škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

1.2 DSG Yokuş aşağı giderken

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sungurf

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
İyi günler
 
Yokuş aşağı giderken gazdan ayağı çektiğimde araç hızlanmasına rağmen vites yükseltmiyor 4-5 bin devire kadar çıkıyor. sonra gaza bastığımda vites yükseltiyor
bu normalmidir?


Çevrimdışı Akif Hoca

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5102
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Ayak gazda değilse normal, motor freni için büyütmüyor vitesi


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Bu sırada biraz da frene yüklenirseniz vites bile düşürüyor.:wnk:


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
Cut off sebebiyle yakıt tüketmediğinden vites yükseltmiyor araç, yüksek devre çıksa bile yakıt tüketmiyor


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
bu sistem aynı yolcu otobüslerindeki şoförlerin direksiyon üstündeki çubuk freni gibi. yani irfanın dediğinden.


Çevrimdışı arinalw

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 110
    • Profili Görüntüle
iniş desteği bu çok güzel bir özellik.zaten aksi olsaydı,özellikle uzun ve dik inişlerde balatalar çok yıpranırdı.ben de böyle iniş desteği olmayan bir otomatik bir araç vardı,uzun inişlerde motor frenini kullanmak için manuele alıp vitesi kendim düşürüyordum..


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: arinalw;422512
iniş desteği bu çok güzel bir özellik.zaten aksi olsaydı,özellikle uzun ve dik inişlerde balatalar çok yıpranırdı.ben de böyle iniş desteği olmayan bir otomatik bir araç vardı,uzun inişlerde motor frenini kullanmak için manuele alıp vitesi kendim düşürüyordum..
Elektronik kontrolü olmayan tork konvertörlü otomatik vitesli araçlar yokuş aşağı vitesleri büyüterek çalışırlardı. Bu nedenle rampada fren çok kullanılırdı ve "otomatik araba çabuk yer fren balatalarını" şeklinde bir hurafe de vardır eskilerde. Halbuki o şanzımanlarda da D' den sonra 3-2-1 şeklinde seçenekler vardır. Kullanmayı bilmedikleri için balataları çabuk yerlerdi.


Çevrimdışı arinalw

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 110
    • Profili Görüntüle
ister otomatik ister manuel,inişlerde bir şekilde motor freninin kullanılması gerekiyor.dsg de bunu gerçekten mükemmel yapıyor.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30185
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Alıntı yapılan: arinalw;422535
ister otomatik ister manuel,inişlerde bir şekilde motor freninin kullanılması gerekiyor.dsg de bunu gerçekten mükemmel yapıyor.

Dahası lazım olursa S'e alıyorum, yerine 1 veya 2-3 vites küçülebiliyor duruma göre


Çevrimdışı sungurf

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 68
    • Profili Görüntüle
teşekkürler. eski otomatik arabamda vites yükseltiyordu ondan sordum .


Çevrimdışı guven

  • Acemi Üye
  • **
    • İleti: 61
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: YEKE;422510
bu sistem aynı yolcu otobüslerindeki şoförlerin direksiyon üstündeki çubuk freni gibi. yani irfanın dediğinden.


Yalnız bahsettiğiniz sistem motor freni değildir retarder olması lazım ve motordan bağımsız ve hidrolik bir sistem

Retarder, temel olarak şaftın ucuna yerleştirilen rotor ve stator denilen iki çark ile çalışan hidrodinamik basınçlı bir sistemdir. Araçta direksiyon altında bir retarder için kademeli bir kol ya da fren pedalına bağlı bir sistemle harekete geçirilir. Rotor aracın şaftına bağlıdır. Stator ise rotorun karşısında retarder gövdesine sabitlenmiştir. Şanzumandan gelen şaft hareketiyle rotor döner. Retarder devre girdiğinde rotor ve stator arasına yağ pompalanır rotorun dönüşüyle hareketlenen yağ statorun kanaçtıkçlarına çarpar ve yavaşlar. Buda rotoru yavaşlatır ve frenleme gerçekleşir.