škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yakıt tüketimi elegance 1.6 TDI Düz vites

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ke®eM

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar selamlar,

Ocağın 21 inden beri aracımı büyük keyifle kullanıyorum. 1600 küsür km lerdeyim henüz ikinci depom.


Benim sizlereden edinmek istediğim fikir şu; Sağlıklı bir motor için mazot önerilieriniz ve düz vites kullanımı için varsa bildiğiniz püf noktaları. Örn: ilk iki vites geçişi devir olarak şöyle olmalı vs....

Bu arada şirketimin bana sağladığı %8.5 lik bir avantaj var. BP tarafından taşıt matiklerimiz var. Dolayısı ile BP den almak konusunda biraz israrcıyım, olabildiğince aynı benzinlikten almaya çalışıyorum. Pompalar değişebiliyor tabiki.

Ankarada Eskişehir yolundaki Halkbankası GM'nün önündeki BP.
cant: 16"



Sizlerin önerilerini bekliyorum.
Şimdiden teşekkürler.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Düz vitesse sıkıntı yok istediğin devir bandında kullan ancak çalıştırmadan sonra ve stop etmeden önce beklemeleri ihmal etme turbonun sağlığı için onun dışında ilk bin rodajını yapmışsın ben bizim arabada biraz devirli kullandım 5-6 bin km araba istediğim yerde istediğim tepkileri vermeye alışsın diye senin tercihin geriye kalan 5 bin den sonra yakıtında bariz düşer zaten. Hayırlı olsn tekrar kazasız belasız binin


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
bu bekleme olayı ne ben çalıştırdığım gibi basıyom gaza.
beklemeden kasıt kaç dakika hem ilk çalışma hem stop etmeden önce?


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
rodaj önemli aslında hatırladığım kadarıyla ilk Bin km sakin kullanılacaktı, max devire ve hızlara çıkmadan, ancak tüm vitesleri kullanın diyordu. sonraki 500km ise üst devirlere çıkıp sıkıştırarak kullanılacaktı.

Sonrası için de sabah motor ısınmadan çok sıkıştırmayın aracı. Uzun süreli veya sıkıştırarak kullanmışsanız da stop etmeden önce1-3dk arası rölantide bekletin


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
valla benimki DSG ve S modda pek kullanmam kendisi takılıyo kafasına göre


Çevrimdışı bugra042

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 28
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: civanmukti;458625
valla benimki DSG ve S modda pek kullanmam kendisi takılıyo kafasına göre


aracınızın motorunu erken yıpratmamak için sabahları özellikle ilk çalıştırmada motorun rölantide çalışmasına 1-2 dakika gaz vermeden beklerseniz hem pistonları yağlama açısından hemde kalkışa hazır duruma gelmesi açısından iyi olacaktır.


Çevrimdışı civanmukti

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 625
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: bugra042;458627
aracınızın motorunu erken yıpratmamak için sabahları özellikle ilk çalıştırmada motorun rölantide çalışmasına 1-2 dakika gaz vermeden beklerseniz hem pistonları yağlama açısından hemde kalkışa hazır duruma gelmesi açısından iyi olacaktır.


bunu dikkate alıcam bundan sonra.


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Aslında sabah rölantide beklemek eski nesil motorlar için geçerli. Yeni nesil motorlar için çalıştır-git yolda ısıt önerisi var. Yoldayken çok sıkıştırmadan alt devir ve düşük hızda ilerlemek gerekiyor. Çalıştır-git özelliğini sağlayan parça ise EGR valfi.

Zaten çalıştırıp rölantide beklerseniz Bolero da aracı kapatın gibi bir uyarı çıkıyor


Çevrimdışı chook

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;458680
Aslında sabah rölantide beklemek eski nesil motorlar için geçerli. Yeni nesil motorlar için çalıştır-git yolda ısıt önerisi var. Yoldayken çok sıkıştırmadan alt devir ve düşük hızda ilerlemek gerekiyor. Çalıştır-git özelliğini sağlayan parça ise EGR valfi.

