škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

superb lastik basıncı ve sensörü ??

metkaya · 42 · 47287

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı metkaya

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar merhabalar herkese :). yeni kasa superb 1.6 tdi dsg elegance + prestige paket şeker beyazı aracımla aranıza katılmış bulunuyorum.

birkaç sorum olacak, forumda araştırdım sorulmuşmu diye bulamadım..

**birincisi; aracımızda lastik basınç sensörü var diye biliyorum ama bunu yol bilgisayarının ekranında 4 lastikte kaç bar veya psi değer var şeklinde göremiyormuyuz? varsa ben bulamadım sanırım.. çünkü var olan lastik tuşu sadece hata varsa uyarı veriyor ve olan basıncı kayıt ediyor sanırım.

**ikincisi; 225-45-17 jant ve pirelli lastiklerle teslim aldım aracımı. aynı değerlerde pirelli lastiklerle aracı alanlar varmı? lastikler iyimidir? satın almadan önce test ettiğim superbde 18 jant vardı ona rağmen lastik uğultusu daha azdı sanki yada heyecandan farketmedim :).yanlış anlamayın araç çok sessiz ve konforlu ama sanırım bu pirelli lastikler biraz sert hamurlu daha yumuşak hamurlu olsaydı fabrika çıkışlı lastikler, daha şık olurdu..yada yeni lastik olmasından mı böyle geliyor biraz km yapınca tam performasını gösterirmi bilemedim, aracım henuz 90km cunku. kitapçıkta ilk 500km sonra lastiklerin performansına kavuşacağını söylemiş skoda

**üçüncüsü; 225-45-17 lastiklere yakıt kapağındaki tabloda, orta yükte önlere 2.2 bar - arkalara 2.3 bar demiş. nette araştırdığımda 2.2 bar 'ın 32 psi 'a,  2.3 bar 'ın 34 psi 'a denk geldiğine ulaştım. bu bilgiler doğrumudur? sizler ortalama yukte veya sürüşlerde lastiklere kaç psi tercih ediyorsunuz? ve eski aracımda hatta dizel pek çok araçta önlerin basıncı arkadan daha yuksek olması istenirken firma tarafından, superbde arkalar önden daha yuksek tutulmuş.. bunun sebebi ne olabilir? ortalama yuk ve normal sürüşte hepsinin aynı psi basılması dezavantaj yaratırmı?

toplam 3 sorum var kendi içlerinde detayları olsada :) lakin bilinçli arkadaşlar açıklayıcı olursa, tecrübeli arkadaşlarda yüke göre kendi lastik değerlerini paylaşırsa bence herkes yararlanır bu konudan.

şimdiden çok teşekkürler herkese


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: metkaya;460911
arkadaşlar merhabalar herkese :). yeni kasa superb 1.6 tdi dsg elegance + prestige paket şeker beyazı aracımla aranıza katılmış bulunuyorum.

birkaç sorum olacak, forumda araştırdım sorulmuşmu diye bulamadım..

**birincisi; aracımızda lastik basınç sensörü var diye biliyorum ama bunu yol bilgisayarının ekranında 4 lastikte kaç bar veya psi değer var şeklinde göremiyormuyuz? varsa ben bulamadım sanırım.. çünkü var olan lastik tuşu sadece hata varsa uyarı veriyor ve olan basıncı kayıt ediyor sanırım.

**ikincisi; 225-45-17 jant ve pirelli lastiklerle teslim aldım aracımı. aynı değerlerde pirelli lastiklerle aracı alanlar varmı? lastikler iyimidir? satın almadan önce test ettiğim superbde 18 jant vardı ona rağmen lastik uğultusu daha azdı sanki yada heyecandan farketmedim :).yanlış anlamayın araç çok sessiz ve konforlu ama sanırım bu pirelli lastikler biraz sert hamurlu daha yumuşak hamurlu olsaydı fabrika çıkışlı lastikler, daha şık olurdu..yada yeni lastik olmasından mı böyle geliyor biraz km yapınca tam performasını gösterirmi bilemedim, aracım henuz 90km cunku. kitapçıkta ilk 500km sonra lastiklerin performansına kavuşacağını söylemiş skoda

**üçüncüsü; 225-45-17 lastiklere yakıt kapağındaki tabloda, orta yükte önlere 2.2 bar - arkalara 2.3 bar demiş. nette araştırdığımda 2.2 bar 'ın 32 psi 'a,  2.3 bar 'ın 34 psi 'a denk geldiğine ulaştım. bu bilgiler doğrumudur? sizler ortalama yukte veya sürüşlerde lastiklere kaç psi tercih ediyorsunuz? ve eski aracımda hatta dizel pek çok araçta önlerin basıncı arkadan daha yuksek olması istenirken firma tarafından, superbde arkalar önden daha yuksek tutulmuş.. bunun sebebi ne olabilir? ortalama yuk ve normal sürüşte hepsinin aynı psi basılması dezavantaj yaratırmı?

toplam 3 sorum var kendi içlerinde detayları olsada :) lakin bilinçli arkadaşlar açıklayıcı olursa, tecrübeli arkadaşlarda yüke göre kendi lastik değerlerini paylaşırsa bence herkes yararlanır bu konudan.

