škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Onno ustadan DSG koruma önerisi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kaptan52

  • Benz
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1768
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;461109
bizim mahleden bi ilk öğretim öğrencisi yahu bilmedinmi yoğsam :heyo::kiki:

internet şovmenlerini tanimam pek


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
onno ustamı internet şovmeni... şaşırdım bi daha şaşırdım şaşkınlıktan öle kalakaldım
 
 hakkındaki en basit anlatımlı bilgi budur:
 Onno Usta Kimdir?

 

 Otomobil meraklılarının sık sık adını duyduğu ve birçoğunun yakından tanıdığı Onno Usta'nın asıl adı Ohannes Tatonyan'dır. Autoshow dergisinde uzun zaman teknik danışman olarak çalışmış olması onu otomobil tutkunlarının guru'su yapmıştır. Yıllarca yurt dışında eğitim almış ve çalışmıştır. İstanbul Maslak Sanayiinde Rem Servis adlı bir işletme sahibi olan Onno Usta eski arabaları mmodifiye etme ve kusursuz bir canavara dönüştürme konusunda çok başarılıdır.
Babası da bir otomobil ustası olan Totanyan Türkiye'nin en geniş oto arşivine sahip kişilerden birisidir. Türkiye'de chip yazan ilk kişilerden olan Onno Usta yarış arabaları hazırlama hususunda da meşhurdur.
« Son Düzenleme: 10 Mart 2014, 01:21:19 Gönderen: muallim45 »
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
şuanda saffet abimiz NTV de 01 25 itibari ile skoda fabrikasında tanıtım yapıyor hem üretimi hemde eski araçlarını anlatıyor onno usta ile farkları biri yapar tekniğini uygular biri anlatır tekniğini bildirir.
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı Levcho

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2960
    • Profili Görüntüle
http://www.autoclub.com.tr/onno.php

Alıntı
Soru - Ahmet Doğan
Sayın Onno Usta; DSG koruma önerisi olarak başka bir platformda  yorumunuzu okuduk. Yağ ısınması diye hitap ettiğiniz durum, 7 ileri kuru  tipi dsg için de geçerli mi. Sizin bu konudaki yorumlarınızı ve yanıtlarınızı takip eden  kullanıcı sayısı yüksek olan bir forum var. Bundan dolayı, dsg tipi  şanzımanların çalışmasını açıklayarak, koruma önerilerini sunmanızı rica ediyoruz. Kısa  beklemelerde N konumuna alınca, şanzıman içinde neler oluyor ki şanzıman  rahatlıyor? DSG için zararlı olan hareketler hangileridir. Teşekkürler.

Yanıt - Onno Usta
Sayın Ahmet Doğan
DSG şanzımanlarda var olan çift debriyajlı ve bir şanzıman içinde  neredeyse iki şanzıman donanımının yerleşik hali ile aracın hızlı vites  değişimi hedeflenmiştir. Bu amaç ile kullanılan vitesin bir üst  vitesinin hazırda bekleyip vites değişimlerinde sadece debriyaj  balatasının birinin boşalıp diğerinin fonksiyon etmesi prensibi ile  çalışır. İki debriyaj baskı ve balatanın karşılıklı çalışması ise  elektronik bir düzenek ile mümkün kılınır.
Araç kullanımında yoğun vites değiştirme varlığında iki debriyaj da  karşılıklı yoğun bir baskı, yarım debriyaj konumu ile kaydırma ve  birleştirme çabasındadır. Bu yoğunluk daha çok yoğun trafik şartlarında  dur kalk hallerinde yarım debriyaj kaydırması ve debriyaj baskısına  baskı rulmanları ile uygulanan güç ile sürtünme ve ısı üretir. Dur kalk  hallerinde viteste olan otomatik özellikli şanzımanda debriyajlardan  biri devamlı basılıdır ve kalkışa hazır ancak baskının da  zorlamasındadır. Devamlı basılıp bırakılma ve kaydırma sonucunda aşırı  ısınma ilk debriyaj bölgesinde oluşur. Bu yokuş çıkarken var olan dur  kalk hallerinde daha yoğundur. Hill Holder olmayan araçlarda bu  nedenledir ki el freni kullanılması tavsiye edilir. Isınan debriyajın  temas ta olduğu şanzıman da gövdesi aracılığı ile ısı transferi ile  yağını ve donanımlarını da aşırı ısıtmaya başlayarak kabul edilen bir  sınır aşıldığında ısı sensörleri sistemi bloke ederek olası bir aktarma  organı sorununun oluşmasını engeller.
Yoğun trafik şartlarında vitesin boşa alınması ile debriyaj  balatalarının ikisi de boşta debriyaj baskı ve baskı rulmanları da  temassız zorlanmayan bir konumdadır.  Bu temassızlık ve zorlamanın  olmadığı ortamda aşırı ısı üretilmesi de engellenmiş olur.
« Son Düzenleme: 15 Mart 2014, 22:58:17 Gönderen: Levcho »


