škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Skoda Fabia Scout 1.6 TDI CR: Bozuk yolların efendisi

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Baylas

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
    • http://www.baylas.com
Bagajı  büyük, yerden yüksek, ekonomik ve ufak tefek sürtmelerden  etkilenmeyecek bir araç mı arıyorsunuz? O zaman Skoda Fabia Scout’u bir  görmelisiniz. İkinci nesil Fabia’nın özel bir çalışma ile  farklılaştırılmış hali olan Fabia Scout sahibini fark edilir kılıyor.  Volkswagen’in başarılı 1.6 litrelik TDI dizel motorunu kullanan model,  düşük kullanım giderleri, pratik kullanım tarzı ve dikkat çekici  görünümü ile müşterilerini tavlamaya çalışıyor.  

 Tasarım
Skoda’nın  Cross Country adını verdiği plastik ön ve arka tamponların yanı sıra  plastik yan kaplamalar ve tavan rayları ile standart bir Fabia Combi’den  farklılaşan model 16 inçlik jantlarının üzerinde duruyor ve yerden  yüksek bir yapıya sahip. Ufak tefek kır gezilerini aracın altını vurma  korkusu yaşamadan geçirmenizi sağlayan Fabia Scout için Türkiye  yollarına uygun bir araç diyebiliriz. Standart sis farları ve  karartılmış arka camları ile şık bir görünüm sergileyen Fabia Scout,  standart Fabia’lardan daha çekici duruyor diyebiliriz.  4275 mm  uzunluğundaki Fabia Scout, düşük yükleme eşiğine sahip geniş ağızlı bir  bagaja sahip. 480 litrelik bagaj hacmi arka koltukların katlanmasıyla  1460 litreye yükseliyor.
 

İç mekan
Standart  Fabia ile birebir aynı iç mekana sahip olan Fabia Scout sıradan bir iç  mekana sahip. İç mekanda paslanmaz çelikten imal edilmiş kaplamalarla  ufak bir farklılık yaratılmaya çalışılmış. Son derece basit ve anlaşılır  olan kumanda elemanlarından sadece aynayı kontrol etmemizi sağlayan  butonunda sorun yaşadık. Kapıya dik şekilde konumlandırılmış joystick  şeklindeki butonun yeri ve yönü bir miktar sorun yaşatabiliyor. Orta  konsolda vitesin hemen önündeki boşluk  90’lı yılları hatırlatsa da ufak  eşyaları koymak için iyi bir yer. Makyajdan sonra daha basit kontrol  edilebilir hale gelmiş olan ses sistemi AUX desteği de sunuyor. Konsolun  üst tarafı yumuşak ve kaliteli malzemeden imal edilmiş ancak aracın  diğer noktalarındaki plastik kalitesi vasatı aşamıyor. Scout  versiyonunda sunulan deri vites topuzu ve el freni kalite hissini bir  miktar arttırıyor. Kol dayama ve hız sabitleyici Fabia Scout’un uzun  yolculuklardaki konforunu arttıran detaylar.
 

Motor
Test  aracımız Volkswagen grubunun başarılı TDI motorlarından 1.6 litre  olanına sahipti. 5 kademeli manuel şanzımanla kombine edilmiş motor 4000  devirde 90 hp güç üretirken 1500 d/d’dan itibaren 230 Nm torkunu  kullanıcısının hizmetine sunuyor. İlk iki viteste çok çevik bir yapıda  olan Fabia Scout bazen gücünü yere aktarmakta zorluk çekiyor. Fabia  Scout’u 12,2 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştıran ünite 177 km/s  maksimum hız değeri sunuyor. Start&Stop gibi sistemlere sahip  olmayan Skoda, yine de çok ekonomik olmayı biliyor. Sakin yolculuklarda  tüketimini şaşırtıcı derecede düşürebilen model testimizin sonunda 5.6  lt/100 km ortalama yakıt tüketimine imza attı.
 

