škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

imdat...! yardım lütfen...

abex · 11 · 6115

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar yakın zamanda 2001 fabia aldım, daha doğrusu geçirdiler herhalde..:(
 sorunlar ise şöyle:

aracı yetkili servise bıraktım triger değişimi için dahasonra motordan şıkırtı sesi belirdi, usta bana: ''subapları sıkmışlar sesi gizlemek için, normal ayarını yaptığımda ses gelmeye başladı, fincanlar değişecek'' dedi..

ikinci sorun ise yolda giderken gaza bastığınızda sanki bir yerde boşluk varmış gibi ileri doğru vurma yapıyor, ustalara göre şanzuman içindeki ayna mahruti den olduğunu söylediler..

bu sorunlar ve maliyet hakkında yardım edecek olan varmı...offf offf...:uuu:


Çevrimdışı YEKE

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 1503
    • Profili Görüntüle
sorunu usta söylemiş birde sanayide sor. eşleşme varsa istediğine yaptır. herhalükarda hangisine gidersen git. 4 haneli rakam gözüküyor.


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: abex;419246
Arkadaşlar yakın zamanda 2001 fabia aldım, daha doğrusu geçirdiler herhalde..:(
sorunlar ise şöyle:
 
aracı yetkili servise bıraktım triger değişimi için dahasonra motordan şıkırtı sesi belirdi, usta bana: ''subapları sıkmışlar sesi gizlemek için, normal ayarını yaptığımda ses gelmeye başladı, fincanlar değişecek'' dedi..
 
ikinci sorun ise yolda giderken gaza bastığınızda sanki bir yerde boşluk varmış gibi ileri doğru vurma yapıyor, ustalara göre şanzuman içindeki ayna mahruti den olduğunu söylediler..
 
bu sorunlar ve maliyet hakkında yardım edecek olan varmı...offf offf...:uuu:
@abex,
ilk önce geçmiş olsun. Aldığınız aracın açıkçası kaç km de olduğunu merek ettim.Aslında bilindiği üzere, eksantrik milinin işlevi, supapların açılıp kapanmasını sağlamaktır. Eksantrik mili bu görevini, dönme hareketi sırasında, üzerindeki asimetrik parçaların supaba temas etmesi ile yapar. Ancak, bu asimetrik parçalar supaba teması sırasında hem dikey kuvvet, hem de yanal kuvvet uygular. Bu yanal kuvvet supabın eğilmesine neden olur. Supap fincanın görevi, kam milinden aldığı dikey kuvveti supaba iletmek, yanal kuvveti ise silindir kapağına aktararak supabın eğilmesini engellemektir. Ustanın dediğine göre aşağıda gösterdiğim fincanlarda ya boşluk var yada hareket ettiği üst kapak yatağında sorun var. Kaldıki eksantrik milinde töleransı aşan aşırı aşınma varsa br ihtimal sesin nedeni fincanın bizzat kendisi değil eksantrik milide olabilir. Subaplarla ilgili bir sorunum ortaya çıktığından  motor üst kapak ve teferruatını çök iyi incelemiştim.

Yolda giderken gaza basıp bıraktığınızda oluşan boşluk hissi yada tıklama mahruti olabileceği gibi tekerleklerin bağlandığı aks lale' sindeki bilya boşlukları hatta tekerleği sabitleyen somunun dişlisini sıyırmasından da kaynaklanabilir. Şanzıman açılmadan ilk önce bu noktalar incelenmeli. Üstelik ayna mahruti boşluğu 90 km üstünde uğultuda yapar.
Kısacası tüm bunlar aracınızın 100.000 km 2-3 defa devirmiş durumlarda ortaya çıkar.
Olay sadece fincanslarla ve lale' ler ile sınırlı ise o kadar 4 haneli rakkamlara çıkacağını düşünmüyorum. Eğer üst kapağın sibop fincan vb teferruatlarında da komple genel bir sıkıntı varsa ki bence üst kapak sökülmeden silindir kompresyon basınçlarıda kontrol edilmelidir, fatura kabarabilir.
İnşallah aracı çok pahalı bir rakkama almamışsınızdır. Daha 2 gün önce 2001 LPG' li 214.000 km de görünürde hiç bir sıkıntısı olmayan darbesiz org. boyalı üst kattaki komşumun MPI Fabiasını 8800 TL' ye zor sattık.