Zaten çalıştırıp rölantide beklerseniz Bolero da aracı kapatın gibi bir uyarı çıkıyor


Amam ustalar oyle demiyor
Ozellikle turbonun omru icin


Çevrimdışı viperking

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3548
    • Profili Görüntüle
Turbo nun ömrü için iki şart var.

1- Sabah çalıştırdığınızda motor belli ısıya çıkmadan ani hızlanmalardan ve yüksek süratlerden kaçının.

2- Daha da kritik olarak araç durdurulmadan önce 1-3dk arası rölantide bekletin.

Zaten 2. seçeneği yaptığınızda turbo nuz yeteri kadar soğuyacak ve yağlanacak dolayısıyla sabah ilk çalıştırma için hazır olacak.

Rölantide uzun süre çalıştırma işi karbüratörlü motorlar ve motor yağlarının bu kadar iyi olmadığı zamanlardan kalma.


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: viperking;458692
Turbo nun ömrü için iki şart var.

1- Sabah çalıştırdığınızda motor belli ısıya çıkmadan ani hızlanmalardan ve yüksek süratlerden kaçının.

2- Daha da kritik olarak araç durdurulmadan önce 1-3dk arası rölantide bekletin.

Zaten 2. seçeneği yaptığınızda turbo nuz yeteri kadar soğuyacak ve yağlanacak dolayısıyla sabah ilk çalıştırma için hazır olacak.

Rölantide uzun süre çalıştırma işi karbüratörlü motorlar ve motor yağlarının bu kadar iyi olmadığı zamanlardan kalma.


Aynen katılıyorum ama 1.6 motor traktöre dönmüşken her gaz verdiğimde o şıngırdaması gereken motor çatur çutur sesler çıkarırken veremiyorum o gazı :)


Çevrimdışı Ke®eM

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 64
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı vilus86

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Esariipek;458701
Aynen katılıyorum ama 1.6 motor traktöre dönmüşken her gaz verdiğimde o şıngırdaması gereken motor çatur çutur sesler çıkarırken veremiyorum o gazı :)


Alıntı yapılan: viperking;458692
Turbo nun ömrü için iki şart var.

1- Sabah çalıştırdığınızda motor belli ısıya çıkmadan ani hızlanmalardan ve yüksek süratlerden kaçının.

2- Daha da kritik olarak araç durdurulmadan önce 1-3dk arası rölantide bekletin.

Zaten 2. seçeneği yaptığınızda turbo nuz yeteri kadar soğuyacak ve yağlanacak dolayısıyla sabah ilk çalıştırma için hazır olacak.

Rölantide uzun süre çalıştırma işi karbüratörlü motorlar ve motor yağlarının bu kadar iyi olmadığı zamanlardan kalma.



uzun yoldasın 160 - 180 kapatmış gidiyorsun, çat trafik lambası kırmızı, duruyorsun araba stop ediyor, dolayısıyla salyongozda duruyor, bu durumda ne oluyor??


Çevrimdışı Esariipek

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5850
    • Profili Görüntüle
Hala meçhul kesin net bir cevap alamadım o konuyla alakalı oyüzden uzun yolda ilk iş kemer sonra ss off tuşu oluyo benim için :)


Çevrimdışı DDŞ

  • Deli Oğlan
  • Genel Moderatör
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9379
    • Profili Görüntüle
işte o salyangoz öyle pat diye durmuyor. freni yok ki kendi sürtünmesiyle duracak o.kontağı kapadığınızıda dönüş hızı hafif hafif yavaşlayacak ve duracak.bu sırada sizde kontağı kapatırsanız yağ basılmıyor olacak turboya ve turbo aşınacak :)

bende bir dizel kullanıcısı olarak aracımı çalıştırdığımda en az 30sn bekliyorum ve yolda hararet 90ye gelmeden aracı çook sakin kullanıyorum düz yolda yüksek vites düşük devir az gaz gidiyorum hep okşuyorum. motor soğukken çok yanıma gelip de kapışmaya çalışan olduğunu bilirim hiç istifimi bozmam mesela bak kardşeim yoluna derim.