İyi de o takozdan sonra gaza basmaya devam ettiğinizde gaz kelebeği terse dönerek kapanmaya başlar, bu da performasnı etkiler. Takoza dayandığında, başkaca bir aksaklık yoksa, gaz kelebeği yere göre 90° bir pozisyon almış olur.
Ha 7000-7500d/d' leri görebilmesi için eksantrik milinin değişimi gerekli. Bundan sonra tabii ki görür.
Bu mantıkla düşünürseniz dizel araç hiç kullanmamak gerekir zira 4000d/d civarlarında çekişin iyice gittiğini bariz hissediyorsunuz. E dizel araçlar insanların kötülüğü düşünülerek üretilmediğine göre...:wnk:
@Uğur@k@r,
Burada bir yanlış anlaşılma var.Benim anlatmak istediğim Favoritleri, Feliciaların 1.3 lt. ve torkuda bir hayli düşük olmasına rağmen cross ve düz yol yarışlarına bir takım modifikasyonlarla sokabiliyorlardı.O ayrı bir konu.Bu taqmamen motorun sibopların esnek yapısından kaynaklanan bir durum. Dizel (Otto motor) araçlarda zaten çalışma mantığıda çok farklı. Benim anlatmak istediğim noktadan dizeller çok uzak. Benim işin başından beri anlatmaya çalıştığım, bir benzinli motorda 5750 devirden itibaren devir saatinde bile kırmızı ile gösterilen bölgeden sonra araç motorunun birden gaz kesmesi.Araç solluyorsunuz birden bire bir risk belirdi vites küçültüp torku arttırarak sıyrılmak istiyorsunuz.Eğer bu yönde karar verdiyseniz ki aracı ilk aldığımda uzun yolda başima geldi ve allahtan solladığım araç küçük bir kamyondu ve kuıllananda şöförmüş hem bana yer açtı hemde frenlere asıldı da sıyırdım. Neredeyse 15 yaşımdan beri araç kullanırım elimden bir yığın araç geldi, geçti ve ilk defa bir araçta, aracın motor çalışma emniyet tedbirlerini öne alıp,insan hayatını riske sokan bir durumla karşılaşıyorum.Ne olacak ki? piston kolu motor gövdesini delip çıkar veya sibop keser.....İçindekilerin yaşamından motoru emniyete almak daha mı önemli? Yapmışsın bir hata ve bu hatayı telafi imkanın da var ama o da ne? araba yığılıp kalmış....Ha şimdi biliyoruz bu sakil durumu ona göre davranıyoruz o ayrı konu.Benim anlatmak istediğim,evet konfor eski modele göre iyi denilebilir, yakıt tüketimi eski 1.3 motora göre çok iyi. Özellikle şehir içi tüketiminde ciddi bir düşüş var Bunu önemli ölçüde sağlayanda MP ve bir ölçüde enjeksiyon ve 16 valf motor.Ancak 5 paralık benzin tasarrufu için ayağınızı gazdan çektiğinizde benzin akışını kesip motor kompresyon frenlemesini kaldırmaya ne demeli? "Çıktığın vitesle in" prensibine ne oldu? İstanbul' a gidiyorum Karga Sekmez'den aşağıya aracı 4. viteste saldım. Ne o ? aklım sıra motor freni ile inecem.AAAA !!! araç 70 km den 80-90 sanki vites boşta gidiyoruz. 3' e aldım motor devri birden 6000 devirin üstüne zıpladı, adeta feryat ediyor.Tındığı yok.Tabi asıldık frenlere. Gözünüzün önüne getirin o virajları.Kısacası eğer son 6-7 senenin marka ayrımsız tüm araçları bu mantıkla yapılıyorsa açıkçası çok meraklı olduğum halde son 5-6 yıldır çeşitli nedenlerle takip etmeyi bırakmıştım, birilerinin bu saçmalıklara dur ! demesi lazım. Açıkçası durup duruken oluşan görünüşte hiç bir sorun yokmuş gibi görünen kazaların çok olmasada acaba gittikçe insan kontrolundan çıkartılıp hazır programlara göre yürüyen araçların bu yapıları neden olmasın? Örneğin pekte açıklanmayan uçak kazalarının "kaza kırım" raporları,kazaya bu şekilde otomatikleştiren kontrolların neden olma oranı %18. Ama pilotaj hatası denilip olay ölen pilotun üzerine yıkıldığı için kamuoyu "vah...vah !" deyip geçiyor.. Özetle benim gibi düşünenler, seri veya motorun istenildiği gibi tepki vermesini bekleyenler fazla yakıt yakmayı göze alıp eski modellere yada dizellere yönelecekler.Yada hanım hanımcık aracın programlarına itaatkar olup, biat edip, kullanacağız.
Not:@zaferhan,
Zaten bu sorunu çözmek Fabiada mümkün değil. Yazılımı baştan aşağı değiştirmeniz gerekir. Bunun da Motorun yapısına uygun olacağı da söylenemez Firma zaten baştan prg. yaparken şartları oluşturmuş.Kısacası modifikasyona uygun olmayan töleransız, RİJİT bir motorla karşı karşıyağız.
Tork konusuna gelince, siz bu durumu TORK' a bağlamışsınız. Bu durumu 200 Nm' lik bir araçla karşılaştırırsak doğru ama benim konu ettiğim Felicia 1.3 lt 58 BG 94 Nm,1.4 lt 74 BG 126 Nm araç. Zaten bu tork farkını Fabia ile yokuş çıkarken ciddi bir şekilde hissediyorsunuz. Fabia I' in 2. versiyonunda bu tork, güç 85 BG ama tork aynı Nm.(Bende mevcut katalog değerleri böyle) Birde bu torku hangi devirde elde ediyor bu da önemli.Felicia' nın 58 BG' lik motoru 3000 d/dk (94 Nm), 68 BG motoru 2600 d/dk(103 Nm), Fabia I ise 74 BG de 126 Nm'i 3800 d/dk, FabiaI' in 2. versiyonunda 85 BG de ise aynı torku 4400 d/dk' da elde ediyor.Fabia II için farklı ve az da olsa daha yüksek tork olduğu söylendi ama değerleri aklımda kalmadı. Bu ise çok ilginç bir sonuç. Aslında Felicia' ya göre bu tork farkı ciddi bir fark.Ancak kendi çapında Felicia daha
SERİ KULLANILABİLEN bir motora sahip. d/dk' lardan benim anladığım bu.