škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

fan çalışması...

cretan · 11 · 23075

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cretan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar merhabalar arabamla yaklaşık 2000 km yol yaptım ve gayet memnunum... bir konuda danışmak istiyorum diğer kullanıcılara...

aracım bazen park ettikten sonra yaklaşık 3-5 dk fan çalıştırıyor... normal bir fan sesinden başka bir sıkıntı yok... ayrıca aracımı sürekli d'de kullanıyorum manuel veya s konumuna getirmiyorum bu yüzden yüksek devir gibi bir durum da yok... hararet göstergesi de hep normal aralıkta herhangi bir arıza uyarısı falan yok... havanın çok sıcak olmadığı 19-22 derece olduğu zamanlarda bile bazen çalışıyor... daha önce de kullandığım araçlarda yazın özellikle olurdu ama biraz daha yüksek sıcaklıklarda oluyordu...
klavuzda 10 dk kadar çalışması normal diyor ben de zaten bunun normal olduğunu biliyorum ama bu havada biraz garip geldi bana...
sizde de aynı durum mevcut mu...


Çevrimdışı kadir_

  • Kısa Bir Ara..
  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 9469
    • Profili Görüntüle
Açıp açmama konusunda arabalarımız bizden daha bilgililer benimde bahçe kapımdan girdikten sonra genelde çalışır biraz dik yerde zorlayarak kaldırdığımda genelde çalışır sorun etmeyin derim :)


Çevrimdışı cretan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: kadir_;434879
Açıp açmama konusunda arabalarımız bizden daha bilgililer benimde bahçe kapımdan girdikten sonra genelde çalışır biraz dik yerde zorlayarak kaldırdığımda genelde çalışır sorun etmeyin derim :)

araba benden akıllı orası kesin :) teşekkür ederim...


Çevrimdışı karabatak23

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
benimde fan çalışıyor kısa mesafelerde bazen çalışıyor bundan önceki aracım da skodaydı ama böyle bir şey  olmadı.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Kolay kolay fan açılmıyor, hele dizel veya TSI gibi düşük devir çeviren motorlar sakin kullanımda


Çevrimdışı ucetinkaya

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 54
    • Profili Görüntüle
klima acik yogun trafikde ve sıcakda kullandığım zaman bende genelde açılıyor


Çevrimdışı vilus86

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 10
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: cretan;434876
arkadaşlar merhabalar arabamla yaklaşık 2000 km yol yaptım ve gayet memnunum... bir konuda danışmak istiyorum diğer kullanıcılara...

aracım bazen park ettikten sonra yaklaşık 3-5 dk fan çalıştırıyor... normal bir fan sesinden başka bir sıkıntı yok... ayrıca aracımı sürekli d'de kullanıyorum manuel veya s konumuna getirmiyorum bu yüzden yüksek devir gibi bir durum da yok... hararet göstergesi de hep normal aralıkta herhangi bir arıza uyarısı falan yok... havanın çok sıcak olmadığı 19-22 derece olduğu zamanlarda bile bazen çalışıyor... daha önce de kullandığım araçlarda yazın özellikle olurdu ama biraz daha yüksek sıcaklıklarda oluyordu...
klavuzda 10 dk kadar çalışması normal diyor ben de zaten bunun normal olduğunu biliyorum ama bu havada biraz garip geldi bana...
sizde de aynı durum mevcut mu...


Sanırım bu konuyla ilgili durumu radyo muhabbetinin döndüğü yere yazdım. Sunu söyleyebilirim fan calısması hararetle alakalı değil, aracınız diesel fartikür filtresini temizliyor, kurumları yakıyor, muhtemelen yanık plastik kokusunu alıyorsunuzdur ve aracın start stop sistemi devreye girmiyordur ve araç rölantide 1000 devir civarında çalışıyordur bu esnada. Edindiğim bilgilere göre arac bu konumdayken aracı stop etmemekte fayda var, fan susana kadar 2000 - 25000 devirde dolaşarak diesel partikür filtresindeki kurumların yakılmasına yardımcı olmak gerekiyormuş. (Başka forumlardaki muhabbetlerin yalancısıyım.) Ben buna dikkat ediyorum fakat 200- 250 km'de bir yapıyor bu isi ve yukarıda yazdıklarımdan emin de değilim. Radyo muhabbetinin döndüğü yere yazdığım yazı:

Aracı Efe'den alanları 2500 bakımına çağırıyorlar arabada bir sıkıntı falan varmı diye bakıyorlar, 2dk sürüyor bakım  Radyo konusunu söyledim bakmadılar bile, böyle bir sıkıntı octavialarda var henüz çözümü yok dediler, ayriyetten aracımda yeni bi şey fark ettim.
Daha önce 1.4 tsi dsg 2010 model octi vardı, ilk defa diesel araç aldım. Diesel partikür filtresi denen bişey varmış, biriken kurumun toplanıp yakıldığı yer sanırsam. Bende bu yakma işlemi 200 - 250 km' de bir çalışıyor. Başka forumlarda kısa mesafe kullanımlarda çabuk tıkanır gibi ibareler vardı, bnmde işyerim ve ev arası 3km  Bu konuda detaylı bilgi sahibi olan var mı??


