škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.6 TDİ Bilgilendirme

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
2 senemi harcadım araştırdım. Motor arada rolanti yüksek çalıştırıyordu. Passatlardada aynı olay vardı ama hissettirmiyordu. Fabiada herşeyi hissediyorsunuz.Ve inanılmaz can sıkıcı oluyordu burada konusunuda açtım birşey bulamamıştık.

*Yüksek rolanti 1000d/d
*Gürültülü çalışma
*Motorda titreme
*Yakıt %40 artış
*Rahatsız vites geçişleri

Bu olay başladığı zaman korkmayın. DPF temizleniyor. Yani araba filtredeki kurumları yakarak atmaya çalışıyor. Stop etmeyin bekleyin 8dakikadan uzun sürerse yavaş yavaş gaz verip bırakın pompalayın yaksın kurumları. Sebebine gelirsek.

*Kısa mesafe
*Deponun dibini kullanmak
*Devirsiz kullanmak

Bunlar yeni tip TDI motorda yapılmaması gerekenler.

Maksatım sizi bilgilendirmek aklınızda kalsın çünkü bu bilgiyi sadece yurtdışında Skoda mühendisine soran yetkili servis elemanından öğrendim hiçbir servis bilemedi.
-------------------------------------------------


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Peki 1000 devirin sıcaklığı kurum yakmaya yetiyor mu?


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kucless;439338
Peki 1000 devirin sıcaklığı kurum yakmaya yetiyor mu?


Yakıt hava karışımıda arttığı için devir fazla abartılmamış, tabi yetmiyor yolda seyir esnasındada 5 dakika içinde yapıyor uzun yolda farketmiyorsunuz, ama park halinde daha uzun sürüyor devir az olduğu için, inmek durumundaysanız diplemeden hafif hafif pompaladıktan sonra gazı rolanti düşüyor ses kesiliyor anlıyorsunuz zaten :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı ruyaci

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 178
    • Profili Görüntüle
Çok iyi bir paylaşım başımıza geliyordu fakat anlattıklarını bilmiyorduk. Teşekkür ederim.


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Ben dogru sekilde bilgilendirmeye calisayim.

Araci ilk mars yaptiginizda kalkis yapmadan anlik tuketime bakin 1 lt 1.2 lt falansa dpf icersindeki kurumlar yakilmak istiyor.

Bunun sebebini arkadasimiz yazmis  , kisa sureli kullanim , devirsiz kullanim ve bazi diesel yakitlar.

Aslinda dpf uyari lambasinin yanmasi lazim ama passatlarda nedense yanmiyor .

Dpf doldugunda titreme vs artar , ayrica start stop islem basladiginda devreye girmez.

Kurumlari yakip dpf bosaltmanin yolu arac isindiktan sonra otoban cevre yolu vs yol bulup 4. Vites 2200 devirde 8-10-15 dk kullanirsaniz dpf islemi tamamdir , bu duruma cokca dusuyorsaniz araci bu tarz acik yollarda 2500-3000 devirlerde arasira kullanin  ve dpf doluyorsa yakiti degistirin ;)

Dpf regenaration islemi belli defalar yapildiktan sonra dpf tamamen dolar ve bosalamayacak halr gelince dpf iptali veya yeni dpf alinmasi gerekir , buda 150 bin km civari biter , ama surekli devirsizseniz ve dandik yakit aliyorsaniz bu km assagi duser ;)

Ayrica dpf bosaltma islemi vagcom ile baglanilipta yapilabilir.

Ayrica dpf temizleme herhangi sebeple yarim kaldiysa bidahaki calistirmada devam edecektir  , zaten dpf temizlik yapmaya basladiginda araci stop ederseniz guclu bir fanin calistigini anlarsiniz, bu fan biraz uzun calisir , bu fanin amaci dpf yakacak isiyi azaltmaktir.

Dpf temizligini 2000 devir uzerinde yapma nedenimizde , dpf icindekileri yakmak icin 600 °C isi gerekliligidir.

Simdilik aklima gelenler bunlar


Çevrimdışı mustisahin

  • T U R B O T
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 6509
    • Profili Görüntüle

Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: kagan06;439496
...dpf bosaltma islemi vagcom ile baglanilipta yapilabilir...

Alıntı yapılan: kagan06;439496
...Dpf temizligini 2000 devir uzerinde yapma nedenimizde , dpf icindekileri yakmak icin 600 °C isi gerekliligidir...
İyi de Vagcom 600°C ısıyı nasıl sağlayabiliyor ki?:hmm::blm:


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Peki DPF sadece euro5 motorlar da mı bulunuyor?
Euro4 motor olup'ta kurumlanan egsoz manifoltu ve diğer aksamları nasıl temizleyebiliriz?
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;439520
Peki DPF sadece euro5 motorlar da mı bulunuyor?
Euro4 motor olup'ta kurumlanan egsoz manifoltu ve diğer aksamları nasıl temizleyebiliriz?
Carbon Clean:wnk::wnk::wnk:


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;439515
İyi de Vagcom 600°C ısıyı nasıl sağlayabiliyor ki?:hmm::blm:

Benim aracim passat, passat forumunda vag ile temizleme yapanlar var, ayrica servise goturseniz onlarda ayni sekilde cihazla yapacaklar, diesel yakit kurum yakmak icin isiyi yukseltiyor , ama 600 muydu 450 miydi simdi hatirlayamadim, ama vagcom ile gereksiz bence , arada 20-30 kmlik genis yollu guzergah oluyordur o yolda yakmaniz yakit tasarrufu anlamindada fayda saglar.