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Picasso;419271
@abex,
ilk önce geçmiş olsun. Aldığınız aracın açıkçası kaç km de olduğunu merek ettim.Aslında bilindiği üzere, eksantrik milinin işlevi, supapların açılıp kapanmasını sağlamaktır. Eksantrik mili bu görevini, dönme hareketi sırasında, üzerindeki asimetrik parçaların supaba temas etmesi ile yapar. Ancak, bu asimetrik parçalar supaba teması sırasında hem dikey kuvvet, hem de yanal kuvvet uygular. Bu yanal kuvvet supabın eğilmesine neden olur. Supap fincanın görevi, kam milinden aldığı dikey kuvveti supaba iletmek, yanal kuvveti ise silindir kapağına aktararak supabın eğilmesini engellemektir. Ustanın dediğine göre aşağıda gösterdiğim fincanlarda ya boşluk var yada hareket ettiği üst kapak yatağında sorun var. Kaldıki eksantrik milinde töleransı aşan aşırı aşınma varsa br ihtimal sesin nedeni fincanın bizzat kendisi değil eksantrik milide olabilir. Subaplarla ilgili bir sorunum ortaya çıktığından  motor üst kapak ve teferruatını çök iyi incelemiştim.

Yolda giderken gaza basıp bıraktığınızda oluşan boşluk hissi yada tıklama mahruti olabileceği gibi tekerleklerin bağlandığı aks lale' sindeki bilya boşlukları hatta tekerleği sabitleyen somunun dişlisini sıyırmasından da kaynaklanabilir. Şanzıman açılmadan ilk önce bu noktalar incelenmeli. Üstelik ayna mahruti boşluğu 90 km üstünde uğultuda yapar.
Kısacası tüm bunlar aracınızın 100.000 km 2-3 defa devirmiş durumlarda ortaya çıkar.
Olay sadece fincanslarla ve lale' ler ile sınırlı ise o kadar 4 haneli rakkamlara çıkacağını düşünmüyorum. Eğer üst kapağın sibop fincan vb teferruatlarında da komple genel bir sıkıntı varsa ki bence üst kapak sökülmeden silindir kompresyon basınçlarıda kontrol edilmelidir, fatura kabarabilir.
İnşallah aracı çok pahalı bir rakkama almamışsınızdır. Daha 2 gün önce 2001 LPG' li 214.000 km de görünürde hiç bir sıkıntısı olmayan darbesiz org. boyalı üst kattaki komşumun MPI Fabiasını 8800 TL' ye zor sattık.



ustam bu işten anladığınız aşikar. keşke götürdüğüm ustalarda biraz bu işlerden anlasa...neyse araba 150.000 orjinalmi bilmem 13.000 almıştım..
götürdüğüm bi usta akislerde boşluk var, diğeri ise a.mahruti diyor.
 subap olayında ise bi usta motor inecek komple (işçilik maliyeti).. diğeri ise gerek yok yan kapağı açıp alıyoruz fincanları diyor..kısacası afedersin apışıp kaldımm.:hmm:
peki bu sesi kesmek için elle bi ayar yapılıyormu sorun çözülmesede sesi keselim bari..