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
açıklama güzel ancak hala ucu açık onno ustada açık bırakmış yada sorunun gelişinden ötürü böyle cevap vermiş burada söylediği boşta olma konumu hangisi N mi P mi hadi bende servisi boş verip N boş diyeceğim Sevisler P de beklet diyordu N ye alma diyordu bende artık N de bekliyorum ama net cevabımı almış degilim
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
ha bu arada bugün benim açımdan güzel geçtii
 balkonda idim ve bir Wv passat geçti sanırım DSG li idi ki benim parke taşlı yolda duyduğum o DSG şıngırtısı o araçtanda geliyordu rahatladım billa sankim bu DSG fincancı katırı kibin yaa şıngırtılı gidiyeee
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı Birkan

  • German Engineering
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1524
    • Profili Görüntüle
Mantıken çok vites değişiminin şanzımanı zorlaştıracağı için, rampalı dur-kalk bölgelerde d'den s'e alınabilir. böylelikle daha az vites değişimiyle şanzıman daha az yorulur?

\'10 Skoda Fabia

1.2 HTP 70 Classic Plus Candy White




Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
onno ustanın yazdığını ben daha önce demiştim ama sakalımızın olmasına rağmen işe yaramıyor
http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=26161&page=8


Çevrimdışı muallim45

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 660
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Ugur A.;462827
Sanırım Muallim Hayrettin Bey sormuş:

http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2014/03/27/dsg-sanzimani-detaylarini-aciklar-misiniz

uğur bey yakıştırman için teşekkürler ancak ben sormadım bu aralar öğrenciler ile sıkıntılı bir dönemdeyiz ve çok yorgun geliyorum. her neyse muhtemelen bizden biri sordu saolsun
ama açıklama yine net gelmedi net olarak ben şunu arıyorum beklemede N mi P mi yoğun trafikde M mi A mı
2020 Karoq 1.6 TDI


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;462898
uğur bey yakıştırman için teşekkürler ancak ben sormadım bu aralar öğrenciler ile sıkıntılı bir dönemdeyiz ve çok yorgun geliyorum. her neyse muhtemelen bizden biri sordu saolsun
ama açıklama yine net gelmedi net olarak ben şunu arıyorum beklemede N mi P mi yoğun trafikde M mi A mı

Bence N ve M


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: muallim45;462898
uğur bey yakıştırman için teşekkürler ancak ben sormadım bu aralar öğrenciler ile sıkıntılı bir dönemdeyiz ve çok yorgun geliyorum. her neyse muhtemelen bizden biri sordu saolsun
ama açıklama yine net gelmedi net olarak ben şunu arıyorum beklemede N mi P mi yoğun trafikde M mi A mı


beklemede N , P ye almanın bir anlamı yok onun yerine el frenini. yoğun trafikte eğer sürekli adım adım dur kalk  larda M trafik hızlanınca D


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
M ye de gerek yok bence s modu yeterli ben direk s e alıyorum


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Jetta varken DSG ile sıkışık trafik çok rahat oluyordu; ancak Rapid' de freni gevşetir gevşetmez araç öne atılıyor ve öndekine vurmamak için epey bir uğraşıyorum fren pedalı ile. Rapid' de sıkışık trafikte S veya M kullanmanın hiç bir faydası olmayacaktır zira freni gevşetince yarım debriyaj gidiyor ve tam bırakamadan bir daha tam frenlemeye geçiliyor. Haliyle bu da balataların ısınmasına neden oluyordur. Ha trafik sıkışık ancak rampa aşağı iniliyorsa N' de freni bırakıp basarak ilerlemek faydalı olabilir.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle