škodaturkey.com
Biz bir aileyiz...

Yalnızca kayışı değiştirsek?

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar. Aracımın yaşının ilerlemesi dolayısıyla km. Olarak yanına bile yaklaşmasa dahi (50.000 km) yıl olarak değişim zamanın geçtiğim için triger değişimini gündemime aldım. Ancak bilmek istediğim, kayışın tek olarak satılma ve bulabilme durumu, yalnızca kayış değişiminin fiyata etkisi ve yalnızca kayış değişiminin doğru olup olmaması. Yetkili servisi zaten aklımdan bile geçirmiyorum ama özel servislerde de 400 tl.yi geçer sanırım set olarak değişimi. Teşekkürler.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30130
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Kayış tek de değişir ama zaten iş kayışı değiştirmekte, kayış para değil, motor askıya alınıyor, işçilik para tutuyor. Öte yandan kayış eskimişse rulmanı da gergisi de gitmiş oluyor, set olarak yapılmalı,o kadar açılmışken devirdaim de değiştirilebilir, zira onun da bilyası gitmiş oluyor.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Teşekkür ederim. Kimi zaman forumumuzda ya da çevreden duyduğum kadarıyla ve de mantık olarak, kayış dışındaki saydığınız parçaların aşınması daha çok km ile ilgili. Kayışın aşınması ise km dışında, bileşenlerinin aşınması dolayısıyla zamandan da kaynaklanmakta. Burdan hareketle sorumu yönelttim sizlere. Aracım 2005 model ve henüz 50.000km.de. Yalnızca kayışğn değişmesi diğer elemanların değişim işçiliğini gerektirmeyeceği için işçilik ücreti düşecektir diye varsaymıştım. Diğer elemanlar sorunsuz ise, yine de yalnızca kayışı değiştirmek yanlış bir davranış mı? Teşekkürler.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30130
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Rulman ve gergi çok ucuz, açılmışken değişimi iyi olur, sonra sadece rulman değişimi için aynı işçiliği ödemek de var ;)
 
Aracı kullanmasan bile gergi hep kayışa basıyor, gergi yoruluyor
 
4 yılda değişmesi önerilen set 7 yıldır yıpranmıştır bence  ;)


Çevrimdışı sipartacus

  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 626
    • Profili Görüntüle
Bence set olarak değişitirn, muhetemelen sadece kayışta değişebilir ama ya çözüm olmaz ve başınıza birşey açarsa, metalinde belli bir ömrü var aslında.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Şimdi oldu arkadaşlar :) teşekkür ederim ilginiz için. Bütününün değişimi en mantıklısı


Çevrimdışı FF

  • Y A R D I R K I N G
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 7364
    • Profili Görüntüle
Sadece kayış değiştirilir neden değiştirilmesin. Kayış dışındaki parçalar km'den eskir, dururken eskiyen parçalar değildir. 50 bindeki arabanın ne devirdaimini değiştirmeye ihtiyaç vardır ne de diğer parçlarını, ha ama şu var, açıldığı zaman bakılır parçaların durumuna genede, bir o kadar daha gitmeyecek durumdaysa elbette hazır açılmışken değiştirilebilir lakin kayış dışındaki parçaların nerdeyse tamamı 100 binleri deviren parçalardır aslında km bazında. Aslında bu işin malzemesi normalde çok pahallı değildir, kayış ve rulmanlar hiçbir şey tutmaz, bir tek devirdaim biraz fiyatlıdır o kadar, bu işi pahallı yapan işçiliği maalesef, en çok ona gidiyor. Sadece kayış alarak ve uygun yerde değiştirirseniz 3/1 hatta 4/1 parasına değişimi yaptırabilirsiniz. Ben 30 binde aynı işlemi yaptım, sadece kayış aldım değiştim, diğer parçalar çiçek gibiydi ki şu anda 20 bini devirdim üzerine bile. Rulmanlar, gergiler vadesi dolmaya başladığında zaten ses yapmaya başlar anlarsınız hemen. Continental'in kayış setini alın değiştirin, en iyisidir, açıldığı zaman diğer parçalar da kontrol edilir. Devirdaimin ekonomik ömrü en az 120-140 bindir, toleransdan dolayı birazda ticari yaklaşımdan dolayı erken değiştiriyorlar, 50 bindeyse bir 40-50 bin daha gider bir şansızlık olmadığı sürece.


Çevrimdışı kor_ay

  • Kıdemli Üye
  • ****
    • İleti: 338
    • Profili Görüntüle
Buyrun burdan yakın :) bu açıklamalar da mantıklı ve de uygulanmış öneriler.


Çevrimdışı lrfan

  • Yönetici
  • Kahraman Üye
  • *****
    • İleti: 30130
    • Profili Görüntüle
    • http://www.skodaturkey.com
Sökülünce her şey görünür, devirdaim bilyasını ellemek bile durumu anlatır, ustanın gözü çok önemli  ;)