Konfor ve yol tutuş
Skoda’nın  konfora yönelik tasarlanmış süspansiyon sistemi bu kulvarda işini gayet  iyi yapıyor. Darbeleri başarılı şekilde sönümleyen Skoda Fabia Scout,  yerden yüksek yapısı ile aracın altını vurma korkusu olmadan bozuk  zeminlerden geçmenizi sağlıyor. Aracın iç mekanında sunulan yaşam alanı 5  kişi için yeterli ve bagaj hatchback kardeşine oranla çok daha büyük  yükleme kapasitesi sunuyor. Sürüş dinamikleri açısından pek parlak bir  görüntü çizemeyen Fabia Scout büyük gövdesi ile virajlarda dikkatli  olunması gerektiğini hemen hissettiriyor. Önden kaymaya meyilli araçta  ESP sisteminin opsiyonel olarak sunulmuyor olması büyük bir handikap.  Aracın ön koltukları yeterli konforu sunuyor fakat yan desteklerinin  yetersiz olduğunu söyleyebiliriz. Zaten Fabia bu desteklere ihtiyaç  duyacağınız sürüş stiline pek alışık değil!
 

Güvenlik

Skoda  Fabia, Euro Ncap çarpışma testinden ilk jenerasyonu ile 4 yıldız ile  ayrılmıştı. İkinci nesil 2007 yılında girdiği çarpışma testinde  özellikle yandan çarpışmalarda çok daha iyi puanlar aldı ancak yine de 5  yıldızı almayı başaramadı. Fabia Combi’nin veya Fabia Scout’un bu teste  ayrı bir katılımı bulunmuyor.
 

Yorum –Selim Erkek
Skoda  Fabia Scout satın alanları pişman etmeyecek bir araç. Aracın kendine  has sağlamlık hissi bu versiyonda daha da baskın şekilde hissediliyor.  Gövdenin etrafını saran plastik kaplamalar sayesinde dikenler ve ufak  dal parçaları ile kaplı yollara çizilme korkusu olmadan  girebiliyorsunuz. Yerden yeterince yüksek olan yapısı Fabia Scout’u  bozuk köy yollarında kullanılabilecek bir araç haline getiriyor. Aracın  benim dikkatimi çeken en iyi özelliği ise tutumlu yapısı. Fabia Scout  ile çok zorlanmadan 5 lt/100 km civarında tüketim değerleri  tutturabiliyorsunuz. Stationwagon otomobiller ülkemizde çok sevilmiyor  olsa da Fabia Scout mantığı ile hareket eden müşterileri kendisine  çekebilir. Bu arada daha uygun fiyatlı benzer bir otomobil arıyorsanız  yeni Dacia Sandero Stepway’i bekleyebilirsiniz. Tabi Stepway’in Fabia  Scout’un yanında biraz daha düşük seviyede kaldığını unutmayın.
 
 
Teknik   Özellikler
Motor: 1.6 TDI
Motor Hacmi: 1598 cc
Silindir Adedi: 4
Maksimum Güç: 90 hp 4000 d/d
Maksimum Tork: 230 Nm 1500 d/d

Performans  
0-100 km/s Hızlanma: 12,2 s
Maksimum Hız: 177 km/s

  Frenler  
Ön: Disk
Arka: Kampana  
Yakıt Türü: Dizel

Yakıt Tüketimi  
Şehir İçi: 5,1 lt
Şehir Dışı: 3,6 lt
Karma: 4,2 lt
Test: 5,6 lt
CO2 Emisyonu: 109 gr/km

Boyutlar  
Uzunluk: 4275 mm
Genişlik: 1735 mm
Yükseklik: 1542 mm
Dingil Mesafesi: 2451 mm
Bagaj Hacmi: 480/1460 lt
Yakıt Depo Kapasitesi: 45 lt
Boş Ağırlık: 1224 kg
Lastik Boyutu: 205/45 R16

Fotoğraflar:





Araziye çıkmaya başlıyoruz,





Yükseklik ve süspansiyon farkı,







Ve kokpit,



Buda jenerik arazi tozlu bir foto,



Yükseklik farkı,















Dikkatimi çeken bir husus ise 2012 model Octavia Elegance'da da Swing Radio var ama o ingilizce Scout'taki Türkçe :)



Yazın sıcağında da tam otomatik klima bir başka oluyor :kyf:



Burası biraz klasik ama umarım ilerleyen modellerde geliştirilir.