Çevrimdışı cretan

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 36
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: vilus86;435325
Sanırım bu konuyla ilgili durumu radyo muhabbetinin döndüğü yere yazdım. Sunu söyleyebilirim fan calısması hararetle alakalı değil, aracınız diesel fartikür filtresini temizliyor, kurumları yakıyor, muhtemelen yanık plastik kokusunu alıyorsunuzdur ve aracın start stop sistemi devreye girmiyordur ve araç rölantide 1000 devir civarında çalışıyordur bu esnada. Edindiğim bilgilere göre arac bu konumdayken aracı stop etmemekte fayda var, fan susana kadar 2000 - 25000 devirde dolaşarak diesel partikür filtresindeki kurumların yakılmasına yardımcı olmak gerekiyormuş. (Başka forumlardaki muhabbetlerin yalancısıyım.) Ben buna dikkat ediyorum fakat 200- 250 km'de bir yapıyor bu isi ve yukarıda yazdıklarımdan emin de değilim. Radyo muhabbetinin döndüğü yere yazdığım yazı:

Aracı Efe'den alanları 2500 bakımına çağırıyorlar arabada bir sıkıntı falan varmı diye bakıyorlar, 2dk sürüyor bakım  Radyo konusunu söyledim bakmadılar bile, böyle bir sıkıntı octavialarda var henüz çözümü yok dediler, ayriyetten aracımda yeni bi şey fark ettim.
Daha önce 1.4 tsi dsg 2010 model octi vardı, ilk defa diesel araç aldım. Diesel partikür filtresi denen bişey varmış, biriken kurumun toplanıp yakıldığı yer sanırsam. Bende bu yakma işlemi 200 - 250 km' de bir çalışıyor. Başka forumlarda kısa mesafe kullanımlarda çabuk tıkanır gibi ibareler vardı, bnmde işyerim ve ev arası 3km  Bu konuda detaylı bilgi sahibi olan var mı??

aynen kokuyu da farkettim hatta kaputu açarak kontrol bile ettim...
daha önceki aracım dizeldi onun kullanımında düşük devir kullanmanın karbon birikimine neden olduğunu bu yüzden kendi devrinde kullanmılması gerektiği servisten söylendi... ancak bu araç 7 ileri olduğu için hem düşük devirde vites değiştiriyor hem de devri kendisi ayarlıyor sonuçta ve karbon yakımını yani temizliğini de kendisi yapıyormus ben de klavuzdan baktım siz söyledikten sonra... kısa mesafeler birikime yol açar mı bilemem böyle birşey duymadım benim bildiğim düşük devir birikime neden olur... ama sonuçta vw nin diğer araçlarında yıllardır kullandığı bir teknoloji... herhangi bir sıkıntı yaratmayacaktır... hem motor kendi temizliğini yaptığına göre bir sorun oluşturmaz...


Çevrimdışı kagan06

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 150
    • Profili Görüntüle
Kisa mesafelerde dpf surekli dolar , kisa mesafe kullanimda diesel tavsiye etmem , heleki sabah 3 km git aksam 3 km gel , araba bile almak mantikli degil ;)

Dpf ler bosalamaz hale 150000 kmlerde ulasirlar , isterseniz iptal ettirirsiniz isterseniz yenisi takilir ama yenisi 3-5 bin tl rahat vardir ;)

Siz hep 3 km yapmaya devam ederseniz 40-50 bin km de dpf bosalamaz hale gelir ;)

Ben ekmek almaya bile arabayla giden birisiydim, ta ki diesel alana kadar :) cok nadir 3-4 km icin arac calistiriyorum ;)

Bindigim an min 10 km yaparim, bu bile az aslinda ;)


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: cretan;435333
...bu araç 7 ileri olduğu için hem düşük devirde vites değiştiriyor hem de devri kendisi ayarlıyor...
Ara ara manuel moda alıp biraz devirli kullanmakta fayda var.:wnk: Araç otomatik modda ayarlıyor devri ve gidilecek vitesi ancak manuelde kontrol sizde.:wnk:


Çevrimdışı BRS99

  • VAG Meraklısı
  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 202
    • Profili Görüntüle
Valla amcamın 2.2CDi Viano'sunu ne kadar zorlasamda hiç fan açtıgını hatırlamıyorum servise danışın bence.


EDİT:imla