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: abex;419289
ustam bu işten anladığınız aşikar. keşke götürdüğüm ustalarda biraz bu işlerden anlasa...neyse araba 150.000 orjinalmi bilmem 13.000 almıştım..
götürdüğüm bi usta akislerde boşluk var, diğeri ise a.mahruti diyor.
subap olayında ise bi usta motor inecek komple (işçilik maliyeti).. diğeri ise gerek yok yan kapağı açıp alıyoruz fincanları diyor..kısacası afedersin apışıp kaldımm.:hmm:
peki bu sesi kesmek için elle bi ayar yapılıyormu sorun çözülmesede sesi keselim bari..
@abex,
Her bir parçanın +/- töleransı vardır. Benim araçta 2006 bildiğim kadarıyla bu iş atmosfer basıncına göre otomatik gerçekleşiyor. Aracı aldıktan sonra ilk 10.000  (Bir yılda 15.000 yapamıştım bakımda bu ayarları sormuştum Eski aracım Felicia ve diğerlerinde (Ford Opel 1993 öncesi) her bakımda bunlar kontrol edilir ve ayarları sentille yapılıdı. O zaman bu yeni sistemi anlatmıştı bizim Fikret usta. Açıkçası MPI motorlarlarda bu iş manuel mi değilmi bilmiyorum. Ancak otomatik sistemse ve bu zımbırtılar ses yapmaya başlamışsa artık konu ettiğimiz parçalardan biri veya bir kaçının töleransı bitmiş demektir. Parçalar tölerans dışına çıktımı, bunların tekrar ayarlanması fabrikaca verilen parça tölerans sınırları dışında çalışmaya başlar ve bununda etkileri klm. yaptıkça benzin harcamasından tutunda ahenk içinmde çalışması gereken parçaların komşu parçalarıda yemesine neden olur. Örneğin sibop saplarının açılı aşınması,bu nedenle sibop kayıtlarının homojen aşınmamasına bu ise sibop kafalarının  kapaktaki yatağına tam oturmamasına egzost ve/veya emme siboplarında kaçağa (% 5 ten fazla aşınmışsa) bu ise silindir kompresyonunun düşmesine,bir süre sonra sibopların yanmasına yanan siboplar aynı anda üst kapaktaki sübop yatağının karıncalanmasına ve ileri safhada yanmasına, kısacası bu iş zincirleme devam eder gider. Bazen öyle olurki üst kapak töleransınıda aşacak şekilde sibop yatakları harap olur bozulur(Sonuçta döküm alimünyum).Yani taşlamada kaldırmaz komple değişir. Bugün nereden bakarsanız bakın süboplarıyla contalarıyla teferruatlarıyla  birlikte masraf 5.000' i geçer, altından kalkınılmaz. Hatta bende olduğu gibi hazır motor açılmışken derler "yaw araç 150.000 de trigeride değiştirelim ,devri daim pompasınıda değiştirelim" Triger kayışı, namussuz tek başına değişmiyor ki yok bilmem ne dişli takımı yok gergi kasnağı yok yan kapak contası ıvır zıvır derken atıyorum 150 TL' nlik bir kayışı olmuş 400 TL.Ne o biz motor açma kapama işçiliğinden kaçtık, DOLU' ya tutulduk.
Kısacası Aracı test cihazınada bağlasalar, hiç bir arıza göstermeyebilir. Örneğin test cihazları her motora dolayısıyla sıkıştırma oranına göre ve markaya göre değişmekle birlikte 1.4 74 BG benzinli motor için silindir basıncı 10-10.5 kg/cm2 altına düşmedikçe sorun yok diyor.
Bu nedenle arıza tespitine bizim ustanın yaptığı sırayla gitmekte yarar var. İlk önce buji üstündeki indüksiyon bobinleri kontrol edilmeli.2. cisi İn.Bobinleri, bujiler sökülecek bujilerin sağlamlığı kontrol edilecek Sağlamsa 3. aşama manometre ile herbir silindirin kompresyon basıncı ölçülecek diyelim motora uygun değerlere göre birinin basıncı en alt limitin üstünde çıktı. Şimdi sıra yağ testinde. problemli görülen silindire silindir kafasını kaplayacak kadar yağdanlıkla motor yağı doldurulur. biraz beklenir. ve tekrar kompresyon ölçülür. İlk değere göre yükselme varsa sorun silindir segmanlarındadır ve motor komle indirilir.Değer aynı çıkarsa sorun siboplarda veya motor contasında kaçak var demektir. Eğer conta kaçagı soğutma sistemi kanallarına yakınsa motor yağında su veya antifiriz görülür..
Her halukarda siboplarda da bir sorun olsun olmasın üst kapak sökülüp her bir parça dikkatle incelenir.
Yani iş uzun ama size önerim bu testlari yapmadan kafadan "motor incek !" diyen ustadan uzak durun.
Elinizin altında İnternet var. Ve burası Türkçe veya yabancı dillerde altın kaynak. Böyle sorunlarda az da olsa biraz bilgi edinerek gidin. O zaman ustalara fazla değil 1-2 kelime edebilirseniz artık "kek" leyemezler.
Bu arada ben motorcu-makinacı filan da değilim. Benim konum elektronik-seslendirme-güçkaynakları haberleşme sistemleri. Ama ben hiç bir yere dersimi en azından internet üzerinden çalışmadan gitmem biraz öğrenip gittiğim için ustalar çalışırken biraz daha kolay anlayarak takip ederim, kafamın basmadığı noktada da sürekli sorarım. Hatta teferuat fazla ise not alırım. (Huyum Kurusun):)
O tık sesi veren boşluk konusuna gelince. Eğer aracı agresif kullanan biriyseniz akslarda boşluk olması normal Eğer lalede ise şunu deneyin aracı srayla sol yada sola direksiyonu isonuna kadar kıvırın ve aracı 1. viteste yavaşça hareket ettirin. Hangi tarafta araçtan tak-tak sesi geliyorsa o tarafın lalesi arızalıdır. Eğer normalse akslar sökülüp bakılır.


