škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

2012 DSG'lerde sorun yaşayan var mı ?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı c@n77

  • Mean vRS...
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1364
    • Profili Görüntüle
Deneyelim...:D :D :D hele bedava diyorsan kesin denerim..:D :D :D ama soyledigin mantikli...;)


Çevrimdışı muratç

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 15
    • Profili Görüntüle
2012 1.4 tsi dsg denenmiştir başarılı :)  Bu zaten kitapçıkta yazıyor.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: muratç;432500
2012 1.4 tsi dsg denenmiştir başarılı :)  Bu zaten kitapçıkta yazıyor.
Benim anlatmaya çalıştığımı mı denediniz?


Çevrimdışı kry1459

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 538
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;431818
Jetta' da farkettiğim bir şey var.

Durdunuz ve ayağınız frende viteste D konumunda.
Eğer frene çok fazla basmıyorsanız (fren pedalına uyguladığınız güç anlamında) aracın rölanti devri 900-1000d/d seviyesinde duruyor.
Eğer frene iyice yüklenmiş de bekliyorsanız (Abartmadan tabii. Yani önceki konumdan daha fazla), aracın rölanti devri 600d/d seviyesinde duruyor.

Sanırım frene az basıldığında bunu algılayıp kalkışa hazır olabilmek için devri yüksek tutuyor.

Denemesi bedava; frene aracı olduğu yerde durduracak kadar basın ve rölantiyi gözleyin. Rölanti 900-1000d/d seviyesinde sabit duracak. Hiç konumunuzu bozmadan frene biraz daha abanın. Rölantinin 600d/d seviyesine düştüğünü gözlemleyeceksiniz.:wnk:


Doğru tespit isin özü budur :ok:


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Selam
Arabayı bugün servise götürdüm.
Usta ile test ettik.
Söylediğim gibi araba daha 1 de iken (2 ye geçmeden) sanki vites değiştirecekmiş gibi kesiliyor sonra tekrar 1 le devam edip 2 ye atıyor.
Usta diğer octavialarında böyle olduğunu yazılımın bu şekilde olduğunu söyledi. Yine de bi bilgisayara bağlayıp adaptasyon yapacaklar sonucu göreceğiz ama pek kafama yatmadı çünkü daha önce de dsg li seat kullandım 1.viteste böyle bir kesilme olmuyordu.
Özellikle 2012 DSG kullananların yorumunu alabilir miyim ? Sizlerde de bu şekilde mi çalışıyor şanzıman ?
Teşekkürler


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Fabiş ama yazayım dedim.
 
Benim araçta yazılım güncellemesi yapıldı, ama öncesinde de kesilme yapmıyordu, zaten 2. vitese hissettirmeden hemen geçiyor, durmadıkça ya da çok dik bir yere düşük hızda gelmedikçe 1'e bir daha inmiyor


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ipek_ali;434329
Selam
Arabayı bugün servise götürdüm.
Usta ile test ettik.
Söylediğim gibi araba daha 1 de iken (2 ye geçmeden) sanki vites değiştirecekmiş gibi kesiliyor sonra tekrar 1 le devam edip 2 ye atıyor.
Usta diğer octavialarında böyle olduğunu yazılımın bu şekilde olduğunu söyledi. Yine de bi bilgisayara bağlayıp adaptasyon yapacaklar sonucu göreceğiz ama pek kafama yatmadı çünkü daha önce de dsg li seat kullandım 1.viteste böyle bir kesilme olmuyordu.
Özellikle 2012 DSG kullananların yorumunu alabilir miyim ? Sizlerde de bu şekilde mi çalışıyor şanzıman ?
Teşekkürler


Bu kadarına pes diyorum..
DSG ile gelen her şikayete normal demelerine akıl sır erdiremiyorum.
Anlattığınız şekilde olmasına imkan yok çünkü 1 den 2 geçişi hissedilmiyor bile çünkü 1. vitesten 2 ye geçiş hızı çok düşük, hatta ekranda yazmasa farkedilmeyecek derecede düşük.
Servise her gittiğinizde mutlaka kayıt açtırın, kayıt açtırılmayan durumlarda, üstüne servis para da kazanamayacaksa cevap: normalden öteye geçmiyor..


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Akif Hoca;434334
Bu kadarına pes diyorum..
DSG ile gelen her şikayete normal demelerine akıl sır erdiremiyorum.
Anlattığınız şekilde olmasına imkan yok çünkü 1 den 2 geçişi hissedilmiyor bile çünkü 1. vitesten 2 ye geçiş hızı çok düşük, hatta ekranda yazmasa farkedilmeyecek derecede düşük.
Servise her gittiğinizde mutlaka kayıt açtırın, kayıt açtırılmayan durumlarda, üstüne servis para da kazanamayacaksa cevap: normalden öteye geçmiyor..


Selam,
Kayıt açtırdım. Bakalım aracı bi alayım sonucu yazarım. Düzelmezse biraz daha kullanırım sonra iddia ettikleri gibi olup olmadığını anlamak için başka bir octavia ile test ettirmelerini isteyeceğim.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ipek_ali;434329
Selam
Arabayı bugün servise götürdüm.
Usta ile test ettik.
Söylediğim gibi araba daha 1 de iken (2 ye geçmeden) sanki vites değiştirecekmiş gibi kesiliyor sonra tekrar 1 le devam edip 2 ye atıyor.
Usta diğer octavialarında böyle olduğunu yazılımın bu şekilde olduğunu söyledi. Yine de bi bilgisayara bağlayıp adaptasyon yapacaklar sonucu göreceğiz ama pek kafama yatmadı çünkü daha önce de dsg li seat kullandım 1.viteste böyle bir kesilme olmuyordu.
Özellikle 2012 DSG kullananların yorumunu alabilir miyim ? Sizlerde de bu şekilde mi çalışıyor şanzıman ?
Teşekkürler
Alıntı yapılan: lrfan;434333
Fabiş ama yazayım dedim.
 