Deri kaplamalı vites topuzumuz,



Alttaki soğutmalı torpido üsttekini genelde herkez airbag sandığı için pek yeltenmiyor ama orası da torpido bilginiz olsun ;)



3 ampüllü güzel bir aydınlatma olmuş ön konsol gece baya bir aydınlanıyor,



Direksiyondan radio ve ses kontrolü,



Cruze kontrol,



Ayar tuşları Trip,



Ve devasa bagaj hacmi,





Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Güzel araba ya :) Beyazıda çok şık
-------------------------------------------------


Çevrimdışı schumici

  • Turbo Benzinli
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2178
    • Profili Görüntüle
    • http://www.schumici.simplesite.com
haftasonu dağa taşa gezmeye gitmek için alıcan bundan kafa rahat edicek :D


Çevrimdışı Baylas

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
    • http://www.baylas.com
Alıntı yapılan: gokcen59;415713
Güzel araba ya :) Beyazıda çok şık

Güzel olmasa alırmıydım ben Gökçen :bnn: Bu rengide iyidir hacı öyle deme :)

Alıntı yapılan: schumici;415717
haftasonu dağa taşa gezmeye gitmek için alıcan bundan kafa rahat edicek :D

Dağa taşa gerek kalmıyor Adana'da yollar o kadar güzel ki safarideyim sanki şehir içinde dolaşırken. :hanz:


Çevrimdışı demir_01

  • O şimdi asker
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2082
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Baylas;415790
Güzel olmasa alırmıydım ben Gökçen :bnn: Bu rengide iyidir hacı öyle deme :)



Dağa taşa gerek kalmıyor Adana'da yollar o kadar güzel ki safarideyim sanki şehir içinde dolaşırken. :hanz:


öyle demeyin şimdi.
AZİMLE çalışıyorlar.
ortak akıl ortak başarı :D


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30123
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com

Çevrimdışı Baylas

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
    • http://www.baylas.com
Alıntı yapılan: demir_01;415799
öyle demeyin şimdi.
AZİMLE çalışıyorlar.
ortak akıl ortak başarı :D

Sonunda beni anlayan birisi çıktı hatta hemşerim çıktı :pkn:

Alıntı yapılan: lrfan;415802
Standart Combi'den kaç cm yüksek?

Abi onu ilk aldığım zamandan beri merak ediyorum ama piyasada standart kombi yok ki bakıp ölçeyim. İnternette de yerden yüksekliği yok ki :)
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2012, 13:37:06 Gönderen: Baylas »


Çevrimdışı GNC75

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 514
    • Profili Görüntüle
Dikkatimi çeken bir husus ise 2012 model Octavia Elegance'da da Swing Radio var ama o ingilizce Scout'taki Türkçe
türkçe olan teyp değil rds(radio data system) galiba


Çevrimdışı Baylas

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
    • http://www.baylas.com
Alıntı yapılan: GNC75;415856
Dikkatimi çeken bir husus ise 2012 model Octavia Elegance'da da Swing Radio var ama o ingilizce Scout'taki Türkçe
türkçe olan teyp değil rds(radio data system) galiba

O yorum bana ait sorunu size şöyle anlatayım benim aracımda Scout'ta radyonun (Teyibin) tüm heryeri Türkçe Octavia'da ise İngilizce.


Çevrimdışı gokcen59

  • \"Keyif Adamı\"
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 5199
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: lrfan;415802
Standart Combi'den kaç cm yüksek?


İrfan abi bence yüksekliği 17 jantlardan ve tampon yapısından kaynaklanıyor. Amortisör olarak aynıdır,yay sertliği farklı olabilir diye düşünüyorum :)
-------------------------------------------------


Çevrimdışı Baylas

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 494
    • Profili Görüntüle
    • http://www.baylas.com
Fiorino ile çıkamadığım kaldırıma Scout ile hergün çıkıp iniyorum :)
Chevrolet Cruze ile denedik ve altı sürttü aracın ;)