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
anladım desem yalan olur.. biraz ders çalışmak lazım dediğin gibi.. şanzuman inerse bir daha randuman tutmaz diyorlar zaten..
bide katalizör dağıldıktan  beri ucuz taktırdığım susturucudan gelen horultu vardı abart varmış gibi, geçen egzosa yattım sesi dinledim düzgün bi çıkış sesi yok. hırıltılı kesik kesik usta subaplardan olabilir demişti,  ben bu aracı en iyisi satayım,:uuu:


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: abex;419365
anladım desem yalan olur.. biraz ders çalışmak lazım dediğin gibi.. şanzuman inerse bir daha randuman tutmaz diyorlar zaten..
bide katalizör dağıldıktan beri ucuz taktırdığım susturucudan gelen horultu vardı abart varmış gibi, geçen egzosa yattım sesi dinledim düzgün bi çıkış sesi yok. hırıltılı kesik kesik usta subaplardan olabilir demişti, ben bu aracı en iyisi satayım,:uuu:
@abex,
"şanzuman inerse bir daha randuman tutmaz diyorlar"  
Kim diyor bunu? Hasaayret bir şey ! Ama KASAP indirirse bakın onu bilemem.
Rölantide  "sallantılı-titreşimli"  bir çalışma var mı? Birde aracı 13.000 de aldığınızı yazmışsınız.130.000 olmasın?


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
13.000 tl ye aldım şuan 150.000 kmde
sansıntılı çalışma var ve  hatta özellikle stop ederken sarsılıyor,
sağ motor kulağıbozuk , zaten ustalar bu ileri vurma işini kulaktan olduğunu söylediler, değiştirdim sorun çözülmedi,sonra kızdım eskisini yerine taktırdım. işçilik paralarınıda vermedim. yani anlıyacağın bu sorun 1 ayda zor çözüldü yok motor kulağı, yok gaz ayarı, yok akisler, sonunda mahrutide karar kılındı. taktir edersinki insna güvenemiyor bu tip ustalara..
 ben kısacası şunu düşünüyorum; eğer şanzuman olayı çıkmasaydı subap ve diğer sorunları yaptırıp uzun zaman kullanacaktım aracımı, çünkü görünüş itibari ile temiz bir araç.. ama şanzuman olayından dolayı satmayı düşünüyorum. bilmem sen nedersin..


