Hiçbişey yok bence.
1.2 htp zaten viteste bayır aşağı saldığınızda kompresyon yapmayan bi araç, sanki boşta gibi gidiyor 4-5. viteslerde vs. Motora özel bi durum galiba çünkü başka bi araçta görmedim bu durumu.
Yalnız ben bu aracı 9 yıldır kullanıyorum, sıfır almıştım, o zamanlar yokuş aşağı inerken frene bile basmazdım, kompresyonu güçlü değil ama işi görecek kadar var...hatta uzun inişlerde frene basmamak için klima açmışlığım bile var, anlatmak istediğim, gidişte bir sorun yok ama park edip, kaydığına ilk defa denk geldim, genelde de el freni çekmezdim şimdiye kadar, artık çekeceğim herhalde...
@hetepe,
1.2 olsun 1.4 olsun aracı viteste gaza basmadan saldığınızda benzin tasarrufu gerekçesiyle benzinin motora girişi sıfırlandığından(B.S. görebilirsiniz) bu motorlarda bu şartlar altında kompresyon sadece parçaların sürtünmesinden oluşuyor yani sıfıra yakın. Bende aracı ilk aldığımda yokuş yukarı el freninin çekmeden park ettiğimde sürekli aracın ön tekerlerini kaldırım taşına dayanmış olarak bulduğumda çok şaşırmıştım. Bir kaç denemeden sonra aracın 1. viteste bile kaydığını fark edince serviste bana bu şekilde izah ettiler. Bu durum araca alışkınlığı olmayanlar için araç tam yüklü vaziyette 3.-4. vites takılı Kargasekmez vb. inişlerde ayağı gazdan çekip aracı kompresöre bindirdiğinizde aracın gittikçe hızlandığını görmek resmen sıkıntı yaratıyor sürekli frenlere dokunmak zorunda kalıyorsunuz. Hele hele 1.2 lerde de var mı bilmiyorum. düşük viteslerde motor devrini 6000 civarına çıkarttığınızda motorun aniden gaz kesmesi yok mu bimeyeni uzun yolda inanılmaz riske sokuyor.
Ancak sizin her halukarda arkadaşların dediği gibi,sachs bile olsa debriyajın bu araçlarda 100.000 km gitmesi aslında mucize. Bencede ilk oraya göz attırmakta yarar var.
2-3 araba beraber yolculuk yaptığımızda arkamdaki arkadaşlar ''yahu sen frene basmaz mısın, seni takip edince şaşırıyoruz, tehlike yaratıyorsun'' diye uyarırlar...
hatta ilk fren balatalarını ''52000 de yarısı bitmiş olarak'' değiştirdim, usta ''daha gider ama sertleşmiştir bu'' demişti...
o derece işimi görüyor motor kompresyonu...
ben biraz da ilk mesajımda belirttiğim üzere 5W30 yağa buldum kendimce sebebini...
Bu arada önceki aracım R11 FlashS de 142 000 de değişti debriyaj...
bunda o kadar gitmez mi diyorsunuz?