kadar...
Dünyalılardan tiskiniyorum.(G.O.R.A.)


Çevrimdışı zaferhan

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 721
    • Profili Görüntüle
vRS ler zincirli miydi.. olsa olsa bide zincir olur sanırım.. yağ eksiltme ve DSG yi saymışsın zaten..


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: zaferhan;463341
vRS ler zincirli miydi.. olsa olsa bide zincir olur sanırım.. yağ eksiltme ve DSG yi saymışsın zaten..


tsi motorlar zincirlidir. zincir olduğu içinde problem çıkmaz. kopma ihtimali yok güzel bişey aslında.

yüksek devirli ve basınçlı bir alet 1.4 tsi 180hp bu yüzden yağ eksiltmesi normal. ben tsi motorun 1000km de bir yağının kontrol edilmesi 5-6bin km de bir yağının değiştirilmesi taraftarıyım. bu şartlar altında motorun yağ yakmasıyla ilgili canınızı sıkacak bir durum olduğunu düşünmüyorum.

dsg ye gelince yorum yapacak birşeyim yok dsg konusunda tecrübeli arkadaşlar bilgi verirse daha aydınlatıcı olur.


Çevrimdışı lostar58

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 181
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: hunter;463338
selam arkadaşlar, 2011 fabia benzinli 1,4 aracımı satıp fabia vrs almayı düşünüyorum. vrs lerin kronik sorunları olduğunu duydum, doğrumudur diye sizlere de sormak istedim. yağ eksiltme, dsg şanzuman sorunları en çok duyduklarım. bunların dışında ve bunlara eklemek istedikleriniz varsa bekliyorum.
öyle sabit kronik rahatsızlığı yoktur tüm fabialarda olan şeyler


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Yağ yakması ve DSG haricinde bir sıkıntı yaşatmaz


Çevrimdışı dgn

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7891
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Engin E.;463339
Geri kalanı da tüm fabialarda olabilecek sorunlardır, direksiyon pompası, cam düşmesi, rüzgar sesi vs....kronik sayılmaz ama o kadar...

Hocam fabia2de bu sorunlar neredeyse hiç yok.Ben 6 senedir stepnenin su alması dışında hiç bir sorunla karşılaşmadım.




vRS'de de kaliteli bir motor yağıyla yağ yakma sorununu minimuma indirirsiniz.DSG içinde besmele çekip araca binmek yeterli:)


Çevrimdışı avni

  • CEBELLİ
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 752
    • Profili Görüntüle
DSG ve Yağ yakma gibi sorunlar dışında seni üzeceğini sanmam. Zaten fabia 1.4 sahibiymişsin 1.4 TSi VRS sahibi olursun :) Hayırlısı olsun diyelim


Çevrimdışı hunter

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 384
    • Profili Görüntüle
dsg sorunu için Onno Usta nın yorumu:
 ''DSG şanzımanlarda var olan çift debriyajlı ve bir şanzıman içinde neredeyse iki şanzıman donanımının yerleşik haliyle aracın hızlı vites değişimi hedeflenmiştir. Bu amaç ile kullanılan vitesin bir üst vitesinin hazırda bekleyip vites değişimlerinde sadece debriyaj balatasının birinin boşalıp diğerinin fonksiyon etmesi prensibiyle çalışır. İki debriyaj baskı ve balatanın karşılıklı çalışması ise elektronik bir düzenek ile mümkün kılınır. Yoğun vites değişimlerinde iki debriyaj da karşılıklı yoğun bir baskı, yarım debriyaj konumu ile kaydırma ve birleştirme çabasındadır. Bu yoğunluk daha çok sıkışık trafik şartlarında dur kalk hallerinde yarım debriyaj kaydırması ve debriyaj baskısına baskı rulmanlarıyla uygulanan güç ile sürtünme ve ısı üretir. Dur kalk hallerinde, şanzımanda debriyajlardan biri devamlı basılıdır ve kalkışa hazır ancak baskının da zorlamasındadır. Devamlı basılıp bırakılma ve kaydırma sonucunda ilk debriyaj bölgesinde aşırı ısınma oluşur. Bu ısınma yokuş çıkarken var olan dur kalk hallerinde daha yoğundur. Hill Holder olmayan araçlarda bu nedenledir ki el freni kullanılması tavsiye edilir. Isınan debriyajın temas ta olduğu şanzıman da gövdesi aracılığı ile ısı transferi ile yağını ve donanımlarını da aşırı ısıtmaya başlayarak kabul edilen bir sınır aşıldığında ısı sensörleri sistemi bloke ederek olası bir aktarma organı sorununun oluşmasını engeller. Yoğun trafik şartlarında vitesin boşa alınması ile debriyaj balatalarının ikisi de boşta debriyaj baskı ve baskı rulmanları da temassız ve zorlanmayan bir konumdadır. Bu temassızlık ve zorlamanın olmadığı ortamda aşırı ısı üretilmesi de engellenmiş olur.''

acaba bundan dolayımı dsg de sorun çıkıyor. öyleyse at boşa ışıklardayken kafan rahat olsun. yoksa vw yapamamış mı...:)


Çevrimdışı josefsalvatini

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 379
    • Profili Görüntüle
Dsg sorunu vrs icin degil sadece butun dsg ler icin gecerli garantiden kavrama degisimi yapilmissa yeni takilan guclendirilmis oldugundan sorun olmuyor kaldiki benim aracim 27.000 de suan sorun yok

Yag eksiltme 1.4 180 lik makinalarin kronik sorunu kullanim sekli ile alakali 1000 km de 500 gr da eksiltir 5000 km de hic eksiltmezde

Aracimda suana kadar hic bir kronik veya kronik olmayan bir  sorunla karsilasmadim ,kesinlikle tavsoye ederim


Çevrimdışı hunter

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 384
    • Profili Görüntüle
vay yusuf arkadaşım sen miydin... yrv den sonra onun kadar hızlı bir araç bulamayınca ikilemlerde kalıyor insan.. bilgiler için teşekkürler.