Alıntı yapılan: mygokhan;439520
Peki DPF sadece euro5 motorlar da mı bulunuyor?
Euro4 motor olup'ta kurumlanan egsoz manifoltu ve diğer aksamları nasıl temizleyebiliriz?

Benim bildigim euro5 ve euro6 motorlarda olacak,  ama euro4 bilemiyorum ama anlamak basit , dpf olan aracin egzozuna parmaginizi sokun siyahlik cok hafif vardir , dpf yoksa elinize biton pislik gelir , ayrica egzoz selpak testi yaparsaniz selpakta hic siyahlik olmayacaktir dpf li aracta...

Eski araclara carbon clean sart , ben dpf li aracimada yaptirmayi dusunuyorum ama daha aracim 5000 km de ileride arastirir zararsizsa yaptiririm, ama bosch yada karbon teknik te yaptirin, carbon clean diye yakit katkisi koyup yollamasinlar sizi :)

Mesela benim aracin ilk calistirmada devri hic 1.1-1.2 lt leri gormedi, cunku arada aslani oksayacaksiniz , hararet suyu 80 ve yagda 80-90 °C yakaladiginizda yawas yawas yukseltin ve devri dayayin 3500 e :) 2500 altinda kalmasin , her depo 1-2 defa yapistirsaniz hic sikinti yasamazsiniz


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Dpf temizleme esnasında uyarı ışığı yakmaması daha iyi sadece tamamen dolduğunda yanıyor diye biliyorum.

Benim tosunu otobanda okşuyorum ama ona rağmen yapıyor işte, yakıttan kaynaklı ama temiz yakıt aldığımı düşünüyorum. Bazen senede 1 defa yapıyor bazen ayda 2 kez belli olmuyor.
-------------------------------------------------


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;439575
Dpf temizleme esnasında uyarı ışığı yakmaması daha iyi sadece tamamen dolduğunda yanıyor diye biliyorum.

Benim tosunu otobanda okşuyorum ama ona rağmen yapıyor işte, yakıttan kaynaklı ama temiz yakıt aldığımı düşünüyorum. Bazen senede 1 defa yapıyor bazen ayda 2 kez belli olmuyor.


Ama uyarsa daha iyi olur, biz biliyoruz ama internetle alakasi olmayan kullanici bilemezki .

Ben yakiti hep ayni istasyon ayni pompadan alirim, s.disinda 150 tl lik izmir cesme de total den aldim, baktim bayii buyuk yeride saglam , sikinti olmaz diye dusundum olmadida , uzun yolda bitirdim zaten o yakitida :)

Sizde kontrol edin hangi istasyonda l dpf daha cabuk doluyorsa orayi eleyin bence.

Ben total euroexellium aliyorum , ama sahis bayiiden degil totalin kendisine ait istasyonundan aliyorum.


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kagan06;439651
Ama uyarsa daha iyi olur, biz biliyoruz ama internetle alakasi olmayan kullanici bilemezki .

Ben yakiti hep ayni istasyon ayni pompadan alirim, s.disinda 150 tl lik izmir cesme de total den aldim, baktim bayii buyuk yeride saglam , sikinti olmaz diye dusundum olmadida , uzun yolda bitirdim zaten o yakitida :)

Sizde kontrol edin hangi istasyonda l dpf daha cabuk doluyorsa orayi eleyin bence.

Ben total euroexellium aliyorum , ama sahis bayiiden degil totalin kendisine ait istasyonundan aliyorum.


Uyarı olarak DİNK ! edip ışık çıkıp kaybolabilir mesela :)

Bende yakıt aldığım yeri hiç değiştirmediğim için hangisi daha çabuk dolduruyor analizini yapamadım. Total e geçicem sanırım.
-------------------------------------------------


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: gokcen59;439708
Uyarı olarak DİNK ! edip ışık çıkıp kaybolabilir mesela :)

Bende yakıt aldığım yeri hiç değiştirmediğim için hangisi daha çabuk dolduruyor analizini yapamadım. Total e geçicem sanırım.


Aynen dink edebilir, mfa da dpf uyarisida ciksa fena olmaz:)

Yakit yorumlarini bekliyorum total veya digerleri icin:thumbup:


Çevrimdışı kucless

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 809
    • Profili Görüntüle
Bu dpf yi iptal edenler var bazı sitelerde 800 tl fiyat çekiyorlar. Sensörü mü iptal ediyorlar yoksa komple aradan parçayı mı söküyorlar?