Çevrimdışı ugurcnplt

  • eskici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2760
    • Profili Görüntüle
Bozuk araba adamı usta eder derler Ahmet Bey de bu yolda ilerliyor.
elegance=ugurcnplt


Çevrimdışı Picasso

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 592
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: abex;419383
13.000 tl ye aldım şuan 150.000 kmde
sansıntılı çalışma var ve hatta özellikle stop ederken sarsılıyor,
sağ motor kulağıbozuk , zaten ustalar bu ileri vurma işini kulaktan olduğunu söylediler, değiştirdim sorun çözülmedi,sonra kızdım eskisini yerine taktırdım. işçilik paralarınıda vermedim. yani anlıyacağın bu sorun 1 ayda zor çözüldü yok motor kulağı, yok gaz ayarı, yok akisler, sonunda mahrutide karar kılındı. taktir edersinki insna güvenemiyor bu tip ustalara..
ben kısacası şunu düşünüyorum; eğer şanzuman olayı çıkmasaydı subap ve diğer sorunları yaptırıp uzun zaman kullanacaktım aracımı, çünkü görünüş itibari ile temiz bir araç.. ama şanzuman olayından dolayı satmayı düşünüyorum. bilmem sen nedersin..
@abex,
Sarsıntılı çalışma motor kulağı lastik takozlarından kaynaklanmaz. Burası bozuksa gaz verip ayağınızı çektiğinizde fark edersiniz. Sorununuz Çok büyük ihtimalle siboplardan kaynaklanıyor. Stop ederken sanki geri çalışıyormuş gibi sarsıntılı duırur.
İşin açıkçası aracınızı aldığınız km' yi bilmiyorum. İlk anda km anlamıştım.Peki siz aldığınızda bu sarsıntılı çalışma gaz verip bıraktığınıdadaki boşluk vb. sıkıntılar yokmuydu. Hadi, fincan olayını bir tarafa bırakalım. Kaporta durumunu da bilmiyoruz İşin açıkçası masrafı, ederini geçer gibi geliyor bu durumda. 13.000 vermişsiniz aracı gerektiği gibi toplasınız 4-5.000 kesin tutar harcamanız. Motor alttanda olsa,üsten de olsa açıldığında zorunlu extralar mutlaka çıkar. Daha ön düzen amortisörler,Frenler direksiyon kutusu, takozlar yaylar vb. ne durumda Tanrı bilir. Bence moral bozmak gibi olmasın ama biraz sağını solunu toplatın okutun gitsin.Biz komşunun 2001 MPI fabiasını üstelik sizin anlattıklarınızın yanında SIFIR SAYILIR, Sahibinden.Com' dan 4 ayda zor sattık. Belki 45-50 kişi geldi gitti, 11.000 istedik 10.000' e gider dedik, ama 8.800' e zor gitti.
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2013, 16:55:18 Gönderen: Picasso »


Çevrimdışı abex

  • Tam Üye
  • ***
    • İleti: 154
    • Profili Görüntüle
valla bukadar yoktu demeki fark etmedim. çokta anlamam bu işlerden zaten sizde anlamışınızdır. ama ne zaman triger değiştirdim şıkırtı başladı sora katalizör dağıldı yolda giderken sanayiye zor atttım kendimi 45 tl lik bi susturucu taktırdım falan.he bu arada triger yanında krank dişli, conta da değişti faturası var hatta hepsi yazıyor.. ama dediğim gibi ne olduysa yetkili servise götürdüm 600 tl bayıldım, sonra bir bir sıkıntılar başladı. tabi bu dediğim 1 sene oldu..