şimdiden çok teşekkürler herkese



Merhabalar aramıza hoşgeldiniz.
Aracınızı güle güle kullanın..
Lastik basınç sensörü sadece az ya da çok hava varsa hata lambası yakar.
tek tek basınç göstermez.
Lastik havalarınızı kontrol edin 32-34 PSI uygun basınç.
Ben Octavia için 32 kullanıyorum. Deneyerek memnun kaldığınız basıncı belirleyebilirsiniz. Bence 34 sizin aracınız için uygun basınç.
Lastik sesi sizi rahatsız ediyorsa daha sessiz markalar var. forumda bununla ilgili konular var.


Çevrimdışı enoktakenokta

  • Site Sorumlusu
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7265
    • Profili Görüntüle
Akif Hocam zaten çoğu soruyu yanıtlamış.
 
Ben kendi Superb aracımda günlük kullanımda ön arka 32psi kullanıyorum hep.
 
Sanırım lastikleriniz P7 Cinturato, ben de 3 seneyi aşkın aynı lastiği kullanıyorum. 3 sene önce yapılan testlerde kendi ebadının en sessiz lastiği olarak görülüyordu, ancak zaman içinde durumlar değşmiş olabilir. Ancak her zaman dediğim gibi ben aracın yalıtım zaafiyeti olduğunu düşünüyorum. Yine de daha yumuşak bir lasti kalmak bir nebze fayda geirebilir, ancak ciddi maliyet olacaktır.
Hep bi F.D. kafasındaki kişi...


Çevrimdışı aytunca

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Michelin kullanıyorum...
 
 Çok konforlu ve sessiz lastikler...daha önce passatta da aynı lastiği kullanmıştım..Privacy serisi...mükemmel


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
sensör bar sayısını görmez eğer lastiklerden birisindeki hava diğerlerine göre dengesizse onun uyarısını verir. eğer bütün lastiklerdeki hava eşit oranlarda azalmışsa uyarı vermez. uyarı verdiğinde bütün lastikleri eşitledikten sonra arabayı çalıştırmadan kontağı açıp vites kolu yanındaki sol üstteki düğme idi sanırım ona basılı tutup sesi duyduktan sonra kontağı kapatacaksınız bu uyarıyı siler.

ben tüm tekerlerde 32 barda kullanıyorum 34 yapılması sensörü aktif hale getirir mi bilmiyorum. ama tahminimce bu sensör her dingil için ayrı ayrı ölçüm yapıyor. ön taraf ayrı arka taraf ayrı.

arka tarafta yüksek barın şöyle bir dez avantajı vardır. çok ağır bir yük yüklenirse tekerlerin balon yapma riski vardır.


Çevrimdışı metkaya

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar cevaplarınız için teşekkürler.. servise sordum aracın yakıt kapağındakinin tam aksine hepsini aynıda yapabilirsiniz, önü 34 arkayı 32 de yapabilirsiniz önden çekiş olduğu için cevabı aldım.

**bugun lastiklerimi 32 psi a ayarlattım, 34 ten 32 ye düşünce resmen aracın hoplamaları azaldı tam ideal ayar sanırım bu. 2 psi değerden bu kadar fark etmeside ilginç. yalnız 34 te iken gazlayınca sanki daha iyi gidiyordu gibi geldi, evet böyle bişey vardır derler hep ama gerçektende 2 psi bu kadar fark ettirirmi sizcede ?? gerçi ben 30 dan 34 psi a çıkartınca araba daha iyi gidiyor sanrısı gelmişti ama. merak ettiğim 2 veya 4 psi fark gerçektende fark yaratırmı??

bu arada km yaptıkca lastikler resmen kendini buluyor sanırım pirelli cinturato p7 ler gerçektende kaliteli lastik..ses aracı teslim aldığıma göre 4 günde nerdeyse tamamen gitti. tabi bu bahsettiğim düşük hızlardaki lastik sesiydi. 140 a çıkarsanız illaki ses gelir e sınıfı mercedeste de gelir :).. şuan 150 km de araç kılavuzda dediği gibi 500km den sonra daha kendini bulcaktır her anlamda savı doğru demekki..

**Şu konuda fikirlerinizi bekliyorum hala.. tüm lastiklere aynı basıncımı basmalıyız yoksa yakıt kapağındaki gibi arkayı yuksekmi tutmalıyız yoksa servisin dediği gibi yuksek yapıcaksanız önü yuksek yapın tavrınamı uymalıyız??