Benim araçta yazılım güncellemesi yapıldı, ama öncesinde de kesilme  yapmıyordu, zaten 2. vitese hissettirmeden hemen geçiyor, durmadıkça ya  da çok dik bir yere düşük hızda gelmedikçe 1'e bir daha inmiyor
Firmadaki Jetta' da aynısı oluyordu. Balatalar, kavrama değişiminiden ve yazılımın güncellenmesinden sonra sıkıntı kalmadı. :wnk:


Çevrimdışı ipek_ali

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 135
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;434384
Firmadaki Jetta' da aynısı oluyordu. Balatalar, kavrama değişiminiden ve yazılımın güncellenmesinden sonra sıkıntı kalmadı. :wnk:

Selam,
Kavramayı nerede değiştirdiniz acaba ?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: ipek_ali;434447
Selam,
Kavramayı nerede değiştirdiniz acaba ?
Yetkili serviste değişti. Rekor Otomotiv' de.


Çevrimdışı guernicat

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: ipek_ali;434329
Selam
Arabayı bugün servise götürdüm.
Usta ile test ettik.
Söylediğim gibi araba daha 1 de iken (2 ye geçmeden) sanki vites değiştirecekmiş gibi kesiliyor sonra tekrar 1 le devam edip 2 ye atıyor.
Usta diğer octavialarında böyle olduğunu yazılımın bu şekilde olduğunu söyledi. Yine de bi bilgisayara bağlayıp adaptasyon yapacaklar sonucu göreceğiz ama pek kafama yatmadı çünkü daha önce de dsg li seat kullandım 1.viteste böyle bir kesilme olmuyordu.
Özellikle 2012 DSG kullananların yorumunu alabilir miyim ? Sizlerde de bu şekilde mi çalışıyor şanzıman ?
Teşekkürler


Benim 2011 Octavia'da da ikinci vitese geçişte titreme sorunundan sonra yazılım güncellediler. Bir hafta kullandım ve hem sorun giderilmedi hem de yakıt tüketimi arttı. İkinci gidişimde usta ile testte bu sorun normal dedi. Hatta kendilerindeki Yeti'de de durumun aynı olduğunu gösterdiler. Bunun kronik bir sorun olduğunu ve 2011 modellerde yazılım ile çözülmediğini ısrarla anlatıp servis müdürü ile görüşmem sonucunda kavrama değişimine gidildi. Yaklaşık 10000 km oldu değişim olalı ve sorun tekrar etmedi. Ancak yeni nesil kavramada da bazı araçlarda sorunun devam ettiği söyleniyor.
Sorun yazılım ile çözülürse iyi ama çözülmezse en ufak bir titremenin (ya da benzer şikayetlerin) olmaması gerektiğini servise anlatın. Israrcı olurlarsa benim yaptığım gibi bu titremenin normal olduğunu yazılı olarak vermelerini talep edin ki ikna olabilsinler.



Çevrimdışı Paranoia

  • Yeni Üye
  • *
    • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
DSG şanzımanlı araçlarda vites kesinlikle N konumuna alınmamalıdır. Zİra bu konumda şanzıman yağlama kanalları kapanmaktadır. Trafikte bekleme yapacaksanız ıışık , kısa süreli park , bekleme vs ... durumlar için D konumunda arabayı durduracak kadar değil , fren pedalının sonuna kadar basmanızı tavsiye ederim yoksa aracı durduracak kadar basmanız durumunda araç durumu tam anlamaz ve kavrama ayırmaz ve dolayısıyla kavrama değiştirmek zorunda kalırsınız zira çok çabuk aşınır.

Bu durum ayrıca P vitesi için de geçerli. Bekleme ötesine geçecek uzun süreli kalacaksanız aracı P pozisyonunda uzun süre çalıştırmamalısınız sadece motoru kapatıp park ederken P vitesini kullanın. Bunu yaparken de önce vitesi N ye alın , el frenini çekin ve araba yığıldıktan sonra P vitesine alın yoksa gene kavrama tam ayırmadan sıkışır.

Ayrıca D sürüş modunda yüksek devirli kullanmamaya özen gösterin eğer sürekli yüksek devirli kullanmayı seviyorsanız aracı S modda kullanın. D mod tamamen ekonomiye endeksli olup yüksek devirler için yazılmış bir yazılım içermemektedir. Şanzımanın yazılımı ile sürüş modu tutarlı olmalıdır , şanzımanın mekatronik arızası vermesine sebep olabilirsiniz.

Tamamı tecrübe ile DSG de 100.000 km yi devirmiş bir kullanıcı olarak sabittir. İyi sürüşler
« Son Düzenleme: 23 Kasım 2014, 23:21:42 Gönderen: Paranoia »


Çevrimdışı mşah

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 3266
    • Profili Görüntüle
vitesin N de yada D de olması fark etmez motor çalıştıkça yağlama devam eder D de beklediğiniz sürece baskı rulmanı her zaman yük altında olup çabuk aşınacaktır ayrıca balata baskıdan ayrıldığı için baskı ile birlikte dönmediğinden soğuyamıyacaktır. çok sıkışık ve dur kalklarda manuele alıp 1 de kullanmak daha mantıklı çünkü hareket eder etmez 2 geçiyor ve yarım debriyajda ilerlediği için uzun süre gidince balata çabuk ısınır ve aşınır.