škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

z rot?

fmaka · 22 · 12614

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar ben z rot hakkında bilgi almak istiyorum. özellikle a5 kasa kullanıcılarından. arızası nasıl belli olur ne yapılır belli periyotlarda değişimi vs yapılırmı?
hafta sonu için sanayiye gideceğim sizden alacağım tavsiyeye göre baktırtıp değiştirmeyi düşünüyorum.


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: fmaka;1184
arkadaşlar ben z rot hakkında bilgi almak istiyorum. özellikle a5 kasa kullanıcılarından. arızası nasıl belli olur ne yapılır belli periyotlarda değişimi vs yapılırmı?
hafta sonu için sanayiye gideceğim sizden alacağım tavsiyeye göre baktırtıp değiştirmeyi düşünüyorum.
Z-rot veya ARB (Anti Roll Bar) veya Sway-bar aynı şeylerdir ve burulabilme özelliğine sahip metalden bir çubuktur. Bir darbe alıp da eğilme gibi bir durum sözkonusu olmadıysa değiştirilmez diye biliyorum. Ancak lastik burçları, bazı bağlantı elemanları eskidiğinde bu elemanların kendisi değiştirilir diye biliyorum.


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Focus' larda Z - rot bağlantı parçaları plastikten olduğu için çabuk deforme oluyor..
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: mygokhan;1490
Focus' larda Z - rot bağlantı parçaları plastikten olduğu için çabuk deforme oluyor..
İyi de Fatih' in arabası Octavia A5 imiş Gökhan.;)


Çevrimdışı mygokhan

  • ŠKODA
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 15590
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: Uğur@k@r;1503
İyi de Fatih' in arabası Octavia A5 imiş Gökhan.;)

Anladım canım :) Sadece bilgi verdim :kiki:
2004 Skoda Fabia 1.2 HTP
2007 Skoda Roomster 1.2 HTP
2011 Skoda Fabia II 1.2 HTP  
2012 Fiat Doblo Cargo maxi 1.3 Mjet
2015 Ford Courier Van 1.5 TDCI


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
hepinize teşekkürederim.
yaz için kontrol yapılırken bi bakarız.nedir nedeğildir.gerekeni yaparım.şimdilik sorunum yok yol tutuş yada ses gibi.


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
Z rot ön lastiklerin içinde bakarsan hemen görebilirsin
amortisör le beraber paralel duran bir ucundaki sağa alt ucundaki sola bakan rot ları olan yaklaşık 25-30 cm uzunluğunda metal bir çubuktur.
aracın teker dönüşlerinde viraj alımlarında stabilizeteyi sağlar. eğer aşınmışsa ön tekerlerden tıkırtılar gelmeye başlar ve ufakta olsa kasis geçişlerinde bu tıkırtıları duyarsın.
fiyatı tam bilmemekle beraber tanesi 15 -20 tl ye ve yaklaşık yarım saat işçilikle ve 20-30 tl işçilik ödeyerek kurtulabilirsin. aracın normal rot balans ayarlarıda bozulmuyor bu arada değişim esnasında tabii kendi ayarları bozulmamış ise.


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;3154
Z rot ön lastiklerin içinde bakarsan hemen görebilirsin
amortisör le beraber paralel duran bir ucundaki sağa alt ucundaki sola bakan rot ları olan yaklaşık 25-30 cm uzunluğunda metal bir çubuktur.
aracın teker dönüşlerinde viraj alımlarında stabilizeteyi sağlar. eğer aşınmışsa ön tekerlerden tıkırtılar gelmeye başlar ve ufakta olsa kasis geçişlerinde bu tıkırtıları duyarsın.
fiyatı tam bilmemekle beraber tanesi 15 -20 tl ye ve yaklaşık yarım saat işçilikle ve 20-30 tl işçilik ödeyerek kurtulabilirsin. aracın normal rot balans ayarlarıda bozulmuyor bu arada değişim esnasında tabii kendi ayarları bozulmamış ise.
olasi bir değişimi düşünerek servise sordum 95 tl
çokkk şokkkkkkk oldum ne bu diye?
ben de başka yerlere bakarım durum değişimi gösterirse.


octaviaman

  • Ziyaretçi
Ben bunları arabayla beraber yaşlanacak parçalar diye düşünüyordum.Yoksa eskiden mi böyleydi?


Ugur A.

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: octaviaman;3537
Ben bunları arabayla beraber yaşlanacak parçalar diye düşünüyordum.Yoksa eskiden mi böyleydi?
Bu z-rotun kendisi değil de bağlantılarındaki lastik burçların arabayla beraber yaşlanması hiç mümkün değil.;)


Çevrimdışı mdindas

  • hürgeneral
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 4181
    • Profili Görüntüle
servise değil sanayiye bak
wolksvagen parçacıları falan bir iki yerden fiyat al
bu kadar pahalı olmaması lazım
çünkü çok özel parçalar değil standart olan parçalardır.
benim yukarda yazdığım fiyat en son değiştiğim ford connect için olandı.
bundada olsun olsun 30 tl tutsun


Çevrimdışı fmaka

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 2596
    • Profili Görüntüle
Alıntı yapılan: mdindas;3796
servise değil sanayiye bak
wolksvagen parçacıları falan bir iki yerden fiyat al
bu kadar pahalı olmaması lazım
çünkü çok özel parçalar değil standart olan parçalardır.
benim yukarda yazdığım fiyat en son değiştiğim ford connect için olandı.
bundada olsun olsun 30 tl tutsun
tavsiyene uyacağım.yarın öğle sonu bakacağım sonuç belli olur.burdan paylaşırım sizlerle:ok:


octaviaman

  • Ziyaretçi
Ford connect la vw parçalarını fiyat olarak kıyaslarsanız tam bir hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.Belki de psikolojik tedavi bile gerekebilir.:)


Çevrimdışı s.alkan

  • Servis Müdürü
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 654
    • Profili Görüntüle
    • http://www.sahkanotomotiv.com
z rot  ön takımda bozulan ilk parçadır.
---------------1.4 TSI 180 HP-------------------------


octaviaman

  • Ziyaretçi
Alıntı yapılan: s.alkan;4056
z rot ön takımda bozulan ilk parçadır.

Eski arabamda sarı kafa rotil denen parçalar vardı tekerin ileri geri doğrultuda darbelerini abzorbe edip dengeleyen parçalar sanırım.Octi de aynı parça var mı?yoksa bu z rot ona yönelik bir şey mi?Bozulduğunu ses den mi anlıyoruz?Amerikan gastecileri gibi çok sorduk hocam idare et işi:)