**ve son olarak yakıt ve performans (çekiş) konusunda 2 psi gerçektende fark yaratırmı??

amacım hep birlikte en ideal değerleri bulmak ve herkesin yararlanması

hatırlatma notu: 225-45-17 lastik kullanıyorum şuan hepsine 32 psi (2.2bar)
« Son Düzenleme: 07 Mart 2014, 14:03:48 Gönderen: metkaya »


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Artukbey

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
Benim aracın lastiklerinde 37 bar hava varmış ve 2 aydır böyle kullanıyormuşum lastik havaalnı yolunda patlayınca anlamış olduk. Yani bayiden aracı alınca kontrol etmeden benim gibi 2500 km yol yapmayın


Çevrimdışı rafy1453

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 63
    • Profili Görüntüle
dostum hayırlı olsun ben de yeni kasa superb tdi aldım aralıkta. üzerinde 225-45-17 continental lastik vardı. stepne ise 16 jant pirelli idi.


Çevrimdışı metkaya

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 43
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: metkaya;460941
arkadaşlar cevaplarınız için teşekkürler.. servise sordum aracın yakıt kapağındakinin tam aksine hepsini aynıda yapabilirsiniz, önü 34 arkayı 32 de yapabilirsiniz önden çekiş olduğu için cevabı aldım.

**bugun lastiklerimi 32 psi a ayarlattım, 34 ten 32 ye düşünce resmen aracın hoplamaları azaldı tam ideal ayar sanırım bu. 2 psi değerden bu kadar fark etmeside ilginç. yalnız 34 te iken gazlayınca sanki daha iyi gidiyordu gibi geldi, evet böyle bişey vardır derler hep ama gerçektende 2 psi bu kadar fark ettirirmi sizcede ?? gerçi ben 30 dan 34 psi a çıkartınca araba daha iyi gidiyor sanrısı gelmişti ama. merak ettiğim 2 veya 4 psi fark gerçektende fark yaratırmı??

bu arada km yaptıkca lastikler resmen kendini buluyor sanırım pirelli cinturato p7 ler gerçektende kaliteli lastik..ses aracı teslim aldığıma göre 4 günde nerdeyse tamamen gitti. tabi bu bahsettiğim düşük hızlardaki lastik sesiydi. 140 a çıkarsanız illaki ses gelir e sınıfı mercedeste de gelir :).. şuan 150 km de araç kılavuzda dediği gibi 500km den sonra daha kendini bulcaktır her anlamda savı doğru demekki..

**Şu konuda fikirlerinizi bekliyorum hala.. tüm lastiklere aynı basıncımı basmalıyız yoksa yakıt kapağındaki gibi arkayı yuksekmi tutmalıyız yoksa servisin dediği gibi yuksek yapıcaksanız önü yuksek yapın tavrınamı uymalıyız??

**ve son olarak yakıt ve performans (çekiş) konusunda 2 psi gerçektende fark yaratırmı??

amacım hep birlikte en ideal değerleri bulmak ve herkesin yararlanması

hatırlatma notu: 225-45-17 lastik kullanıyorum şuan hepsine 32 psi (2.2bar)


arkadaşlar son sorularıma cevap vericek, yorum getirecek olan yok mu? beklemedeyim, teşekkürler :)


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AVCI;460958
Benim aracın lastiklerinde 37 bar hava varmış ve 2 aydır böyle kullanıyormuşum lastik havaalnı yolunda patlayınca anlamış olduk. Yani bayiden aracı alınca kontrol etmeden benim gibi 2500 km yol yapmayın


sadece o değil lastikçilerde yapılan değişimlerde de aynı şekilde kontrol edilmeli hassas ayar yapılmıyor.


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
mehmet bizim arabalar spor araba değil konfor ön planda olmalı dolayısıyla 32 barda ayarlı dursun. yumuşak lastik rahat sürüş.


Çevrimdışı Artukbey

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 314
    • Profili Görüntüle
Lastik patlayınca Şu basit tamir spreyleri varya Uzun Zaman önce almıştım Onu sıkıp devam ettim ama araba 1 hafta otoparkta yatacak acabalastik inermi ve bu spreylerin Iastiğ Zararı oluyormu neticede dönüşl lastiği tamir ettireceğim (telden yaziyorum imla icin özür)Lastiğe vida batmıştı ve sensör uyarınca gördüm Uçağa yetişeceği içinde bu spreyi kullandım ve tıslamayı anında Kesti.
« Son Düzenleme: 08 Mart 2014, 23:13:43 Gönderen: Artukbey »


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: AVCI;461087
Lastik patlayınca Şu basit tamir spreyleri varya Uzun Zaman önce almıştım Onu sıkıp devam ettim ama araba 1 hafta otoparkta yatacak acabalastik inermi ve bu spreylerin Iastiğ Zararı oluyormu neticede dönüşl lastiği tamir ettireceğim


Üzerinde en kısa sürede/en yakın tamircide tamir ettirin yazıyor..
İçine tamamen yerleşip çıkarması güçleşmeden yaptırmanızı öneririm..